Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

johz, Unkhman en 21 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 23, 2019, 14:43:10
:D

Gelukkig is een kabel inspelen wel voldoende helpend.

Gr. Hans

In ieder geval wordt mijn beoordelingsvermogen even aan het wankelen gebracht na een verandering. Dat geldt voor meer mensen. Hoe dat komt weten we niet. Ik noem het daarom voor het gemak maar inspelen, dat begrijpt iedereen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Het is sowieso raar als je niet aan je beoordelingsvermogen twijfelt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 23, 2019, 15:01:41
Het is sowieso raar als je niet aan je beoordelingsvermogen twijfelt.

Gr. Hans

Precies.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lodewijk

De bespiegelingen van Hubert te lezen is op zich leuk. Maar eerlijk gezegd, ik snap er geen k#t meer van.

HuubF

Citaat van: Lodewijk op maart 23, 2019, 17:37:27
De bespiegelingen van Hubert te lezen is op zich leuk. Maar eerlijk gezegd, ik snap er geen k#t meer van.

Wat snap je niet?  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ik denk dat hij niet snapt waarom je het 'mooie spul' verkoopt en gaat spelen met zo'n zielloze aktieve speaker. ..

:laugh: :laugh: :laugh:

Raphie

Citaat van: HuubF op maart 23, 2019, 17:40:56
Wat snap je niet?  :)
nou... je hebt super mooie speakers, zegt dat je geld wil vrijmaken. Koop je een klasse lagere monitoren, hoop prularia kabel, zometeen nog stands, verkoop je super mooie speakers 2 klasses hoger en ben je per saldo financieel nog niks opgeschoten.

Ik vind het ritueel geld verbranden.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Contour op maart 23, 2019, 17:57:44
Ik denk dat hij niet snapt waarom je het 'mooie spul' verkoopt en gaat spelen met zo'n zielloze aktieve speaker. ..

:laugh: :laugh: :laugh:

Volgens mij heb ik netjes verslag gedaan. De Elac's zijn juist niet zielloos. Wat ze missen aan finesse maken ze goed met hun enthousiasme.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op maart 23, 2019, 17:58:30
nou... je hebt super mooie speakers, zegt dat je geld wil vrijmaken. Koop je een klasse lagere monitoren, hoop prularia kabel, zometeen nog stands, verkoop je super mooie speakers 2 klasses hoger en ben je per saldo financieel nog niks opgeschoten.

Ik vind het ritueel geld verbranden.

Als het geld verbranden blijkt te zijn kan ik de operatie altijd nog stoppen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lodewijk

Citaat van: HuubF op maart 23, 2019, 17:40:56
Wat snap je niet?  :)

Het wisselen van versterkers, luidsprekers, streamers en dat al jaren Huub. Op enig moment zou je zeggen, het is ok zo. Wat ik me dan afvraag, waar komt die onrust vandaan? Hoe luister jij naar muziek? De jacht naar het ultieme geluid is een illusie, audiofiel of niet, imho :)

HuubF

Citaat van: Lodewijk op maart 23, 2019, 18:11:49
Het wisselen van versterkers, luidsprekers, streamers en dat al jaren Huub. Op enig moment zou je zeggen, het is ok zo. Wat ik me dan afvraag, waar komt die onrust vandaan? Hoe luister jij naar muziek? De jacht naar het ultieme geluid is een illusie, audiofiel of niet, imho :)

Geen idee waar die onrust vandaan komt. Er zijn er meer die dat hebben.  ;D

Maar je treft me op een uniek moment. Omdat het een tijd- en geldverspillende nooit-eindigende soap is heb ik besloten om een stapje terug te doen. Dat moet wel want over 11 maanden ga ik met pensioen dus de eindeloze geldstroom moet stoppen.

Daarom heb ik iets raars gedaan: ik heb een setje net uitgekomen Elac Navis speakers gekocht, ontwikkeld door Andrew Jones en met lyrische reviews, die stomtoevallig voor weinig geld werden aangeboden. En na wat rommelen (schuiven, inspelen, kabeltje) klinken die nu opvallend goed. Ik lever natuurlijk verfijning in maar krijg daar een minder droge weergave en een betere ruimtelijkheid (de speakers 'verdwijnen') voor terug.

Hiermee hoop ik de audiophilia nervosa te doorbreken. En nu kan ik 3 apparaten voor normale 2e-hands prijzen de deur uit doen. Dat geld haal ik wel terug, ik verkoop ontzettend veel en dat lukt altijd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Nu nog wat akoestische panelen, een subwoofer en een Ikea stoel en De Waarheid is bereikt!  ;D

HuubF

Citaat van: Contour op maart 23, 2019, 18:42:01
Nu nog wat akoestische panelen, een subwoofer en een Ikea stoel en De Waarheid is bereikt!  ;D

Haha nee zeg. Er is hier genoeg demping, zeker als mijn vriendin weer terug is van vakantie. Gewone huiskamer hier en muziek luisteren we voor de gezelligheid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Citaat van: Contour op maart 23, 2019, 18:42:01
Nu nog wat akoestische panelen, een subwoofer en een Ikea stoel en De Waarheid is bereikt!  ;D
Wat heb jij toch een geweldig gevoel voor humor....
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

eMVe

CitaatHaha nee zeg. Er is hier genoeg demping, zeker als mijn vriendin weer terug is van vakantie.
Jij durft wel. . . je vriendin leest ongetwijfeld hier niet mee. . .

Kaakberg

Citaat van: HuubF op maart 15, 2019, 22:40:46
Ja een Mac Mini met Roon. Ik heb best wel al wat in huis gehad hoor! Los end point, Naim Atom, ND5x, NAC272. De NAC272 was wel beter dan wat ik nu heb staan maar die had geen Roon. En toen ik liever een dikke eindversterker wilde moest ie er uit om geld vrij te maken. Ik wacht op een nieuwe Naim streamer met voorversterker maar dat kan nog een jaar duren.

Roon en klassiek? Lukt hier niet zo qua metadata.

HuubF

De spullen staan te koop. Gelukkig veel belangstelling, ook uit het buitenland maar daar ga ik niet aan beginnen. Ik heb 1 keer een Sony Swoboda cd-speler verstuurd naar Denemarken en dat vond ik tamelijk eng.

Vanochtend weer lekker zitten luisteren. De Elacs hebben een paar dagen 24x7 aangestaan en zijn nu duidelijk ingedaald. Het klinkt anders maar ik heb niet het gevoel dat ik echt iets inlever, het geluid van de Elacs is erg muzikaal met rauwe randjes, spektakel en subtiliteit waar het moet. De Naim/ATC combi gaat weliswaar veel verder maar als je nog eens 10.000 euro uit geeft gaat dat ook weer verder. Ik ben niet van de school dat het allemaal niets uitmaakt.

Ik ben benieuwd of ik me deze keer kan inhouden. Er zijn in de Navis serie ook vloerstaanders maar die zijn 2 keer zo duur, niet in de aanbieding en klinken ongetwijfeld grootser net als de ATC's. Deze bevatten dezelfde componenten als de monitors, ze hebben er alleen 2 extra woofers ingeschroefd en natuurlijk een zwaardere versterker. Met 3 poorten aan de achterkant, in mijn huiskamer waarschijnlijk een probleem.

Daarnaast is het natuurlijk afwachten of ik over een week ook nog zo tevreden ben. Misschien gaan me dingen opvallen waar ik me dan ongelofelijk aan ga ergeren. Like it ever was.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Mooi bezinningsmoment zo op pagina 100 van dit topic, op naar de volgende 100 pagina's lees en luister plezier!

Ralf67

Kortom de oude set nog niet verkocht , en je vraagt ja nu al af of de nieuwe Elacs misschien toch beter zouden kunnen .

Lijkt of het bekende hifivirus  :D

Carrol

Het nadeel van naim is gewoon dat je steeds weer een stapje verder kan ,wat echt weer een een vermogen kost.
Maar ja..ieder nadeel heeft óók zn voordeel.
Heb nu een Nuprime versterker met alles erop en eraan en bevalt mij uitstekend,en zou niet weten wat er nog beter kan,heb het eind station bereikt.
Huub nog lang niet denk ik
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Raphie op maart 23, 2019, 17:58:30
... en ben je per saldo financieel nog niks opgeschoten.

Ik vind het ritueel geld verbranden.

Het geld verbranden zit hem in de verliezen die je af en toe hebt inderdaad. Ik beschouwde dat altijd als een noodzakelijk kwaad en dat is vanaf nu minder handig. Maar in dit geval krijg ik het grootste deel van mijn investering wel terug hoor! De spullen die te koop staan liggen goed in de markt en zijn 2e hands of met veel korting gekocht dus ik verwacht wel 5000 euro over te houden. Precies het bedrag dat ik denk te missen voor noodzakelijke dingen omdat ik 8 maanden eerder met pensioen wil.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Aanvankelijk stond het Audio Note cd-transport ook te koop maar die mag blijven. Ook met de Elacs hoor je de extra kwaliteit wel. En een cd'tje draaien op zijn tijd is leuk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart 24, 2019, 13:15:52
Aanvankelijk stond het Audio Note cd-transport ook te koop maar die mag blijven. Ook met de Elacs hoor je de extra kwaliteit wel. En een cd'tje draaien op zijn tijd is leuk.

Heb je met de Elacs ook dezelfde verschillen aan bronkant (analytisch met je Audio Note, meer schwung met de Mac) te pakken als met de ATC's?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart 24, 2019, 15:42:20
Heb je met de Elacs ook dezelfde verschillen aan bronkant (analytisch met je Audio Note, meer schwung met de Mac) te pakken als met de ATC's?

De Elac's hebben van zichzelf al zoveel schwung dat ik daar geen verschil hoor. De ATC's zijn gesloten en de Elac's hebben een poort, misschien dat daarom het laag wat minder droog is. Op zich wel lekker bij de soms wat mat klinkende oudere pop.

Dat iets meer analytische denk ik nog wel terug te horen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Een van de meest geweldige cd's die ik heb is Birds of Fire van Mahavishnu Orchestra. Het draaien hiervan is voor mij altijd een belangrijke test voor weer een nieuwe setsamenstelling. Hij is bijna niet goed weer te geven, er gaat altijd wel wat fout. In het slechtste geval is het gewoon een bak teringherrie. Bij sommige sets durfde ik hem niet eens te draaien. Op de Naim/ATC combi klonk het netjes, gedetailleerd, het vloog niet uit de bocht maar luisterde toch als een ouwe opname.

Gelukkig zijn de Elacs vergevingsgezinder en maken er iets moois van. Geen schrille synthesizers maar een lekkere, volle sound met veel details en ruimtelijkheid. Test geslaagd. Het mag dan geen high end zijn maar ik zit wel al dagen te luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)