BlueSound app bypassen.

Gestart door Geertidow, februari 27, 2018, 20:47:56

Vorige topic - Volgende topic

Geertidow

Beste leden,

Ik haat de bluesound app. Vrijwel alles er aan is onhandig. Ik overweeg een chromecast tussen het internet en de bluesound te stoppen met een digitale overdracht (optical) naar de bluesound.

Verlies je geluidskwaliteit als je de audio via een chromecast digitaal naar een Bluesound stuurt?

Dan kan ik gewoon de tidal app gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Wiim Pro
MiniDSP Flex Balanced (Dirac live)
KEF R3 meta
2 x SVS 2000 pro subwoofer

scoc

Citaat van: Geertidow op februari 27, 2018, 20:47:56
Beste leden,

Ik haat de bluesound app. Vrijwel alles er aan is onhandig. Ik overweeg een chromecast tussen het internet en de bluesound te stoppen met een digitale overdracht (optical) naar de bluesound.

Verlies je geluidskwaliteit als je de audio via een chromecast digitaal naar een Bluesound stuurt?

Dan kan ik gewoon de tidal app gebruiken.

Euuh en wat is er dan zo onhandig aan de Bluesound app? Ik gebruik het al 5 jaren en ok het kan wat sneller hier en daar maar voor de rest is die app echt stabiel en daar kunnen veel andere merken nog iets van leren. Kan me moeilijk voorstellen dat Chromecast beter zal klinken.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 440 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Roeru117

Is het dan geen beter idee om naar een andere streamer te kijken? Wanneer je de Tidal interface prettig vindt dan kun je eens kijken naar de OPPO sonica dac. Als ik het me goed herinner dan komt de Tidal interface in de sonica app behoorlijk overeen met de Tidal app. Misschien de moeite waard om eens naar te kijken.

Ik zou niet snel een Chromecast audio op die manier gebruiken. Dat zou ik zonde van de Bluesound vinden. Zelf heb ik jaren met de Bluesound gespeeld en ik vond de app, net als scoc, niet altijd even handig maar wel erg stabiel.
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

Geertidow

Citaat van: scoc op februari 27, 2018, 20:53:57
Euuh en wat is er dan zo onhandig aan de Bluesound app? Ik gebruik het al 5 jaren en ok het kan wat sneller hier en daar maar voor de rest is die app echt stabiel en daar kunnen veel andere merken nog iets van leren. Kan me moeilijk voorstellen dat Chromecast beter zal klinken.
Mijn voornaamste probleem is dat ik de app vanaf mijn telefoon bedien en dat als ik nieuwe albums uit mijn lijst wil zoeken dat ik dan vaak weer via bluoes menu - tidal - mijn muziek - albums - en scrollen maar. Ik wil vanaf mijn huidige plaat makkelijk weer terug kunnen naar mijn platencollectie. Zoals in elke streamings app. Dat kost dan elke keer heel veel onnodige stappen en vind ik niet van deze tijd. Voor de rest wil ik dat de bluesound zo veel mogelijk doet. Alleen de interface wil ik uitbesteden. En ik geloof niet dat je Tidal op korte termijn rechtstreeks naar Bluesound kan sturen (vanuit de Tidal app).

Wiim Pro
KEF R3 meta

Geertidow

Citaat van: Roeru117 op februari 27, 2018, 21:05:41
Is het dan geen beter idee om naar een andere streamer te kijken? Wanneer je de Tidal interface prettig vindt dan kun je eens kijken naar de OPPO sonica dac. Als ik het me goed herinner dan komt de Tidal interface in de sonica app behoorlijk overeen met de Tidal app. Misschien de moeite waard om eens naar te kijken.

Ik zou niet snel een Chromecast audio op die manier gebruiken. Dat zou ik zonde van de Bluesound vinden. Zelf heb ik jaren met de Bluesound gespeeld en ik vond de app, net als scoc, niet altijd even handig maar wel erg stabiel.
Ik hoopte op een goedkope oplossing =/. Ik heb op dit moment niet zo veel te besteden (na het kopen van een naim, b&w speakers en de bluesound is het geld even op) en ben heel tevreden over het geluid. Alleen die app is vreselijk.

Wiim Pro
KEF R3 meta

Xander32

... tip; ga eens ergens een Marantz streamer en dan specifiek diens app uitproberen. Daarna ga je nooit meer afgeven op de Bluos app.  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Geertidow

Citaat van: Xander32 op februari 27, 2018, 21:17:35
... tip; ga eens ergens een Marantz streamer en dan specifiek diens app uitproberen. Daarna ga je nooit meer afgeven op de Bluos app.  8)
Haha I'll take your word for it

Wiim Pro
KEF R3 meta

seagull

Een andere optie is Roon en de Roon app.
Niet goedkoop maar zijn geld meer dan waard.
Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

Geertidow

Supermooi. Maar nog steeds geen geld op t moment.

Wiim Pro
KEF R3 meta

mijkie

ik heb t zelfde met de Bluesound app en zo zijn er meerdere die ik een draak van een app vind .....

Heb best al wel wat streamers gehad waar de relatie voornamelijk stukliep op de app

Raspbery Pi met diverse programma's, is het voor mij net niet

YBA streamer...............minder fijn ding, zowel streamer als app !

Moon Mind, heel erg mooie speler maar de app  :devil:

Primare i32 met ingebouwde dac/streamer, super mooie versterker/dac/speler maar, ook weer verkocht vanwege het upgrade-virus  ;D

Auralic mini met verbeterde voeding, prima speler mer dito app

Macmini icm Jriver, top app maar, voordat je t programma Jriver goed ingesteld hebt, ben je wel even zoet !

en zo nog een paar maar, ik ben nu bij Yamaha beland, met een WXC-050 en dat is een meer dan goede app, complete streamer en ook als voorversterker te gebruiken, wat ik dus ook doe !

succes met zoektocht !

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Geertidow

Citaat van: mijkie op maart  1, 2018, 05:21:36
ik heb t zelfde met de Bluesound app en zo zijn er meerdere die ik een draak van een app vind .....

Heb best al wel wat streamers gehad waar de relatie voornamelijk stukliep op de app

Raspbery Pi met diverse programma's, is het voor mij net niet

YBA streamer...............minder fijn ding, zowel streamer als app !

Moon Mind, heel erg mooie speler maar de app  [emoji317]

Primare i32 met ingebouwde dac/streamer, super mooie versterker/dac/speler maar, ook weer verkocht vanwege het upgrade-virus  ;D

Auralic mini met verbeterde voeding, prima speler mer dito app

Macmini icm Jriver, top app maar, voordat je t programma Jriver goed ingesteld hebt, ben je wel even zoet !

en zo nog een paar maar, ik ben nu bij Yamaha beland, met een WXC-050 en dat is een meer dan goede app, complete streamer en ook als voorversterker te gebruiken, wat ik dus ook doe !

succes met zoektocht !
Ik wacht gewoon tot er een hifi abonnement is voor een app (tidal, spotify) die wel vanuit de natieve app bestuurbaar is.

Wiim Pro
KEF R3 meta

mijkie

mocht je interesse hebben om de Yamaha en de app te testen, ben je altijd welkom !

BJF

Hmm, die Yamaha heb ik toevallig de afgelopen dagen ook al eens bekeken op het internet.
Ik ben nl. nog steeds zoekende naar een streamer met net wat meer (aansluit)mogelijkheden dan mijn Sonos Connect -en met eenzelfde bedieningsgemak.

Ik heb momenteel zowel die Sonos als een BlueSound Node 2 ter beschikking. De app van de laatste mist domweg échte Spotify-integratie zoals Sonos dat wel heeft. De Sonos heeft dan weer geen infrarood en minder aansluitingen.
Gezien het feit dat ik -toch weer- een Harmony AB wil gebruiken is IR een must, evenals de mogelijkheid tot volumeregeling; ik heb actieve speakers.

De BluOs app is het inderdaad net niet, en daarmee eigenlijk de BlueSound Node 2 ook niet... Ik kan me daarom goed vinden in de zoektocht van de TS.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

maximus79

Voor spotify gebruik je toch gewoon de spotify app, zodra hij gelinkt is met de node?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2 | TACTILE en BEQ topic

mijkie

Ik vind de Yamaha app beter als die van Sonos, ook gehad hier!

Groot voordeel is de simpele bediening en dat hij per gebruiker aan te passen is
Je kunt bijvoorbeeld in de app functies weglaten zodat je alleen de dingen in het zicht hebt wat je denkt nodig te hebben

Ik gebruik bijvoorbeeld geen AirPlay, Bluetooth en de analoge ingang, die zie ik er dus ook niet tussen staan, heb ik ze toch nodig, is t een fluitje van een cent om ze zichtbaar te maken

Kortom, ik vind t de beste app tot nu toe

BJF

Citaat van: maximus79 op maart  1, 2018, 09:23:10
Voor spotify gebruik je toch gewoon de spotify app, zodra hij gelinkt is met de node?
Dat kan inderdaad. De Sonos app is daar alleen nét wat handiger in omdat Spotify daarin volledig is geïntegreerd. Om te wisselen tussen Spotify en TuneIn (radio) vv blijf je binnen de Sonos app.

Citaat van: mijkie op maart  1, 2018, 10:06:38
Ik vind de Yamaha app beter als die van Sonos, ook gehad hier!

Groot voordeel is de simpele bediening en dat hij per gebruiker aan te passen is
Je kunt bijvoorbeeld in de app functies weglaten zodat je alleen de dingen in het zicht hebt wat je denkt nodig te hebben

Ik gebruik bijvoorbeeld geen AirPlay, Bluetooth en de analoge ingang, die zie ik er dus ook niet tussen staan, heb ik ze toch nodig, is t een fluitje van een cent om ze zichtbaar te maken

Kortom, ik vind t de beste app tot nu toe
Ik zag een 'tweedekansje' voorbij komen. De Yamaha is onderweg, kan ze binnenkort dus allemaal vergelijken en vervolgens een keuze maken.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

Xander32

Tot het moment dat Spotify besluit om Sonos niet meer te ondersteunen... Connect is ideaal.

Citaat van: BJF op maart  1, 2018, 13:42:36
Dat kan inderdaad. De Sonos app is daar alleen nét wat handiger in omdat Spotify daarin volledig is geïntegreerd. Om te wisselen tussen Spotify en TuneIn (radio) vv blijf je binnen de Sonos app.
Ik zag een 'tweedekansje' voorbij komen. De Yamaha is onderweg, kan ze binnenkort dus allemaal vergelijken en vervolgens een keuze maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

BJF

Die ondersteuning zou inderdaad zomaar kunnen veranderen c.q. ophouden. Spotify is volgens mij net overgenomen en gaat naar de beurs. Bovendien las ik laatst ergens (hier op het forum dacht ik?) dat voor een aantal merken de ondersteuning is/wordt ingetrokken.
Het is dan ook maar de vraag of apparatuur die nu wordt ondersteund, die ondersteuning in de toekomst houdt. Maar geldt dat niet ook voor Connect? Dat zou net goed kunnen wijzigen...
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

Roeru117

Ik begreep dat Sonos inderdaad volledig over gaat naar Spotify Connect omdat de API niet meer doorontwikkeld wordt die zij gebruikten voor de integratie van Spotify in hun eigen app.

De Yamaha is een erg leuke speler die vrijwel alles kan, goed klinkt, erg stabiel is en ook nog eens makkelijk te bedienen is. Mooie keuze. Daar ga je zeker plezier aan beleven.
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

mijkie

BJF

Ja, gisteren. Maar nog geen tijd gehad hem aan te sluiten. Zal ws. pas ergens volgende week worden.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

PorscheHD

Over welke Yamaha hebben we het hier als ik vragen mag?

mijkie

BJF

... die hier het huis alweer verlaten heeft  :omg:

Ik ben een paar dagen bezig geweest om 'contact te krijgen' met de WXC-50, gebruik makend van verschillende iPhones en iPads. Niet gelukt, dus ook niet kunnen proberen qua app en muziek. Ik was er wel klaar mee op een gegeven moment, terug in de doos en naar de leverancier.

Uiteindelijk de Bluesound Node 2 ook weer verkocht, voornamelijk omdat de Sonos als gezegd nét even lekkerder werkt qua app. Dan maar wat minder aansluitopties, gebruiksgemak staat voorop. En qua klank hoor ik toch geen verschil op mijn eh 'high end' set.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

mijkie

Apart verhaal, ik heb nu mijn 2e Wxc en ook deze ging probleemloos

Heb ook nog een wc-010 en ook die probleemloos ....

Maar, ik moet bekennen, dat Sonos wel een erg goede app heeft [emoji51]