Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

minplus en 21 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Voor de speakers heb ik mijn definitieve keuze gemaakt, voor de streamer/dac/vv heb ik in een eerdere post de dCS Bartók als ultiem eindstation genoemd.

Maar dan moet ik ook de Mola Mola Tambaqui in de vergelijking meenemen. Mogelijk komt er begin volgend jaar een opvolger van de Naim NAC-N272 uit, dat is ook een kandidaat. Overigens alleen als zo'n apparaat duidelijk beter is dan de Atoll ST300 Signature. Die kan ik eigenlijk niet op een foutje betrappen.

Maar ja, het kan altijd beter he?  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op oktober 24, 2022, 14:09:31
Voor de speakers heb ik mijn definitieve keuze gemaakt, voor de streamer/dac/vv heb ik in een eerdere post de dCS Bartók als ultiem eindstation genoemd.
Maar dan moet ik ook de Mola Mola Tambaqui in de vergelijking meenemen. Mogelijk komt er begin volgend jaar een opvolger van de Naim NAC-N272 uit, dat is ook een kandidaat. Overigens alleen als zo'n apparaat duidelijk beter is dan de Atoll ST300 Signature. Die kan ik eigenlijk niet op een foutje betrappen.

Maar ja, het kan altijd beter he?  :worship:

Ja alles kan beter, duurder en meer en meer...en ondertussen worden jouw oortjes steeds bejaarder
en beroerder en hierop is niet tegen aan te tunen/upgraden. 
Alleen een toonregeling kan wellicht nog e.e.a. redden  ;)

Heb jij nu nooit iets van; "het klinkt nu wel zeer goed, ben zeer tevreden, niet meer aankomen!"   ???

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op oktober 24, 2022, 14:20:38
...
Heb jij nu nooit iets van; "het klinkt nu wel zeer goed, ben zeer tevreden, niet meer aankomen!"   ???

Nee dat zowiezo niet.  ;D

De KH420's voldoen in alle opzichten, nu ben ik benieuwd wat een echt goede streamer/dac/vv hiermee gaat doen. Het kan best zijn dat de Atoll ST300 al aan de grens zit, nou dat is dan mooi en daar kan ik tevreden mee zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op oktober 24, 2022, 14:58:25
Nee dat zowiezo niet.  ;D

De KH420's voldoen in alle opzichten, nu ben ik benieuwd wat een echt goede streamer/dac/vv hiermee gaat doen. Het kan best zijn dat de Atoll ST300 al aan de grens zit, nou dat is dan mooi en daar kan ik tevreden mee zijn.
Dat snap ik, maar je kunt toch ook in een stadium geraken, dat alles nu "meeslepend" klinkt en je gemakkelijk kan opgaan in de muziek
en dat je hierbij de hardware (ongemerkt) volkomen uit het oog verliest en uberhaupt de gedachten m.b.t. "upgrades", helemaal niet
in je opkomen  :unsure:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op oktober 24, 2022, 15:14:37
Dat snap ik, maar je kunt toch ook in een stadium geraken, dat alles nu "meeslepend" klinkt en je gemakkelijk kan opgaan in de muziek
en dat je hierbij de hardware (ongemerkt) volkomen uit het oog verliest en uberhaupt de gedachten m.b.t. "upgrades", helemaal niet
in je opkomen  :unsure:

Tsja die gedachten steken toch vroeg of laat weer de kop op.

Maar ik moet er wel bijzeggen dat het nu niet meer is omdat iets in het geluid me irriteert. Dat is voor het eerst dus dat heb ik dan wel, zeg maar, bereikt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Het af en toe wisselen van componenten en/of het op zoek naar net weer een tandje beter, kan toch ook deel uitmaken van de hobby 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mmuetst

Citaat van: Xander32 op oktober 24, 2022, 15:42:17
Het af en toe wisselen van componenten en/of het op zoek naar net weer een tandje beter, kan toch ook deel uitmaken van de hobby 🤓
Bij sommigen ook deel uit maken van een scheiding....
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Peerless Monster

Citaat van: mmuetst op oktober 24, 2022, 15:49:37
Bij sommigen ook deel uit maken van een scheiding....

Dan ben je met de verkeerde getrouwd, dus dat lijkt me prima.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mediator

Citaat van: Xander32 op oktober 24, 2022, 15:42:17
Het af en toe wisselen van componenten en/of het op zoek naar net weer een tandje beter, kan toch ook deel uitmaken van de hobby 🤓

Het is maar wat je onder hobby verstaat Xander32  :D

Ik denk dat de rust bij HuubF pas komt als hij toevallig op iets stuit wat hij écht mooi vindt en hem van de sokken blaast. Ergens rond pagina 1.000 vermoed ik.

HuubF

Citaat van: Mediator op oktober 24, 2022, 19:19:25
Het is maar wat je onder hobby verstaat Xander32  :D

Ik denk dat de rust bij HuubF pas komt als hij toevallig op iets stuit wat hij écht mooi vindt en hem van de sokken blaast. Ergens rond pagina 1.000 vermoed ik.

Het van de sokken blazen is relatief en je bent er al snel aan gewend. De Neumann KH420's doen dat alleen als het ook zo bedoeld is. Dat zou je saai kunnen noemen maar na een paar maanden heb ik het gevoel gekregen dat het klopt. Dat maakt dat de EV/luidspreker geen probleem meer zijn voor mij.

Bij de streamer/dac/VV vermoed ik dat het wel beter kan. Maar de vraag is of een eventuele verbetering de flinke meerprijs rechtvaardigt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

mmuetst

Citaat van: Peerless Monster op oktober 24, 2022, 16:13:14
Dan ben je met de verkeerde getrouwd, dus dat lijkt me prima.
En je houdt dan nog meer geld over om nog duurdere DAC's te kunnen kopen, maar ik wil vooral niet stoken in een goed huwelijk  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Dura

Citaat van: Mediator op oktober 24, 2022, 19:19:25
Het is maar wat je onder hobby verstaat Xander32  :D

Ik denk dat de rust bij HuubF pas komt als hij toevallig op iets stuit wat hij écht mooi vindt en hem van de sokken blaast. Ergens rond pagina 1.000 vermoed ik.

En vooral ook wat je onder 'af en toe' verstaat.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

Heerlijk subjectief, prima passende bij deze hobby 😏

Citaat van: Dura op oktober 24, 2022, 20:33:00
En vooral ook wat je onder 'af en toe' verstaat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marc Heijligers

Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

minplus

Citaat van: VANZOMERENG op oktober 24, 2022, 14:20:38
Ja alles kan beter, duurder en meer en meer...en ondertussen worden jouw oortjes steeds bejaarder
en beroerder en hierop is niet tegen aan te tunen/upgraden. 
Alleen een toonregeling kan wellicht nog e.e.a. redden  ;)

Heb jij nu nooit iets van; "het klinkt nu wel zeer goed, ben zeer tevreden, niet meer aankomen!"   ???

Je onderschat het aandeel van het brein dat in de loop der jaren ontiegelijk veel geleerd heeft in het verwerken van muziek.
Ik hoor zelf de signalen van vleermuizen van ver boven de 20.000Hz inmiddels echt niet meer maar de muziek klinkt nog even lekker als vroeger bij een concert en op de huis installatie ook al zijn wat haartjes op het membraan in het slakkenhuis in het binnenoor niet meer werkzaam.
Ook als ik er andere speakers aan hang die ook lekker klinken. Ook al heb ik zelden de neiging de JBL's te vervangen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mediator

#13840
Citaat van: HuubF op oktober 24, 2022, 19:43:34
Het van de sokken blazen is relatief en je bent er al snel aan gewend. De Neumann KH420's doen dat alleen als het ook zo bedoeld is. Dat zou je saai kunnen noemen maar na een paar maanden heb ik het gevoel gekregen dat het klopt. Dat maakt dat de EV/luidspreker geen probleem meer zijn voor mij.

Bij de streamer/dac/VV vermoed ik dat het wel beter kan. Maar de vraag is of een eventuele verbetering de flinke meerprijs rechtvaardigt.

Van de sokken geblazen doel ik niet zozeer op de term geluid. Het is meer 'what tickles your box'.

twani

Spannend... 

Al kan het ook zo zijn dat een betere streamert juist de tekortkomingen van de Neumanns blootlegt...

Tekortkomingen die nu door de Atoll mooi onder de pet worden gehouden zeg maar.

T is een beetje omdenken, ik weet het...

Jarenlang met de UniQute gedraaid trouwens. Ongelooflijk fijn ding.  Still in love....

HuubF

#13842
Citaat van: twani op oktober 24, 2022, 21:44:19
Spannend... 

Al kan het ook zo zijn dat een betere streamert juist de tekortkomingen van de Neumanns blootlegt...

Tekortkomingen die nu door de Atoll mooi onder de pet worden gehouden zeg maar.

T is een beetje omdenken, ik weet het...

Jarenlang met de UniQute gedraaid trouwens. Ongelooflijk fijn ding.  Still in love....

Ja dat zou kunnen inderdaad. Ik probeer nog voordat ik de Neumann definitief aanschaf een demo-exemplaar van de Mola Mola Tambaqui in huis te halen. De Leidse Studio Number One is dealer, ik ga er zo eens buurten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob_Dingen

Met de voorversterker van Mola Mola kun je alles in huis hebben VV DAC en Streamer en ik kan je zeggen dat dat niet verkeerd is.

Rob

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 25, 2022, 14:28:13
Met de voorversterker van Mola Mola kun je alles in huis hebben VV DAC en Streamer en ik kan je zeggen dat dat niet verkeerd is.

Oef dat wordt dan wel wel een duizendje of 6 duurder dan de Tambaqui. Zou die Makua zoveel beter zijn dan de digitale VV in de Tambaqui?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bebatoli

Citaat van: HuubF op oktober 25, 2022, 14:50:23
Oef dat wordt dan wel wel een duizendje of 6 duurder dan de Tambaqui. Zou die Makua zoveel beter zijn dan de digitale VV in de Tambaqui?

De Dac in de Makua is identiek aan de Tambaqui. Als je enkel digitaal speelt dan ben je beter af met de Tambaqui, een stuk goedkoper en je kan er een extra kaart in laten steken zodat je hem als roon endpoint kan gebruiken.
Ik heb zelf de Makua met phonostage en Dac. Ik had vroeger een Jeff Rowland Aeris met PSU (kostte samen 24k€) en de Tambaqui gaat duidelijk nog verder. Als je hiervoor gaat lijkt mij het een eindpunt te zijn.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

HuubF

Citaat van: Bebatoli op oktober 25, 2022, 17:25:09
De Dac in de Makua is identiek aan de Tambaqui. Als je enkel digitaal speelt dan ben je beter af met de Tambaqui, een stuk goedkoper en je kan er een extra kaart in laten steken zodat je hem als roon endpoint kan gebruiken.
Ik heb zelf de Makua met phonostage en Dac. Ik had vroeger een Jeff Rowland Aeris met PSU (kostte samen 24k€) en de Tambaqui gaat duidelijk nog verder. Als je hiervoor gaat lijkt mij het een eindpunt te zijn.

Thanks.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob_Dingen

De Tambaqui heb ik in huis gehad en dan zit je met een digitaler volume regeling.
Toen ik hem via een externe volume regeling met buffer had aangesloten en de digitale regeling op 0dB klonk het beter.
Met de Makau heb je dat probleem niet.
Maar goed het prijsverschil zal waarschijnlijk best fors zijn.

Rob

Soundsgood

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 25, 2022, 20:40:48
De Tambaqui heb ik in huis gehad en dan zit je met een digitaler volume regeling.
Toen ik hem via een externe volume regeling met buffer had aangesloten en de digitale regeling op 0dB klonk het beter.
Met de Makau heb je dat probleem niet.

Rob

Zelfs bij een digitale bron?
Dutch & Dutch 8c