Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Peerless Monster en 29 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

Citaat van: Baardmannetje op februari 13, 2019, 17:20:42
Precies wat ik bedoel.

;D

Godzijdank. Nou, dat zal dan vast wel weer een mooie discussie opleveren lol.

@Huub: de reden dat er steeds nieuwe modellen uit worden gebracht is enkel commercieel: geld verdienen aan een makkelijk verdienmodel. Dus dat betekent af en toe wat nieuws toevoegen en daar mooie marketingtermen voor te gebruiken. Als de consument daardoor begint te geloven dat hij er echt op vooruit gaat dan volgt de aanschaf vanzelf -> missie geslaagd van de fabrikant.


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Sirius666 op februari 13, 2019, 18:05:15
Godzijdank. Nou, dat zal dan vast wel weer een mooie discussie opleveren lol.

Nee joh, als mensen allemaal enorme verschillen horen tussen versterkers vind ik dat alleen maar heel leuk voor hen.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 13, 2019, 18:05:15
Godzijdank. Nou, dat zal dan vast wel weer een mooie discussie opleveren lol.

@Huub: de reden dat er steeds nieuwe modellen uit worden gebracht is enkel commercieel: geld verdienen aan een makkelijk verdienmodel. Dus dat betekent af en toe wat nieuws toevoegen en daar mooie marketingtermen voor te gebruiken. Als de consument daardoor begint te geloven dat hij er echt op vooruit gaat dan volgt de aanschaf vanzelf -> missie geslaagd van de fabrikant.

Dat is zeker een factor, alleen kan ik me niet voorstellen dat het zo simpel is. Er wordt wel degelijk aan ontwikkeling gedaan en dat levert soms fraaie producten op. Denk je dat een complete bedrijfstak hier 50 jaar ongestraft mee weg komt?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


Sirius666

Citaat van: HuubF op februari 13, 2019, 20:24:06
Dat is zeker een factor, alleen kan ik me niet voorstellen dat het zo simpel is. Er wordt wel degelijk aan ontwikkeling gedaan en dat levert soms fraaie producten op. Denk je dat een complete bedrijfstak hier 50 jaar ongestraft mee weg komt?

Ja. Alhoewel het niet echt ermee wegkomen is hoor, die benaming is m.i. niet van toepassing. De consument is simpel en wil altijd wat anders/nieuws/beters. Marketing zorgt voor de prikkels. Dit kan je daarna prima doortrekken naar gebruikerservaringen die anderen weer lekker maken enz.

Ik denk dat verschillen tussen 2 opeenvolgende modellen praktisch niet hoorbaar zijn. Het wordt wellicht pas interessanter om de 1e met een 3e versie te vergelijken. Als mensen is nieuws hebben gekocht dan is teleurgesteld zijn bijna geen optie want mensen houden niet van falen. Dus volgt de evt verkoop uiteraard incl schitterende verkooppraatjes. Idem voor bekabeling. Ik gok dat als men anoniem hun mening mag geven niet minder dan 9 op de 10 teleurgesteld zal zijn. Kortom: op die manier blijft de complete bedrijfstak er ongestraft mee wegkomen :D

Als laatste zullen fabrikanten nooit écht grote stappen zetten. Waarom met 1 model komen als je dit met 3 updates over zo'n  6 jaar kan uitspreiden?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 13, 2019, 20:55:48
Ja. Alhoewel het niet echt ermee wegkomen is hoor, die benaming is m.i. niet van toepassing. De consument is simpel en wil altijd wat anders/nieuws/beters. Marketing zorgt voor de prikkels. Dit kan je daarna prima doortrekken naar gebruikerservaringen die anderen weer lekker maken enz.

Ik denk dat verschillen tussen 2 opeenvolgende modellen praktisch niet hoorbaar zijn. Het wordt wellicht pas interessanter om de 1e met een 3e versie te vergelijken. Als mensen is nieuws hebben gekocht dan is teleurgesteld zijn bijna geen optie want mensen houden niet van falen. Dus volgt de evt verkoop uiteraard incl schitterende verkooppraatjes. Idem voor bekabeling. Ik gok dat als men anoniem hun mening mag geven niet minder dan 9 op de 10 teleurgesteld zal zijn. Kortom: op die manier blijft de complete bedrijfstak er ongestraft mee wegkomen :D

Als laatste zullen fabrikanten nooit écht grote stappen zetten. Waarom met 1 model komen als je dit met 3 updates over zo'n  6 jaar kan uitspreiden?

Oh maar als je stelt dat opeenvolgende modellen nauwelijks van elkaar verschillen ben ik het gewoon met je eens hoor. Met af en toe een sprongetje, soms door een nieuwkomer, waardoor de rest moet aansluiten.

Daarnaast geloof ik er heilig in dat fabrikanten vaak extra moeite moeten doen om hun company-sound in stand te houden. Ten opzichte van andere merken en in de lijnen die ze zelf voeren.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Dag Huub,

Het is leuk om te kunnen vernemen dat je een tevredenheidssituatie nadert.
Lekker genieten!

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

DofN

Citaat van: Baardmannetje op februari 13, 2019, 19:03:14
Nee joh, als mensen allemaal enorme verschillen horen tussen versterkers vind ik dat alleen maar heel leuk voor hen.

Lagere ruisvloer?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Ja tof.

Lager is leuker maar volgens mij ook al heel snel weer onzin...

DofN

Het is meetbaar :)

Een lagere ruisvloer hoor je bijvoorbeeld wel in de ruis in je tweeters, als je je oor er tegenaan houdt. Op je luisterplek is dat een ander verhaal.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

En wat meetbaar is hoeft niet hoorbaar te zijn...

Kijk, bijvoorbeeld dat PA systeem van D&D, dat was dermate gevoelig en kon dermate luid spelen dat je daar met slechte versterking inderdaad wat zou kunnen horen ruisen wanneer het vol open aan stond maar niet speelde.

Dat is ten eerste geen huiskamer realiteit en ten tweede moet er zoveel (akoestiek!) al in orde zijn wil je eventueel een verschil kunnen horen...


DofN

Ik kan me vinden in je relativering van het belang van de lage ruisvloer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op februari 13, 2019, 20:49:14
Hetzelfde met hengels. En koffiezetapparaten. En....

:hehe:

Natuurlijk! Neem nou auto's. Die zijn al 50 jaar uitontwikkeld: vooruit, achteruit, links, rechts: geen probleem!

Alleen de absolute fijnproevers, de elite, merken dat er toch noch iets kon worden verbeterd aan de wegligging en de motorloop.

Mijn vriendin onderscheidt auto's vooral door de kleur. Merk maakt niet uit. Ik begrijp het.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Fijnproevers, elite?

Wat wil je daarmee impliceren?

Ik weet 100% zeker dat het geluid zoals ik dat nu thuis heb wordt geprefereerd boven dat van jou thuis. Blind, wanneer het dus sec om het geluid gaat.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op februari 14, 2019, 11:58:16
Fijnproevers, elite?

Wat wil je daarmee impliceren?

Ik weet 100% zeker dat het geluid zoals ik dat nu thuis heb wordt geprefereerd boven dat van jou thuis. Blind, wanneer het dus sec om het geluid gaat.

Ben je vanmiddag of morgen thuis? Kom ik niet-blind gezellig luisteren. PM dan ff.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Hahaha!

Ik ben zowel vanmiddag thuis als morgen. Vandaag wel alleen met Osama.

Welkom hoor!

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op februari 14, 2019, 12:20:10
Hahaha!

Ik ben zowel vanmiddag thuis als morgen. Vandaag wel alleen met Osama.

Welkom hoor!

PM onderweg!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Was gezellig Huub!

Het grote verschil is of we de hobby HiFi of MyFi benaderen. Is het één minder dan de ander? In mijn ogen wel... maar het voordeel is dat ik naar mijn eigen setje mag luisteren en Huub naar de zijne.

;D


chansig

Grrr....had wel even door kunnen rijden. Zat vanmiddag in Driebergen en was daarna vrij.

Mooie conclusie... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Weet ik...het is goed dat ik niet gekomen ben. Een van de honden had namelijk een aanval van spuitpoep gehad....drie keer. Dus bij thuiskomst moest er eerst even opgeruimd worden.  Vrouwlief was blij dat ik vroeger thuis was. Ikke niet. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hrcc

Citaat van: Baardmannetje op februari 14, 2019, 16:49:41
Was gezellig Huub!

Het grote verschil is of we de hobby HiFi of MyFi benaderen. Is het één minder dan de ander? In mijn ogen wel... maar het voordeel is dat ik naar mijn eigen setje mag luisteren en Huub naar de zijne.

;D

Minder ?
HuubF zoekt een sound en jij het meest 'echte' geluid of begrijp ik het verkeerd ?

op eigen verzoek verwijderd.


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: hrcc op februari 14, 2019, 17:41:38
Minder ?
HuubF zoekt een sound en jij het meest 'echte' geluid of begrijp ik het verkeerd ?

Minder, sowieso!

;D

Ik tracht zoveel als mogelijk een rechte frequentiekarakteristiek op mijn luisterplek te bewerkstelligen. En met een gezonde galmtijd. Dit omdat ik zoveel als mogelijk wil horen wat er op de drager staat. Klinkt dan een bepaaldenopname vagijn, dan is dat maar zo. Ik gruwel van een set die 'alles' hetzelfde laat klinken. Of slechte opnames ook wel pruimbaar...

sultankat

Citaat van: Sirius666 op februari 13, 2019, 18:05:15
Godzijdank. Nou, dat zal dan vast wel weer een mooie discussie opleveren lol.

@Huub: de reden dat er steeds nieuwe modellen uit worden gebracht is enkel commercieel: geld verdienen aan een makkelijk verdienmodel. Dus dat betekent af en toe wat nieuws toevoegen en daar mooie marketingtermen voor te gebruiken. Als de consument daardoor begint te geloven dat hij er echt op vooruit gaat dan volgt de aanschaf vanzelf -> missie geslaagd van de fabrikant.

helemaal juist! Niet voor niets zijn er nog vele niet meer zo jonge types van merken die nog steeds zeer gewild zijn. Vintage noemt men dat met een mooi woord.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock