Cinedream/Home@The Movies Home Cinema happening 2017

Gestart door home@the movies, oktober 1, 2017, 14:55:38

Vorige topic - Volgende topic

Richard70…

Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Bas Akkerman

Dank jullie. Het blijft toch altijd heel persoonlijk en subjectief. Daarbij ben ik ook nog eens erg kritisch en bevooroordeeld, kortom genoeg voer tot een discussie. :D
Om eens echt goed te kunnen vergelijken, zou ik de projectors die kans maken graag 1-op-1 vergelijken. Volgens mij kan dat bij Werner en collega's prima.
Los van mijn eigen upgrade plannen vond ik het gewoon een erg geslaagde dag bij een dealer die niet eens zo gek ver rijden is. Mag dus wat mij betreft wel elk kwartaal gedaan worden. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

riwi

Citaat van: Kjelt op oktober 24, 2017, 11:24:46
Graag checken of je zonder e-shift de pixels individueel kunt zien op het scherm want dan stond e-shift wel degelijk aan zaterdag ochtend 
Misschien is de X5900 verbeterd tov de X5000 dan in deze? Ik had ook gelezen dat met de X5900/X7900 generatie de e-shift dermate verbeterd was dat het ook goed voor 1080p materiaal gebruikt kon worden zonder verlies van scherpte.

Kjelt

Citaat van: riwi op oktober 24, 2017, 13:19:22
Misschien is de X5900 verbeterd tov de X5000 dan in deze? Ik had ook gelezen dat met de X5900/X7900 generatie de e-shift dermate verbeterd was dat het ook goed voor 1080p materiaal gebruikt kon worden zonder verlies van scherpte.
Ok echter de vraag blijft staan of de eshift aanstond en of je als de eshift uitstaat duidelijk de pixels kunt zien. Anders zou het de hardheid niet verklaren.

Masterkale

Citaat van: home@the movies op oktober 24, 2017, 10:17:49
Daar kan ik heel kort in zijn, de E-shift MCP van beide JVC's stonden helmaal uit.

Vind ik dus ook toch wel een zeer vreemde uitspraak, te nemen met een 35 mm korrel (zout) denk ik  ;)

Kijk is aan, dit verklaard al wat.
Misschien heb ik het ergens gemist. Stond RC op de sony`s aan/uit?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

broodro0ster

Citaat van: evilniek op oktober 24, 2017, 11:09:14
Heb je de VW260 niet gezien dan? Ik denk niet dat je zo gek veel zou missen tov de VW360, ja de zwartwaarden kunnen net iets meer naar beneden gedrukt worden, maar uit eigen ervaring met een VW550 iris aan of uit, zag ik verschil, maar misschien wel te subtiel om het echt de keus tussen een bvb 260/360 in de weg te laten staan?

Als ik upgrade, zou ik graag lens memory willen en voor een cinescope scherm gaan. Daarnaast heb ik nu een HW55es met iris en ik heb daar al veel plezier van gehad. De VW320 valt dus af voor mij. En de prijs vind ik ook nog iets teveel. Mijn grens ligt rond de 3500euro. Dat is de prijs van een X5900 met beurskorting :p

Citaat van: riwi op oktober 24, 2017, 13:19:22

Dat zou mooi zijn moest dat zo zijn :-)
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

home@the movies

CiteerGraag checken of je zonder e-shift de pixels individueel kunt zien op het scherm want dan stond e-shift wel degelijk aan zaterdag ochtend

Dat klopt, hij heeft zaterdag het eerste uur of twee aangestaan, tot iemand (ik denk zelfs iemand van jullie bende) vroeg of hij aan of uit stond.
vanaf dan zijn bij beide machines de E-Shifst uitgezet omdat ik eigenlijk een zuiver één op één vergelijk wou, vooral omdat er continu 1080p materiaal draaide leek dit mij de beste keuze omdat de meeste mensen niet houden van het gebruik van de E-Shift bij 1080P.

Het blijft steeds moeilijk om voor iedereen het juiste te doen natuurlijk omdat onze bezoekers een mix zijn van, enerzijds, kenners en mensen die weten naar wat ze moeten kijken en zoeken , en anderzijds leken die dit soort van zaken niet echt kennen.

home@the movies

CiteerMisschien is de X5900 verbeterd tov de X5000 dan in deze? Ik had ook gelezen dat met de X5900/X7900 generatie de e-shift dermate verbeterd was dat het ook goed voor 1080p materiaal gebruikt kon worden zonder verlies van scherpte.

Onze eigen JVC demo units zijn binnengekomen dus als ik de tijd heb ( ;D ;D ;D ;D ;D) kan ik eens aan de slag gaan met een vergelijk tussen de JVC en de Sony's in de eigen batcave ruimte.

home@the movies

CiteerOm eens echt goed te kunnen vergelijken, zou ik de projectors die kans maken graag 1-op-1 vergelijken. Volgens mij kan dat bij Werner en collega's prima.

We kunnen gerust nog eens een shoot out doen in beperkte groep van een paar zaken. In de grote ruimte boven kunnen we zelfs op het grote scherm perfect 2 beelden naast elkaar zetten als leuke test.
De wanden van de ruimte boven waar de barco stond zijn perfect zwart, enkel het plafond moeten we eventueel nog bekleden maar dat kan perfect.

We hebben vorig jaar ook voor een aantal mensen van het Vlaamse forum een soort van privé demo gedaan tussen de matwitte schermen en de Xtrem screens, dus geef maar aan wat jullie graag willen zien en doen en dan zetten we iets op touw.

We kunnen gerust ook eens aan de slag gaan met metingen en testpatronen en gewoon de nerd uithangen tot zelfs wij vinden dat het te ver gaat  :o :o :o :o :o :o ;D ;D ;D ;D ;D ::) ::) ::) ::) ::)

home@the movies

Winnaars van het weekend;

Sony UHD player: David Gilles – Bissegem

Ultra HD Blurays:
R. Van Kampen – Hellevoetsluis
Kris Van Wesemael – Grobbendonk
Rik Decoorde – Welle
W. Konings – Oudenbosch
Chris Verbeeck – Wijgmaal

Deze zijn reeds via pm op de hoogte gebracht, aan allen veel plezier gewenst met hun prijs  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Aan diegenen die niets hebben gewonnen, graag volgend jaar opnieuw proberen?

home@the movies

CiteerDaarbij ben ik ook nog eens erg kritisch

Neen toch, echt waar  ;D ;D ;D ;D

home@the movies

kijk eens aan, waarover zou dit gesprek zijn gegaan  ;) ;)

Kjelt

Kjelt

Waar ik overheen heb gelezen is dat de nieuwe generatie Sony's nieuwe SXRD panelen hebben gekregen met een verbeterde blacklevel.
Dus niet het optische pad maar de panelen zelf zijn gloedjenieuw en verbeterd  :pompom:
Dit was duidelijk te zien zaterdag dat de Sony's bij normale scenes niet onderdeden voor de JVC's terwijl dit verleden jaar toch wel duidelijk was (destijds een prototype VW-320 vs JVC X5500).

luuk123456

Kjelt,  je hebt er zonder enige twijfel meer kaas van gegeten dan ik,  maar denk je niet dat je weleens bedrogen uit zou kunnen komen in een compleet donkere ruimte?
Ik vermoed echt dat de verschillen zo klein waren vanwege het omgevingslicht.
Zo niet,  dan heeft Sony inderdaad behoorlijk aan de weg getimmerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

home@the movies

Citaat van: luuk123456 op oktober 24, 2017, 15:01:43
Kjelt,  je hebt er zonder enige twijfel meer kaas van gegeten dan ik,  maar denk je niet dat je weleens bedrogen uit zou kunnen komen in een compleet donkere ruimte?
Ik vermoed echt dat de verschillen zo klein waren vanwege het omgevingslicht.
Zo niet,  dan heeft Sony inderdaad behoorlijk aan de weg getimmerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Dat "omgevingslicht" was natuurlijk exact hetzelfde voor beide toestellen, uiteraard is het eventuele verschil pas echt 100% merkbaar in een pikzwarte ruimte en we gaan dit heel snel bekijken. Blijft natuurlijk de vraag hoeveel mensen er over de "ideale ruimte" beschikken om een al dan niet klein verschil te kunnen waarnemen.
We blijven uiteraard met twee woorden spreken, maar ik ben in ieder geval zeer te spreken over het contrast, zeker de 260 die zonder iris toch een heel erg lekker plaatje neerzet.

Teejoo

Citaat van: home@the movies op oktober 24, 2017, 14:36:24
kijk eens aan, waarover zou dit gesprek zijn gegaan  ;) ;)
Ik vermoed stoere praat over vrouwen...Het alternatief is nerd talk over projectoren. ::)

home@the movies

Citaat van: Teejoo op oktober 24, 2017, 15:07:03
Ik vermoed stoere praat over vrouwen...Het alternatief is nerd talk over projectoren. ::)

Het ging over vrouwen die ook van projectoren houden, de ultieme natte droom voor HT freaks  ;D ;D ;D ;D

Kjelt

Citaat van: luuk123456 op oktober 24, 2017, 15:01:43
Kjelt,  je hebt er zonder enige twijfel meer kaas van gegeten dan ik,
Dat weet ik niet en claim ik ook zeer zeker niet  ;)

Citeermaar denk je niet dat je weleens bedrogen uit zou kunnen komen in een compleet donkere ruimte?
Dat zou kunnen.
Ik vertrouw op mijn ogen en nogmaals in de ochtend was ik praktisch alleen alle gordijnen dicht en alleen het witte plafond gooide roet sneeuw in het eten  :D
Verleden jaar was het verschil tussen de prototype Sony 320 en de JVCs zeer evident, dat was geen discussie.

Op avs zijn er ook mensen die de vorige generatie Sony met de huidige vergelijken en die het opvalt, Sony zet het nu ook op de website dat ze nieuwe panelen hebben met improved black dus 1 en 1 is 2 ?
Werner zal het binnenkort als hij weer uitgeslapen is vast gaan testen dus dan horen we de bevindingen graag :)

ik ben trouwens erg benieuwd of de 550 die nog in het aanbod van vorig jaar zit nu ook deze nieuwe panelen heeft gekregen anders wordt het meteen de minst verkocht projector van het komende seizoen ben ik bang  :)

broodro0ster

Citaat van: home@the movies op oktober 24, 2017, 14:23:17
We kunnen gerust nog eens een shoot out doen in beperkte groep van een paar zaken. In de grote ruimte boven kunnen we zelfs op het grote scherm perfect 2 beelden naast elkaar zetten als leuke test.
De wanden van de ruimte boven waar de barco stond zijn perfect zwart, enkel het plafond moeten we eventueel nog bekleden maar dat kan perfect.

We hebben vorig jaar ook voor een aantal mensen van het Vlaamse forum een soort van privé demo gedaan tussen de matwitte schermen en de Xtrem screens, dus geef maar aan wat jullie graag willen zien en doen en dan zetten we iets op touw.

We kunnen gerust ook eens aan de slag gaan met metingen en testpatronen en gewoon de nerd uithangen tot zelfs wij vinden dat het te ver gaat  :o :o :o :o :o :o ;D ;D ;D ;D ;D ::) ::) ::) ::) ::)

Als jullie dit zouden doen, kom ik zeker kijken! :D
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

evilniek

Citaat van: Kjelt op oktober 24, 2017, 15:15:30
Dat weet ik niet en claim ik ook zeer zeker niet  ;)
Dat zou kunnen.
Ik vertrouw op mijn ogen en nogmaals in de ochtend was ik praktisch alleen alle gordijnen dicht en alleen het witte plafond gooide roet sneeuw in het eten  :D
Verleden jaar was het verschil tussen de prototype Sony 320 en de JVCs zeer evident, dat was geen discussie.

Op avs zijn er ook mensen die de vorige generatie Sony met de huidige vergelijken en die het opvalt, Sony zet het nu ook op de website dat ze nieuwe panelen hebben met improved black dus 1 en 1 is 2 ?
Werner zal het binnenkort als hij weer uitgeslapen is vast gaan testen dus dan horen we de bevindingen graag :)

ik ben trouwens erg benieuwd of de 550 die nog in het aanbod van vorig jaar zit nu ook deze nieuwe panelen heeft gekregen anders wordt het meteen de minst verkocht projector van het komende seizoen ben ik bang  :)

Ik mag toch hopen dat de VW550 niet de mindere projector is?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Citaat van: home@the movies op oktober 24, 2017, 14:23:17

Count me in! Nu vind ik dat meten wat minder interessant, maar de rest lijkt me top. Tegen de tijd dat ik echt genoeg gespaard heb, zou ik dan altijd nog apart kunnen afspreken.

Citaat van: home@the movies op oktober 24, 2017, 14:25:54
Winnaars van het weekend;

Sony UHD player: David Gilles – Bissegem

Ultra HD Blurays:
R. Van Kampen – Hellevoetsluis
Kris Van Wesemael – Grobbendonk
Rik Decoorde – Welle
W. Konings – Oudenbosch
Chris Verbeeck – Wijgmaal

Deze zijn reeds via pm op de hoogte gebracht, aan allen veel plezier gewenst met hun prijs  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Aan diegenen die niets hebben gewonnen, graag volgend jaar opnieuw proberen?

Gefeliciteerd!!!

Citaat van: home@the movies op oktober 24, 2017, 14:26:39
Neen toch, echt waar  ;D ;D ;D ;D
:blush: Het oog blijft beter dan een projector. Tot die tijd blijf ik kritisch. ;)

Citaat van: Kjelt op oktober 24, 2017, 14:57:57
Waar ik overheen heb gelezen is dat de nieuwe generatie Sony's nieuwe SXRD panelen hebben gekregen met een verbeterde blacklevel.
Dus niet het optische pad maar de panelen zelf zijn gloedjenieuw en verbeterd  :pompom:
Dit was duidelijk te zien zaterdag dat de Sony's bij normale scenes niet onderdeden voor de JVC's terwijl dit verleden jaar toch wel duidelijk was (destijds een prototype VW-320 vs JVC X5500).

Ondanks de sneeuw had ik dat idee ook ja. Mooie ontwikkelingen.

Citaat van: home@the movies op oktober 24, 2017, 15:10:50
Het ging over vrouwen die ook van projectoren houden, de ultieme natte droom voor HT freaks  ;D ;D ;D ;D
Ja, ik ben een geluksvogel. Overigens stond ik wel versteld dat je vertelde dat jij en je vrouw nauwelijks samen kijken. :withstupid:

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Citaat van: evilniek op oktober 24, 2017, 15:42:55
Ik mag toch hopen dat de VW550 niet de mindere projector is?
Hij stond niet opgesteld dus kon niet vergelijken, maar als deze nog de oude SXRD panelen heeft van vorig jaar dan zou ik de 360 kiezen.

Bas Akkerman

Citaat van: Kjelt op oktober 24, 2017, 16:27:27
Hij stond niet opgesteld dus kon niet vergelijken, maar als deze nog de oude SXRD panelen heeft van vorig jaar dan zou ik de 360 kiezen.
Dat was eigenlijk wel jammer. Een bewuste keuze? Kan zijn dat de huidige generatie veel beter is, zodat de oude "obsolete" is. Of dat de nieuwe generatie juist niet veel beter is. Dat veel moet je met een korreltje zout nemen, de verschillen onderling blijven relatief klein. Maar wel belangrijk.

evilniek

Citaat van: Kjelt op oktober 24, 2017, 16:27:27

Anyway ben toch heel erg blij met m'n VW550, kiezen kan niet meer dus.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo