Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

boem en 29 gasten bekijken dit topic.

naish123

Ik snap wel met welk dilemma Huub worstelt. Ik herken dat wel.

Als je iets "kant en klaar" koopt, geen losse onderdelen meer, dan is de hobby een beetje weg.

Ik heb bijvoorbeeld ook een Topping pre gekocht terwijl de dac ook een pre functie heeft. Nu kan ik nog eens een andere dac eraan knopen en een kabel wisselen. Dat is ook leuk om te doen.
Metrum Jade - Ian canada streamer - Roon - 303.2 CR monoblokken - Spendor A4

Bama

Heel vervelend, ik herken het ook. Ineens ging ik alleen nog maar naar muziek luisteren en genieten zonder te bedenken wat kan ik nog veranderen of ik noemde dat toen zelfs verbeteren. ;)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op februari 23, 2022, 10:05:09
Kijk, dat is dan weer een opvallend zinvolle reactie.  :worship:

Ik kan me voorstellen dat je er gemakkelijker naar kunt luisteren omdat je WEET dat het beter kan.

Dank je. Nee, ik denk niet dat het "weten" een verschil maakt. Ik ben gewoon heel tevreden met hoe het is. Het kan beter, maar ach. Ik vind het prima zoals het is. Het is een state of mind. Ik luister meer naar wat er wel goed gaat. Wat er misschien beter kan, kan ik prima accepteren zoals het is en stoort (meestal) niet. En stoort het wel zet ik de boel uit en ga ik wat anders doen. Dan heb ik op dat moment even niet de juiste mind set.

Een beetje: Geniet van het uitzicht en stoor je niet aan dat kleine vlekje op het raam.

Groeten...

Timvg

Directiva R2 (laten) bouwen wanneer het project klaar is. Verschillende formaten en types basmodules, verschillende wisselfilters (actief/hybride) en filtertopologieën - volledig aanpasbaar naar smaak, en tegelijk technisch verantwoord.

HuubF

Citaat van: Timvg op februari 23, 2022, 15:09:49
Directiva R2 (laten) bouwen wanneer het project klaar is. Verschillende formaten en types basmodules, verschillende wisselfilters (actief/hybride) en filtertopologieën - volledig aanpasbaar naar smaak, en tegelijk technisch verantwoord.

Ik ben blij dat 2 mensen wel weten wat je bedoelt...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


HuubF

Citaat van: Timvg op februari 23, 2022, 15:09:49
Directiva R2 (laten) bouwen wanneer het project klaar is. Verschillende formaten en types basmodules, verschillende wisselfilters (actief/hybride) en filtertopologieën - volledig aanpasbaar naar smaak, en tegelijk technisch verantwoord.

Zie het al... tsja weer zo'n ding dat puur gemaakt is op meetresultaten. Waarvan ik dus nog maar moet afwachten of het mij bevalt.

Kan best goed zijn hoor.  ;)

Edit... Ik had alleen de ASR publicatie gevonden, zie nu dat jij er ook bij betrokken bent. Interessant, ik zal het volgen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ik lees daar dat er 2 dozijn = 24 mid woofers zijn overwogen, ik vraag me dan bijvoorbeeld af hoeveel van die 24 er dan echt in een kast zijn gezet met een tweeter en zijn beluisterd, of is deze keuze puur op papier gemaakt. Metingen zeggen niet alles, bijv. Audiotechnogy mids meten minder fraai dan dure Scanspeak of SB Acoustics mids, maar toch spelen de Audiotechnology alles weg in een real life vergelijk. Dus, mooi project, maar ik hoop dat er naast het meten vooral veel getest en geluisterd word. Anders krijg je inderdaad het zoveelste meetwonder, die eigenlijk niet zo magisch klinkt.

Groetjes Walter


Timvg

Citaat van: HuubF op februari 23, 2022, 15:54:20
Zie het al... tsja weer zo'n ding dat puur gemaakt is op meetresultaten. Waarvan ik dus nog maar moet afwachten of het mij bevalt.

Kan best goed zijn hoor.  ;)

Edit... Ik had alleen de ASR publicatie gevonden, zie nu dat jij er ook bij betrokken bent. Interessant, ik zal het volgen.

Ik ben er inderdaad bij betrokken. Bij mij gaan simuleren, meten en luisteren allemaal samen. Het systeem is bovendien flexibel en volledig aanpasbaar, altijd handig voor de eeuwige tweaker (waaronder ik mezelf ook reken).

HuubF

Citaat van: Timvg op februari 23, 2022, 16:10:10
Ik ben er inderdaad bij betrokken. Bij mij gaan simuleren, meten en luisteren allemaal samen. Het systeem is bovendien flexibel en volledig aanpasbaar, altijd handig voor de eeuwige tweaker (waaronder ik mezelf ook reken).

Wanneer denk je dat hij klaar is? Hoe denken jullie het te gaan verspreiden? Ik bedoel bouwtekeningen of bouwpakket of alleen filter of kant en klaar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Timvg

De bedoeling is van dit project tegen de zomer af te ronden.
Normaal gezien zullen er bouwtekeningen en instructies beschikbaar zijn - mocht je daar zelf niet handig in zijn, is het wel iets dat je eventueel kunt uitbesteden.


HuubF

Citaat van: Timvg op februari 23, 2022, 16:21:17
De bedoeling is van dit project tegen de zomer af te ronden.
Normaal gezien zullen er bouwtekeningen en instructies beschikbaar zijn - mocht je daar zelf niet handig in zijn, is het wel iets dat je eventueel kunt uitbesteden.

Lijkt me leuk! Ik hou het in de gaten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

minplus

Citaat van: MarkD op februari 23, 2022, 07:26:59
Fake news... het staat toch echt ergens vermeld in de eerste 100 pagina's van dat 187 pagina's tellende topic. Ik ga niet terugzoeken waar precies. Wat was er precies onfatsoenlijk aan mijn reactie?

Mijn probleem was dat je "Ik lees net" schrijft en dat leek me sterk want ik kon het niet vinden en helemaal niet als vervolg op het bericht. Dat vind ik niet fatsoenlijk, ik hou ervan om open en eerlijk te zijn. Geef dan aan waar je dat gevonden hebt en in verband.
Ik reageer hier gewoon als lid en dat staat los van wat ik elders doe. Even voor alle duidelijkheid, Hans. :)
Vervolgens zeg je nu dat je geen idee hebt waar het in 100 pagina's zou staan. Ik geloof dan dat "Ik lees net" helemaal geen seconde meer.

Maar goed, laten we het maar over de zoektocht van Huub hebben. Dat lijkt me zinniger.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

MarkD

Citaat van: minplus op februari 23, 2022, 19:20:48
Mijn probleem was dat je "Ik lees net" schrijft en dat leek me sterk want ik kon het niet vinden en helemaal niet als vervolg op het bericht. Dat vind ik niet fatsoenlijk, ik hou ervan om open en eerlijk te zijn. Geef dan aan waar je dat gevonden hebt en in verband.
Ik reageer hier gewoon als lid en dat staat los van wat ik elders doe. Even voor alle duidelijkheid, Hans. :)
Vervolgens zeg je nu dat je geen idee hebt waar het in 100 pagina's zou staan. Ik geloof dan dat "Ik lees net" helemaal geen seconde meer.

Maar goed, laten we het maar over de zoektocht van Huub hebben. Dat lijkt me zinniger.

Bedankt voor je toelichting, maar er zat van mijn kant geen kwaad achter, dus ik verbaas me nogal over je reactie. Ik ga niet de moeite nemen om iets terug te zoeken wat ik wel degelijk gelezen heb, maar nu ook weer niet zo belangrijk is dat ik daarvoor tig pagina's ga teruglezen. Wat jij er dan denkt van te moeten maken mag je zelf weten natuurlijk. Onder het motto, als jij dat gelooft, dan is dat zo...

Verder blijf ik Huub vol belangstelling volgen in zijn zoektocht!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

minplus

Aha.
Dat er geen kwaad achter zat wil ik evt best geloven, maar de rest daarna niet want dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Als ik ergens iets lees weet ik bliksems goed waar ik dat kort daarvoor gelezen heb, maar misschien is dat bij jou anders en weet je het kort daarna niet meer.

Maar wat het laatste betreft, helemaal ok. Zoals ik al aangaf.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

HuubF

Ja, weer even terug naar mijn setje.  :worship:

Wat er de afgelopen dagen is gebeurd: de dac en voorversterker staan nu naast elkaar in plaats van op elkaar, de speakers staan een centimeter of 20 meer naar voren en de audiolamp heeft een beter plekje gekregen. That's all.

Mijn vriendin was de hele dag de hort op dus ik heb heerlijk muziek kunnen luisteren, lekker hard. Het klinkt nu erg goed. En dan moet de subwoofer nog komen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sschot

erg goed in de zin van het kan niet of nauwelijks beter

of meer van

erg goed, maar er is natuurlijk nog wel heel errug veel ruimte voor verbetering, dus erg goed is heel erg betrekkelijk.......

Geniet er maar zo vaak als mogelijk van, dat pakt niemand je dan meer af!
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

mmuetst

Citaat van: HuubF op februari 23, 2022, 22:09:27
Ja, weer even terug naar mijn setje.  :worship:

Wat er de afgelopen dagen is gebeurd: de dac en voorversterker staan nu naast elkaar in plaats van op elkaar, de speakers staan een centimeter of 20 meer naar voren en de audiolamp heeft een beter plekje gekregen. That's all.

Mijn vriendin was de hele dag de hort op dus ik heb heerlijk muziek kunnen luisteren, lekker hard. Het klinkt nu erg goed. En dan moet de subwoofer nog komen.
Dan is zo'n eigen mancave toch wel een luxe als ik dit zo lees. Ik heb ook z'n lieve poepescheet thuis, maar luister toch graag alleen naar mijn muziek (ook gezien mijn vrouw niets met Jazz heeft). Na 22:00 moet het volume omlaag want het is anders in het apartememt wel te horen. We hebben dat gewoon eens getest met een dB meter op mijn iPad. Tot 80 dB heeft niemand wat te klagen  ;)
Mooie monitoren heb je Huub (om te zien, heb ze nooit beluisterd).
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Dura

Huub, heb je nou niet het gevoel dat je al je energie en tijd en middelen stopt in wat uiteindelijk altijd een compromis zal blijven? De ruimte wordt niet perfect, de opnames zijn niet perfect, de electronica wordt niet perfect, realistische niveaus mogen niet en dat wil je ook niet,  je rent in kringetjes rond waarbij veel componenten voor de tweede of derde keer weer terugkomen...het lijkt mij dat je je obsessief focust op een ideaal (perfecte muziek thuis) dat onbereikbaar is. Omdat je wat moet met je energie.  Maar wat dan? Veel, ga je verdiepen in yoga, schrijf een boek 'speculatieve kosmologie voor beginners' ga fotograferen of weet ik veel, kom een borrel drinken, iig iets anders, laat het los, je hebt al spul staan waarmee je lekker van muziek kunt genieten.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op februari 23, 2022, 23:12:14
Huub, heb je nou niet het gevoel dat je al je energie en tijd en middelen stopt in wat uiteindelijk altijd een compromis zal blijven? ...

Ja klopt. Dus moet ik proberen het compromis zo klein mogelijk te houden.

Waar ik consessies wil doen zijn exacte plaatsing, minuscule details in het hoog, superstrak laag. In ruil daarvoor wil ik een meeslepend en realistisch geluid met toch nog opvallend veel audiofiele kanten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Zeer herkenbaar,  ik kan hier thuis dmv een andere zekering  in de meterkast het geluid opener maken betere detaillering  strakkere bass krijgen.  Maar daardoor verlies ik wel een stuk beleving, ik tap stukken minder met mijn voeten op de maat mee.
Gebruik ik de hft supreme weer in de meterkast dan is de volheid terug swingt, is er weer volop beleving. Dit ten koste van iets helderheid en iets minder detail, maar je kunt haast niet stoppen met muziek luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kwabbernoot


frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bramsat

Citaat van: frank2 op februari 24, 2022, 10:22:22
Zeer herkenbaar,  ik kan hier thuis dmv een andere zekering  in de meterkast het geluid opener maken betere detaillering  strakkere bass krijgen.  Maar daardoor verlies ik wel een stuk beleving, ik tap stukken minder met mijn voeten op de maat mee.
Gebruik ik de hft supreme weer in de meterkast dan is de volheid terug swingt, is er weer volop beleving. Dit ten koste van iets helderheid en iets minder detail, maar je kunt haast niet stoppen met muziek luisteren.

Kijk en daar gaat het om.....luisteren naar muziek en genieten.....en die nog steeds wisselen met wat dan ook...dat is onrust

En de audiohandel vind dat prachtig....toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x