Cinedream/Home@The Movies Home Cinema happening 2017

Gestart door home@the movies, oktober 1, 2017, 14:55:38

Vorige topic - Volgende topic

williams

Gisteren ook geweest en ik heb erg genoten van al het moois wat er te zien en horen was.
De passie van Werner en zijn collega's druipt er ook dan vanaf en geven met veel plezier antwoordt op alle vragen .
Voor mezelf was toch wel de sony 4k laserbeamer het hoogtepunt ,alles wat je kunt wensen op projectie maakt de Sony waar scherpte ,dynamiek ,contrast ,lichtopbrengst, motionflow echt geweldig.

In het meer betaalbare segment  vond ik de verschillen zo klein dat het goed zoeken is naar de verschillen ,alleen bij erg donkere scene's zie je iets verschil tussen de beamers met en zonder iris .
Mocht ik in de markt zijn voor een nieuwe beamer dan zou ik weer voor een jvc gaan en dan de X5900.
De jvc x5900 vind ik het meest bieden rond de 3500 euro en de modellen die duurder waren vond ik het verschil in prijs niet gerechtvaardigd .

Volgend jaar ben ik er ook weer en ik hoop dat de laserbeamers dan meer betaalbaar worden .
Complimenten aan alle medewerkers van dit geweldige evenenement  :clapping:
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

Bas Akkerman

Zo, nu maar eens op huis aan. Heel kort, heel erg genoten. De Sony 5000 (die van 65.000) was naar mijn idee pas geschikt voor HDR, de rest werd echt te donker. Enigszins betaalbaar en zonder HDR erg begerenswaardig, de Sony 760. Afhankelijk van de lichtbehoefte op een scherm van 100" zou mijn volgende projector op dit moment de Sony 260 of 360 zijn.

Later een wat uitgebreider verslagje.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

kermit

Even mijn bevindingen geven omtrent de nieuwste projectoren. Alvast Werner en collega's bedanken voor weer een mooie middag. Het zag er weer super mooi uit met alle projectoren naast elkaar. Ik ben speciaal wezen kijken naar de Sony's. Daar was ik erg benieuwd naar. De Epson 9300 vond ik een hele mooie projector om te zien.

Terugkomend op de Sony vw260/360 ben ik zeer onder de indruk. Wat een super mooi plaatje zetten beide projectoren neer.De Sony's hebben een grote stap gemaakt richting JVC wat betreft blacklevel. Wat me opviel is dat de x7900 iets dicht slipte in de zwarte scene's. Had ik niet verwacht. Het beeld van JVC is de laatste jaren te digitaal/ korrelig geworden wat ik niet mooi vind.Een film van de jaren 80 afspelen op de JVC word erg korrelig. Had ik ook ervaren op mijn vorige JVC's. Zowel Sony en de JVC hadden voldoende licht. Mooie stappen van beide projectoren.

Ook vond de Sony erg smooth spelen in pan scene's. Van Werner had ik begrepen dat de motionflow op beide projectoren uit stond. Voor mij word het of de Sony 260/360. Een keuze moet ik gaan maken. Jammer dat de Sony 260 geen memorylens heeft wat ik in principe wel nodig heb. De iris maakt me niet uit. De zwartwaarde was bijna identiek aan de JVC's. Maar ik zou wel steeds kunnen shiften zonder de memorylens.
Na jaren altijd JVC te hebben gehad word het toch een Sony. Verder heb ik een demo gehad van HDR wat mij niet kan bekoren. De laser vond ik ook echt heel mooi. Geluid was ook super.
Verder vond ik het erg geslaagd. Erg mooi gedaan Werner.

Sjaak_Banaan

Wij zijn gisteren op bezoek geweest en vonden het net zoals vorig jaar erg mooi en interessant.
Vooral het grote AT scherm van 5 meter en de laser ruimte maakte wel indruk op ons, voor wie de akoestisch transparante stof trouwens los wil zien, rechts naar de kantine hangt een sample zodat je de lagen kunt zien.

Het D-Box setup met Spiderman was ook erg vet! Als dat goedkoper was geweest had ik het meteen gekocht, zo valt mijn vriendin tenminste niet in slaap tijdens de film. :P

In de grote zaal vroeg ik een collega van Werner, ik weet zijn naam niet meer, ook nog wat ze voor materiaal hebben gebruikt voor de wanden.
Het leek groot zwart doek, hij noemde het scheurdoek/theaterdoek om te verduisteren, maar wist de officiële naam even niet...
Dit vond ik eigenlijk best wel mooi, het is super cheap, groot van formaat (3m x 50m) en werkt mooi, zonder al te veel reflecties.
Voor mensen die goedkoop zo'n strakke ruimte willen maken dus een aanrader! Boven, naast het trappengat, hingen nog alternatieven stoffen, die weliswaar duurder waren, maar nog zeker zo mooi.

Wat ik nog hoopte te zien waren de mooiste zwartwaarden die een projector kan weergeven in een donkere ruimte. Dit omdat onze projector best ruk is op dat gebied en we nog een opvolger zoeken.
Dit viel wel een beetje tegen, de verschillen waren moeilijk te zien omdat het waarschijnlijk niet 100% donker was.
Qua scherpte zou het ook leuk zijn om grotere schermen te zien dan 110", ik verwacht dat 4K dan meer tot z'n recht komt en de verschillen duidelijker worden.

Wat we wel hebben geleerd is dat we geen dlp projector willen, we vonden beiden dat het beeld onrustig was en zagen volgens mij het regenboog effect.
Iets klopte er in ieder geval niet.

De Sony's vonden we het mooist vloeiend spelen, bij de andere merken hadden wij het idee dat er bewegingsonscherpte of 'happeringen' o.i.d. aanwezig was, maar dat kan natuurlijk ook aan de scenes hebben gelegen.

Nu hebben we in ieder geval weer genoeg stof om over na te denken zodat we nieuwe stappen kunnen zetten in de bouw van ons HT. :)

Werner en collega's, bedankt voor deze mooie happening.  Chapeau! :pompom:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch THX-5000® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC NP5 • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MLCinema

Ik heb helaas niet kunnen gaan naar de beurs. Gisteren bleek ik ineens een bachelor party te hebben. Was niet meer in staat om auto te rijden. Leuk om de verslagen te lezen! Over de Sony's wordt veel geklaagd op AVS. Veel banding. Was dat ook terug te zien?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Bas Akkerman

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 22, 2017, 16:00:06
Ik heb helaas niet kunnen gaan naar de beurs. Gisteren bleek ik ineens een bachelor party te hebben. Was niet meer in staat om auto te rijden. Leuk om de verslagen te lezen! Over de Sony's wordt veel geklaagd op AVS. Veel banding. Was dat ook terug te zien?

Bij de 760 wel, maar dat kwam doordat hij al flink op reis was geweest, zo vertelde Werner.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Citaat van: SV..S op oktober 22, 2017, 12:55:16
Kun jij boven komen met je rolstoel Bas?
Was gelukt idd....met stoel en al[emoji1303]

denoontje

Leuke beurs en ook weer eens wat gezichten gezien van het forum. Samen met een niet htforumlid geweest.

Verschil  was idd niet extreem tussen alle projectoren en dat verbaasde me toch wel. Alleen de epson 9300 liep in mijn ogen wat meer dicht. Maar blijft ook nog steeds een prima plaatje neerzetten. Jammer idd dat de goedkopere sony geen memories heeft, want als ik wil upgraden wil ik eigenlijk mijn scherm ook upgraden naar een breder 1:2.35 scherm vs de 199 brede die ik nu heb. En dat scherm moet dan wel geluidsdoorlatend zijn.

Alle, ook de hele dure dlp is niet voor mij weggelegd vanwege het rbe. 

De sony lazer was mooi al had ie links en recht voor mij paarse banding....maar een heel mooi scherm contrastrijk plaatje.

Keuze keuzes keuZes of toch nog een generatie wachten zodat hdr ook beter uitgekristalliseerd is en de projector automatisch juiste geheugen pakt voor alle beeldtypen.

Werner en consorten ...bedankt voor de beurs. Weer leuk daggie uit.

Kjelt

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 22, 2017, 16:00:06
Over de Sony's wordt veel geklaagd op AVS. Veel banding. Was dat ook terug te zien?
Je bedoelt dat topic met twee owners van de 550 en 320 Sonys?
HDR is gewoon een beetje ongedefinieerde zooi, het ene apparaat werkt minder lekker met het andere en zoals we van de week ook bij papaleo hebben gezien kan een bepaald apparaat wel eens niet 10 bits uitsturen bij bepaalde bronnen. Bij 8 bits source heb je gewoon banding ook bij alle andere tvs en projectoren dus dit willen ze eerst daar eens goed uitzoeken.

Kjelt

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 22, 2017, 16:12:34
Bij de 760 wel, maar dat kwam doordat hij al flink op reis was geweest, zo vertelde Werner.
Dat was een gele halo die bedoel je? Dat gaan ze nog oplossen aldus Werner, dit is een prototype.

nielvm

Ik ben vandaag ook naar Wijnegem afgezakt voor de HCH.

Wat me beneden meteen opviel (en wat de meesten hier al gezegd hebben), is dat er eigenlijk enorm weinig verschil is tussen de verschillende projectoren.
Dit is wat mij betreft een pluim op de hoed van Werner voor zijn werk met de kalibraties. Van de 7 (?) projectoren die in de grote ruimte speelden, was het echt zoeken naar verschillen.
Die waren er wel, maar waren zeer subtiel. Ik vraag me af of ook maar iemand bij een "blinde" test zou kunnen zeggen welke projector aan het spelen is.
Ook de optoma UHD en sony vw65 die apart speelden en in een lager prijsklasse vallen, zijn zéker geen straf om naar te kijken.

Ik heb vooral naar verschillen gezocht tegenover de TW9300 (mijn huidige projector). De epson laser die ernaast stond, presteerde enorm gelijkend, maar dan met een laser lichtbron en bijhorende prijs.
De JVC's hadden in de donkere scènes wat meer detail, maar m.i. vooral door meer licht in die regionen (gamma instelling van de JVC tov Epson?) (Werner?). De JVC's hadden voor mij ook nét iets betere kleuren, maar dat waren tot dusver de enige verschillen die ik kon waarnemen.
Let wel: dit zijn erg subtiele verschillen die je enkel naast elkaar kunt waarnemen. Bij een "blinde" test zou ik niet kunnen zeggen welke projector er speelt. Leuk voor mij, geen drang tot upgraden :)

In de laser ruimte was het beeld uiteraard ook DIK in orde, toen ik er kwam was de Sony aan het spelen. Het geluid kon er mij echter niet volledig bekoren. Op de vorige HCH was ik telkens aangenaam verrast van Klipsch (zelfs van de goedkoopste serie), maar hier vond ik ze ondermaats. Met de versterking en processors die eraan hingen, had ik toch meer verwacht.
Ook hier even een gedachte: de demo van Wonderwoman via Kaleidascape vond ik qua geluid minder. Die van kunfu panda 3 was volgens mij vanop een bluray en vond ik beter. Is het geluid via kaleidascape gecomprimeerd?

Boven was ik, net zoals velen, aangenaam verrast van de LS100 UST projector. Voor in de woonkamer een zeer mooie en betaalbare opstelling. In een dedicated ruimte zou ik het persoonlijk niet doen.

In de aparte kamers boven heb ik vooral gelet op het geluid. De kamer met de SVS luidsprekers vond ik persoonlijk een gemiste kans. De SVS SB16 (?) kon je tot op het toilet voelen trillen, maar in de ruimte zelf vond ik hem slecht afgesteld. Zelf raakte ik meer gecharmeerd door de opstelling in de kamer ernaast met monitor audio en arcam. Hier stond een klein 8" (?) subwoofertje voor de ondersteuning in het laag, maar deze was veel beter afgesteld waardoor deze opstelling veel aangenamer was. Dirac gaf duidelijk verbetering. Jammer dat een één-op-één vergelijking met audyssey nogal moeilijk is.
Blijkbaar wordt dirac ook door de leverancier thuis ingesteld met speciale software en meetmicrofoon. Voor velen waarschijnlijk een meerwaarde, maar als je als enthousiasteling veel met HT bezig bent, zou ik het onnozel vinden om telkens iemand te laten komen als er iets aan mijn setup verandert.

De opstelling met de Barco was impressionant :). De luidsprekers achter het scherm vind ik een grote meerwaarde. Het geeft immers een zekere rust als je enkel het scherm ziet.
De stoelen die bewogen op spiderman waren leuk voor een demonstratie, maar een hele film ermee kijken? Nee bedankt :)

Verder was ook de optoma UST zeker niet onaardig voor in een woonkamer setup :)

Het begint misschien af te zagen, maar nogmaals een dikke merci voor de organisatoren! Jullie maken het moeilijk om volgend jaar wéér beter te doen...
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

denoontje

De dirac kun je zelf ook best instellen hoor [emoji12].

Kennis te vinden op het net.

Weet ook niet of iedere dealer blijft instellen tot de laatste procent, of dat ze instellen met de std gegenereede curve en je dan los laten.....

Richard70…

Leuke dag gehad, grootste vernieuwing vond ik persoonlijk de Sony 100 shortthrow.
Prima toepassing voor in de woonkamer en in dat meubel zag het er zeer gelikt uit.
Qua projectoren in het normale segment vond ik weinig verschil zitten , heb nu niet gelijk de behoefte om mijn jvc x5000 de deur uit te doen :D
Voor het scherm waar ik eigenlijk voor kwam ga ik toch een keer een appartement afspraak voor maken omdat ik daar nog niet uit ben,
Voor de rest een zeer geslaagd event waar ik volgende jaar zeker opnieuw naar toe zal gaan
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

MLCinema

Citaat van: Kjelt op oktober 22, 2017, 16:35:15
Je bedoelt dat topic met twee owners van de 550 en 320 Sonys?
HDR is gewoon een beetje ongedefinieerde zooi, het ene apparaat werkt minder lekker met het andere en zoals we van de week ook bij papaleo hebben gezien kan een bepaald apparaat wel eens niet 10 bits uitsturen bij bepaalde bronnen. Bij 8 bits source heb je gewoon banding ook bij alle andere tvs en projectoren dus dit willen ze eerst daar eens goed uitzoeken.

Eigenlijk zit het in ieder topic van de 260/285 en 360/385. Lijkt aan de hdmi bandbreedte te liggen en zich te beperken tot 4K60hz HDR. In de andere modi treed het niet op. Dus inderdaad het bits verhaal ook.

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Kjelt

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 22, 2017, 17:25:25
Eigenlijk zit het in ieder topic van de 260/285 en 360/385. Lijkt aan de hdmi bandbreedte te liggen en zich te beperken tot 4K60hz HDR. In de andere modi treed het niet op. Dus inderdaad het bits verhaal ook. 
Ja dat staat ook zwart op wit in de specificaties, bij 50p en 60p tot 8 bits.

https://www.sony.nl/pro/product/projectors-homecinema/vpl-vw260es/specifications/#specifications
CiteerVideo signal input
480/60p, 576/50p, 720/60p, 720/50p, 1080/60i, 1080/50i, 1080/60p, 1080/50p, 1080/24p, 3840 x 2160/24p, 3840 x 2160/25p, 3840 x 2160/30p, 3840 x 2160/50p*4, 3840 x 2160/60p*4, 4096 x 2160/24p, 4096 x 2160/25p, 4096 x 2160/30p, 4096 x 2160/50p*4, 4096 x 2160/60p*4

*4: YCbCr 4:2:0 / 8 bit

MLCinema

Citaat van: Kjelt op oktober 22, 2017, 17:39:49
Ja dat staat ook zwart op wit in de specificaties, bij 50p en 60p tot 8 bits.

https://www.sony.nl/pro/product/projectors-homecinema/vpl-vw260es/specifications/#specifications

Dus als ik jou goed beluister klaagt men over iets wat volgens de specificaties niet geleverd zou moeten worden[emoji13]. Non issue dus?

Kjelt

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 22, 2017, 17:52:10
Dus als ik jou goed beluister klaagt men over iets wat volgens de specificaties niet geleverd zou moeten worden[emoji13]. Non issue dus?
Ik denk dat je de specificaties goed moet lezen. Ik heb van Werner dus begrepen dat de 260 en 360 inderdaad tot 12,6Gb/s HDMI boards hebben.
Het verschil zit hem in de videoprocessing boards, de 760 die 3x meer kost kan dit wel. Het is niet alleen een kwestie van de HDMI chipset die maar een paar $ kost maar de volledige 18Gb/s videoprocessing die het board aan moet kunnen, dat kost serieus veel geld, denk aan zeker €1000 BOM -> +€2000 eindprijs.
Een goede dealer vertelt dit aan de klant dat hij alles in 4k tot 30p aan kan maar daar boven niet volledig en alleen met 8 bits wat dus resulteert in banding althans tot nu toe hebben we altijd alles in 8 bits gehad, toen hoorde je ook niemand klagen. Alleen als je dus 10 bits HDR materiaal wilt displayen en dit ook verwacht zul je voor 50p en 60p een andere projector nodig hebben.

papaleo

De vw260 en de vw360 hebben 13,5Gbs chip onboard en alleen de vw760 heeft de full package van 18Gbs.
De banding is alleen zichtbaar en wellicht een storende factor met 4k@50/60p materiaal maar dan ook alleen zichtbaar in bv een strak blauwe hemel en wanneer de zon in beeld genomen wordt om er paar te noemen....maw in de praktijk komt dit niet zo vaak voor,en in de huidige aanbod van 4k films welke voor 99,9% geschoten zijn in 24p komt het nooit voor!
Ik begrijp dat er op foras naar perfectie gezocht word en als er dan iets is 'negatiefs' gevonden is dan word dit huge uitvergroot....je hoort toch ook niemand (meer) klagen over de tekortkomingen van 24p content waar het het beeld niet echt lekker loopt, maar goed we weten niet beter dus dit is volledig geaccepteerd.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: Kjelt op oktober 22, 2017, 18:00:02
Ik denk dat je de specificaties goed moet lezen. Ik heb van Werner dus begrepen dat de 260 en 360 inderdaad tot 12,6Gb/s HDMI boards hebben.
Het verschil zit hem in de videoprocessing boards, de 760 die 3x meer kost kan dit wel. Het is niet alleen een kwestie van de HDMI chipset die maar een paar $ kost maar de volledige 18Gb/s videoprocessing die het board aan moet kunnen, dat kost serieus veel geld, denk aan zeker €1000 BOM -> +€2000 eindprijs.
Een goede dealer vertelt dit aan de klant dat hij alles in 4k tot 30p aan kan maar daar boven niet volledig en alleen met 8 bits wat dus resulteert in banding althans tot nu toe hebben we altijd alles in 8 bits gehad, toen hoorde je ook niemand klagen. Alleen als je dus 10 bits HDR materiaal wilt displayen en dit ook verwacht zul je voor 50p en 60p een andere projector nodig hebben.

13.5 Gbit is de chipset in de Sony vw260/vw360
Wat ik niet begrijp is waarom 13.5 Gbit dan een beperking is.
Want 3840 x 2160 x 60 (frames/sec) x 15 (bits per pixel bij 4:2:0 en 10 bit kleurdiepte) x 1.2 (TMDS overhead) = 8.95 Gbit/sec

papaleo

Het is ook helemaal niet zeker dat de Sony's tot 8bit uitsturen met 4k60p materiaal,dat het meer gezocht moet worden in een software issue en niet een hardware beperking....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: papaleo op oktober 22, 2017, 18:27:55
De vw260 en de vw360 hebben 13,5Gbs chip onboard en alleen de vw760 heeft de full package van 18Gbs.
De banding is alleen zichtbaar en wellicht een storende factor met 4k@50/60p materiaal maar dan ook alleen zichtbaar in bv een strak blauwe hemel en wanneer de zon in beeld genomen wordt om er paar te noemen....maw in de praktijk komt dit niet zo vaak voor,en in de huidige aanbod van 4k films welke voor 99,9% geschoten zijn in 24p komt het nooit voor!
Ik begrijp dat er op foras naar perfectie gezocht word en als er dan iets is 'negatiefs' gevonden is dan word dit huge uitvergroot....je hoort toch ook niemand (meer) klagen over de tekortkomingen van 24p content waar het het beeld niet echt lekker loopt, maar goed we weten niet beter dus dit is volledig geaccepteerd.

^^
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

In de laser ruimte was het beeld Het geluid kon er mij echter niet volledig bekoren. Op de vorige HCH was ik telkens aangenaam verrast van Klipsch (zelfs van de goedkoopste serie), maar hier vond ik ze ondermaats. Met de versterking en processors die eraan hingen, had ik toch meer verwacht.
Ook hier even een gedachte: de demo van Wonderwoman via Kaleidascape vond ik qua geluid minder. Die van kunfu panda 3 was volgens mij vanop een bluray en vond ik beter. Is het geluid via kaleidascape gecomprimeerd?

[/quote]

Wonderwoman heeft een waanzinnig geluidsspoor  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

donaldk

RGB is ook 4:2:0??? Dan bestaat de kans bestaat dat de 10 bits's 5 gigabit/s over de grens van een van de drie kanalen gaat.

Transmission Bandwidth[a]   4.95 Gbit/s   10.2 Gbit/s   10.2 Gbit/s   18.0 Gbit/s   48.0 Gbit/s
Maximum Data Rate   3.96 Gbit/s   8.16 Gbit/s   8.16 Gbit/s   14.4 Gbit/s   42.6 Gbit/s

Maar worden de verschilsignalen niet gedecodeerd in device en dan als RGB naar display gestuurd? Dan heb je zeker een probleem met een transportrate van 13,5 gigabit/s.

Kjelt

Citaat van: papaleo op oktober 22, 2017, 18:51:22
Het is ook helemaal niet zeker dat de Sony's tot 8bit uitsturen met 4k60p materiaal,dat het meer gezocht moet worden in een software issue en niet een hardware beperking....
Staat toch keihard in de specificaties? Als Sony het zelf zegt en neerpent dan ga ik daar niet meer aan twijfelen, zo trots zullen ze er niet op zijn  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165327.msg3090899#msg3090899

Kjelt

Citaat van: riwi op oktober 22, 2017, 18:46:36
13.5 Gbit is de chipset in de Sony vw260/vw360
Wat ik niet begrijp is waarom 13.5 Gbit dan een beperking is.
Want 3840 x 2160 x 60 (frames/sec) x 15 (bits per pixel bij 4:2:0 en 10 bit kleurdiepte) x 1.2 (TMDS overhead) = 8.95 Gbit/sec
Volgens deze calculator: http://www.extron.nl/product/videotools.aspx
kom je uit op 11,14Gb/s en dan nog de audio en overhead.