Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

chansig

En die past dan wel weer op een mooie tegel.

Hoe dan ook: Huub, geniet ervan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: scoc op juni 28, 2018, 20:53:00
Kijk/hoor ook eens naar Proac een D20R of D18 2de hands. Of uit hun Studio reeks (130 dacht ik).
Een beetje onbekend maar o zo mooi middengebied en combineert erg goed met Naim.

Thanks!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Citaat van: doorofnight op juni 28, 2018, 20:39:50
Niets, een WAF kan niet praten aangezien WAF staat voor Wife Acceptance Factor. Je kan "vrouw" (oid) niet rücksichtslos vervangen door "WAF".  Een factor kan niet praten. Misschien gebruiken jullie WAF consequent fout voor de grap oid, en snap ik de grap niet? In dat geval excuses voor een overbodige uitleg.

Omdat WAF synoniem is voor "De vrouw in huis".  ;)

Meestal bepaald de vrouw dat wat er in huis komt en is vaak van grote invloed op het audio gebeuren.

Kabels, voetjes, kurkjes, snotjes en lampen ten spijt, "de vrouw in huis" heeft de meeste invloed op de weergave als het de keuze voor luidsprekers betreft.

Ik prijs mij gelukkig dat in ons huis ik alles bepaal op het gebied van audio en dus staan er bij mij luidsprekers die er toe doen  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DofN

WAF is geen synoniem voor "de vrouw in huis".
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: doorofnight op juni 29, 2018, 08:54:44
WAF is geen synoniem voor "de vrouw in huis".

Wacht maar tot je er één rond hebt lopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


HuubF

Citaat van: cccp op juni 29, 2018, 10:06:54
Zou dit ook niet wat voor je kunnen zijn Huub: https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1296341726-dynaudio-xeo-6-satin-black-nieuw-incl-connect-module.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Kleine zuil, actief, dsp, wifi, scherpe prijs.  :satisfied:

Ik heb wat actieve Dynaudio's gehoord afgelopen tijd maar was daar niet van onder de indruk. Actieve speakers is tot daar aan toe maar meer moet er niet inzitten.

De Special 40's heb ik hier een paar weken op proef gehad en die vond ik wel mooi. En had ik ook bijna gekocht.

Maar eigenlijk wil ik al een tijdje vloerstaanders. Daarvoor heb ik eerst het hifimeubel verbouwd om ruimte te maken en massieve stands voor de ATC's gekocht. Mijn vriendin (DON heeft gelijk als hij bedoelt dat WAF erg denigrerend is) vindt inderdaad de veel minder massieve Sttafjes voor het zicht beter. Plan geslaagd dus.

Maar ATC te duur, nog steeds hekel aan too-much-in-ones, heilig gelovend in dingetjes waar anderen van gruwen (Schiit, kabels, lamp, tegels) hou ik het bij het masterplan: kleine vloerstaanders met mijn Naim setup waar ik erg tevreden mee ben.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

#1283
Staat een kek paartje PMC LB1 op MP.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

take5

Mooie speakers, gefeliciteerd met de aanschaf!
En mocht je ooit toch nog willen upgraden, dan zijn er de Hawk en Forest.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maximus_Aurelius

#1287
Huub YG Carmel serie zijn mooie, niet al te grote luidsprekers ;):tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op juni 29, 2018, 17:36:52
Lijkt me mooi, maar ze zijn nog behoorlijk groot.

Te groot?

Die Forest heeft alvast een heel aardige driversetting...

:music:

Sirius666

Citaat van: HuubF op juni 29, 2018, 17:36:52
Lijkt me mooi, maar ze zijn nog behoorlijk groot.

Heb je wel eens voor de gein naar de afmetingen van ATC vloerstaanders gekeken? Die zijn breder dan 2x Totem Staff naast elkaar  :D

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op juni 29, 2018, 19:05:30
Te groot?

Die Forest heeft alvast een heel aardige driversetting...

:music:

Ik heb de Sttaf, een lief klein vloerstaandertje waar net voldoende laag in zit om het geluid compleet te maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op juni 29, 2018, 22:45:25
Heb je wel eens voor de gein naar de afmetingen van ATC vloerstaanders gekeken? Die zijn breder dan 2x Totem Staff naast elkaar  :D

Klopt maar lijkt voldoende op de SCM11 om mijn vriendin om de tuin te leiden. Maar dus bij nader inzien veel te duur voor mij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

daffy

Na jaren waf problemen gehad te hebben klinkt er nu koningklijke goedkeurig in huize daffy door een paartje witte relatief compacte Monitor Audio Gold 200 luidsprekers.
gezien de prestaties in vergelijk met een hoop andere luidsprekers zeker het beluisteren waard. 

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

HuubF

Citaat van: daffy op juni 29, 2018, 23:52:07
Na jaren waf problemen gehad te hebben klinkt er nu koningklijke goedkeurig in huize daffy door een paartje witte relatief compacte Monitor Audio Gold 200 luidsprekers.
gezien de prestaties in vergelijk met een hoop andere luidsprekers zeker het beluisteren waard. 

daffy ;)

Haha bedankt voor de inlevende reactie. De MA Gold 200 heb ik inderdaad ooit ergens gehoord en die waren geweldig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Zijn er nog grote klankmatige verschillen tussen de Staff en ATC?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op juni 30, 2018, 00:09:39
Zijn er nog grote klankmatige verschillen tussen de Staff en ATC?

Ja enorm. De ATC is geweldig (natuurlijk, meeslepend) maar is niet full range. De Sttaf is full range maar verder niet geweldig. Hij is in het hoog en qua resolutie stukken minder. Ruimtelijkheid doet de Sttaf weer beter. Op dit moment compenseren de voordelen de nadelen. Dus de volgende speaker wordt weer een vloerstaander met wat meer klasse dan de Sttaf's. Relatief goedkoop.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

https://link.marktplaats.nl/m1299603965

Heb ze nooit gehoord, maar volgens mij zijn dit fijne speakers. Staat wel wat kul in de ad...maar mogelijk weet jij die juist wel te waarderen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: HuubF op juni 30, 2018, 01:20:35
Ja enorm. De ATC is geweldig (natuurlijk, meeslepend) maar is niet full range. De Sttaf is full range maar verder niet geweldig. Hij is in het hoog en qua resolutie stukken minder. Ruimtelijkheid doet de Sttaf weer beter. Op dit moment compenseeren de voordelen de nadelen. Dus de volgende speaker wordt weer een vloerstaander met wat meer klasse dan de Sttaf's. Relatief goedkoop.

Als je de term full range al vindt passen dan zijn de ATC's + REL meer full range dan de Staff's hè ;)

Wat is eigenlijk het max budget? Als ik jou was dan zou ik het eerder in de hoek van een PMC 5.23 zoeken...qua formaat zal dit ook geen ruzie met vrouwlief veroorzaken :tounge:


DofN

Citaat van: chansig op juni 30, 2018, 15:21:33
https://link.marktplaats.nl/m1299603965

Heb ze nooit gehoord, maar volgens mij zijn dit fijne speakers. Staat wel wat kul in de ad...maar mogelijk weet jij die juist wel te waarderen. :D

Gr. Hans

"Kunnen prima in kleinere luisterruimte doch de speaker groeit met de ruimte mee". Dus naargelang de ruimte rekken ze zich iets uit, of worden ze iets breder. Gelukkig zullen ze dit volledig symmetrisch doen, anders matchen ze niet meer 100% zoals ze dat nu wel doen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT