Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

Tjeb

Citaat van: scrutinizer op januari  6, 2021, 13:46:39
Beefy transfo en Caps, discreet opgebouwde gelijkrichter en rondom Panasonic FC......... :clapping:

Maar dat deze ZO een groot verschil brengt d.m.v. passieve netfiltering ..... is mij een raadsel. ;)

Dan zal de voeding van de Caspian wel naar de tandjes zijn......  :)

NAF

Citaat van: HuubF op januari  6, 2021, 15:42:18
Nee de Primaluna wordt verkocht.

Jammer dat jouw korte ontdekkingsreis met buizen hier al eindigt maar wel begrijpelijk en goed dat jij in ieder geval een duidelijke keuze maakt in plaats van op verschillende paarden te blijven wedden.

Ik ben benieuwd wat jouw volgende stap zal zijn of dat jij nu even pas op de plaats maakt om ons straks weer allemaal versteld te laten staan.  :worship:



New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

vanzomereng

Citaat van: Dura op januari  6, 2021, 12:39:53
Ik heb bij geïntegreerde versterkers het idee dat het boven de zeg 4 a 5000 eigenlijk niet echt veel beter meer kan.
Tuurlijk kan het duurder en anders en met een over-the-top kast waar je alleen al een maandsalaris voor betaalt.

Dan heb jij dus een maandsalaris van > 5.000 euro netto   :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Dura

Citaat van: VANZOMERENG op januari  6, 2021, 23:04:07
Dan heb jij dus een maandsalaris van > 5.000 euro netto   :notify:
Je leest het verkeerd, ik refereer alleen aan de extra kosten van extravagante kasten, kijk bijvoorbeeld naar de topmodellen van Gryphion.
Hmm, als ik mijn netto salaris met generatie regeling en alle extra's erbij terug reken naar 40 uur per week kom ik verdorie nog aardig in de buurt ook...probleem is, ik werk geen 40 uur.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

r_flagg

Ik begin me ernstig zorgen te maken.....
Al 30 uur geen posts meer!?!?!

Wat is er gebeurt??   :confused:
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Xander32

... dan heeft de gastheer ondertussen hoogstwaarschijnlijk een versterker aangekocht maar er ook alweer afstand van gedaan, zonder ons te informeren  :omg:

Citaat van: r_flagg op januari  8, 2021, 07:28:30
Ik begin me ernstig zorgen te maken.....
Al 30 uur geen posts meer!?!?!

Wat is er gebeurt??   :confused:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

r_flagg

Citaat van: Xander32 op januari  8, 2021, 09:10:35
... dan heeft de gastheer ondertussen hoogstwaarschijnlijk een versterker aangekocht maar er ook alweer afstand van gedaan, zonder ons te informeren  :omg:

ongehoord ! :mad:

;D
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

HuubF

Haha nee aan het CNN infuus gehangen.  :nopompom:

Ik luister nog steeds met plezier naar de Roksan Caspian M2 waardoor ik een beetje voorzichtiger ben geworden.  Een 'betere' versterker doet het misschien helemaal niet lekker aan de Niagara 1200 waardoor die versterker wel heel veel beter moet zijn dan de Roksan.

Maar er is nog genoeg te beleven. Ik bedacht me dat ik de combi Roksan als voorversterker en Primaluna als eindversterker nog niet heb geprobeerd, dat staat voor vanochtend op het programma.

En... met grote blij heb ik voor de 3e keer een Sonore Microrendu op de kop getikt. Ik wilde er al een tijdje weer één hebben maar ze waren steeds te duur. Met Ifi voeding, dus muzikaliteit gegarandeerd (andere voedingen vond ik beter maar saaier). Die komt vanmiddag volgens T&T.

Weer zin an!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Gelukkig, hij is er weer  ;D. Ben benieuwd naar je bevindingen met de Primaluna als eindversterker. Denk dat het geen soelaas biedt, dacht eerder de Roksan als eind, maar dat had je al geprobeerd toch?
Is de Primaluna wel geschikt als eindversterker, afijn we zullen het vandaag wel horen :)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op januari  8, 2021, 10:33:03
Gelukkig, hij is er weer  ;D. Ben benieuwd naar je bevindingen met de Primaluna als eindversterker. Denk dat het geen soelaas biedt, dacht eerder de Roksan als eind, maar dat had je al geprobeerd toch?
Is de Primaluna wel geschikt als eindversterker, afijn we zullen het vandaag wel horen :)

Nee andersom kan niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De combi Roksan als voorversterker en Primaluna als eindversterker werkt niet. De klank lijkt best goed, er schemert ook wat buizenmagie door, maar de mooie ruimtelijkheid is weg. Dus experiment mislukt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Er lijkt toch wel wat te zeggen voor de combinatie buizen voor, SS eindversterker dan denk je niet? hou je controle en ruimtelijkheid wellicht, maar krijg je ook de gloed. Als alles klopt:

'...the conversation between Isadore Duncan and Anatole France, who were discussing eugenics, came to a sudden stop when Isadore said: "Imagine a child with my beauty and your brains!" and Anatole responded: "Yes, but imagine a child with my beauty and your brains!" '
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op januari  8, 2021, 12:10:52
Er lijkt toch wel wat te zeggen voor de combinatie buizen voor, SS eindversterker dan denk je niet? hou je controle en ruimtelijkheid wellicht, maar krijg je ook de gloed. Als alles klopt:

'...the conversation between Isadore Duncan and Anatole France, who were discussing eugenics, came to a sudden stop when Isadore said: "Imagine a child with my beauty and your brains!" and Anatole responded: "Yes, but imagine a child with my beauty and your brains!" '

Klopt maar dat gaat niet met deze apparaten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

toetertje

Citaat van: HuubF op januari  8, 2021, 09:39:26

En... met grote blij heb ik voor de 3e keer een Sonore Microrendu op de kop getikt. Ik wilde er al een tijdje weer één hebben maar ze waren steeds te duur. Met Ifi voeding, dus muzikaliteit gegarandeerd (andere voedingen vond ik beter maar saaier). Die komt vanmiddag volgens T&T.

Aha, jij dus.  :devil:  ;)

NAF

Citaat van: HuubF op januari  8, 2021, 12:01:58
De combi Roksan als voorversterker en Primaluna als eindversterker werkt niet. De klank lijkt best goed, er schemert ook wat buizenmagie door, maar de mooie ruimtelijkheid is weg. Dus experiment mislukt.

Huub,

Misschien heb ik er overheen gelezen maar puur om uit te sluiten dat jij deze setting gemist hebt, was de Roksan Caspian Mk2 al op de Audioquest Niagara 1200 aangesloten ( en de PL niet) toen jij de combinatie PL als vv en Roksan als EV hebt geprobeerd?

Als ik het mijzelf goed herinner kwam de echte magie van de Roksan pas nadat jij deze op de Audioquest had aangesloten.

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: toetertje op januari  8, 2021, 12:28:55
Aha, jij dus.  :devil:  ;)

Haha jij dus. ;D

Edit... of bedoel je niet dat jij de verkoper was?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

toetertje

Nee, ik had de advertentie even opgeslagen om er over na te denken, en toen was hij weg.  :bigsmile:

HuubF

Citaat van: NAF op januari  8, 2021, 12:29:30
Huub,

Misschien heb ik er overheen gelezen maar puur om uit te sluiten dat jij deze setting gemist hebt, was de Roksan Caspian Mk2 al op de Audioquest Niagara 1200 aangesloten ( en de PL niet) toen jij de combinatie PL als vv en Roksan als EV hebt geprobeerd?

Als ik het mijzelf goed herinner kwam de echte magie van de Roksan pas nadat jij deze op de Audioquest had aangesloten.

De PL als vv en Roksan als EV is niet mogelijk.

De echte magie is er als de Roksan op de AQ is aangesloten EN ik de puur zilveren interlink gebruik, maar uitsluitend op de RCA kant van de CD ingang. Alle andere combinaties en kabels klinken te saai, te gewoontjes of gewoon niet goed genoeg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: toetertje op januari  8, 2021, 15:42:55
Nee, ik had de advertentie even opgeslagen om er over na te denken, en toen was hij weg.  :bigsmile:

In de regel staan de Microrendu's bij mij al vrij snel weer te koop.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

r_flagg

Citaat van: HuubF op januari  8, 2021, 15:47:24
In de regel staan de Microrendu's bij mij al vrij snel weer te koop.

Is dat eigenlijk niet een beetje kapitaalvernietiging dan ?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Contour

Nee, door slim tweedehands in te kopen maak je geen verlies.

HuubF

Citaat van: r_flagg op januari  8, 2021, 15:48:58
Is dat eigenlijk niet een beetje kapitaalvernietiging dan ?

Zoals Contour zegt: ze waren nieuw 650 met iFi voeding, nu 250 tweedehands. Zolang je ze niet nieuw koopt kun je ze een tijdje nadat je ze hebt verkocht gewoon weer voor weer minder terugkopen.

Dat gaat natuurlijk alleen goed wanneer er voldoende aanbod is en je geduld hebt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


katwax

Het is sterker dan mijzelf :(
Waarom heb je nu terug een MicroRedu gekocht?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

NAF

Citaat van: HuubF op januari  8, 2021, 15:46:07
De PL als vv en Roksan als EV is niet mogelijk.

Dan houdt die optie sowieso op.
Wel jammer was toch leuk geweest om eens te kijken wat dat op zou leveren in jouw set.

Maar de Roksan alleen levert toch ook nog steeds een bevredigend resultaat?
Je zit dus niet zonder een lekker geluid   :pompom:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers