Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.


AudioEnZo

Citaat van: frank2 op februari 26, 2018, 17:55:41
bass reflex het woord zegt het al,  is bedoeld om in meer of mindere mate dmv Reflexpoort tegen de achterwand te reflecteren.
Dus iedereen in het bezit van luidsprekers met een baspoort aan de voorzijde gaarne de luidsprekers omdraaien met het gezicht naar de muur ;)

Staaled

Voordat het ondersneeuwt  :D, het reflex in reflexpoort slaat op het benutten van de negatieve ( naar achter dus) uitslag van de laagunit voor extra output.

Aangezien het om lage frequenties gaat kun je enkel al niet spreken van reflecties maar resonanties in een kleine ruimte.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: chansig op februari 26, 2018, 16:45:10
Good for you...

Gr. Hans
Dank je.

Al die rokers die maar murmelen dat ze niet kunnen stoppen of het de industrie in de schoenen willen schuiven zijn gewoon watjes. Boehoe.
En laat ik , geheel actueel  :D, alle Olympiërs daar maar aan toevoegen. Watjes.  :tounge2:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: frank2 op februari 26, 2018, 17:39:19
Zie de autoriteit op audiogebied: BB &G de foto

Blablablabla...ga nu maar eerst zoeken waarom de 8c tegen de wand aan het beste presteert.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: frank2 op februari 26, 2018, 17:55:41
Natuurlijk ligt het genuanceerder dan ik net schreef. Maar wat algemene kennis zou prettig zijn, bass reflex het woord zegt het al,  is bedoeld om in meer of mindere mate dmv Reflexpoort tegen de achterwand te reflecteren.

Blablablablabla...niets ergelijker dan dit geroeptoeter.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

michel69

Citaat van: Staaled op februari 26, 2018, 13:19:50
De rechter geeft een korte reflectie vanaf de zijwand, die je het liefst zou dempen (breedbandig).
Links en rechts hebben zeker een verschillende klank.
Het probleem zit dus meer rechts en de aanwezigheid van (een luide ) eerste reflectie.

Mijn advies :stop met doosjes kopen en begin een beddenzaak aan huis.Een mooi paneel mag ook. ;) :D

Hoi Staaled de situatie die je nu schetst komt dichtbij mijn huiskamer, als ik je goed begrijp dan moet ik dus de rechter zijwand dempen? of rechts achter mijn stoel?

Sorry Huub voor de vervuiling.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Sirius666

Citaat van: chansig op februari 26, 2018, 18:55:23
https://dutchdutch.com/assets/images/8m-manual-english.pdf

Zo...nu kan het gewauwel ook stoppen.

Gr. Hans

Zo. Die kwam even goed binnen :D Een link naar een manual. Nou. Wat is het te maken punt?

Staaled

Ja.
Spiegeltje aan de wand  :D en van af de MLP je speaker kunnen zien.
Daar gaat ie.
Achter is te laat voor een zijreflectie.

Ik heb mijn achterwand trouwens vol hangen aangezien ik dicht de muur zit.
Reflecties daar van direct geluid zijn helemaal funest.
Want heel luid tov direct en heel kort in tijd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Citaat van: chansig op februari 26, 2018, 18:47:53
Blablablablabla...niets ergelijker dan dit geroeptoeter.

Gr. Hans

Geroeptoeter, reference.., tomayto, tomahto ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

eddy135

Citaat van: AudioEnZo op februari 26, 2018, 18:18:29
Dus iedereen in het bezit van luidsprekers met een baspoort aan de voorzijde gaarne de luidsprekers omdraaien met het gezicht naar de muur ;)
Help, mijn baspoort zit aan de onderzijde... :crazy:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

Citaat van: eddy135 op februari 26, 2018, 19:35:52
Help, mijn baspoort zit aan de onderzijde... :crazy:
Gebruik je toch gewoon een oorthermometer.  :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maximus_Aurelius

#388
Citaat van: AudioEnZo op februari 26, 2018, 18:18:29
Dus iedereen in het bezit van luidsprekers met een baspoort aan de voorzijde gaarne de luidsprekers omdraaien met het gezicht naar de muur ;)

Gelukkig, ik kan ze laten staan  :D. Maar ik heb ook geen basspoort.
Lekker een gesloten systeem.

Citaat van: eddy135 op februari 26, 2018, 19:35:52
Help, mijn baspoort zit aan de onderzijde... :crazy:

Plat leggen en met de baspoort naar de wand  :tongue2:
Keuze heb jij of je de units naar ondere of naar boven laat galmen  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

eddy135

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 26, 2018, 23:41:18


Plat leggen en met de baspoort naar de wand  :tongue2:
Keuze heb jij of je de units naar ondere of naar boven laat galmen  :tongue2:
Ze liggen netjes op hun zijkant, en lig er lekker tussenin!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Na de verkoop van wat spullen heb ik een TeddyXPS voeding in Israel besteld. In vergelijking met een echte Naim XPS een koopje eigenlijk hoewel de echte XPS veel meer aansluitingen heeft (die ik niet nodig heb). De NAC272 is nog wel wat liefde waard, want ik vind het een geweldig klinkend apparaat. Alles wat de Atom had, alleen een flink stuk verfijnder (en krachtiger door de NAP200). Het zal wel een tijdje duren voordat de TeddyXPS er is en ben, zoals altijd, benieuwd.

Andere ontwikkelingen: de verbouwing van het hifi-meubel begint een beetje vorm te krijgen. Mijn vriendin en ik zijn het eens over de vorm die, hoe toevallig, enorm veel ruimte overlaat voor speakers en apparatuur. Zondag ga ik de eerste opzet in elkaar schroeven. Dat Ikea Bestä kun je heel vaak afbreken en weer opbouwen voordat het in elkaar lazert.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Mooi Huub! Lekker hobbyen. Ik ben benieuwd. Heb je je oog al op grotere luidsprekers laten vallen?

;D

Succes met de klusserij.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op maart  1, 2018, 13:59:50

...Heb je je oog al op grotere luidsprekers laten vallen?


Tuurlijk. Maar op dit moment vind ik de SCM11's nog geweldig. De iets grotere 19's sla ik waarschijnlijk over.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het hele weekend ben ik bezig geweest met klussen aan het Ikea wandmeubel! Mijn vriendin kreeg er ook zin in en zo staat er nu iets wat de WAF behaagt en tegelijk meer ruimte biedt aan speakers en apparatuur.

Tegelijk heb ik alle stroomdraden van elkaar gescheiden, de 2 Naim apparaten op berken multiplex plus Belgisch hardsteen plus extra zachte voetjes (gesneden uit rubberen Gamma deurmat) gezet, de subwoofer tussen de speakers en de metalen plaatjes van de ATC's vervangen door echt luidsprekersnoer. Ik weet niet welke verandering het veroorzaakt maar het geluid is erg goed nu. Iets meer rust in de weergave maar nog net zo meeslepend. Het Naim-Atc-Rel setje doet het goed!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martin!!!

mainly British stuff

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Martin!!!

Citaat van: Lion of Judah op maart  7, 2018, 20:14:39
Ja, of een open dag net als bij Hans.

Goed idee. Ik ben wel benieuwd naar de set van Huub  :pompom:
mainly British stuff

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Zit er netjes uit Huub en het tafeltje is zelfs briljant :worship:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Markus2

Het ziet er mooi uit Huub. Kun je de luidsprekerkabels niet over de vloer leggen?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1