Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

NAF

Citaat van: HuubF op januari  5, 2021, 19:10:07
Kan ik jou niet in dienst nemen of zo?  :worship:

Denk niet dat jij daar uiteindelijk blij van zou worden  :devil:

Uiteindelijk is het jouw reis en moet jij de afslagen nemen die jij denkt dat de juiste zijn.
Ook al roept het navigatiesysteem van dit forum dat je een andere afslag had mieten nemen.  ;D
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

brt

Citaat van: HuubF op januari  5, 2021, 14:00:08
Wow dat ziet er aantrekkelijk uit. Die 805 zou dan het best passen, in een review werd zelfs de Contour 20 genoemd.

Voor het geld is het eigenlijk een no brainer.
Je gaat echt wel voldoende ballen hebben, én de vloeiendheid van buizen én het zo mooi open klinkende van single ended buizen amps.

Maar desondank zal een (single ended) buizenbak niet snel de grip hebben op het laag als een Klasse D of Klasse A met enorm veel vermogen.
Zelf vind ik dat minder erg, en ondervind ik er weinig last van.

Oppassen met een 845 buis is wat mij betreft onzin. Ik ben ook totaal niet technisch en kan dat ding ook gewoon erin en eruit draaien. Je krijgt echt niet zomaar een schok. Beetje onnodige bangmakerij. Je gaat er niet aan likken toch?  :tongue2:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Citaat van: MichelDW op januari  5, 2021, 19:45:44
Naar boven ... de 2e set?  :D

Misschien komt er een hele verdieping bij. Hangt van de rest van het rijtje af.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: roeleken op januari  5, 2021, 19:51:41
Toch grappig Huub dat we al in 2007 allebei een Roksan Kandy hadden, zoveel progressie kan ik niet ontwaren in al die jaren  ;D

Haha ja maar die Caspian is wel een poepie beter hoor.  ;D

Dat was toen ik weer eens zo gefrustreerd was over mijn set dat ik alles heb verkocht voor spullen met 5 sterren bij WhatHifi. Het werd een cd-speler en versterker van Roksan en een setje Monitor Audio Bronze vloerstaanders.

Dat heeft het toch nog een paar maanden uitgehouden. Eerst gingen de MA's er uit, te grof in het hoog. Ik heb toen een setje Spendors gehaald, eigenlijk één van de beste speakers die ik ooit heb gehad. Wanneer en waarvoor de Roksans er uit zijn gegaan weet ik niet zeker meer, ik geloof dat ik toen een setje actieve AVI speakers met subwoofer heb laten komen. Met een Mac Mini als bron.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

oud_account_1

Als ook ik weer eens ongevraagd mag adviseren. (Jij hebt niks met stalen tandenstokers/balken, hoop ik  ;D )
Is het wat om de Dyns mee te nemen naar Kingpin? Mits dat wat hem betreft ook OK is, natuurlijk...
Dan kan je horen of de Tripath matched met jouw speakers.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Lion of Judah

Citaat van: squadra op januari  5, 2021, 21:25:23
Als ook ik weer eens ongevraagd mag adviseren. (Jij hebt niks met stalen tandenstokers/balken, hoop ik  ;D )
Is het wat om de Dyns mee te nemen naar Kingpin? Mits dat wat hem betreft ook OK is, natuurlijk...
Dan kan je horen of de Tripath matched met jouw speakers.
Lijkt mij weinig zinvol, kans is groot dat de interactie speakers/ruimte compleet anders is en dan is het zonde van de tijd.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Citaat van: squadra op januari  5, 2021, 21:25:23
Als ook ik weer eens ongevraagd mag adviseren. (Jij hebt niks met stalen tandenstokers/balken, hoop ik  ;D )...

Ja je mag adviseren, nee niet echt zinvol om met de Dyn's naar het oosten te trekken. Maar wat bedoel je met die tandenstokers??  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Gekker word het niet squadra......Toch? Nahhh

@brt: Jij zegt het.... ::)


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

oud_account_1

Citaat van: Lion of Judah op januari  5, 2021, 21:33:34
Lijkt mij weinig zinvol, kans is groot dat de interactie speakers/ruimte compleet anders is en dan is het zonde van de tijd.
Citaat van: HuubF op januari  5, 2021, 21:40:43
Ja je mag adviseren, nee niet echt zinvol om met de Dyn's naar het oosten te trekken. Maar wat bedoel je met die tandenstokers??  ;D
Natuurlijk gaat het niet als thuis klinken, maar net zoals je -een deel van- je set naar een winkel sleept om een nieuwe component te selecteren, kan je op deze manier ook uitvinden of de Tripath een mogelijke match is.
Daarna zou je 'm thuis moeten proberen, dat kan dan ws alleen door er één te bouwen.

Tandenstokers was een verwijzing naar een andere thread, die een beetje uit de klauwen liep...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Citaat van: squadra op januari  5, 2021, 21:54:45
Natuurlijk gaat het niet als thuis klinken, maar net zoals je -een deel van- je set naar een winkel sleept om een nieuwe component te selecteren, kan je op deze manier ook uitvinden of de Tripath een mogelijke match is.
Daarna zou je 'm thuis moeten proberen, dat kan dan ws alleen door er één te bouwen.

Tandenstokers was een verwijzing naar een andere thread, die een beetje uit de klauwen liep...

Oh maar deze loopt niet uit de hand hoor!

Nee ik ga niet in een vreemde omgeving horen of het goed genoeg is en dan weken wachten tot iets klaar is. Er zijn spullen zat kant en klaar te krijgen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nog even een half uurtje luisteren, morgen vroeg op, oppassen op de kleinzonen van 3 en 5 in Den f.ckin' Bosch.

Even wat testnummers gedraaid na een paar dagen mooi klassiek: Vultures (Mayer), Moon (Barber), Till the Clouds Clear (Lamb), De handen van mijn Moeder (S10), Terry's Song (Springsteen), Holiday (Vampire Weekend), Skinny Love (Bon Iver).

Het moet donderen, subtiel, natuurlijk, evenwichtig en ruimtelijk zijn, ontroeren, veel resolutie en strak zonder de muzikaliteit te verliezen, entertainen, nooit irriteren, beter zijn dan eerst.

En dat gaat verrassend goed. Geen check gemist. De Roksan is toch wel een wondertje zo aan de Niagara 1200. Zonder stroomverbeteraar klinkt hij maar gewoontjes.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Toppie, Huub!!!
Niets meer aan doen. Lekker luisteren. En laat de psu van de Roksan niet checken en/of recappen.
Je weet het niet he ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op januari  5, 2021, 23:10:03
Toppie, Huub!!!
Niets meer aan doen. Lekker luisteren. En laat de psu van de Roksan niet checken en/of recappen.
Je weet het niet he ;D

Haha nee ik blijf er met m'n poten van af. Misschien koop ik een reserve-Roksan.

En ik raad alle Roksan Caspian M2 bezitters even zo'n Audioquest Niagara 1200 te scoren. High end voor een redelijk bedrag via een achterdeur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

NAF

Citaat van: HuubF op januari  5, 2021, 23:29:17
Haha nee ik blijf er met m'n poten van af. Misschien koop ik een reserve-Roksan.

En ik raad alle Roksan Caspian M2 bezitters even zo'n Audioquest Niagara 1200 te scoren. High end voor een redelijk bedrag via een achterdeur.

Ik zou voor de zekerheid ook gelijk een tweede  Audioquest Niagara 1200 op de plank leggen Huub want stel je voor dat die door fikt met een bliksem inslag.
Vliegt de high-end er via de achterdeur nog uit.  ;)


New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: NAF op januari  5, 2021, 23:44:54
Ik zou voor de zekerheid ook gelijk een tweede  Audioquest Niagara 1200 op de plank leggen Huub want stel je voor dat die door fikt met een bliksem inslag.
Vliegt de high-end er via de achterdeur nog uit.  ;)

Kan niet, is daartegen beveiligd. En bij een direct hit met bliksem, meteoriet of 737max is de luisteraar ook de pineut.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Ik heb indertijd de Caspian weg gedaan voor een naim superuniti, omdat de caspian me wat te afstandelijk was...

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Kun je bij Roksan eigenlijk nog verder upgraden? :D



Iets met Huub en karavaan.....



Mij verbaasd t overigens niet dat zo'n mid class versterker het zo lekker doet.

Bij mij staat de Dynaudio ook totaal te swingen op een doodnormale Ki Pearl Lite.

Mensen laten zich met Dynaudio helemaal gek maken op allerlei fora dat ze pas gaan zingen met zware ronkende monoblokken erachter.

De mythe is ooit eens een keer de wereld ingeschoten en blijft daar maar rondzingen.

Kijk nou gewoon eens naar de technische specs en het impedantieverloop van zo'n monitortje.

Niks bijzonders aan.....

Dat kan werkelijk bijna iedere huis tuin en keuken versterker leveren.

Jarenlang met 300B 2x8 watt gespeeld op Harbeth SHL5.  Kon ook niet zei men.

Werkelijk de sterren van de hemel.


Richi

Citaat van: HuubF op januari  5, 2021, 19:29:38
Geloof ik. Maar de NAP250dr is wel weer wat beterder.
Klopt. En de NAP300 is nog weer beterder. En de NAP500 is nog weer beterder. En de Statement is nog weer beterder. Op het Naim forum zijn er al meerdere in die fuik gelopen.

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Er is altijd 'beter', misschien gewoon eens tevreden zijn ... en wat is 'beter' op dit level, denk hooguit 'anders' of meer 'smaak' gebonden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Koen K

Dat klopt, en zolang je niet serieus met de luidsprekers, akoestiek en hun interactie bezig gaat ben je sowieso beperkt tot gerommel in de marge :smile:

NAF

Citaat van: Richi op januari  6, 2021, 09:13:46
Klopt. En de NAP300 is nog weer beterder. En de NAP500 is nog weer beterder. En de Statement is nog weer beterder. Op het Naim forum zijn er al meerdere in die fuik gelopen.

Om nog maar te zwijgen over het gigantische zwarte gat waar je in terecht komt wanneer je dan na jaren stress en sparen en jezelf alles ontzeggend een NAIM statement set hebt staan die dan eigenlijk toch net niet brengt wat je ervan verwacht had,
Hoe moet je dan verder.....  :devil:

Ik gun het Huub dat hij nog lang mag genieten van de combo die hij nu heeft staan zonder de drang het laatste kleine detail uit de speakers te persen en te genieten van de overvloed aan informatie die nu wel al goed wordt weergegeven.  :clapping:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Jumping Jack

Bij highendaudio.nl staat een Statement-set voor een mooie prijs Huub. Even doortasten en meteen klaar.  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Citaat van: twani op januari  6, 2021, 08:05:56
Kun je bij Roksan eigenlijk nog verder upgraden? :D



Iets met Huub en karavaan.....



Mij verbaasd t overigens niet dat zo'n mid class versterker het zo lekker doet.

Bij mij staat de Dynaudio ook totaal te swingen op een doodnormale Ki Pearl Lite.

Mensen laten zich met Dynaudio helemaal gek maken op allerlei fora dat ze pas gaan zingen met zware ronkende monoblokken erachter.

De mythe is ooit eens een keer de wereld ingeschoten en blijft daar maar rondzingen.

Kijk nou gewoon eens naar de technische specs en het impedantieverloop van zo'n monitortje.

Niks bijzonders aan.....

Dat kan werkelijk bijna iedere huis tuin en keuken versterker leveren.

Jarenlang met 300B 2x8 watt gespeeld op Harbeth SHL5.  Kon ook niet zei men.

Werkelijk de sterren van de hemel.

Tsja ik heb toch heus de afgelopen weken meegemaakt dat 2 Dynaudio speakers erg magertjes klonken op prima versterkers.

Ik denk dat het niet zozeer om het wattage gaat maar om de trafo's en elcos. Twee versterkers waar dat goed is geregeld klinken wel fatsoenlijk... op de 20i, niet op de Heritage.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Citaat van: NAF op januari  6, 2021, 09:42:34
Om nog maar te zwijgen over het gigantische zwarte gat waar je in terecht komt wanneer je dan na jaren stress en sparen en jezelf alles ontzeggend een NAIM statement set hebt staan die dan eigenlijk toch net niet brengt wat je ervan verwacht had,
Hoe moet je dan verder.....  :devil:

Ik gun het Huub dat hij nog lang mag genieten van de combo die hij nu heeft staan zonder de drang het laatste kleine detail uit de speakers te persen en te genieten van de overvloed aan informatie die nu wel al goed wordt weergegeven.  :clapping:
Iedereen met een Statement op het Naim forum is er zeer tevreden over. Maar ja, kan ook cognitieve dissonantie zijn.  :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a