Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Spijkie en 28 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 22, 2021, 21:16:34
Mijn vriendin is telg van een familie waarvan niemand in staat is verschillen te proeven tussen wijnen. Rood en wit gaat net, rosé wordt al lastig.
Ja en jij bent zo'n enorme hifi connoisseur, dat jullie het nog uithouden samen..... 
JBL PRX Power!

twani

Citaat van: Raphie op januari 22, 2021, 21:06:02
natuurlijk is dat wel eenvoudig, we hebben al sinds jaar en dag mengtafels en DAW's waar naadloos switchen op exact dezelfde loudness echt appeltje eitje is.
Daarnaast kan je er ook voor kiezen om bij een bron, zoals een DAC gewoon het uitgangsignaal op te nemen en meerdere opnames van bronnen in WinABX direct te vergelijken.
Het uitvoeren hoeft echt niet meer met gordijntjes :D

Maar de meeste willen dit niet, omdat dit te confronterend is. Op een ander forum hebben ze 231!!!! DACs en ADCs getest d.m.v. exact zo'n loopback opname, time corrected. De correlatie met het originele file komt bij geen enkele DAC verder dan -60dB, de meeste zitten rond de -52dB de worst performers rond de -42dB
dus originele file, weergeven op DAC, uitgangssignaal opnemen met ADC (ook zo'n 200) van heel duur tot extreem goedkoop en die opname via Mathlab time aligned tot op de sample -60dB was het beste wat men kon reproduceren.
Een aantal individuen hier hebben een veel te hoge pet op van zichzelf en hun capaciteiten.

Dat laatste... ^^


Een ander spdif kabeltje erin en de klank trekt helemaal ópen :D

Raphie

Kijk, om het kort samen te vatten: Pretentieloos fröbelen is prima, het zijn de pretenties waar het hier in dit topic gaat schuren.
De pretenties kunnen niet worden waargemaakt en daar gaat het hier mis. Wel de grote mond, maar toetsen ho maar.....
JBL PRX Power!

Tjeb

Citaat van: Raphie op januari 22, 2021, 21:20:01
Ja en jij bent zo'n enorme hifi connoisseur, dat jullie het nog uithouden samen.....

Bijzonder dit en totaal onnodig......

Toch nog gereageerd.... sorry nogmaals

Raphie

Citaat van: Tjeb op januari 22, 2021, 21:49:16
Bijzonder dit en totaal onnodig......

Toch nog gereageerd.... sorry nogmaals
Wel nodig, de grondhouding stinkt. 
JBL PRX Power!

toetertje

Citaat van: Raphie op januari 22, 2021, 21:48:55
Kijk, om het kort samen te vatten: Pretentieloos fröbelen is prima, het zijn de pretenties waar het hier in dit topic gaat schuren.
De pretenties kunnen niet worden waargemaakt en daar gaat het hier mis. Wel de grote mond, maar toetsen ho maar.....

Gelukkig hebben we hier de pretentiepolitie, en die zegt er wel wat van.  :blush:

Raphie

Citaat van: toetertje op januari 22, 2021, 21:52:29
Gelukkig hebben we hier de pretentiepolitie, en die zegt er wel wat van.  :blush:
Heeft niks met politie te maken, meer put your money where your mouth is, wel lullen, niet poetsen. heilige ballontjes oplaten die niet doorgeprikt mogen worden.

Wie met bold statements komt wordt van repliek voorzien, zo werkt een forum. Wil je alleen maar onzin zenden, boek dan maar een banksessie van een uur bij een professional. Kan je ongerept je zicht op de wereld en je Dunning Kruger ventileren.
JBL PRX Power!

Kwabbernoot


Tabcam

Citaat van: Raphie op januari 22, 2021, 22:02:48
Heeft niks met politie te maken, meer put your money where your mouth is, wel lullen, niet poetsen. heilige ballontjes oplaten die niet doorgeprikt mogen worden.

Wie met bold statements komt wordt van repliek voorzien, zo werkt een forum. Wil je alleen maar onzin zenden, boek dan maar een banksessie van een uur bij een professional. Kan je ongerept je zicht op de wereld en je Dunning Kruger ventileren.
Niks mis met iemand van repliek voorzien, wel om het persoonlijk te maken. Heeft niks met ballonnen doorprikken te maken, dat kan ook zonder die heilig te verklaren.

Als je het topic hebt gevolgd zie je dat er genoeg inhoudelijks tussen staat. En daarna zeggen dat je het niet nag omdat men liever het hier gezellig houd? Kom eens uit die slachtofferpositie waarin jij jezelf telkens manoeuvreert!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Raphie

Waar haal jij het idee vandaan dat ik hieronder te lijden heb? :D
JBL PRX Power!

Tabcam

Citaat van: Raphie op januari 22, 2021, 23:02:15
Waar haal jij het idee vandaan dat ik hieronder te lijden heb? :D
Dat zal mijn interpretatie zijn. Snap alleen niet waarom het in elk topic weer persoonlijk moet worden? Is inhoudelijk argumentatie niet goed genoeg?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 22, 2021, 21:20:01
Ja en jij bent zo'n enorme hifi connoisseur, dat jullie het nog uithouden samen.....

Het is met haar gemakkelijker in 1 leven uit te houden dan in 1 topic met jou.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vanavond voor het eerst een live concert van één van de bandjes van zoon 3 op YouTube gezien. Leuk! Je krijgt geen linkje want er viel veel op aan te merken, maar hij drumde goed.

Omdat ik toch aan het casten was naar tv aansluitend een uur lang Laura Marling gezien in een aantal home- en live concerten. Een favoriet van mijn meissie maar nu ook van mij. Geweldige artiest. Geweldig geluid ook via toslink naar de Auralic. Goeje dac.

Zo kom je lockdown, avondklok, pensioen, quarantaine en winterweer wel door!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Leuk Huub, wel trots op zoon 3 neem ik aan.

Die artieste ken ik niet, zal het eens opzoeken. Momenteel  live lp van the War on Drugs  aan het beluisteren met een witte Chimay  ;D
Sfeervolle muziek
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op januari 23, 2021, 00:41:43
Leuk Huub, wel trots op zoon 3 neem ik aan.

Die artieste ken ik niet, zal het eens opzoeken. Momenteel  live lp van the War on Drugs  aan het luisteren met een witte Chimay  ;D
Sfeervolle muziek

Mwah, meer trots op het feit dat hij milieukundige is. De kwaliteit van de muziek die de jongens maken is nogal wisselend.

Ik zit aan de whiskey met Sjostakovich. Gaat ook prima.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 00:31:39
Vanavond voor het eerst een live concert van één van de bandjes van zoon 3 op YouTube gezien. Leuk! Je krijgt geen linkje want er viel veel op aan te merken, maar hij drumde goed.

Omdat ik toch aan het casten was naar tv aansluitend een uur lang Laura Marling gezien in een aantal home- en live concerten. Een favoriet van mijn meissie maar nu ook van mij. Geweldige artiest. Geweldig geluid ook via toslink naar de Auralic. Goeje dac.

Zo kom je lockdown, avondklok, pensioen, quarantaine en winterweer wel door!

Wat maakt het uit.....stuur die link toch....ben eigelijk wel nieuwsgierig.Ik kijk sowieso altijd naar de drummers,en helemaal als jij hem ook nog goed vind drummen.
Wat leuk....samen met vriendinnetje muziekje luisteren op jouw setje......heerlijk toch.... :clapping:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Citaat van: HuubF op januari 22, 2021, 23:51:44
Het is met haar gemakkelijker in 1 leven uit te houden dan in 1 topic met jou.

Beetje spooky dat 5 mensen het met je eens zijn...waarvan ik zeker er van 1 weet dat die getrouwd is met een andere vrouw.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Citaat van: Carrol op januari 23, 2021, 07:52:11
Ik kijk sowieso altijd naar de drummers

U vraagt, wij draaien, Avery Molek (toen 7 jaar oud, speelt Rush, let op dubbele bassdrums wat qua motoriek zeer lastig is en weinigen goed beheersen)

https://www.youtube.com/watch?v=MR_x_vrSZBM&list=PLNfMITCfW5hvCv6_Q6gsG7US-kxrNl5Zb
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

scrutinizer

Citaat van: Raphie op januari 22, 2021, 23:02:15
Waar haal jij het idee vandaan dat ik hieronder te lijden heb? :D
Nee, lijden doe jij hieronder niet.......
Komt me meer over alsof ze jouw ooit je leukste bezigheid ontnomen hebben en nu, iedereen het horen wil, het moet ontgelden.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tjeb


Raphie

Citaat van: scrutinizer op januari 23, 2021, 09:02:39
Nee, lijden doe jij hieronder niet.......
Komt me meer over alsof ze jouw ooit je leukste bezigheid ontnomen hebben en nu, iedereen het horen wil, het moet ontgelden.
Ook dan zit je in de verkeerde hoek, heb hier boven al uitgelegd waar het voor mij om draait.
Zonder pretenties, vind ik alles prima, maar pretenties moet je waarmaken, punt.
En dan is er hier veel geblaat en weinig wol. Dit samen met door een aantal uitgedragen hautain Dunning Kruger gedrag, maakt het topic té leuk om niet te reageren :D

Je kan niet allerlei statements blijven maken zonder een keer met je kloten op het blok te moeten. Dus blijf ik met liefde drukken waar het zeer doet.
JBL PRX Power!

Contour

Kan je daarvoor niet beter zelf een topic openen, dan kunnen we het hier gezellig en on topic houden.

Raphie

Citaat van: Contour op januari 23, 2021, 09:42:34
Kan je daarvoor niet beter zelf een topic openen, dan kunnen we het hier gezellig en on topic houden.
Nee, ik reageer op Huub, is toch kostelijk hoe hij met ongekende vooringenomenheid in een paar woorden, tussen neus en lippen door, een willekeurige Lyngdorf diskwalificeert? Dan nog even wat preoccupatie deelt over room correction.  :tounge: That's entertainment!

Autonoom heb ik helemaal niets te melden. Zou niet weten wat te delen in een eigen topic, even los van het feit dat "mijn publiek" dat topic zou mijden als de pest. Is dit effectiever :D
JBL PRX Power!

Tjeb

Het is prima dat je het er niet mee eens bent, ben ik ook niet. Maar jouw manier van communicatie staat ver weg van alle waarde en normen...
En het is jammer want tussen je getrap en gehak door kom je met prima argumenten die steekhoudend zijn...

Jammer, pas je gedrag eens aan of neem een Ritallinnetje.....

Raphie

Citaat van: Tjeb op januari 23, 2021, 09:53:42
Het is prima dat je het er niet mee eens bent, ben ik ook niet. Maar jouw manier van communicatie staat ver weg van alle waarde en normen...
En het is jammer want tussen je getrap en gehak door kom je met prima argumenten die steekhoudend zijn...

Jammer, pas je gedrag eens aan man....
voor mij is wederkerigheid belangrijk, een bot statement, wordt direct gespiegeld. Zijden handschoentjes en ratio werken hier niet, dat is toch langzamerhand wel duidelijk? De techniek wordt geschoffeerd, dan is een vorm van wederkerigheid te verwachten.
Huub maakt het allemaal niet uit, die gaat er iedere keer met gestrekt been in en vindt al die aandacht en hectiek heerlijk. Huub weet prima hoe hij reacties moet opwekken. En ik weet prima hoe ik daar gepast op kan reageren.
Het gaat er hier niet om dat Huub "onnavolgbaar" is, maar gewoon bewust empirische kennis schoffeert. Blijft hij dat pretentieus doen, dan blijf ik hem bot en pijnlijk confronterend uitleggen waarom hij fout zit. Laat hij de pretenties varen, dan wordt dit weer gewoon een gevalletje "ignorance is bliss" en heb ik hier verder ook niks meer te zoeken.
JBL PRX Power!