Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: mijkie op maart 12, 2019, 14:49:38
dat zal idd een smaakdingetje zijn

Alle 3 de kabeltjes die ik heb geprobeerd klinken verschillend: gewoontjes (want vrijwel hetzelfde als de streaming), mooi maar ijl en lekker maar wat grovvig (vreemd genoeg dezelfde signatuur indien gebruikt als interlink). Er is een 2e hands Audioquest uit de duurste lijn onderweg en het Apogee kabeltje dat ik mag lenen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Inmiddels is er een Audioquest Hawk-eye coax kabel binnen. Helaas even Ajax zien en dan kan ik horen wat hij doet. De eerste maar korte indruk is erg goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na even een nachtje te hebben gedraaid geeft een a-b vergelijking duidelijkheid. De Audio Note geeft details beter weer. Door de aandacht die dat trekt lijkt de klank daardoor voor mij wat slanker. Voor pop hoeft dat niet zo, voor klassiek juist prachtig.

Met de QED kabel vermoedde ik dat wel maar was het minder duidelijk. Met het Audioquest kabeltje is het gemakkelijker te horen. Of ik ben er inmiddels wat handiger in geworden, dat is uit te sluiten door de QED er nog eens tussen te hangen. Als het goed is komt er nog een Apogee, ik ben benieuwd wat die weer doet.

Dus uiteindelijk zorgt het cd-loopwerk toch wel voor wat meer high end beleving.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vanmiddag eerder naar huis gegaan om thuis te werken. Mijn vriendin is een dagje shoppen dus de hifi kan op 11.

Tsja, jee, poe zeg. De streamer moet het toch wel afleggen tegen het cd-transport voor wat betreft precisie en detailweergave. Aan de andere kant moet ik toch ook wel wennen aan dat preciezige. De Naim NAC272 die ik ooit had gaf ook meer details weer, maar dan op de Naim manier, dus zonder aantasting van de Naim sound. Nu klinkt het wel indrukwekkend maar overtuigt het nog niet.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart 14, 2019, 14:31:07
Vanmiddag eerder naar huis gegaan om thuis te werken. Mijn vriendin is een dagje shoppen dus de hifi kan op 11.

Tsja, jee, poe zeg. De streamer moet het toch wel afleggen tegen het cd-transport voor wat betreft precisie en detailweergave. Aan de andere kant moet ik toch ook wel wennen aan dat preciezige. De Naim NAC272 die ik ooit had gaf ook meer details weer, maar dan op de Naim manier, dus zonder aantasting van de Naim sound. Nu klinkt het wel indrukwekkend maar overtuigt het nog niet.

Analytisch tegenover muzikaal. Dan is de AN perfect voor jouw klassieke cd's ;) Morgen de Apogee in huis?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart 14, 2019, 22:48:55
Analytisch tegenover muzikaal. Dan is de AN perfect voor jouw klassieke cd's ;) Morgen de Apogee in huis?

Ja klassiek klinkt geweldig. Ik ben al aan het zoeken naar mooie klassieke verzamelingen. Vaak voor een prikkie over te nemen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Huub, ik probeer het kabeltje vanmiddag te versturen zodat je hem morgen in huis hebt om dit weekend mee te spelen.

De Van den Hul Digicoupler vond ik ook een hele fijne kabel, maar iets 'warmer' dan de Apogee inderdaad.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Ik heb ook nog een van de hul liggen. Geen idee welke. Interesse ? Stuur maar een om met adres etc.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

heb hier nog een mooie DH Labs Silver Sonic D-75 liggen (50cm. incl. pluggen, vrij stugge kabel); 'center conductor is solid silver-coated copper insulated with foam Teflon dielectric, the return/shield is a two layer design with 100% aluminum/Mylar and a heavy braid to keep ground resistance low, the braid is wound in such a way as to minimize signal reflections and timing errors.'

Interesse ? Stuur even een PM'tje.
Hinterm Horizont geht's weiter.

HuubF

Citaat van: Richi op maart 15, 2019, 09:27:15
Huub, ik probeer het kabeltje vanmiddag te versturen zodat je hem morgen in huis hebt om dit weekend mee te spelen.

De Van den Hul Digicoupler vond ik ook een hele fijne kabel, maar iets 'warmer' dan de Apogee inderdaad.

Ok dank je!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ik, ik, ik!

Heb ook nog wel een snoertje voor je liggen hoor, Huub....

:sigh:  ;D

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 15, 2019, 15:47:09
Ik, ik, ik!

Heb ook nog wel een snoertje voor je liggen hoor, Huub....

:sigh:  ;D

Cool! Heeft hij een naam?  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Euhhh....

Daar vraag je me wat...?

Bij serieuze interesse, de kenner weet genoeg, wil ik wel even kijken voor je.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 15, 2019, 17:19:10
Euhhh....

Daar vraag je me wat...?

Bij serieuze interesse, de kenner weet genoeg, wil ik wel even kijken voor je.

Natuurlijk interesse! Tot nu toe hoor ik steeds een subtiel verschil tussen de kabeltjes.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op maart 15, 2019, 09:38:41
Ik heb ook nog een van de hul liggen. Geen idee welke. Interesse ? Stuur maar een om met adres etc.

Gr. Hans

Leuk bedankt! Pm gestuurd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart 15, 2019, 17:40:08
Natuurlijk interesse! Tot nu toe hoor ik steeds een subtiel verschil tussen de kabeltjes.

Ik zal er van het weekend eens naar op zoek...

:crazy:  ;D

eMVe

Citaat van: HuubF op maart 14, 2019, 22:52:29
Ja klassiek klinkt geweldig. Ik ben al aan het zoeken naar mooie klassieke verzamelingen. Vaak voor een prikkie over te nemen.
Ik heb plm. anderhalf jaar geleden een 100+ klassieke cd's van een forumgenoot over genomen; mocht je daarin interesse hebben dan lees ik het wel.

Markus2

Heel misschien heb ik er nog een liggen voor je. Ik zal van het weekend even kijken.
Merk weet ik niet meer, wel met een mooi kousje eromheen.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

evilniek

Citaat van: HuubF op maart 14, 2019, 14:31:07
Vanmiddag eerder naar huis gegaan om thuis te werken. Mijn vriendin is een dagje shoppen dus de hifi kan op 11.

Tsja, jee, poe zeg. De streamer moet het toch wel afleggen tegen het cd-transport voor wat betreft precisie en detailweergave. Aan de andere kant moet ik toch ook wel wennen aan dat preciezige. De Naim NAC272 die ik ooit had gaf ook meer details weer, maar dan op de Naim manier, dus zonder aantasting van de Naim sound. Nu klinkt het wel indrukwekkend maar overtuigt het nog niet.



Wat gebruik je als streamer dan? een macmini?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HuubF

Citaat van: evilniek op maart 15, 2019, 19:06:42
Wat gebruik je als streamer dan? een macmini?

Ja een Mac Mini met Roon. Ik heb best wel al wat in huis gehad hoor! Los end point, Naim Atom, ND5x, NAC272. De NAC272 was wel beter dan wat ik nu heb staan maar die had geen Roon. En toen ik liever een dikke eindversterker wilde moest ie er uit om geld vrij te maken. Ik wacht op een nieuwe Naim streamer met voorversterker maar dat kan nog een jaar duren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sultankat

Citaat van: Richi op maart 15, 2019, 09:27:15


De Van den Hul Digicoupler vond ik ook een hele fijne kabel, maar iets 'warmer' dan de Apogee inderdaad.

Klopt! De Apogee vind ik iets te analytisch: niet muzikaal
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

Bedankt mannen, de Apogee en de DH Labs Silver Sonic D-75 zijn binnen. De laatste zit nu tussen CDT en Dac en klinkt eigenlijk prima.

Er tekent zich ook een beetje luister/vergelijk-moeheid op. Met pop is de Mac Mini beter, met klassiek de CDT omdat de grotere verfijning dan zin heeft en je de wat minder pompende bas niet mist. Dat is met de Audioquest en DH Labs in ieder geval zo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Had ik ook. Na een uurtje meten etc. Dus ik ben er mee gestopt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Vandaag dramatische beslissing genomen: over 11 maanden ga ik met pensioen ipv over 20 maanden. Voelt goed. Gaat ook consequenties hebben voor de hifi componenten alhier omdat daar veel spaargeld inzit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666