Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: HuubF op september 28, 2018, 10:24:00
Inmiddels is de NAP250dr 'volgezogen met stroom' en ook betaald. Ik kreeg nog een aardige korting. Omdat ik ongelofelijk veel tijd heb kan ik lekker veel luisteren.

Aanvankelijk durfde ik de aanschaf niet aan, maar nu hij er toch staat moet ik zeggen dat het een geweldige versterker is. Ik vraag me zelfs af of ik niet even moet wachten met de aanschaf van nieuwe speakers. De Allae's staan ook zo mooi tegen de muur aan, er zullen niet veel speakers zijn die dat ook kunnen (de Ovator's misschien).

Wat gaat er dan zo goed? Nou ik hoor gewoon muziek. Eigenlijk zegt dat allles.

Setje Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary Edition misschien......? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op september 28, 2018, 10:59:00
Setje Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary Edition misschien......? ;)

Nee moeten vloerstaanders zijn. Overigens heb ik al 2 Harbeths in huis gehad: de P3ESR en de 30. Op de 30 was ik na een jaar wel uitgekeken. Dat kleintje klonk spektaculair goed maar ja, dat laag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Carrol

Ik zie de zoektocht toch een beetje op z'n einde komen!? Dan echt genieten huubF!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

😱 😭

Citaat van: Carrol op september 28, 2018, 15:11:30
Ik zie de zoektocht toch een beetje op z'n einde komen!? Dan echt genieten huubF!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Citaat van: Carrol op september 28, 2018, 15:11:30
Ik zie de zoektocht toch een beetje op z'n einde komen!? Dan echt genieten huubF!
Zoeken is ook genieten ;D

HuubF

Citaat van: scoc op september 27, 2018, 12:10:33
Nog 1 keer proberen ... Proac combineert echt goed met Naim. Vooral dat Proac middengebied ... Een Proac DT8 of een oudere D18 ...

Hmm, er tekent zich een lijstje af:

Naim Ovator 400
Proac (nntb)
PMC (twenty 23)
Focal (Kanta, nog veels te duur)

Geen Harbeth, Neat, Spendor (al gehad of geen zin in).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


Carrol

Citaat van: HuubF op september 29, 2018, 16:00:28
Hmm, er tekent zich een lijstje af:

Naim Ovator 400
Proac (nntb)
PMC (twenty 23)
Focal (Kanta, nog veels te duur)
Oh heb mij vergist,nog lang geen einde!!
Dit is pas het begin vrees ik :worship:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Geen geld voor een slecht metend passief speakertje...

;D

HuubF

Citaat van: chansig op september 29, 2018, 17:39:54
In 2016 8500 euro...

Gr. Hans

Dzjiezes, veel te veel geld. Moet ik ook niet over die Focal Kanta 2 beginnen. Maar die zijn zo mooi....
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

In mijn herinnering heb ik ze een keer op de VAD show gehoord. Weet alleen niet meer hoe ik ze vond klinken.

En je hebt ooit toch Focals gehad ? Was je volgens mij niet helemaal kapot van.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op september 29, 2018, 18:46:16
In mijn herinnering heb ik ze een keer op de VAD show gehoord. Weet alleen niet meer hoe ik ze vond klinken.

En je hebt ooit toch Focals gehad ? Was je volgens mij niet helemaal kapot van.

Gr. Hans

Klopt, ik heb ooit Focals gehad en dat beviel matig. Een half jaartje geleden heb ik de Kanta's in een volledige Naim setup gehoord en dat klonk geweldig (en zag er mooi uit). Maar te duur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op september 29, 2018, 19:15:09
Klopt, ik heb ooit Focals gehad en dat beviel matig. Een half jaartje geleden heb ik de Kanta's in een volledige Naim setup gehoord en dat klonk geweldig (en zag er mooi uit). Maar te duur.

Het formaat doet er inmiddels niet meer toe in huize Huub?  :D

HuubF

Citaat van: Sirius666 op september 29, 2018, 20:27:36
Het formaat doet er inmiddels niet meer toe in huize Huub?  :D

Goeje vraag. De huidige speakers zijn vrij groot maar staan redelijk dicht tegen de muur. De meeste speakers hebben veel meer ruimte nodig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Weer een paar dagen verder in een bizar herstelproces waarbij ik gewoon weer even opnieuw moet beginnen. Ik kan nu 20 minuten rustig wandelen en alle basishandelingen (aankleden, douchen, in en uit het bed etc.) gaan nu prima. Nog 4 weken herstellen (= niets doen) en dan begint het revalidatieprogramma.

Muziek luisteren vind ik gelukkig al leuk dus dat komt goed uit. Andere speakers komen er voorlopig maar niet want ik mag niks tillen en schuiven. De NAP250dr doet het erg goed met net wat meer van alles. Hij geeft me vooral het gevoel dat de muziek wat meer fundament heeft. Een deel van de autoriteit waarnaar ik zocht. Dat kan vast nog beter maar dan moeten er toch andere speakers komen. De Allae's doen het prima. Klassiek klinkt heerlijk speels en luchtig met wat ballen als het moet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


Ralf67


Carrol

HuubF, als ik dit zo lees moet je bijna helemaal opnieuw beginnen.Luisteren naar je lichaam is volgens mij het allerbelangrijkste.Zal vallen en opstaan worden!
Veel sterkte in dit proces en toch maar zoveel mogelijk van de Muziek genieten :clapping:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

De Naim Ovator is afgevallen als alternatief voor de Allae's. Ik ben fysiek gewoon nog niet klaar voor andere speakers; ik mag ze nog niet eens verschuiven. Het herstel gaat veel langzamer dan ik dacht. Maar de hersenpan is wel weer actief. Over een tijdje zal ik het gaan zoeken in iets moderns. De PMC twenty.5 23 en de ATC SCM40 zijn de meest voor de hand liggende kandidaten omdat de local hifi shop beide heeft staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Citaat van: HuubF op oktober 12, 2018, 18:52:45
De Naim Ovator is afgevallen als alternatief voor de Allae's. Ik ben fysiek gewoon nog niet klaar voor andere speakers; ik mag ze nog niet eens verschuiven. Het herstel gaat veel langzamer dan ik dacht. Maar de hersenpan is wel weer actief. Over een tijdje zal ik het gaan zoeken in iets moderns. De PMC twenty.5 23 en de ATC SCM40 zijn de meest voor de hand liggende kandidaten omdat de local hifi shop beide heeft staan.

Rustig aan Huub, snap je frustratie.
Mag komende 8 maanden nog niks zwaars doen of tillen, kost tijd maar soms lastig te accepteren en mee om te gaan.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Carrol

Citaat van: HuubF op oktober 12, 2018, 18:52:45
De Naim Ovator is afgevallen als alternatief voor de Allae's. Ik ben fysiek gewoon nog niet klaar voor andere speakers; ik mag ze nog niet eens verschuiven. Het herstel gaat veel langzamer dan ik dacht. Maar de hersenpan is wel weer actief. Over een tijdje zal ik het gaan zoeken in iets moderns. De PMC twenty.5 23 en de ATC SCM40 zijn de meest voor de hand liggende kandidaten omdat de local hifi shop beide heeft staan.
Waarom morgen niet ff een indruk van beide speakers?
Dan later een afspraak voor thuis.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater