Musical Fidelity X series “the missing link “

Gestart door Ralf67, april 23, 2018, 20:35:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ralf67

De Sonics zijn net opgehaald.

Kan dat avontuur ook beëindigd worden.

Ik ga nu voorlopig even genoten van de huidige sets die ik heb staan.

(Of er moet iets heel moois op mijn pad komen  :D )

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

Nee, eigenlijk een paar uur tot volle tevredenheid zitten luisteren.

. . .

Verity gebruikt tussen de top- en laagkasten een simpel stuk MDF met aan elke zijde 4 sorbothane pootjes.

Ralf67


. . .

Op zich niet nodig als beide kasten zelf degelijk zijn, en goed ontkoppeld van elkaar. Vandaar dat ze dus sorbothane gebruiken.
Heb er nog naar gezocht maar spul is nauwelijks te krijgen in NL en extreem duur.

Ralf67


MarKath

Citaat van: Ralf67 op november 29, 2023, 16:06:26Nee, eigenlijk een paar uur tot volle tevredenheid zitten luisteren.

Oh jé, nu moeten wij ons zorgen gaan maken :blush:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Ralf67



Ralf67

Ik heb voorlopig genoeg projecten op de plank liggen .

Maar die zullen inderdaad zo verkocht zijn.

Ralf67

Weekje verder en nog steeds zeer blij met de Scanspeak Reference Monitor luidsprekers.

De defecte kevlar woofer kan gemaakt worden , dus de A.O.S Studio Monitor luidsprekers zijn dan ook weer in orde.

Ik ga de woofer opsturen naar Totalspeakerrepair.

Ralf67

#3763
Wat nog ontbrak bij de Scan Speak Reference monitor waren de rietjes in de basreflexpoorten.

Dus langs de Xenos voor mooie zwarte rietjes.

vanzomereng

#3764
Citaat van: Ralf67 op december  3, 2023, 13:34:41Wat nog ontbrak bij de Scan Speak Reference monitor waren de rietjes in de basreflexpoorten.

Dus langs de Xenos voor mooie zwarte rietjes.

By the way, de meesten hiero, voeden hun luidsprekers met een electrisch signaal maar bij jouw krijgen ze limonade?  :D

Waarom geen ander kleur rietjes, dit zou de foto veel duidelijker maken, geen rietjes te zien.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ralf67

Je moet het niet zo zwart wit zien.

Deze rietjes klinken net iets donkerder. :D

. . .

#3766
Stop de rietjes maar in een zwarte sok, hoef je geen aparte kleuren rietjes voor uit te zoeken. Werkt net zo goed en blijven zelfs beter in de bassreflex poort zitten  :D

Ralf67

De zwarte plastic rietjes klinken lekker luchtig  :D

Bij het orginele ontwerp van Audio Components (Rolf Smulders) worden ze toegepast.

Ralf67

#3768
Vandaag krijg ik 2 x 1,9 meter van den Hul Royal Jade binnen.

Kabel is nog ongebruikt en moet nog ingespeeld worden.

Ralf67

De van den Hul Royal Jade zit op de Scanspeak Reference monitor.

Wat direct opvalt is de dikker aangezette bas.

Helemaal niet verkeerd voor een upgrade van €29

Rowdy

Ik heb de VandenHul CS122 luidsprekerkabel gehad, maar deze vond ik soms te schel klinken.

Ralf67

Het zal wel de combinatie zijn met o.a. van den Hul The First interlinks
en natuurlijk de Scan Speak softdome tweeters.


. . .

#3772
VdH is een raar merk, sommige kabels zijn best te pruimen, zoals die Royal Jade, Clearwater en nog een paar anderen en de andere vind ik dan weer afschuwelijk (CS-122, The Name IC, D102 IC en zo).
Vond het zeer bijzondere kabels...donker in het middengebied en alsnog schel in het hoog.
De koolstof IC's kunnen ook erg goed klinken maar zijn niet geschikt voor sommige installatie vanwege hun eigen impedantie.

Zijn elementen klinken waanzinnig goed maar 1x te hard op de LP laten zakken en ze zijn kapot :-| Voordeel is dat je ze altijd in NL naar VdH kan opsturen voor reparatie en zijn prijzen zijn schappelijk.

Ralf67


Ralf67