Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste jaren!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

Richi, Bel Canto en 9 gasten bekijken dit topic.

Markus2

Citaat van: SpaceJS op Vandaag om 11:17:03Dat is een grapje neem ik aan ?  :blink:
Niet persé, en daarover is best veel te doen geweest.

;D
Heco music style 200 - Marantz PM 6a - Pioneer PL 70 - Kiseki purple heart s - Musical Surroundings Phonomena 2 - Sony CDP XB 930 QS - NoNa kabelarij.

SpaceJS

Citaat van: Markus2 op Vandaag om 12:23:02Niet persé, en daarover is best veel te doen geweest.

;D

dat ding is per definitie veel te licht dus misschien dat men daarom geen verschil kon duiden.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

morca

Citaat van: SpaceJS op Vandaag om 13:16:53dat ding is per definitie veel te licht dus misschien dat men daarom geen verschil kon duiden.
Dat heb ik al 10 keer gezegd.
Ze draaien niet zodat de amp moet werken.
Wat dat kan die niet aan .

HuubF

Roon server (NUC), iFi Zen Stream (op coax), Benchmark DAC3 HGC, Sugden LA4, Purifi Eval1, JBL HDI-1600, Adam T10S sub, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Markus2

Citaat van: SpaceJS op Vandaag om 13:16:53dat ding is per definitie veel te licht dus misschien dat men daarom geen verschil kon duiden.

In die situatie was er in ieder geval geen sprake van deze Sony versterker (bij mijn weten).
Waarop ik feitelijk op doel, is een vergelijkend warenonderzoek wat ooit plaatsvond; Sony TA-FE370 versus ASR Emitter.

;)

Heco music style 200 - Marantz PM 6a - Pioneer PL 70 - Kiseki purple heart s - Musical Surroundings Phonomena 2 - Sony CDP XB 930 QS - NoNa kabelarij.

vanzomereng

Citaat van: Markus2 op Vandaag om 13:38:35In die situatie was er in ieder geval geen sprake van deze Sony versterker (bij mijn weten).
Waarop ik feitelijk op doel, is een vergelijkend warenonderzoek wat ooit plaatsvond; Sony TA-FE370 versus ASR Emitter.

Dat waren nog eens tijdens.

Hififreak, heeft wel meer van dit soort experimenten uitgevoerd.
Ook waarbij men zijn eigen luidsprekers mee mocht nemen om vervolgens blind, je eigen speakers proberen terug te horen cq te herkennen tussen ander luidsprekers.
De uitkomst laat zich raden..... :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

HuubF

Citaat van: Rowdy2 op Vandaag om 11:15:22Een Sony TA-FE370 als versterker  ::)

Ja dat was me wat, die Sony. Oud-forumlid Ruud13 beweerde dat elke versterker, mits goed gebouwd, elke luidspreker, mits goed gebouwd, aan zou kunnen. De Sony TA-FE370 werd aangehaald als voorbeeld; toen nog nieuw verkrijgbaar voor 180 euro. Ik heb er 2 gehad.

Een van die 2 Sony's van mij heeft het in een blinde test opgenomen tegen een Duitse ASR Emitter versterker van 8000 euro (aparte accuvoeding, extreem dikke verbindingskabels) op B&W's 802. Er werd speciaal een schakelkastje gebouwd met lange kabels tussen de versterkers en de B&W's. Bij de blinde test wist alleen Tjeb een redelijk resultaat te halen, de rest had geen idee welke versterker wanneer stond te spelen. De versterkers werden officieel identiek verklaard.

Dit is mijn topic dus ik kan vrijuit fabuleren over wat ik er van vind. Vooraf heb ik de Sony stiekum flink laten inspelen om hem klaar te stomen voor de challenge. Voor de blinde test vond ik de Sony desondanks slecht klinken. Geen finesse, hard hoog, gewoon hoe een versterker van 180 euro moet zijn. De Topping-medewerkers lagen nog in de wieg. Maar die blinde test deed me toch wankelen. En toen ik met de Sony op de achterbank naar huis reed was ik om. Ruud13 had gelijk. Ik kon mijn Bryston/AVI/van Medevoort/McLaren of whatever versterker verkopen.

Maar zoals het altijd weer gaat: ondanks mijn geresette geest klonk de Sony thuis gewoon weer zoals een versterker van 180 euro voor de Topping era dient te klinken: goedkoop. De Bryston/AVI/van Medevoort/McLaren of whatever bleef.

Hififreak was zo begeesterd van de Sony dat hij ze begon op te kopen. Na een tijdje had hij er een hele stapel van staan. Ongewild heeft hij heel wat mensen behoed voor een vreselijk onheil.

Roon server (NUC), iFi Zen Stream (op coax), Benchmark DAC3 HGC, Sugden LA4, Purifi Eval1, JBL HDI-1600, Adam T10S sub, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Kurt

Citaat van: vanzomereng op Vandaag om 13:53:36Dat waren nog eens tijdens.

Hififreak, heeft wel meer van dit soort experimenten uitgevoerd.
Ook waarbij men zijn eigen luidsprekers mee mocht nemen om vervolgens blind, je eigen speakers proberen terug te horen cq te herkennen tussen ander luidsprekers.
De uitkomst laat zich raden..... :notify:
Ik heb iets soortgelijks voorgesteld aan een kabelverkoper in België. Ik doe er gratis bier en bbq bij voor een aantal forumleden voor de sfeer en gezelligheid. Na een aantal x een reach-out, krijg ik geen respons. Jammer, want ik BBQ graag. :)

HuubF

Citaat van: Kurt op Vandaag om 14:06:06Ik heb iets soortgelijks voorgesteld aan een kabelverkoper in België. Ik doe er gratis bier en bbq bij voor een aantal forumleden voor de sfeer en gezelligheid. Na een aantal x een reach-out, krijg ik geen respons. Jammer, want ik BBQ graag. :)

We hebben in die periode ook een keer blind kabels vergeleken. Geen verschillen natuurlijk.

Na de test gingen we met een paar mensen nog even gezellig napraten met een muziekje. Omdat iemand iets miste in het geluid vroegen we het dropveter interlinkje te vervangen door de 'betere' van de blinde test. De meeste mensen in het gezelschap, waaronder de oprichter van het forum, hoorden een verbetering.

Kurt

Die SONY was gebaseerd op een Sanyo STK4211MK2 hybride eindversterkermodule. Op dat moment werden die modules ook gebruikt door Technics bv. In die modules had je varianten cq vermogen. Die waren/zijn "ok" voor hun prijs.
Met zo'n module, een voeding, een input bordje en een kast, had je een integrated.
Vandaag is de print nog altijd te koop bij Ali voor een 12€ of zoiets.