JBL LSR305 ELITE Club

Gestart door Tjeb, december 20, 2017, 06:41:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

solitaire

Citaat van: Sjaudio op maart 23, 2018, 22:25:50
Inmiddels aangevuld met een BK XLS200, maakt het geheel toch wat volwassener. Nu nog eventueel een antimode of mini-dsp ertussen.



telkens weer opgemerkt, maar tot nu nog niet geschreven:

wat een mooie setup is dit zo (zeker met een DSPtje erbij op het laag) !
Hinterm Horizont geht's weiter.

Ralf67

Heb het setje LSR305 van Mijkie over genomen.

Ben aardig onder de indruk en ga deze JBL in een setje op zolder gebruiken.

Mag ik ook lid worden van de club  :D

mijkie

en ik ben weer opzoek naar een ander elite clubje  ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Ralf67

Altijd vervelend upgraden .

Timvg


mijkie

#255
Sorry Tim, niet gelukt [emoji51]

Dit is t geworden



Setje Adam ARTist 5
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Ralf67

Weekje inspelen, dan kom ik een keer luisteren,

mijkie

Citaat van: Ralf67 op april 24, 2018, 16:15:33
Weekje inspelen, dan kom ik een keer luisteren,

Je weet waar mijn huis woont [emoji1]
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Timvg

Citaat van: jahtari op april 25, 2018, 21:07:45
Deze gaan weer weg?

Niet onmiddelijk. Al staan ze momenteel wel opgeborgen, ik wissel af en toe eens.. Wel een aanrader die dingen.

Ralf67

#260
Wel leuk voor een feestje  8)

Zelf wel blij met de LSR305 , ze zijn een stuk prettiger dan de KRK RP6 @2 die ze vervangen.

Het voorstel om 5x LSR305 te gaan gebruiken voor de HT beneden werd door WAF getorpedeerd
helaas.

Timvg

Citaat van: Ralf67 op april 26, 2018, 17:46:31
Wel leuk voor een feestje  8)

Zelf wel blij met de LSR305 , ze zijn een stuk prettiger dan de KRK RP6 @2 die ze vervangen.

Het voorstel om 5x LSR305 te gaan gebruiken voor de HT beneden werd door WAF getorpedeerd
helaas.
Revel M105 in 't wit. Mocht ook geen JBL's permanent in de woonkamer :-(


Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk


Sjaudio

Jbl's hebben hier plaats gemaakt voor een set Dynaudio BM5 mk3. Natuurlijk een stuk prijziger maar je hoort het toch in alles terug, vooral de rust in het geluidsbeeld. Het gemak waarmee ze spelen. Toch blijven de Jbl's voor het geld echt gigantisch goede speakers.




Dirc

Citaat van: Sjaudio op april 26, 2018, 20:56:24
Jbl's hebben hier plaats gemaakt voor een set Dynaudio BM5 mk3. Natuurlijk een stuk prijziger maar je hoort het toch in alles terug, vooral de rust in het geluidsbeeld. Het gemak waarmee ze spelen. Toch blijven de Jbl's voor het geld echt gigantisch goede speakers.





Dit verbaasd me wel. Jij was toch degene die mij destijds aangaf dat de JBL 305 wel eens mijn Usher MD-2 kon evenaren?
Nu moet ik toegeven dat de prijs/kwaliteit natuurlijk veel hoger is simpelweg vanwege de lage prijs. Maar de Ushers, ook al klonken die bij mij niet optimaal, speelde met veel meer gemak en klonken zeker beter.
Neemt niet weg dat de JBL's een goede keuze zijn en voorlopig blijven tot ik een ander huis heb en weer over ga op Ushers als dit dan wel klinkt :colgate:.

Dirc

Citaat van: Ralf67 op april 26, 2018, 17:46:31
Wel leuk voor een feestje  8)

Zelf wel blij met de LSR305 , ze zijn een stuk prettiger dan de KRK RP6 @2 die ze vervangen.

Het voorstel om 5x LSR305 te gaan gebruiken voor de HT beneden werd door WAF getorpedeerd
helaas.

Bij mij mogen ze wel, maar ik kwam van de Usher MD2 af dus dat scheelt een kilo'tje of wat.

BJF

Citaat van: Sjaudio op april 26, 2018, 20:56:24
Jbl's hebben hier plaats gemaakt voor een set Dynaudio BM5 mk3. Natuurlijk een stuk prijziger maar je hoort het toch in alles terug, vooral de rust in het geluidsbeeld. Het gemak waarmee ze spelen. Toch blijven de Jbl's voor het geld echt gigantisch goede speakers.




Ik ben ook overgestapt naar Dynaudio, heb een tweedehands setje Focus XD 200 gescoord. Ik heb nog overwogen opnieuw voor een studiomonitor te gaan zoals jij.
NAD M10 V2
Elac FS247

Timvg

Ik denk dat het bij velen ook, misschien onbewust, een beetje knaagt dat een goedkope speaker zoals de 305 een veel duurder model de baas kan. Helaas kan je dit soort tests niet objectief uitvoeren als je zelf weet wat er speelt. Ik zie bv. bij Dynaudio's al geen waveguide, ondertussen toch wel gebleken dat zoiets cruciaal is wil je geen directiviteitsprobleem hebben tussen tweeter en midwoofer.

Job

#267
Citaat van: Timvg op april 27, 2018, 08:33:41
Ik zie bv. bij Dynaudio's al geen waveguide, ondertussen toch wel gebleken dat zoiets cruciaal is wil je geen directiviteitsprobleem hebben tussen tweeter en midwoofer.
"The last question is from Boy: "Why don't you use waveguides?"" (Antwoord: That's a really good question, because, actually, we do, it's just a very small one")
https://www.dynaudio.com/dynaudio-academy/2017/may/ask-the-expert-what-are-ohms

BJF

#268
Ik heb geen idee wat een waveguide is en heb die ook nog niet gemist. Ik ondervind dan ook geen directiviteitsprobleem, want weet ook niet wat dat is  ;D
Ik vraag me bij mijn speakers ook af of die wel een midwoofer hebben, maar zelfs dat weet ik niet.

Heerlijk om geen verstand van zaken te hebben en gewoon lekker te luisteren.

(edit: typo)

Citaat van: Timvg op april 27, 2018, 08:33:41
Ik denk dat het bij velen ook, misschien onbewust, een beetje knaagt dat een goedkope speaker zoals de 305 een veel duurder model de baas kan. Helaas kan je dit soort tests niet objectief uitvoeren als je zelf weet wat er speelt. Ik zie bv. bij Dynaudio's al geen waveguide, ondertussen toch wel gebleken dat zoiets cruciaal is wil je geen directiviteitsprobleem hebben tussen tweeter en midwoofer.
NAD M10 V2
Elac FS247

Job

Het blijft uiteindelijk toch meer een kwestie van smaak, veel meer dan van techniek.

Timvg

Citaat van: Job op april 27, 2018, 09:00:59
"The last question is from Boy: "Why don't you use waveguides?"" (Antwoord: That's a really good question, because, actually, we do, it's just a very small one")
https://www.dynaudio.com/dynaudio-academy/2017/may/ask-the-expert-what-are-ohms

Ach kijk, weer wat bijgeleerd.

Hun nieuw meetlab ziet er ook best aardig uit..

https://www.youtube.com/watch?v=DGPVkPDNGpc&t=8s


Sjaudio

Citaat van: Timvg op april 27, 2018, 08:33:41
Ik denk dat het bij velen ook, misschien onbewust, een beetje knaagt dat een goedkope speaker zoals de 305 een veel duurder model de baas kan. Helaas kan je dit soort tests niet objectief uitvoeren als je zelf weet wat er speelt. Ik zie bv. bij Dynaudio's al geen waveguide, ondertussen toch wel gebleken dat zoiets cruciaal is wil je geen directiviteitsprobleem hebben tussen tweeter en midwoofer.

Het verschil is dusdanig, dat heeft niks met knagen te maken. Het is ook niet zo dat de JBL's nu inneens slecht zijn, maar ik miste gewoon wat rust en controle over het laag en het geluidsbeeld, zeker op hogere volumes. 

Ralf67

De controle over het laag zal ook zeker met de gebruikte versterkers te maken hebben.

Gisteren even kort getest met een Reckhorn cross-over ertussen, en met een x-over op 80 hz spelen de JBL lsr305 veel gecontroleerder.

Deze worden dan uiteraard aangevuld met een subwoofer.

Timvg

Dat ze niet zo hard gaan kan ik gerust inkomen.  Ik wil maar zeggen, om écht te gaan vergelijken moeten we toch (dubbel)blind gaan testen. Allemaal niet zo evident natuurlijk.. besef ik ook wel. Dat je een beter gevoel hebt bij de Dynaudio's staat buiten kijf.

Sjaudio

Het is geen beter gevoel, ze spelen gewoon mooier over het complete spectrum voor mij persoonlijk.

De Jbl's hebben veel speakers het bos ingestuurd bij mij thuis, ook vele duurdere. Als het een gevoelskwestie was, waren de Jbl's al eerder weggegaan.