Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Carrol en 29 gasten bekijken dit topic.

hrcc

Linger bezorgt me altijd kippevel, zelfs op mijn 1.0 brakke auto speaker, het intro........
Veel luisterplezier Huub  :)

JeroenGRT

Gaaf , een Spendor! Heb er op internet al wel het e.a. over gelezen, maar in NL niet erg bekend volgens mij? Lijken mij wel fraaie luidsprekers, veel plezier ermee!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op februari 18, 2021, 19:41:49
Ik probeer me te herinneren waarom ik eigenlijk niet bij Engelse gear ben gebleven.

Het zou me niets verbazen als er hier een of twee forumleden rondlopen die er een theorie over hebben  :laugh:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

vanzomereng

Hallo HuubF

Heb je toevallig jouw keuze ook mede laten bepalen door onderstaande test, waarin men ook zeer te spreken was m.b.t. de Spendor A7
Niet toevallig ook de Driade overwogen, waarover men het meest enthousiast was?

https://www.alpha-audio.nl/review/de-beste-vloerstaander-voor-4000-euro/

M.b.t. zijn dit wel aardige vergelijkingstesten maar testers zijn ook maar gewoon mensen met eigen smaak/voorkeuren (en niet altijd onpartijdig?)
Ik heb wel eens de vroegere modellen van Driade gehoord en vond dit wel zeer fijne speakers maar dit zegt niks over de huidige modellen.

Weet iemand toevallig in hoeverre de qua klanksignatuur, PCM, PROAC, SPENDOR, ATC grote gelijkenissen vertonen?


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mitch--

Citaat van: VANZOMERENG op februari 18, 2021, 20:31:29
Hallo HuubF

Heb je toevallig jouw keuze ook mede laten bepalen door onderstaande test, waarin men ook zeer te spreken was m.b.t. de Spendor A7
Niet toevallig ook de Driade overwogen, waarover men het meest enthousiast was?

https://www.alpha-audio.nl/review/de-beste-vloerstaander-voor-4000-euro/

M.b.t. zijn dit wel aardige vergelijkingstesten maar testers zijn ook maar gewoon mensen met eigen smaak/voorkeuren (en niet altijd onpartijdig?)
Ik heb wel eens de vroegere modellen van Driade gehoord en vond dit wel zeer fijne speakers maar dit zegt niks over de huidige modellen.

Weet iemand toevallig in hoeverre de qua klanksignatuur, PCM, PROAC, SPENDOR, ATC grote gelijkenissen vertonen?

Vind dat daar vrij grote verschillen in zitten: PMC, PROAC en ATC zitten in kamp 1: meer analytisch en puntig in mijn beleving, PMC heb ik nooit goed horen klinken, vaak slecht gecombineerd en schel, weinig muzikaal ook eigenlijk... Kamp 2 is meer gericht tot Spendor, Harbeth, Graham etc.. meer de warme 'saus' kant. 
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

sschot

Heel veel ontspannen luisterplezier van je Spendors Huubf, laten we hopen voor een lange periode
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op februari 18, 2021, 20:31:29
Hallo HuubF

Heb je toevallig jouw keuze ook mede laten bepalen door onderstaande test, waarin men ook zeer te spreken was m.b.t. de Spendor A7
Niet toevallig ook de Driade overwogen, waarover men het meest enthousiast was?

https://www.alpha-audio.nl/review/de-beste-vloerstaander-voor-4000-euro/

M.b.t. zijn dit wel aardige vergelijkingstesten maar testers zijn ook maar gewoon mensen met eigen smaak/voorkeuren (en niet altijd onpartijdig?)
Ik heb wel eens de vroegere modellen van Driade gehoord en vond dit wel zeer fijne speakers maar dit zegt niks over de huidige modellen.

Weet iemand toevallig in hoeverre de qua klanksignatuur, PCM, PROAC, SPENDOR, ATC grote gelijkenissen vertonen?

Nee die test heb ik niet gezien! Ik weet niet of ik Driade zou hebben genomen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Hannibal_

Mooi, Huub!

En inderdaad niet verkeerd bij de rest ban de inrichting.

Ik maak me wel een klein beetje zorgen.... je bent kennelijk niet zo enthousiast dat je je signature al aangepast hebt.... tja, of je bent zo enthousiast dat je je signature gewoon vergeten bent  ;D ;D ;)

Serieus: geniet er van!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

HuubF

Al nog een keer "Blues for J" opgezet van Julian Sas (live uitvoeringen v/d cd Dedication) met de fraaie solo op de hammond-orgel.
Volgens mij vinden die Spendortjes van jou, dit wel lekkere kost  ::)

https://www.youtube.com/watch?v=nkw-aZx4XsQ   (na 4:06 minuten)

Pierre Kartner zou ik niet aanraden, die klinkt ruk op elke set  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maximus_Aurelius

Nou de song 't Kleine café aan de haven speelt hier wel eens hoor ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


vanzomereng

Citaat van: HuubF op februari 19, 2021, 09:58:56
Signature aangepast.  ;D

Heb je al een beetje een idee hoe lang het weer duurt, om jouw signature weer aan te moeten passen HuubF  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op februari 19, 2021, 10:14:26
Heb je al een beetje een idee hoe lang het weer duurt, om jouw signature weer aan te moeten passen HuubF  ;)

Die kans is er altijd natuurlijk.

Voorlopig moeten de Spendors nog even inspelen, ze komen net uit de doos.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op februari 19, 2021, 10:01:06
Nog meer esoterica: Bybees!

Haha ja. Het koper-met bijenwas-en ongebleekte katoen-plus Bybees kabeltje moet wel weer even overnieuw beginnen met het veroveren van een plekje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dirc

Stel je koopt een elektrische auto Huub, zou dat dan invloed hebben op je audio kwaliteit?
Je trekt natuurlijk wel 10-11 KW weg als je voor 3 fase gaat. Wellicht krijgt je apparatuur dan de mindere kwaliteit uit je hoofdaansluiting.  :tounge2:

HuubF

Citaat van: Dirc op februari 19, 2021, 11:38:09
Stel je koopt een elektrische auto Huub, zou dat dan invloed hebben op je audio kwaliteit?
Je trekt natuurlijk wel 10-11 KW weg als je voor 3 fase gaat. Wellicht krijgt je apparatuur dan de mindere kwaliteit uit je hoofdaansluiting.  :tounge2:

We hebben daarom net een hybride gekocht!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Citaat van: HuubF op februari 18, 2021, 17:56:56
Ze eagles have landed.

Ik vindt die kast er maar niks tussen.

Wel veel luisterplezier gewenst!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

NAF

Mooie aanwinst Huub.
Heel veel luistergenot toegewenst en wie weet mogen deze speakers wat langer hun kunsten vertonen.  :worship:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: NAF op februari 19, 2021, 21:16:09
Mooie aanwinst Huub.
Heel veel luistergenot toegewenst en wie weet mogen deze speakers wat langer hun kunsten vertonen.  :worship:

Ja, al 30 uur nu.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op februari 19, 2021, 23:01:23
En, wat zijn je indrukken tot nu toe?

Het laag is erg mooi en in balans met de rest. Pop klinkt spetterend (daar heb ik heel wat gemist de laatste tijd), bij klassiek mis ik nog iets wat de Dynaudio's wel hebben, ik noem het maar verfijning. Niet zozeer details want die zijn er zat.

Wat betreft interlinks is de M&M zilveren interlink het best. Vreemd genoeg geeft de Tubulus Argentus xlr, toch ook puur zilver, me een minder gevoel.

Raar toch dat het zo lang duurt voordat je aan een speaker bent gewend. Ik durf het woordje 'inspelen' natuurlijk niet in de mond te nemen maar het lijkt er verdomd veel op.

Al met al tevreden met de voortgang.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Inspelen, wennen aan het geluid, het effect voor je brein is hetzelfde.

Dat vind ik ook het lastige met luidsprekers, de balans tussen lekker (goed genoeg) klinken met slechte opnames en hemels met goede. Veel plezier met de Splendors!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i