Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op maart  7, 2018, 21:29:04
Zit er netjes uit Huub en het tafeltje is zelfs briljant :worship:

Daar begint het territorium van de WAF. Is wel absorberend gelukkig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Markus2 op maart  7, 2018, 21:37:31
Het ziet er mooi uit Huub. Kun je de luidsprekerkabels niet over de vloer leggen?

Mocht toch juist niet? :colgate:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op maart  7, 2018, 21:56:00
Oh, nee? Visueel krijg ik er altijd jeuk van. 😆

Volgens mij mag het niet. Ik heb ooit hele dure ingestraalde dwarsgebakken kabel-ophouders gehad om de kabels van de vloer te houden. Sinds ik die voor veel geld heb kunnen verkopen hangen ze bij mij gewoon in de lucht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Haha, die heb ik ook nog gehad. Volgens mij had het verhaal met het bewapeningsstaal in het beton te maken. ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Martin!!!

mainly British stuff


HuubF

Hoewel de set weer enig niveau heeft luister ik toch nog steeds vaak NPO 4. Het in willekeurige volgorde toegediend krijgen van klassieke muziek vind ik geweldig. Dat heeft Roon ook met zijn 'radio' functie. Dan is er ook nog eens geen geouwehoer tussendoor én het is ongecomprimeerd.

De Mac Mini is aangesloten met een glasvezelkabeltje dus Roon kan nog wel. Maar dat klinkt erg matig. De USB connectie is veel beter maar daar zijn ze bij Naim geen fan van; alleen de V1 dac heeft een USB-b ingang. Dus om de Mini te kunnen aansluiten moet ik of een USB dac kopen of USB omzetten in spdif.

Hoewel de Chord Qutest lonkt (met het gevaar dat ik vervolgens de NAC272 weer slecht vind klinken, it never stops) zoek ik het eerst in een goede omzetter. Ik heb een M2tech HiFace Evo met aparte klok, beide met losse voeding, op de kop getikt die in ieder geval recht doet aan de huidige Naim set. Dat is aanmerkelijk minder comfortabel dan een Roon end point of een USB dac maar in ieder geval redelijk goedkoop.

Bovendien vind ik het interessant om te ondervinden wat een superieure USB-spdif omzetting doet voor het geluid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ik had wat dingen verkocht dus dan mag het weer even!! Er is een nieuwe baby in huis: een Audioquest Castle Rock luidsprekerkabel. Die had ik al eerder in huis gehad... op de Naim Atom klonk hij spectaculair anders dan de arme NACA5 kabel maar niet echt mooi. Ik dacht toen dat dat kwam omdat de Naim Atom geen top-hifi is, ondanks het fantastische totaalgeluid.

Waarom dan toch zo'n ding gekocht? Allereerst omdat ik me maar niet kan neerleggen bij het feit dat de NACA5 kabel misschien elektrisch goed klopt maar verder gewoon matig klinkt. Je went er aan maar het blijft knagen.

Daarnaast natuurlijk omdat hij prima betaalbaar was. Hifi laat zich lastig verkopen en tegenwoordig betaal ik zelf ook gewoon de hoofdprijs niet meer. Het kan tenslotte zo maar dat na een paar weken de boel weer doorverkocht moet worden... Dus de Naim Atom en Rel T5i subwoofer waren de laatste nieuwe apparaten die ik ooit heb gekocht.

Met die Rel T5i ben ik trouwens supertevreden. Het is een mooi klein dingetje die precies doet wat ik van een subwoofer verwacht: bijna niets. Alleen ergens tussen 30 en 55 herz roert hij zich een beetje. Genoeg voor het gevoel dat het geluid uit de ATC's oneindig is.

Oh ja, de Castle Rock. Het is een indrukwekkend geluid met iets meer druk in het mid-laag. Onvergelijkbaar met de NACA5. Ik ben van verschillende kanten gewaarschuwd dat de meesten toch weer die NACA5 gaan gebruiken. Ben benieuwd.



Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

We gaan het meemaken HuubF.
Veel plezier in je zoektocht.
Een audiofiel rust noooit...! :bigsmile:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Martin!!!

Mooie kabel Huub die AQ Castle Rock  ik neem aan dat je voor de Naim wiring versie hebt gekozen. Dat scheelt serieus behoorlijk.....
mainly British stuff

Sirius666

Citaat van: Martin!!! op maart 10, 2018, 10:42:04
Mooie kabel Huub die AQ Castle Rock  ik neem aan dat je voor de Naim wiring versie hebt gekozen. Dat scheelt serieus behoorlijk.....

Oh jee, wat zeg je nou :D

Voor het eerst dat ik ervan hoor.

HuubF

Citaat van: Martin!!! op maart 10, 2018, 10:42:04
Mooie kabel Huub die AQ Castle Rock  ik neem aan dat je voor de Naim wiring versie hebt gekozen. Dat scheelt serieus behoorlijk.....

Haha nee. ;D

Op zich vind ik dit al goed klinken. Wat zou het verschil zijn qua geluid?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

My Gawd, blijkt de M2tech Hiface Evo niet te werken vanaf Mac os El Capitan. Ik heb Sierra dus de 4 apparaatjes kunnen weer de deur uit.  >:(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Maar eerst morgen nog even proberen met de Windows laptop...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martin!!!

Citaat van: HuubF op maart 10, 2018, 13:22:29
Haha nee. ;D

Op zich vind ik dit al goed klinken. Wat zou het verschil zijn qua geluid?

Voor mij zette het bij de AQ Comet een hele dikke punt op de i, ik was zeer tevreden met het geluid van de 'normale' testkabel en was vooraf wel wat skeptisch hoeveel beter of anders de NAIM wiring dan zou moeten klinken. Maar ik ben zo blij dat ik voor de NAIM wiring heb gekozen  :worship:  :worship: Het laat zich lastig omschrijven, voor mijn gehoor valt alles nu veel beter samen, the whole is greater than the sum of its parts  ;D  ;D .

Ik neem aan dat je dealer je op de mogelijkheid geattendeerd heeft, toch?
mainly British stuff

HuubF

Citaat van: Martin!!! op maart 11, 2018, 12:52:01
Voor mij zette het bij de AQ Comet een hele dikke punt op de i, ik was zeer tevreden met het geluid van de 'normale' testkabel en was vooraf wel wat skeptisch hoeveel beter of anders de NAIM wiring dan zou moeten klinken. Maar ik ben zo blij dat ik voor de NAIM wiring heb gekozen  :worship:  :worship: Het laat zich lastig omschrijven, voor mijn gehoor valt alles nu veel beter samen, the whole is greater than the sum of its parts  ;D  ;D .

Ik neem aan dat je dealer je op de mogelijkheid geattendeerd heeft, toch?

Nee het was een tweedehandsje. Die tweak zou ik dus zelf moeten uitvoeren...

Verder in het nieuws: de M2tech USB-spdif converter/clock gaat de deur uit. Geweldige apparaatjes, ze doen het prima met mijn laptop. Maar voor mij te ingewikkeld om alleen maar weer Roon (op een krakkemikkige manier) te kunnen gebruiken. Ik bezin me op vervolgstappen.

Teddy Pardo informeerde me vandaag dat de TeddyXP voeding in Israël op de post is gegaan. Dat wordt een serieuze upgrade als het goed is. Daarna heb ik mijn kicks wel weer eens gehad. De hifi-pot is ook op trouwens.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na de komst van de Naim Atom in augustus is er veel gebeurd: bekering tot Naim, om leren gaan met de eigenaardigheden van dit merk, ombouw van de halve huiskamer. De ATC's zijn nog steeds geweldig en geven trouw weer wat er voor zit.

Voor wat betreft de kwaliteit zit ik ongeveer in het midden van de Naim niveaus. Waarbij ik een beetje vals speel door die matige Naim kabels niet meer te gebruiken. Het kan beter maar dan moet je serieus geld uit gaan geven. Een NAP250DR eindversterker is ongetwijfeld weer beter maar is mij te duur. Een 2e hands NAP300 stond onlangs te koop voor 5000 euro. Een koopje want nieuw zijn ze 10.000.

It stops here. De set klinkt meeslepend met een vleug audiofiliteit. Ik ervaar geen grote akoestische problemen.

Ik moet alleen nog iets zien te vinden om Roon in deze configuratie zinvol te kunnen inzetten. En daarvoor moet ik de Mac Mini kunnen aansluiten op de spdif of rca input van de NAC272. Dan mis ik de volledige controle van Roon (bronselectie en volume) maar dat trek ik wel.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Citaat van: HuubF op maart 12, 2018, 07:33:31
Ik moet alleen nog iets zien te vinden om Roon in deze configuratie zinvol te kunnen inzetten. En daarvoor moet ik de Mac Mini kunnen aansluiten op de spdif of rca input van de NAC272. Dan mis ik de volledige controle van Roon (bronselectie en volume) maar dat trek ik wel.

Mini-TOSlink naar TOSlink is dan de meest logische keuze. Bij de Mac Mini (mits Intel-based) zit in de 3,5mm audio uitgang tevens een (mini) TOSlink uitgang. Als je al een TOSlink kabel hebt, volstaat een Mini-TOSlink naar TOSlink adapter (zoals bijvoorbeeld deze). Alternatief is een TOSlink naar SP/DIF omzetter maar dat is weer een kastje extra...
Groeten,
Edwin

HuubF

Citaat van: CyrusOne op maart 12, 2018, 12:31:32
Mini-TOSlink naar TOSlink is dan de meest logische keuze. Bij de Mac Mini (mits Intel-based) zit in de 3,5mm audio uitgang tevens een (mini) TOSlink uitgang. Als je al een TOSlink kabel hebt, volstaat een Mini-TOSlink naar TOSlink adapter (zoals bijvoorbeeld deze). Alternatief is een TOSlink naar SP/DIF omzetter maar dat is weer een kastje extra...

Hij is nu inderdaad aangesloten via de TOSlink uitgang op de Mac Mini. Maar ik wil vanaf USB want dat klinkt beter. Nu is het net alsof ik een matige cd-speler hoor. Of de AVI actieve speakers die ik een jaar of 10 geleden via TOSlink op de Mac Mini had aangesloten. Lang voordat USB dacs gemeen goed waren.

Pas toen ik een Digital Lens had werd het een beetje beter (daar ben ik nog eens bij jou mee langsgeweest). Maar met de Ayre QB9 dac, één van de eerste USB dacs, werd het echt goed.

Daarom wil ik het liefst een USB-SPDIF converter (naar coaxiaal of TOSlink), dat is het goedkoopst én levert misschien voordeel op omdat sommige van die dingen beter zijn dan de implementatie in een USB dac.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Duidelijk. Ben het wel met je eens dat een USB->SPDIF oplossing eleganter is.

Die Digital Lens weet ik nog, inderdaad. Was een leuke avond!

Wellicht is deze Schiit een optie?
Groeten,
Edwin

Lion of Judah

Ik wil best eens langskomen met mijn TeddyPardo converter als je dat op prijs stelt.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML