Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

mansm

Harmony one+

hoe heb ik ooit zonder gekunt

roland p

In bestelling, de URC MSC-400:

Leuk speeltje om mijn ht verder te automatiseren. Werkt samen met mijn urc mx-980 en mx-350 afstandsbedieningen. Een voor haar en een voor hem :D
Ik ga hem waarschijnlijk gebruiken om:
- tv automatisch aan te zetten als ik een console aan zet. (ik stop de trigger van mijn dvdo duo (welke automatisch aangaat als er een bron actief is) in dit apparaat en laat dan via een macro de tv aanzetten.
- versterker automatisch aan zetten als ik de sonos aanzet.
- dvdo duo automatisch 5.1 audio over coax naar mijn versterker te laten routeren als ik de versterker aanzet.
- rs232 commando's uitsturen naar projector/dvdo duo
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

1198

Citaat van: mansm op juli  8, 2012, 08:00:36

Harmony one+

hoe heb ik ooit zonder gekunt

Ik vond het echt een onding, maar dat zal wel aan mijn beperkte geduld hebben gelegen om die zaken goed in te stellen.  :-X   Gelukkig ging die bij mij kapot na een maand of 5 en kreeg toen via bol.com me geld (netjes) terug.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

mansm

Citaat van: 1198 op juli  8, 2012, 20:42:43
Ik vond het echt een onding, maar dat zal wel aan mijn beperkte geduld hebben gelegen om die zaken goed in te stellen.  :-X   Gelukkig ging die bij mij kapot na een maand of 5 en kreeg toen via bol.com me geld (netjes) terug.

instellen was bij mij 10 min werk. Maar wat ging er dan bij jou niet goed?

1198

Bij tv kijken ging regelmatig wel de tv en het satellietkastje aan maar niet de receiver. Moet je weer op herstel drukken en gooit die tv opeens op een ander ingangskanaal. Vraagt die "is het nu goed" geef je weer nee, zet die de tv uit. etc.. etc..   >:(
Met gebruik van ps3, xbox en dergelijke ook dat soort geintjes. Uiteindelijk de originele afstandsbedieningen maar weer op tafel gelegd. Dat werkte uiteindelijk sneller en zonder irritatie.

Pas later kwam ik er achter dat je ook vertragingen kan instellen tussen de commands die de afstandsbediening geeft voor het opstarten van de diverse componenten. Het werd hierdoor wel wat beter maar het feit bleef dat je het ding gewoon 10sec in je handen gericht op je apparatuur moet houden anders mist die weer een command.

Niet veel later hield die er gewoon mee op.  :hmmm:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

roland p

Ik kijk soms tv, tv met surround, projector met surround. Als bron popcornhour, blu-ray, xbox, satelliet, wii, camcorder. Dat zijn al snel 18 activiteiten die je moet aanmaken :D

Ben nu terug naar vooral gewoon apparaten aan en uit zetten ipv. 'activiteiten'. Bijvoorbeeld: je kijkt satelliet, zet 'm op pauze (timeshift) en dan wil je je tv uitzetten en wat muziek luisteren. Lijkt me niet te doen om voor al dit soort uitzonderingssituaties activiteiten te bedenken.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Raphie

JBL PRX Power!

frankp

Kindle Fire (de nieuwe AB voor mijn nog te bouwen HT)

CoSo

Pioneer SC-LX90 Susano

Pioneer BDP-LX91

JCL

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Staaled

Fraai, wist niet dat ze nog te verkrijgen zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

T_I

Citaat van: CoSo op juli 14, 2012, 14:02:55
Pioneer SC-LX90 Susano

Ik wilde al geinen 'geen phono?', maar zelfs die zit er op... Eng compleet en hij klinkt blijkbaar ook goed las ik in je blog. Feli.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

Gisteren de Synology DX510 besteld als extender op m'n DS1512+. Tevens 1* Seagate 3tb erbij zodat we scheduled backups kunnen maken van kritische data als foto's home video's e.d. Deze ga ik tevens nog ergens in the cloud opslaan, via dropbox o.i.d. Dan is de data zeker veilig.

Tevens 2 kensington locks om de nas vast te zetten. En 2 nieuwe netgear managed switches. Zodat we 2gb kunnen gaan trunken van en naar de nas en traffic shaping QOS.
JBL PRX Power!

papaleo

Citaat van: Raphie op juli 16, 2012, 09:25:47
Gisteren de Synology DX510 besteld als extender op m'n DS1512+. Tevens 1* Seagate 3tb erbij zodat we scheduled backups kunnen maken van kritische data als foto's home video's e.d. Deze ga ik tevens nog ergens in the cloud opslaan, via dropbox o.i.d. Dan is de data zeker veilig.

Tevens 2 kensington locks om de nas vast te zetten. En 2 nieuwe netgear managed switches. Zodat we 2gb kunnen gaan trunken van en naar de nas en traffic shaping QOS.

Mooie combi... 8)
Aan plaats geen gebrek,kan je voorlopig wel mee vooruit,zou ik zo zeggen. :o
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: CoSo op juli 14, 2012, 14:02:55
Pioneer SC-LX90 Susano

Pioneer BDP-LX91

Nogmaals,fraaie machines 8)

Had/heeft deze Pioneer SC-LX90 Susano,nu al 1.4 HDMI,of nog 1.3?
Zo niet...,is die eigenlijk te upgraden naar 1.4?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

CoSo

Citaat van: JCL op juli 14, 2012, 14:08:48
Wauw! Indrukwekkend O0
Citaat van: Kingpin op juli 14, 2012, 14:49:06
@CoSo: Super !!
Citaat van: Hipster op juli 14, 2012, 15:08:19
Fraai, wist niet dat ze nog te verkrijgen zijn.
Citaat van: Martijn90 op juli 14, 2012, 15:08:58
:headbanging:
Citaat van: VTEC_genieter op juli 15, 2012, 22:43:07
dit is ook erotiek  :coffee:
Citaat van: Raphie op juli 16, 2012, 09:19:12
wow Nice!

Thanks.

Citaat van: T_I op juli 16, 2012, 09:16:10
Ik wilde al geinen 'geen phono?', maar zelfs die zit er op... Eng compleet en hij klinkt blijkbaar ook goed las ik in je blog. Feli.

Zelfs RF voor LD ;)

Zit er ook aan te denken om deze bij me DS1511+ te kopen en alle BD's met alleen main movie te rippen als back-up, zeker nu DVDfab er voor de Mac is  ;D

Citaat van: papaleo op juli 16, 2012, 19:16:03
Nogmaals,fraaie machines 8)

Had/heeft deze Pioneer SC-LX90 Susano,nu al 1.4 HDMI,of nog 1.3?
Zo niet...,is die eigenlijk te upgraden naar 1.4?

volgens mij alleen 1.3 en weet niet of ie is te updaten naar 1.4.
3D trekt mij nog niet echt, in de Bios is het leuk maar niet voor thuis.

Davey

Deze ga ik tevens nog ergens in the cloud opslaan, via dropbox o.i.d. Dan is de data zeker veilig.

Kijk ook eens bij SugarSync. Die zijn wel in opmars met online opslag en kregen bij smallnetbuilder een goede review.

Raphie

JBL PRX Power!

solitaire

Wat als de opmars van startup SugarSync stopt en ze er de brui aan geven ? Maw, hoe veilig mag je eigenlijk verwachten dat 'ergens in de cloud' is ? Niet mijn kennisgebied, maar ik las de posts en kreeg er een kriebelig gevoel bij ...

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Davey

Citaat van: solitaire op juli 17, 2012, 17:33:18
Wat als de opmars van startup SugarSync stopt en ze er de brui aan geven ? Maw, hoe veilig mag je eigenlijk verwachten dat 'ergens in de cloud' is ? Niet mijn kennisgebied, maar ik las de posts en kreeg er een kriebelig gevoel bij ...

soli

Ik ben daar niet zo huiverig voor solitaire. Het is voor mij een extra plek waar ik belangrijke documenten heb opgeslagen. Over de kop gaan kunnen ze uiteindelijk allemaal en wanneer dat gebeurt pomp ik het wel weer naar een ander (als ze niet overgenomen worden). Het zou wel klote zijn als dan ook net m'n back up thuis een crashje heeft maar dat risico durf ik wel te nemen  :D.

Voor mij werkt SugarSync super en heb ik er geen omkijken na. Zij boden (bieden) de beste prijs/kwaliteit op het moment van mijn keuze.

solitaire

Citaat van: Davey op juli 17, 2012, 19:34:59
... m'n back up thuis ...

Ah, that's key ..., en 'k zie nu ook dat Raphie schrijft spullen "tevens nog ergens in the cloud" op te willen slaan. Risicospreiding. Duidelijk.

terug naar de thread ? :coffee:

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.