Marco’s zoektocht door Audioland

Gestart door Marco66, november 29, 2017, 09:39:09

Vorige topic - Volgende topic

Marco66

Citaat van: Richi op december 17, 2025, 15:29:39Die T+A zou wel een van de betere DACS moeten zijn. Deze doet toch ook DSD als ik mij niet vergis?

Volgens mij via usb gelimiteerd op 24/192, de opvolger Dac 8 DSD wel.
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

De dac speelt en zeer fraai kan ik melden.
Lastig omschrijven maar het klinkt erg fijn en niets wordt aangezet.
Plaatsing, stereobeeld en details, alles klopt.

Laatste verandering kan wellicht een andere eindversterker zijn of  bijpassende T+A streamer mocht ie ooit voorbij komen.

Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Spijkie

Studio Rispens in Franeker had altijd een heel setje hiervan staan, geen idee of hij ze nog heeft maar hij doet veel met T+A ( en accuphase maar da's wat anders  :colgate: )
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Marco66

Citaat van: Spijkie op december 18, 2025, 20:38:13Studio Rispens in Franeker had altijd een heel setje hiervan staan, geen idee of hij ze nog heeft maar hij doet veel met T+A ( en accuphase maar da's wat anders  :colgate: )

Heeft id de dac 8 dsd en amp 8 staan.
Niet de mp8 streamer helaas.

Xander32

T&A is een liefhebbers merk, dun gezaaid en dan dien je geduldig te zijn/ net het geluk hebben dat er een keer wat tweedehands voorbij komt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Marco66

Citaat van: Xander32 op december 19, 2025, 09:46:59T&A is een liefhebbers merk, dun gezaaid en dan dien je geduldig te zijn/ net het geluk hebben dat er een keer wat tweedehands voorbij komt.

Heb zeker geen haast id.

Marco66

Marjolein en ik wensen eenieder een mooie kerst en oudjaar en op naar een goed en gezellig 2026.

Hannibal_

Mooi spul hoor T+A

Fijne dagen gewenst!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Marco66

Inmiddels voor mij wat zaken duidelijk in mijn set in de woonkamer.
De Khozmo pre doet zijn dingen en erg goed, de Dynaudio Facette speakers ook.
De Audiophonics Ncore eindversterker is goed genoeg voorlopig, neutraal en levert ook voldoende vermogen.
Deze items hebben grote kans om constante te worden.

Rest de Dac/streamer, daar ben ik nog niet van overtuigd.
Dus daar ga ik nog wat mee stoeien en zaterdag een mooie set ophalen waar ik wel goede verwachtingen van heb.
Betreft een Nad M51 Dac en M50 Streamer/ripper.

Buiten dat ik de vormgeving erg fraai vind zijn er nog meer voordelen wat ik zo zie en verwacht.
De Dac en Streamer kunnen via hdmi verbonden worden volgens het I2S protocol, dat wil ik graag uitproberen of dit ook daadwerkelijk beter klinkt dan de andere in en uitgangen.
Ook kun je de streamer via Bluos app bedienen welke een bewezen goede en fijne app is.

Ondanks dat dit al een oudere master series betreft wil ik deze set toch een kans geven, ook financieel geen grote aderlating.

brt

Ik heb zowel de M50 als de M51 gehad. Beide erg goed!

Als je ook nog een slag wilt slaan op het gebied van versterking zou je op termijn ook naar een nad m2 kunnen kijken. Dan worden deze twee weer overbodig. Ik vond de M2 zelf erg goed.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Marco66

Citaat van: brt op januari 16, 2026, 11:25:22Ik heb zowel de M50 als de M51 gehad. Beide erg goed!

Als je ook nog een slag wilt slaan op het gebied van versterking zou je op termijn ook naar een nad m2 kunnen kijken. Dan worden deze twee weer overbodig. Ik vond de M2 zelf erg goed.

Ipv de Ncore en Khozmo bedoel je? Nad M2 heeft geen streaming aan boord dus zou alleen de M51 dac weg kunnen.
Lijkt mij mooie amp, lees wel vaak over uitval van deze amps na aantal jaren gebruik.
Eerst deze maar aan de tand voelen.

brt

Citaat van: Marco66 op januari 16, 2026, 13:26:54Ipv de Ncore en Khozmo bedoel je? Nad M2 heeft geen streaming aan boord dus zou alleen de M51 dac weg kunnen.
Lijkt mij mooie amp, lees wel vaak over uitval van deze amps na aantal jaren gebruik.
Eerst deze maar aan de tand voelen.

Ik denk dat de M2 ook wel als eindversterker is in te zetten.

Streamer heb je dan nog wel nodig idd. Die M50 is prima.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Xander32

Het vinden duurde je te lang?
Veel plezier met je huidige, NAD, ontdekkingstocht 🎶

Citaat van: Marco66 op december 19, 2025, 09:09:50Heeft id de dac 8 dsd en amp 8 staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Peerless Monster

Citaat van: Spijkie op december 18, 2025, 20:38:13Studio Rispens in Franeker had altijd een heel setje hiervan staan, geen idee of hij ze nog heeft maar hij doet veel met T+A ( en accuphase maar da's wat anders  :colgate: )
Citaat van: Marco66 op december 19, 2025, 09:09:50Heeft id de dac 8 dsd en amp 8 staan.

Setje stond er nog steeds bij Roland. Echt heel mooi spul!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Marco66

Gisteren de Nad set opgehaald.
Is in prachtige staat en compleet.
Vanmorgen aangesloten en via bluos weer ingesteld op mijn accounts en favoriete radiozenders.

Gelijk viel mij op dat deze combi veel frisser en opener speelt, alsof er een dunne deken wegvalt.
Tov de Elac discovery en t+a dac meer detail en mid en hoog duidelijker aanwezig. De bluos is ook erg fijne app.
De M51 is nu aangesloten via hdmi op de M50 dac, andere opties later maar testen.
Maar eens lekker mee spelen nu.

Rien59

Ziet er mooi uit Marco,deed die lattenwand ook nog wat met het geluid?
Ziet er strak uit :clapping:
Atoll sda 200 signature
Luidsprekers :  XTZ99.36 flr
Audiolab 6000 CDT. Optische kabel LKE
Luidspreker kabel : Linn L20 cable.

Marco66

Citaat van: Rien59 op januari 18, 2026, 11:09:58Ziet er mooi uit Marco,deed die lattenwand ook nog wat met het geluid?
Ziet er strak uit :clapping:

Niet noemenswaardig en was ook meer optisch.

Marco66

Nu even via AES/EBU aangesloten en klinkt erg fijn.
Geen groot verschil met hdmi te horen maar laag lijkt wat beter aanwezig.
Set speelt erg lekker.

Volgende test is nog de M51 als pre ipv de Khozmo, kijken of dit echt nog wat doet maar de Khozmo is wel een hele fijne pre om te gebruiken.

Marco66

Even naast elkaar gezet, blijft het spul wat netter en koeler.
Nu de netwerkschijf aan het indexeren, kijken hoe dat klinkt.

CinéHome

Citaat van: Marco66 op januari 18, 2026, 14:35:44Nu even via AES/EBU aangesloten en klinkt erg fijn.
Geen groot verschil met hdmi te horen maar laag lijkt wat beter aanwezig.
Minder precies zou ik dan denken.
(Welke hdmi en welke AES kabel?)
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Marco66

Citaat van: CinéHome op januari 18, 2026, 18:32:58Minder precies zou ik dan denken.
(Welke hdmi en welke AES kabel?)

Minder precies zou ik het niet willen omschrijven hoewel via hdmi wel erg fijn en strak.
Hdmi is 8k kabel van ruconnected, aes is 110 ohm van Supra.

brt

Citaat van: Marco66 op januari 18, 2026, 14:35:44Volgende test is nog de M51 als pre ipv de Khozmo, kijken of dit echt nog wat doet maar de Khozmo is wel een hele fijne pre om te gebruiken.

Ben benieuwd naar jouw bevindingen!

Ik verwacht dat de M51 niet daaraan kan tippen.

Marco66

Citaat van: brt op januari 18, 2026, 23:17:49Ben benieuwd naar jouw bevindingen!

Ik verwacht dat de M51 niet daaraan kan tippen.

Is mijn verwachting ook en wil de Khozmo er eigenlijk ook niet uit hebben.

Marco66

Terug naar de HDMI in en uitgang, speelt net ff wat lekkerder in het gehoor.

Marco66

Set in het meubel gezet, staat even wat rustiger.
Klinkt erg goed deze combi en mag voorlopig blijven.