Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

johz, Unkhman en 18 gasten bekijken dit topic.

Roksan

Citaat van: Leeuwarden op april 22, 2021, 10:13:53
Bennic caps staan ook in de lijst van TG. De XPP scoort een 6,5.

En daar is die erg enthousiast over....
CitaatSound: The Bennic XPP has a slightly more open top-end than the Bennic FPP. The FPP is extremely neutral making the XPP sound a tad "toppy" but till overall reasonably neutral. Personally I prefer the FPP to the XPP for souding less "cheap". Although the XPP seems more detailed than most standard quality MKP's it lacks coherency and overview making complex programme material, such as large big band music, choirs or symphony orchestra's sound confused and muddled. The Bennic FPP performs better in this respect. The XPP give me a headache after a while of having to listen to them. Even a cheap Solen PB-MKP-FC is more pleasent to listen to, the Solen is more spatious and more neutral. Switch from the Bennix XPP to a Clarity Cap CSA and everything falls back into place in regards to the neutrality and coherency of the musical image. Compare an XPP to the Wima MKP-10 and the Wima is more neutral, maybe not as detailed as the XPP, but definitely more coherent. The Bennic XPP is one to skip if possible.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Leeuwarden

Ja klopt, dus duidelijk beter dan Solen!
Oftewel, TG en ik hebben een andere kijk op Solen...

Raphie

Citaat van: Leeuwarden op april 22, 2021, 17:32:28
Ja klopt, dus duidelijk beter dan Solen!
Oftewel, TG en ik hebben een andere kijk op Solen...
stelletje halve solen...
JBL PRX Power!

marcush

Zo Huub, heb je het toch maar mooi 2 maanden volgehouden met je Spendors   :D.

Al concrete plannen voor een vervolg?

Raphie

Citaat van: marcush op april 25, 2021, 18:06:13
Zo Huub, heb je het toch maar mooi 2 maanden volgehouden met je Spendors   :D.

Al concrete plannen voor een vervolg?
Ja terug naar Dyn, dan is alles weer te analytisch, nog meer Mavros en dan de Blak eruit.
JBL PRX Power!

sschot

Heb je een speciale reden om je Spendors te koop aan te bieden Huubf?
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

chansig

Serieus ????

Ja...het is waar:

https://link.marktplaats.nl/m1697190427

Het zal het gemis aan ervaring zijn en niet weten waar ik mee bezig ben waardoor ik dit totaal niet begrijp.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

En nu gauw een dikke wat oudere Contour of Confidence ophalen ergens Huub...

Ben je eindelijk ook eens een keer van dat afschrijven af.

Ik zie (mijn) oudere Dynaudios alleen maar meer waard worden sinds dan China geshizzle...

Ik hou ze ook nog even allemaal......

Oudere Dynaudio series zijn gelijk het muzikale equivalent van de bitcoin :D

Kwabbernoot

Tja, er moet weer wat gebeuren. Dit topic gaat tenslotte over de weg naar en niet over het audio-walhalla.

Groeten...

twani

Citaat van: Kwabbernoot op april 25, 2021, 22:50:45
Tja, er moet weer wat gebeuren. Dit topic gaat tenslotte over de weg naar en niet over het audio-walhalla.

Groeten...

Heerlijk toch. Prachtige reis vind ik het! :)

Ralf67


Kwabbernoot

Citaat van: twani op april 25, 2021, 22:53:45
Heerlijk toch. Prachtige reis vind ik het! :)
Het wordt leuk beschreven, dat wel, maar de spanning is wel weg. Je weet van te voren dat het allemaal toch weer weggaat en dat maakt het allemaal wat doelloos. De enige cliffhanger is de vraag hoe lang die versterker het uit gaat houden.
Maar goed, het is Huub's reis en ik wens hem daar veel plezier bij. Ik kijk af en toe wel mee hoe het er voor staat.

Groeten...

Contour

Die versterker is waarschijnlijk al vervangen, Huub heeft het Blak frontje voor de nieuwe versterker getaped zodat het niet opvalt voor zijn partner...  ;D

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op april 26, 2021, 08:30:20
Er gaan weer roerige en spannende tijden aanbreken  :pompom:
Gelukkig maar, werd al saai hier en dus hulde hiervoor  :clapping:

Niettemin de verkoop v/d Spendors op marktplaats is door oplettendheid van anderen ontdekt en Huub houdt zich op de vlakte hiero.
Wellicht een kentering en vind Huub zelf zijn eigen upgradegedrag "te gortig"  en geneert zich hier een beetje over  :D

Niet nodig Huub,  blijf wisselen totdat je een ons weegt maar pen wel al je bevindingen hiero  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Carrol

Het kan niet anders dat het weer een "Dynaudio"  wordt.
Wel onbegrijpelijk maar wel weer spannend en weer "nieuw" leven in dit topic :pompom: :pompom:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

katwax

Als Huub nu eens echt gek zou willen doen ging hij de active kant op  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

twani

Citaat van: katwax op april 26, 2021, 09:23:05
Als Huub nu eens echt gek zou willen doen ging hij de active kant op  ;D

Daar val niet genoeg aan te wisselen. Afgekeurd dus....


JGvH

Citaat van: HuubF op april 17, 2021, 00:37:47
Haha nee, ik ben helemaal tevreden met de Spendor A7's.


De advertentie op marktplaats bewijst t tegendeel  ;D :clapping:

katwax

Citaat van: twani op april 26, 2021, 09:28:18
Daar val niet genoeg aan te wisselen. Afgekeurd dus....
Bwa je moet hele systemen wisselen dan, maar er was al een ervaring in het verleden die relatief lang heeft blijven staan :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Haha, kijk je een keer een dagje niet op het forum krijg je dit...   :pompom:

Ik ben erg tevreden over het huidige geluid. Met alle verwisselingen van het afgelopen jaar is het bijna perfect. Bijna. Ik luister vanochtend alweer uren naar Radio Paradise. Het geluid zit vol aandachtstrekkende mooie momentjes.

Maar ik mis nog een beetje dat volvette van ouderwetse speakers. Iets wat je alleen maar voor elkaar krijgt met grotere, of meer, woofers. En dat lekkere van de JBL HDI1600 laat me ook niet los (een subwoofer is nog steeds geen optie).

Als ik hard draai klinkt het overigens wel geweldig. Maar zoals de trouwe lezertjes weten staat de muziek hier bijna altijd vrij zachtjes.

De aanpak wordt nu anders. Deze keer heb ik de Spendors te koop gezet zonder dat er al een andere speaker aan zit te komen. De vervanger kan een JBL HDI zijn of een oudere Contour. Maarrr... dan moeten eerst de Spendor's een nieuw baasje hebben gekregen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op april 26, 2021, 10:10:49
De aanpak wordt nu anders. Deze keer heb ik de Spendors te koop gezet zonder dat er al een andere speaker aan zit te komen. De vervanger kan een JBL HDI zijn of een oudere Contour. Maarrr... dan moeten eerst de Spendor's een nieuw baasje hebben gekregen.

De JBL en Dynaudio Contour zijn toch wel 2 verschillende speakers, hiermee trek ik de conclusie dat je wat anders wil, weet wat je anders wilt
maar nog steeds NIET waar je het moet zoeken. 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op april 26, 2021, 10:32:31
De JBL en Dynaudio Contour zijn toch wel 2 verschillende speakers, hiermee trek ik de conclusie dat je wat anders wil, weet wat je anders wilt
maar nog steeds NIET waar je het moet zoeken.

Onderdehand zou het patroon toch duidelijk moeten zijn. Ik ken nu een aantal merken, ik zoek niet meer naar iets compleet anders.

De Spendor klinkt erg goed. Een Spendor met meer conus zou ook een optie kunnen zijn. Maar aan een JBL HDI3600 of een Dynaudio Contour vloerstaander zou ik moeiteloos kunnen wennen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op april 26, 2021, 10:10:49
Maar ik mis nog een beetje dat volvette van ouderwetse speakers. Iets wat je alleen maar voor elkaar krijgt met grotere, of meer, woofers. En dat lekkere van de JBL HDI1600 laat me ook niet los (een subwoofer is nog steeds geen optie).

Als je grotere speakers wilt, meer woofers, meer laag maar dan nog steeds met de huidige ruimte en de beperkingen m.b.t. de opstelling
dan bestaat de kans, dat het party-gehalte best wel een flinke boost zal krijgen maar dit weer ten koste gaat van andere verfijningen/kwaliteiten.

Dan heb je jaren zitten wisselen/tweaken e.d. om uiteindelijk te eindigen bij een hifi-set die de meeste tieners van 14 tot 18 jaar (qua geluidskwaliteit)
ook op hun slaapkamer hebben staan, echter jij heb hiervoor vele malen dieper in je buidel moeten tasten.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maximus_Aurelius

Citaat van: katwax op april 26, 2021, 09:23:05
Als Huub nu eens echt gek zou willen doen ging hij de active kant op  ;D

Of YG luidsprekers. ;D. Ik kan ze aanraden  :headbanging:  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.