Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

brinkie, scoc en 35 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: HuubF op juni 26, 2022, 12:02:08
De Focal Trio11 is een beest en ziet er ook wel mooi uit.

Ik heb nog nooit een Focal gehoord waar ik langer dan 2 minuten naar kon luisteren....


Zónder geïrriteerd te raken dan in ieder geval.

Leeuwarden

Citaat van: twani op juni 26, 2022, 12:49:48
Ik heb nog nooit een Focal gehoord waar ik langer dan 2 minuten naar kon luisteren....


Zónder geïrriteerd te raken dan in ieder geval.

+3

katwax

Huub en hoe klinkt de nieuwe van Regina?
Ik heb niet volledig kunnene beluisteren, maar de eerste 5 nummers, duidelijk haar stijl. Ga hem zeker opnieuw beluisteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Xander32

Focal Sopra 1 op Accuphase klasse A (e650) 👌🏻

Maar dat is een smaakkwestie, net zoals die van jou. Dynaudio vind ik heel vaak 🥱 of je moet richting de Confidence line gaan. En dat betreft ook slechts een smaakkwestie.

Citaat van: twani op juni 26, 2022, 12:49:48
Ik heb nog nooit een Focal gehoord waar ik langer dan 2 minuten naar kon luisteren....


Zónder geïrriteerd te raken dan in ieder geval.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op juni 26, 2022, 08:52:56
Uiteindelijk wordt het altijd Harbeth of Dynaudio en dat klopt........

Nee hoor.
Uiteindelijk wordt het hier altijd YG Acoustics  :tongue2: ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HuubF

Citaat van: katwax op juni 26, 2022, 13:42:49
Huub en hoe klinkt de nieuwe van Regina?
Ik heb niet volledig kunnene beluisteren, maar de eerste 5 nummers, duidelijk haar stijl. Ga hem zeker opnieuw beluisteren.

Heb ik nog nauwelijks gehoord. Na mijn week (!) vakantie ga ik ernaar luisteren.  :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Xander32 op juni 26, 2022, 14:05:30
Focal Sopra 1 op Accuphase klasse A (e650) 👌🏻

Maar dat is een smaakkwestie, net zoals die van jou. Dynaudio vind ik heel vaak 🥱 of je moet richting de Confidence line gaan. En dat betreft ook slechts een smaakkwestie.

Het lijkt wel of Dynaudio 2 soorten speakers maakt. De BM15a is van het spektaculaire meeslepende type. Net als de Special 40, maar dan zonder dat je je suf zoekt naar een passende versterker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Citaat van: HuubF op juni 26, 2022, 12:02:08
De Focal Trio11 is een beest en ziet er ook wel mooi uit.

Ziet er ieg indrukwekkend uit id.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Markus2

Citaat van: MichelDW op juni 25, 2022, 08:32:34
Het is onder aandachtige toehoorders bekend dat de weergavekwaliteit bij het inspelen in de loop van dit proces kan wisselen. Op korte termijn wordt het vaak beter om dan eerst slechter te worden en daarna (hopelijk) te settelen op uitstekend.

'Aandachtige toehoorders' het nieuwe equivalent van het aloude "voor de kenners/fijnproevers and-so-on"

Ik vind 'm leuk😄
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op juni 30, 2022, 16:37:08
'Aandachtige toehoorders' het nieuwe equivalent van het aloude "voor de kenners/fijnproevers and-so-on"

Ik vind 'm leuk😄

Ja, voor de mensen die wel gewoon gouden oortjes hebben!

Na mijn 6-daagse vakantie zal de Atoll ST300 wel volledig en compleet zijn ingespeeld.   :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op juni 30, 2022, 19:41:17
Ja, voor de mensen die wel gewoon gouden oortjes hebben!

Na mijn 6-daagse vakantie zal de Atoll ST300 wel volledig en compleet zijn ingespeeld.   :worship:

Haha, laat je niet kisten Huub; Kort genieten is ook genieten.  ;)

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Ralf67

Compleet ingespeeld !

Dan ben je (weer) klaar voorlopig  :D

MarKath

Whisful thinking.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Na een geweldige korte fietsvakantie (Marker Wadden, Stavoren, Enkhuizen) ben ik weer terug waar ik hoor: luisterend naar muziek, lezen, tennissen en veel Wimbledon. Nog steeds nahijgend van de weergaloze clash tussen Tsitsipas en Kyrgios zit ik maar weer eens te beoordelen hoe mijn setje er voor staat. 

De nieuwe Atoll ST300 Signature heeft nu 13 dagen aangestaan, dus 13 x 24 uur = ongeveer 300 uur inspelen. De afgelopen week in zijn eentje, ik raad iedereen aan een nieuw apparaat vlak voor een vakantie aan te schaffen. Toen ik gisteren de Dynaudio BM15a's weer aan zette hoorde ik geluid, dus de Atoll had daadwerkelijk een week hard gewerkt.

Ik besef dat het onmogelijk is vergelijkend te luisteren met een week fietsen tussendoor, dus elke beoordeling moet je met een korreltje zout nemen. Maar ik mag natuurlijk wel zeggen wat ik er van vind.

Het geluid is vooral mooi. Er zit iets aantrekkelijks in, geen idee hoe ik dat zou kunnen omschrijven. De balans lijkt een beetje anders dan een week geleden: moeitelozer, rijker en het laag is minder prominent (dus zal wel wat strakker zijn geworden). Met de natuurlijkheid, voor mij belangrijk, gaat het erg goed. Dus al met al ben ik erg tevreden met de Atoll.

De Dynaudio's gaan ook gewoon mee met de Atoll, de mogelijke vervanging daarvan wordt nog een lastige zaak.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op juli  3, 2022, 09:36:21

De Dynaudio's gaan ook moeiteloos mee met de Atoll, de MOGELIJKE VERVANGING daarvan wordt nog een lastige zaak.

Why?

Koop wat leuks voor je vriendin van het geld dat je overhoudt  :)


Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Zolang je het nog over 'vervangen van' hebt is er nog onrust, ontbreekt er de overtuiging aangaande de huidige ls.

Indien de sounding/karakteristiek van de Dyn's je bevallen, zou je je kunnen focussen op hetgeen dit merk nog meer te bieden heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Xander32 op juli  3, 2022, 12:49:29
Zolang je het nog over 'vervangen van' hebt is er nog onrust, ontbreekt er de overtuiging aangaande de huidige ls.

Indien de sounding/karakteristiek van de Dyn's je bevallen, zou je je kunnen focussen op hetgeen dit merk nog meer te bieden heeft.

Nee valt wel mee, onrust wordt bij mij meer veroorzaakt omdat er nog iets in het geluid ontbreekt. En dat is nu niet meer zo. Dat is waarschijnlijk vooral de verdienste van de Dynaudio BM15a's.

Dus een stapje hoger in de Dynaudio pro lijn ligt dan het meest voor de hand inderdaad. Beetje jammer dat de Core 59 een klasse D met DSP construct is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

twani

Citaat van: HuubF op juli  3, 2022, 13:40:00
Nee valt wel mee, onrust wordt bij mij meer veroorzaakt omdat er nog iets in het geluid ontbreekt. En dat is nu niet meer zo. Dat is waarschijnlijk vooral de verdienste van de Dynaudio BM15a's.

Dus een stapje hoger in de Dynaudio pro lijn ligt dan het meest voor de hand inderdaad. Beetje jammer dat de Core 59 een klasse D met DSP construct is.

Huub, je mist nu niks maar een stapje hoger ligt voor de hand....

Ik zeg, je doet er echt werkelijk alles aan om jezelf ontevreden te stellen :tounge2:


Contour

Pas als je het beter hoort, weet je wat er mis was, 1 van de basis principes van High End.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Citaat van: Contour op juli  3, 2022, 20:53:01
Pas als je het beter hoort, weet je wat er mis was, 1 van de basis principes van High End.

Niet doen dus...

katwax

Citaat van: HuubF op juli  3, 2022, 13:40:00
Nee valt wel mee, onrust wordt bij mij meer veroorzaakt omdat er nog iets in het geluid ontbreekt. En dat is nu niet meer zo. Dat is waarschijnlijk vooral de verdienste van de Dynaudio BM15a's.

Dus een stapje hoger in de Dynaudio pro lijn ligt dan het meest voor de hand inderdaad. Beetje jammer dat de Core 59 een klasse D met DSP construct is.
Ik zou het niet doen als dit al je ingesteldheid is, je hebt in het verleden al bewezen dat je jezelf er niet over kan zetten als dit in je hoofd zit  ;D

Hoewel ik het helemaal niet met je eens ben, zeker niet als je alle klasse D en DSP over dezelfde kam gaat scheren. Heb het tijdens opendeur van Kii met Bruno gehad over het fenomeen dat men spreekt over "klasse D" alsof deze allemaal hetzelfde zijn. Volgens hem is er in geen enkele klasse zoveel verschil te vinden tussen bepaalde "merken" als in klasse D. Je kan vele maten beter alle klasse A dan gelijk stellen, omdat hier veel minder ruimte is om af te wijken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op juli  3, 2022, 23:35:38
Ik zou het niet doen als dit al je ingesteldheid is, je hebt in het verleden al bewezen dat je jezelf er niet over kan zetten als dit in je zit  ;D

Hoewel ik het helemaal niet met je eens ben, zeker niet als je alle klasse D en DSP over dezelfde kam gaat scheren. Heb het tijdens opendeur van Kii met Bruno gehad over het fenomeen dat men spreekt over "klasse D" alsof deze allemaal hetzelfde zijn. Volgens hem is er in geen enkele klasse zoveel verschil te vinden tussen bepaalde "merken" als in klasse D. Je kan vele maten beter alle klasse A dan gelijk stellen, omdat hier veel minder ruimte is om af te wijken.

Als iets in mijn hoofd zit verbeeld ik me uiteraard dat dit ook de waarheid is. Dus ik kan niet anders dan het oneens zijn met de suggestie dat ik in zo'n geval aan het raaskallen ben. ;D

Ik schreef dat ik het 'een beetje jammer' vond. Dat betekent niet dat ik alle klasse D en DSP voor altijd afschrijf. Ik ben de schijn-zekerheid van goede metingen en vreugdeloos aanpassen aan de eigen smaak een beetje zat denk ik.

Misschien hebben die fabrikanten wel een punt als ze hun apparaat een eigen signatuur meegeven. Je moet als consument dan alleen even van de juiste fabrikant het juiste apparaat vinden. Tamelijk gewoon eigenlijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)