Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

Audiovorden, kappa9, Leeuwarden, Soundsgood en 2 gasten bekijken dit topic.

Contour

Dat werkt toch niet voor jou Huub, jij wil de bassen in je maag voelen.

HuubF

Citaat van: Contour op Gisteren om 23:18:37Dat werkt toch niet voor jou Huub, jij wil de bassen in je maag voelen.

Zeker, maar dat kan niet meer met buren aan onder-, boven- en zijkant.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

morca

Een buttkicker of een boss sub systeem onder Huub zijn bank  ;D

RZeemering

Citaat van: AudioLaan op Gisteren om 20:45:11Ja, Whitesnake met die dames die over een Jaguar XJ series 3 gedrapeerd zijn. Geweldig! :)
De oorsprong van je liefde voor Jaguars?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

HuubF

Citaat van: morca op Vandaag om 02:43:59Een buttkicker of een boss sub systeem onder Huub zijn bank  ;D

Ik heb zo'n systeem al gewoon op de bank.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

Kingpin

Citaat van: HuubF op Vandaag om 09:08:40Ik heb zo'n systeem al gewoon op de bank.
Of je vrouw die je een schop onder de kont geeft ;D
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

DofN

Citaat van: HuubF op juni 30, 2026, 23:44:48De dekvloer ligt op isolatie om contactgeluid te minimaliseren.

Na waterschade heb ik een laminaatvloer met geluidsisolatie weg moeten doen. Er kwam een houten vloer voor in de plaats. In een appartement met onderburen. Onder de houten vloer ligt de beste geluidsisolatie die ik kon vinden.
De vloer is zwevend gelegd, dwz zonder contactpunten met de betonnen constructie. met.. niet onbelangrijk, speciale plinten met een rubberen isolatie tussen vloer en plint, zodat de houten vloer geen contactgeluid via de plint naar de muren brengt.

Het kost wat, maar sindsdien zeggen mijn buren mijn muziek bijna nooit meer te horen. Het staat regelmatig best luid, en ik heb ook nog twee subwoofers. Mijn appartement is ongeveer 20 jaar oud. Ik hou uiteraard wel rekening met de buren, zeker na 20:00.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

HuubF

Citaat van: DofN op Vandaag om 09:43:53Na waterschade heb ik een laminaatvloer met geluidsisolatie weg moeten doen. Er kwam een houten vloer voor in de plaats. In een appartement met onderburen. Onder de houten vloer ligt de beste geluidsisolatie die ik kon vinden.
De vloer is zwevend gelegd, dwz zonder contactpunten met de betonnen constructie. met.. niet onbelangrijk, speciale plinten met een rubberen isolatie tussen vloer en plint, zodat de houten vloer geen contactgeluid via de plint naar de muren brengt.

Het kost wat, maar sindsdien zeggen mijn buren mijn muziek bijna nooit meer te horen. Het staat regelmatig best luid, en ik heb ook nog twee subwoofers. Mijn appartement is ongeveer 20 jaar oud. Ik hou uiteraard wel rekening met de buren, zeker na 20:00.

Dank je.  ;)

Bijkomend probleem is hier dat de klimaatbeheersing met vloerverwarming/koeling werkt.

Mao

Citaat van: Contour op Gisteren om 23:18:37Dat werkt toch niet voor jou Huub, jij wil de bassen in je maag voelen.

Wellicht dan een buttkicker
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

CinéHome

CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

vanzomereng

Citaat van: HuubF op Vandaag om 11:25:06Dank je.  ;)

Bijkomend probleem is hier dat de klimaatbeheersing met vloerverwarming/koeling werkt.

Wellicht je buren goedkope audio-oordopjes met ANC kado doen.

By the way....
Worden je nieuwe speaker weer actief? 
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

HuubF

Ik begrijp dat de achterban in verwarring is. Hou dan even in de gaten dat we net de laatste belangrijke beslissing in ons leven hebben genomen waarvan de financiële balans pas over 2 jaar wordt opgemaakt in een rare wereld waar opvallend veel idioten aan de macht zijn. ;D

De Neumanns staan te koop inderdaad maar ik verwacht dat ze er nog wel even staan. Tijdelijke vervangers zouden de JBL HDI1600 of de Dynaudio BM6a kunnen zijn, die heb ik eerder gehad en zijn te betalen en goed.

BTW, de Chord M Scaler is terug naar de leverancier. Ze gaan hem eerst zelf testen.

roeleken

Ik zou gewoon nog 2 jaar genieten van je speakers. Da's nog een héle tijd hoor.
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

J o e p

Hegel H400, Hegel Viking, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, Hegel V10, Rega P3 RS, Harbeth Super HL5 plus XD, tellurium Q Black II.