Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

M@rcel, etienne v en 22 gasten bekijken dit topic.

hrcc

Citaat van: Baardmannetje op februari 14, 2019, 18:34:18
Minder, sowieso!

;D

Ik tracht zoveel als mogelijk een rechte frequentiekarakteristiek op mijn luisterplek te bewerkstelligen. En met een gezonde galmtijd. Dit omdat ik zoveel als mogelijk wil horen wat er op de drager staat. Klinkt dan een bepaaldenopname vagijn, dan is dat maar zo. Ik gruwel van een set die 'alles' hetzelfde laat klinken. Of slechte opnames ook wel pruimbaar...

Ikke begrijpe, luidsprekers die slechte opnames vagijnbaar laten klinken hebben wel hun charme naar mijn mening.
Alles hetzelfde is mij ook wat veel van het goede/slechte.
Terug naar Huub.....

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op februari 14, 2019, 16:49:41
Was gezellig Huub!

Het grote verschil is of we de hobby HiFi of MyFi benaderen. Is het één minder dan de ander? In mijn ogen wel... maar het voordeel is dat ik naar mijn eigen setje mag luisteren en Huub naar de zijne.

Ja was zeker gezellig! Leuk om die kleine in full action te zien.

Ik begrijp waar Eelco mee bezig is en respecteer dat ook. Zorg voor een goede akoestiek, haal de pieken en dalen uit de frequentiekarakteristiek en vertrouw er op dat dit het geluid is wat de maker heeft bedoeld. Logisch. Als het even niet goed klinkt dan ligt het dus aan de opname. Daar leg je je dan bij neer en dat geeft rust. De kwaliteit van de apparatuur is minder relevant want rechte karakteristiek, toch?

Waar ik mee bezig ben... akoestiek en apparaten zijn allemaal belangrijk maar het allerbelangrijkst is een geluid dat me boeit. Klassiek, jazz en pop. Omdat niemand me kan voorschrijven wat mij boeit kies ik apparatuur puur op het gehoor. Dus voor mij is apparatuur juist het uitgangspunt.

Wat is beter? Daar denken Eelco en ik natuurlijk verschillend over.  ;)

De sets van Hans en Eelco gehoord hebbende vind ik in ieder geval dat het geluid in veel opzichten gewoon klopt: de plaatsing, de balans. Het is daarom prima beluisterbaar en soms spektaculair in zijn correctheid.

Let op hier komt een subjectieve, persoonlijke mening... hoewel het mij veel geld zou kunnen besparen ben ik niet om. Ik zou die zekerheid dat het goed zit ook wel willen voelen maar ik vind het geluid bij Hans en Eelco, ondanks de verfijning, te steriel. Ik blijf dus doorgaan op mijn langdurige, onzekere weg naar een pompende, meeslepende, lekkere en soms desnoods een beetje foute sound.

Edit: wat verduidelijkt



Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op februari 14, 2019, 19:41:11
...Let op hier komt een subjectieve, persoonlijke mening... hoewel het mij veel geld zou kunnen besparen ben ik nog steeds niet om...


Gelukkig niet, één zo'n figuur die hier plotjes spamt is wel voldoende. Daarbij kun je, volgens mij, in zaken als deze toch niet spreken over gelijk hebben of niet? Zoals ik reeds schreef, jij moet het doen met jouw setje en ikke met de mijnesse.

Maar toch, een sausje hoort bij de frites.

;D

Raphie

Citaat van: Baardmannetje op februari 14, 2019, 12:20:10
Hahaha!

Ik ben zowel vanmiddag thuis als morgen. Vandaag wel alleen met Osama.

Welkom hoor!
Osama?!?
JBL PRX Power!


Raphie

Daar krijgt die de komende jaren nog veel over te horen, heeft toch wel een bepaalde associatie bij velen.
JBL PRX Power!

op eigen verzoek verwijderd.

Ach... Wij wonen in een kraakpand, rijden een bakbrommer, hebben 5 honden en hebben alleen maar extreem linkse anti facistische anti kapitalisten om ons heen. Die waarderen het wel...

Je snapt dat Osama niet zijn echte naam is?

Oftewel koosnaampje!

;D  ;)

Raphie

Citaat van: Baardmannetje op februari 15, 2019, 10:29:08
Ach... Wij wonen in een kraakpand, rijden een bakbrommer, hebben 5 honden en hebben alleen maar extreem linkse anti facistische anti kapitalisten om ons heen. Die waarderen het wel...

Je snapt dat Osama niet zijn echte naam is?

Oftewel koosnaampje!

;D  ;)
nee dat snapte ik niet, hoopte ik wel. Je kind zou voorgoed beschadigd zijn.
JBL PRX Power!


chansig

Binnen mijn werk heb ik te maken gehad met twee broers en een zus die allen vernoemd waren naar Nazi kopstukken. Best eng.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Maar je werd wel gezellig uitgezwaaid na ieder bezoek..?

;D

twani

Mijn vader heette Adolf Theodorus.....   

Kreeg de naam al wel vóór de oorlog dus ben (in ieder geval daarom) nooit boos op m geweest :D

Zijn roepnaam ná de oorlog was overigens Theo, was toch gemakkelijker :D

op eigen verzoek verwijderd.

Voor de oorlog was kleine Adolf anders ook al best al een beertje hoor...

:butbut:  ;D

twani

Citaat van: Baardmannetje op februari 15, 2019, 19:40:31
Voor de oorlog was kleine Adolf anders ook al best al een beertje hoor...

:butbut:  ;D

Mijn vader was van 31...

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

chansig

Citaat van: Baardmannetje op februari 15, 2019, 19:34:53
Maar je werd wel gezellig uitgezwaaid na ieder bezoek..?

;D

Yep....klak met de hakken tegen elkaar. Zag er strak uit.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op februari 15, 2019, 20:08:22
Yep....klak met de hakken tegen elkaar. Zag er strak uit.

Gr. Hans

Kwam een beetje ingestudeerd over zelfs :D

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: twani op februari 15, 2019, 19:41:45
Mijn vader was van 31...

Tja...

In 1921 werd hij de leider van de NSDAP en daarvoor had 'ie ook al wel een beetje naam gemaakt.

Ik ben nog niet overtuigd dus...

;D

twani

Citaat van: Baardmannetje op februari 15, 2019, 20:58:05
Tja...

In 1921 werd hij de leider van de NSDAP en daarvoor had 'ie ook al wel een beetje naam gemaakt.

Ik ben nog niet overtuigd dus...

;D

Op wat massa-executies na nochtans toch echt een prima vader hoor :D

op eigen verzoek verwijderd.

Ik heb altijd begrepen dat 'ie hartstikke leuk was met kinderen.

En honden.

;D

DofN

Citaat van: HuubF op februari 14, 2019, 19:41:11
De kwaliteit van de apparatuur is minder relevant want rechte karakteristiek, toch?

Ik vind de kwaliteit van apparatuur wel belangrijk, ook.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Sterker nog, ik vind vrijwel alle luidsprekers te min, al zijn ze superduur. En ik lach om de meeste versterkers :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: doorofnight op februari 15, 2019, 22:45:55
Ik vind de kwaliteit van apparatuur wel belangrijk, ook.

Ja, ik ook.

Alleen wat is kwaliteit? Ik vind het wel fijn als mijn spullen degelijk zijn. Ik vind het ook fijn als de specs iets over bemeten zijn. Of dat een apparatski een beetje future proof is.

Sirius666

Wat ik mij afvraag:

Naim heeft blijkbaar een bepaalde signatuur. Als je gaat meten dan zal daar vast iets uitkomen dat dat zal bevestigen. Als je er dsp op los zou laten en de curve zo vlak als mogelijk maakt, in hoeverre blijft de Naim sound dan intact?

op eigen verzoek verwijderd.

Leuke vraag.

Nu trekt een DSP sowieso ieder spoor van leven uit een set natuurlijk...