Marco’s zoektocht door Audioland

Gestart door Marco66, november 29, 2017, 09:39:09

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Dat oogt veel beter zo. :thumbs-up:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Teleflubbie

Citaat van: Marco66 op januari 22, 2026, 15:34:57Set in het meubel gezet, staat even wat rustiger.
Klinkt erg goed deze combi en mag voorlopig blijven.

Hmmm.....oogt inderdaad mooi.....maar gaat dat goed met de "warmte ontwikkeling/afvoer"?!
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Marco66

Citaat van: Teleflubbie op januari 22, 2026, 18:07:14Hmmm.....oogt inderdaad mooi.....maar gaat dat goed met de "warmte ontwikkeling/afvoer"?!

Deze worden nauwelijks warm.
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Inmiddels maandje verder en wat wijzer geworden welke richting ik op wil.
Duidelijk dat mijn John Eekels monitoren definitief terugkomen in de woonkamer, de Dynaudio Facette staan inmiddels te koop op marktplaats.
Zijn gewoon voor mij steeds weer de speakers die mij en mijn vriendin het meest bevallen kwa sound en looks.

Verder zijn de Khozmo Pre en de Ncore eindversterker inmiddels verkocht en heb ik een mooie Denon PMA-1700NE gekocht, nieuw voor mooie prijs.
Vind deze lijn van Denon erg fraai en speelt ook fraai,net wat lekkerder en aangenamer dan de Ncore.

Ook de Nad 50 en M51 staan te koop op marktplaats.
Twijfel alleen nog over bijpassende DNP-2000NE streamer of evt Volumio.

Kortom weer genoeg te luisteren.
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

CinéHome

🫣

😇
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Xander32

Denon; mooie versterkers 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

brt

Denon klinkt toch helder?
Of toch wel minder zuiver dan ncore?

Ik bedoel: wat maakt de klank aangenamer?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Richi

Sorry hoor, maar dit gaat helemaal nergens meer over. Lekker blijven wisselen van apparatuur als je daar lol in hebt, begrijp met niet verkeerd. Maar als het gaat om de set verbeteren, dan is dit niet de weg volgens mij. :ph34r:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Marco66

Ach, is het altijd verbeteren? Zeker niet.
Maar probeer graag wat apparatuur uit zoals je weet.
Constante zijn de Eekels en die komen definitief in de set.
De Denon is een meer dan capabele amp die voor mij erg aangenaam klinkt.
Streamer is nog iets wat ik ga wisselen.
Wellicht is dit dan de set waar ik langer mee ga doen, die kans wordt steeds groter en gaan we onze energie en geld in andere projecten stoppen.

Marco66

Grappig,

door de aankoop van Rob zijn John Eekels buizenversterker via marktplaats in contact gekomen met John zelf.
Wilde al poos wat meer info over mijn monitoren van zijn hand.
Hij stuurde een aantal foto's en mijn set blijkt onderdeel geweest zijn van een suroundset die hij op verzoek gebouwd heeft.
Bestaande uit mijn set, een center en 4 surrounds.
Verdere info over de gebruikte units en filter heb ik nog niet maar wel gevraagd.
Denk zelf dat het gaat om de Vifa XT25TG-30/04 ring radiator tweeter en Scan-Speak Discovery 12W/4524G00 midwoofer.

Leuk om te zien dat hij blijkbaar weer actief bezig is met zelfbouw, ieg op gebied van buizen.

MarKath

Mooie versterker die Denon.

Als die in jouw oren ook goed klinkt, dan lekker naar blijven luisteren.

Niet alles met een extreem prijskaartje is een verbetering.

Denon maakt schitterende producten met een goede/duurzame kwaliteit en als dat in jouw oren lekkerder klinkt dan een Ncore set dan is dat gewoon zo.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

Marco66

Voor mijn aankomend verjaardag maar een set mooie stands gevraagd voor de monitoren.
Kef SQ1 in wit.

Ralf67

Citaat van: Marco66 op februari 23, 2026, 08:38:44Grappig,

door de aankoop van Rob zijn John Eekels buizenversterker via marktplaats in contact gekomen met John zelf.
Wilde al poos wat meer info over mijn monitoren van zijn hand.
Hij stuurde een aantal foto's en mijn set blijkt onderdeel geweest zijn van een suroundset die hij op verzoek gebouwd heeft.
Bestaande uit mijn set, een center en 4 surrounds.
Verdere info over de gebruikte units en filter heb ik nog niet maar wel gevraagd.
Denk zelf dat het gaat om de Vifa XT25TG-30/04 ring radiator tweeter en Scan-Speak Discovery 12W/4524G00 midwoofer.

Leuk om te zien dat hij blijkbaar weer actief bezig is met zelfbouw, ieg op gebied van buizen.

Wil je niet weten of deze surround set beter klinkt dan je huidige Totem set ?
Zou zomaar kunnen .

Marco66

Citaat van: Ralf67 op februari 24, 2026, 16:35:36Wil je niet weten of deze surround set beter klinkt dan je huidige Totem set ?
Zou zomaar kunnen .

Nee, dat zijn onwalls ( L C R )en klinken erg goed in mijn ht plus dat ik niet weet waar de rest van deze set is.
Mijn huidige monitoren werden toen los aangeboden als stereoset.
Dat ze als surround ook goed zullen zijn betwijfel ik niet gezien de kwaliteit van mijn set, niet voor niets al 6 jaar in bezit.

Marco66

Erg fraai en slanke stand.
Even wachten op hulp vanavond om de speakers van zolder te halen ivm polsblessure.

Marco66

Hulp kwam op tijd vanmiddag.
Set staat weer te shinen in de woonkamer, erg blij met de stands.

Kwa geluid, tja weet nu weer waarom deze monitoren niet weg mochten van mijn ega hahaha.
Alles klopt gewoon met deze Eekels, relaxed, warm met toch veel details en enorme mooi stereobeeld.
Helpt wellicht ook dat we de bank nog halve meter naar achter hebben gezet omdat die ruimte er was en hiermee de zit wat ruimer gemaakt hebben.

Rien59

Citaat van: Marco66 op februari 26, 2026, 15:42:29Hulp kwam op tijd vanmiddag.
Set staat weer te shinen in de woonkamer, erg blij met de stands.

Kwa geluid, tja weet nu weer waarom deze monitoren niet weg mochten van mijn ega hahaha.
Alles klopt gewoon met deze Eekels, relaxed, warm met toch veel details en enorme mooi stereobeeld.
Helpt wellicht ook dat we de bank nog halve meter naar achter hebben gezet omdat die ruimte er was en hiermee de zit wat ruimer gemaakt hebben.

Staat er perfect bij👌👌
Atoll sda 200 signature
Luidsprekers :  XTZ99.36 flr
Audiolab 6000 CDT. Optische kabel LKE
Luidspreker kabel : Linn L20 cable.

Richi

Mooi! Niets meer aan doen.

(behalve die Denon dan, niet mijn smaak... :crazy: )

Marco66

Citaat van: Richi op februari 26, 2026, 17:53:18Mooi! Niets meer aan doen.

(behalve die Denon dan, niet mijn smaak... :crazy: )

Nee, de monitoren ben ik wel over uit.
De Denon vind ik persoonlijk erg mooi maar klinkt icm de Eekels ook erg fijn.
Ach, wellicht een keer mooie amp met ingebouwde streamer maar moet wel met erg fijne app zijn.

Marco66

Voor hele nette prijs een fraaie Denon DNP-2000NE gekocht.
Dit moet nu maar voor langere tijd spelen in de woonkamer.
Vanmiddag even uitgebreid voor zitten welke dac het lekkerste klinkt, die van de streamer of van de amp.
Streamer heeft 4 stuks ES9018mk2 chips en de Amp 2 x de PCM1795.

Marco66

Tot nu toe erg tevreden met de setup en de Eekels zijn een definitieve factor in de woonkamer geworden.
Maar aangezien we binnenkort een nieuw tv meubel krijgen die wat kleiner is besloten om wat compactere set neer te zetten kwa versterking.

Aangezien de combi ab amp en Eekels erg bevalt op zoek naar waardige maar kleinere opvolging van de Denon set.
Ik denk dat ik deze gevonden heb, krijgt enorm veel positieve reviews en looks zijn ook erg understated maar fraai.
Ik ga woensdag een Rega Brio MK7 ophalen.

Daar deze ook een dac aan boord heeft later eens kijken welke mooi streamer hier bij kan, wellicht een volumio rivo.

brt

Heeft Rega niet een totaal andere sound dan Denon? Veel warmer?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Marco66

Citaat van: brt op april  5, 2026, 11:37:25Heeft Rega niet een totaal andere sound dan Denon? Veel warmer?

Totaal anders zal meevallen denk, anders wellicht.
Denon is ook niet echt fel.
Dat gaan we meemaken.

Marco66

Serieus mooi gebouwd ampje met dito geluid.
Merk niets van het mindere vermogen en stereobeeld en plaatsing is dik in orde.
Mooie match met de Eekels.

Later eens op zoek naar mooiere streamer, hoewel de Elac Discovery via coax het prima doet.

Rien59

Citaat van: Marco66 op april  8, 2026, 18:09:45Serieus mooi gebouwd ampje met dito geluid.
Merk niets van het mindere vermogen en stereobeeld en plaatsing is dik in orde.
Mooie match met de Eekels.

Later eens op zoek naar mooiere streamer, hoewel de Elac Discovery via coax het prima doet.
Mooie versterker die rega.
Geeft in de regel een ' analoog' geluid.
Vaak op beurzen gehoord, meen op totems..mooi,mooi....
Zijn er verschillen met de Denon...ook een mooie versterker 👌
Atoll sda 200 signature
Luidsprekers :  XTZ99.36 flr
Audiolab 6000 CDT. Optische kabel LKE
Luidspreker kabel : Linn L20 cable.