Dune hd pro 4k

Gestart door skank1, december 28, 2017, 20:59:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maximus79

Citaat van: jeroen_v op mei  4, 2018, 15:57:16
Brilliant! Die setting zocht ik. Het beeld ziet er nu tenminste normaal uit bij 1080p/720p.

Wel een vraag. Ik heb alle video-settings op auto staan (auto framerate etc). 1080/24hz wordt ook netjes weergegeven als 1080p/24hz. Echt perfect.
Echter bij 720/24hz materiaal schakelt de player naar 720p/59..hz ipv de framerate van de file. Jullie enig idee of dat een instelling zou kunnen zijn?
Ik zou hem zelf zetten op 1080p/ 23,976hz.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

jeroen_v

Citaat van: maximus79 op mei  4, 2018, 16:00:59
Ik zou hem zelf zetten op 1080p/ 23,976hz.

Je bedoelt als maximale videoresolutie (de bovenste optie in Video-settings)? Ik meen me te herinneren toen ik dat deed, dat 4K materiaal dan ook als 1080p weergegeven wordt. Of heb ik het mis?

maximus79

#77
Citaat van: jeroen_v op mei  4, 2018, 16:06:37
Je bedoelt als maximale videoresolutie (de bovenste optie in Video-settings)? Ik meen me te herinneren toen ik dat deed, dat 4K materiaal dan ook als 1080p weergegeven wordt. Of heb ik het mis?
Sorry dacht dat je 1080p had, dan op 4k dan.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

jeroen_v

Citaat van: maximus79 op mei  4, 2018, 16:14:35
Sorry dacht dat je 1080p had, dan op 4k dan.

Excuus, je hebt gelijk. Ik had inderdaad niet vermeld dat ik 4K kan projecteren. Ik ga nog wel even stoeren met de instellingen. Bedankt in ieder geval.

Stef

Heb de netflix trial ook even op de pro geinstalleerd.  Nu vind ik enkel in 'movies' het netflix logo.  Als ik dit activeer kom ik terecht in de film library van N.  Is er een manier om de netflix app als een fav (met logo) toe te voegen en je zo door de volledige library kan bladeren?  Alvast bedankt.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Stef

Citaat van: maximus79 op april 29, 2018, 09:27:58
Ik krijg met geen mogelijkheid 10bit weergegeven met mijn tw9300......alleen 8bit. Super irritant.

Same here....
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

maximus79

Citaat van: Stef op mei  5, 2018, 01:15:40
Same here....
Stef
12bit lukt wel, heb alleen colorbanding dan....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Stef

Citaat van: maximus79 op mei  5, 2018, 08:14:04
12bit lukt wel, heb alleen colorbanding dan....

Straks een proberen...bedankt ;)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

MaxxMark

Ik heb eergisteren de UHD versie (met DTS:X) van Gladiator (Extended) binnengeharkt die is 10bit (4:2:0).
Het mooie is dat in de intro veel rook zit, wat vrij goed qua banding opvalt als hij normaal op 8 bit staat. Een goede test dus om te kijken of dat beter wordt als je hem op 10-bit (of 12bit) zet.

Echter wordt de banding niet minder. Dus dat betekent dat óf Gladiator niet goed is, óf dat er toch nog iets mis zit in de Dune en hij niet lekker nog schakelt.

Heb overigens nog niet geprobeerd om geforceerd hem op 10-bit/4:2:0 te zetten, ga ik ook nog een keer proberen (maar niet dit weekend)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

maximus79

Citaat van: MaxxMark op mei  5, 2018, 09:55:36
Ik heb eergisteren de UHD versie (met DTS:X) van Gladiator (Extended) binnengeharkt die is 10bit (4:2:0).
Het mooie is dat in de intro veel rook zit, wat vrij goed qua banding opvalt als hij normaal op 8 bit staat. Een goede test dus om te kijken of dat beter wordt als je hem op 10-bit (of 12bit) zet.

Echter wordt de banding niet minder. Dus dat betekent dat óf Gladiator niet goed is, óf dat er toch nog iets mis zit in de Dune en hij niet lekker nog schakelt.

Heb overigens nog niet geprobeerd om geforceerd hem op 10-bit/4:2:0 te zetten, ga ik ook nog een keer proberen (maar niet dit weekend)
Die heb gisteren ook gezien, inderdaad dikke banding in het begin. Ook saving private ryan een stuk gekeken maar die heb ik uit moeten zetten, de banding is daar constant zichtbaar.

De Dune kan gewoon niet het juiste signaal versturen naar de epson lijkt het. De sony x800 heeft daar geen problemen mee.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

#85
Citaat van: MaxxMark op mei  5, 2018, 09:55:36
Ik heb eergisteren de UHD versie (met DTS:X) van Gladiator (Extended) binnengeharkt die is 10bit (4:2:0).
Het mooie is dat in de intro veel rook zit, wat vrij goed qua banding opvalt als hij normaal op 8 bit staat. Een goede test dus om te kijken of dat beter wordt als je hem op 10-bit (of 12bit) zet.

Echter wordt de banding niet minder. Dus dat betekent dat óf Gladiator niet goed is, óf dat er toch nog iets mis zit in de Dune en hij niet lekker nog schakelt.

Heb overigens nog niet geprobeerd om geforceerd hem op 10-bit/4:2:0 te zetten, ga ik ook nog een keer proberen (maar niet dit weekend)

Alle UHD HDR schijven zijn 2160p23.976 met 10bit met chroma subsampling 4:2:0 en Rec2020 kleuren.
Echter dit kan niet direct op de HDMI 2.0 link verstuurd worden want precies deze combi is niet ondersteund :
https://www.hdmi.org/learningcenter/kb.aspx#146
Citaat
Does HDMI 2.0 support BT.2020 (rec.2020) colorimetry?
Yes. HDMI 2.0 includes support for BT.2020 Colorimetry with 10 or more bits of color depth.
Video Formats defined in BT.2020 and supported by HDMI 2.0 specification:
– 2160p, 10/12 bits, 24/25/30Hz, RGB/4:2:2/4:4:4
– 2160p, 10/12 bits, 50/60Hz, 4:2:0/4:2:2
Dus moet er chroma upsampling gebeuren en moet er 12bit 4:2:2/4:4:4 of 10bit/4:4:4 van worden gemaakt.

In ieder geval zou je hem dus niet geforceerd op 2160p23.976 10bit/4:2:0 moeten kunnen zetten omdat dat niet binnen de HDMI spec valt.

riwi

Ik zag gisteren weer dat de pro-4k van DD+ geluid PCM maakte tijdens het afspelen van een aflevering van een serie.

Ik heb hem afgekoppeld en de solo 4k maar weer aangesloten. Die geeft geen problemen met allerlei audioformaten.

riwi

Ik heb ook met de youtube app gespeeld. Maar waar kan je ergens je account gegevens invullen? Ik heb dat nog niet gevonden.
Ik zie wel de grote "sign in" knop, maar als je daarop enter't dan gebeurt er niks.

Ik heb wel een muis aangesloten op de Dune. Dat navigeert met sommige dingen toch handiger dan alles via de AB.

maximus79

Citaat van: riwi op mei  5, 2018, 14:14:50
Ik heb ook met de youtube app gespeeld. Maar waar kan je ergens je account gegevens invullen? Ik heb dat nog niet gevonden.
Ik zie wel de grote "sign in" knop, maar als je daarop enter't dan gebeurt er niks.

Ik heb wel een muis aangesloten op de Dune. Dat navigeert met sommige dingen toch handiger dan alles via de AB.
Na inloggen bij de playstore was ik automatisch ingelogd bij youtube
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Citaat van: maximus79 op mei  5, 2018, 14:18:26
Na inloggen bij de playstore was ik automatisch ingelogd bij youtube

OK thanks. Playstore had ik nog niet gedaan. Ik had ergens gelezen dat dat problemen veroorzaakte, maar dat ik wel gedroomd hebben.

Mr. Anderson

Citaat van: maximus79 op april 29, 2018, 15:53:12Stotteren van 4k mkv is verholpen. Gebruik nu smb van plaats nfs.Wat raar is want nfs is sneller.
NFS is veel sneller inderdaad. Ik weet niet of je binnen het NFS protocol geprobeerd hebt om op TCP te draaien i.p.v. UDP?
TCP is ietsjes langzamer maar heeft wel een controle op de integriteit van de data. Het zou kunnen schelen, lijkt mij.

MaxxMark

Citaat van: riwi op mei  5, 2018, 12:02:25
Ik zag gisteren weer dat de pro-4k van DD+ geluid PCM maakte tijdens het afspelen van een aflevering van een serie.

Ik heb hem afgekoppeld en de solo 4k maar weer aangesloten. Die geeft geen problemen met allerlei audioformaten.

In de 'native' app?

Want dat heb ik zelf nog niet gemerkt. Met series kijk ik tegenwoordig vaak nog ff in mn Arcam app om te kijken of er DD+ binnenkomt (want in sommige gevallen kan dat betekenen dat er een Atmos laag bij zit, zoals bij DARK en kwam het bij nog iets tegen (waarvan ik vergeten ben wat het was)). Mij is sinds dat ik hem heb zoiets niet opgevallen

(alleen als ik Kodi ga gebruiken en dus niet de native app dan is alles PCM 2.0, beter wordt dat snel gefixed ;) )
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Citaat van: MaxxMark op mei  6, 2018, 10:54:19
In de 'native' app?

Want dat heb ik zelf nog niet gemerkt. Met series kijk ik tegenwoordig vaak nog ff in mn Arcam app om te kijken of er DD+ binnenkomt (want in sommige gevallen kan dat betekenen dat er een Atmos laag bij zit, zoals bij DARK en kwam het bij nog iets tegen (waarvan ik vergeten ben wat het was)). Mij is sinds dat ik hem heb zoiets niet opgevallen

Ja gisteren weer gespeeld ermee. Als je de pro-4k op pauze zet en dan weer start dan ziet de versterker geen DD+ meer, maar PCM.  Doe je stop en opnieuw play dan is het weer DD+.
Met DTS-HD niet die kan je wel pauzeren en hervatten zonder verlies van geluid.

Citaat van: maximus79 op mei  5, 2018, 14:18:26
Na inloggen bij de playstore was ik automatisch ingelogd bij youtube
Ik heb de Playstore aangemeld. De "Dune Youtube app" wil nog niet inloggen. Maar ik heb via de Playstore nog een youtube app geinstalleerd en die is wel ingelogd op mijn account. Nu staan er dus 2 Youtube apps op. De Dune versie is beter met de AB te bedienen maar logt niet in. De andere is ingelogd, maar kan je niet goed met de AB bedienen.

Stef

Heb eens een 3d iso geprobeerd.  Kleuren lijken me niet correct en volgens info stuurt hij bt2020 uit (en epson geeft dit ook aan).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

fredenivanca

heeft iemand al toevallig IPTV  op de dune pro geprobeerd? en zo ja hoe bevat dit? Ik wil mijn solo liet vervangen door de pro 4k vanwege die mogelijkheid, maar door eerdere ervaring met  de Q10pro ben ik een beetje terughoudend
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

riwi

#95
Hoe kan ik IPTV uitproberen? Moet je dan ergens een IPTV provider hebben?

De status van de ander features bekijkend ben ik alvast licht pessimistisch.

OK inmiddels de iptv app van de aptoid store en de bijbehorende mxplayer geinstalleerd. Maar nog geen werkende m3u url gevonden..

Ook een lijst met nl zenders gevonden in m3u. Deze via mijn webserver aan de iptv app gevoerd. Daar zie ik de kanalen, maar geen beeld helaas. Ook via vlc niet gelukt. Ik wil dit nog wel eens proberen (later).

fredenivanca

je hebt er inderdaad een abonnement voor nodig om te kunnen kijken, dit moet je wel betalen dus ik hoopte eigenlijk dat er iemand is die al een abbo heeft. Ze worden op marktplaats aangeboden. Je kan ook eerst een test lijn aanvragen voor 24 uur om te proberen. Het scheelt namelijk wel weer een apart kastje.
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

polypenko

#97
Ik heb sinds gisteren de Dune HD Pro 4K, maar ik blijf problemen houden met SMB / Gedeelde mappen op mijn PC.

De Dune is via een bedraad netwerk aangesloten op mijn Desktop, Windows 10.

Op de Dune kan ik via Unpn mijn Desktop benaderen, duurt af en toe wel lang voordat de Dune
de Pc ziet maar uiteindelijk wordt deze na vernieuwen vaak goed herkend.

Het probleem ligt echter bij SMB, als ik op de Dune naar SMB ga is allen OPENWRT te zien, gisteren door een
mirakel stond naast Openwrt mijn Desktop en kon ik de data benaderen en afspelen.

Maar vandaag is wederom de Desktop niet te zien in SMB op de Dune. :(

Ik had een soort gelijk probleem met mijn Dune Lite, maar dat was achteraf eenvoudig op te lossen door in
"windows onderdelen uit en inschakelen" bij ondersteuning voor Smb het vinkje Server aan te zetten.

In W10 in de verkenner staat de Dune onder het kopje Computer mijn Desktop en Openwrt, gisteren was in het kopje Multimedia ook de Dune HD pro 4k te zien maar die is nu verdwenen.

Ik weet dat SMB in Windows 10 zeker niet vlekkeloos communiceert met Mediaplayers, is dit nu een Firmware te kort
koming van de Dune, of kan ik nog iets anders in Windows aanpassen waardoor de Gedeelde Mappen gewoon elke keer zichtbaar zijn op de Dune onder SBM?

Een Register Tweak heeft ook niets uitgemaakt.

Vaak mijn dank voor suggesties en feedback.

mvgt.








riwi

Via de network browser lukt het mij ook niet om naar de windows 7 PC's shares te connecten.
Ik denk dat er nog wat mis is met de network browser.

Ik zie wel de linux PC's op mijn netwerk en daar kan ik de SMB shares gewoon van zien. Ik kan niet files deleten via de Dune. Dat werkt niet meer (wel met de Solo).

Als ik in het hoofdscherm een shortcut aan maak met SMB en de user van de windows PC en het password dan kan ik wel verbinden met de windows PC.

polypenko

Tks.

Heb zo even een clean W10 Install gedaan, en nu kon ik nadat ik de mappen op "Iedereen" gedeeld had staan de data benaderen en
afspelen.

Het blijft dus zeer trickie in Windows 10 om gedeelde mappen blijvend zichtbaar te houden, zo te zien heeft het dus alles te maken
met de "Windows Share Manager"