IE explorer alternatief

Gestart door Sullivan, april 10, 2004, 19:15:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sullivan

Hi,

Ik heb sinds een paar dagen firefox geinstalleerd en ik moet zeggen dat het een erg prettige browser is.

Voordelen:
- Geen MS
- Gratis
- snel
- popupkiller
- download manager
- tabs

Nadelen:
- nog niet gevonden

Probeer hem ook eens!

mvg,
Frank

Erik

#1
Klopt is inderdaad een leuke browser.
Hij is nu pas bij versie 0.8  wat inhoudt dat hij nog niet helemaal zo is als hij moet zijn.
Maar desondanks doet het erg goed. Die gaat een mooie toekomst tegemoet.

Ik houd het voorlopig zoals je ziet nog even bij zijn oudere en grotere broer ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Shorty

#2
Sinds een week of wat doe ik 't ook met Mozilla (na een tip uit een andere thread op dit forum  8) )
Enige nadelen die ik tot nu toe kan verzinnen: je kunt geen Word-documenten rechtstreeks vanuit Word als attachment e-mailen; in het mailprogram zit geen spellingschecker; het scroll-wieltje in de muis 'bijt' pas als ik eerst op een webpagina links klik.
Maar daar staan wel voordelen tegenover: de adresboekfunctie in het mailprogram vind ik prettiger werken en de pop-upkiller is inderdaad, net als het spam-filter, een zegen  >:D . De voordelen van die downloadmanager mag iemand me uitleggen  ???, evenals van de tabs  ???. Doh....

VrGr,

Bart J.

Erik

#3
kweenie hoor korte man ;D net even vanuit Word2003 verzenden gekozen en hij starte Mozilla mail op met als attement het Word document, heb je wel als standaard mail programma Mozilla gekozen?

Ik werk nooit met spellingscontrole maar ik dacht dat het er wel inzat, heb er echter nooit naar gezocht.

Voordeel van de dloadmanager zie ik ook niet zo. Maar tabs wow, ach zie mijn andere topic maar voor wat er mee mogelijk is. ;)
teveel om op te noemen. Ik doe nu in 5 minuten waar ik vroeger een uur voor nodig had.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

crazyman

#4
Mijn interesse in een andere browser is ook gewekt door een vorige tread over Mozilla  ;) .
Alleen heb ik nu een vraag over deze twee, Firefox en Mozilla.

Begrijp ik het goed dat Mozilla niet alleen een webbrowser is maar ook een email client ? En dat Firefox alleen een browser is ?
Ik vraag dit omdat ik alleen een browser wil en geen email client etc..

mzzl, Remco

p.s. Erik, om nu tezeggen in je Signature dat je geen virusbesmetting/spyware meer krijgt als je mozilla/firebird gebruikt is natuurlijk niet waar...
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Erik

#5
Crazyman: FF is inderdaad alleen een browser zonder de rest.

Virussen ja en nee. je kan ze wel krijgen, maar je moet dan relatief veel moeite doen binnen de emailclient. Het is bv niet zo dat de bijlages uitgevoerd worden door ze te bekijken of erop te dubbelklikken. Wat met IE wel zo is.

Je zou in Mozilla een virus eerst moeten opslaan en er dan het besmette bestand moeten uitvoeren. Dubbelkliks op attements hebben weinig zin.
Virussen die gebruik maken van exploits in IE / outlook en activex zijn ook machteloos op Mozilla.

Spyware maakt vaak gebruik van ActiveX op websites, maar aangezien Mozilla dit niet ondersteund vind je na een tijdje surfen geen spyware terug. 

Webbugs in je email die meer spam opleveren? worden in mozilla standaard gewoon gedecativeert. 

Ik ben het met je eens dat als je iets download en uitvoert je dan alsnog besmet kan worden met een virus en/of spyware.
Maar ook dan doe je al relatief veel moeite. Besmetting door het ontvangen en al dan niet openen van een email of het surfen op een bepaalde pagina is (voorlopig) sluit je zo al uit.

Maar dit hele verhaal kon ik moeilijk kwijt in maar 300 karakters van de signature  ;)
Desondanks toch even mijn signature iets aangepast.

ps op

http://www.pjls16812.pwp.blueyonder.co.uk/mozilla/index.html

Vind je wat beter omschreven aangevuld met plaatjes hoe en waarom eea werkt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Shorty

@Erik,

Kun je me vertellen waar en hoe ik Mozilla als mailprogramma kan instellen als standaard mailprogramma?
De spellingschecker heb ik inmiddels gevonden. Die kun je apart downloaden.

VrGr,

Bart J.

Doerak

Citaat van: Shorty op april 12, 2004, 23:27:44
Kun je me vertellen waar en hoe ik Mozilla als mailprogramma kan instellen als standaard mailprogramma?

Kan dat niet onder Tools, Internet options, tabblad programs, E-Mail:  ???

Erik

ik dacht het tweede vierkantje.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Citaat van: Doerak op april 13, 2004, 18:19:00


Kan dat niet onder Tools, Internet options, tabblad programs, E-Mail:  ???
Dit klinkt meer als de settings van IE ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Doerak

Klopt, maar ik dacht misschien verschijnt daar na de install van Mozille wel die optie  ???

Erik

Citaat van: Doerak op april 13, 2004, 20:03:38
Klopt, maar ik dacht misschien verschijnt daar na de install van Mozille wel die optie  ???
Ik verwacht daar eerder een optie om Mozilla volledig van je harde schijf te verwijderen ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Doerak


Shorty

Bedankt Erik! Maar desondanks opent Word nog steeds Outlook als ik een document als bijlage wil versturen in een e-mail. Ik neem aan dat ome Bill de mogelijkheid heeft dichtgetimmerd dat Word automatisch Mozilla opent als ik dat wil?  :-[
Snif, snif.....ik ruik een boete van een half miljard  ;D

VrGr,

Bart J.

Erik

Typisch, bij mij werd een week geleden ook steeds outlook express (winxp) gekozen als mailprogramma. Dus ik heb toen iets aangepast en toen werd dit MM. Weet alleen niet meer wat ik heb precies aangevinkt, ik dacht dus alleen dit vinkje.

Als ik eens niets te doen heb, zal ik eens kijken of ik nog een andere optie vind om aan te vinken.
Welk OS en mail programma heb jij eigenlijk?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Shorty

Hoi,

Windows 98
tot voor kort Outlook Express; nu Mozilla 1.6

Je zou denken dat er in Word (2000) een optie zou moeten zijn om het mailprogram te kiezen, maar ik kan 'm niet vinden...

VrGR,

Bart J.

Erik

#16
Dat zal je ook nooit in Word vinden, het wordt bepaald door het OS. Je wilt toch niet in elke app je emailprog moeten instellen?
Tenminste ik niet  ;)
In NT4 kun je het ook niet kiezen, ik vermoed dat het dus met w98 te maken heeft die dat nog niet ondersteunde.

ps ik gebruik M1.7b
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Shorty

Citaatik gebruik M1.7b

....en bij jou opent ie wel automatisch Mozilla als je een Word-document als attachment wilt versturen. Dan is die koppeling misschien in 1.7 ingebouwd? Want eerst deed ie dat bij jou toch ook niet?

VrGr,

Bart J.

Erik

#18
Heb ik wel aan zitten denken, maar volgens mij is er weliswaar verschil met 1.6 maar niet zoveel verschil, het zou natuurlijk kunnen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Shorty

Zodra 1.7 uitgetest is zal ik 'm ook downloaden. Dan komen we er vanzelf achter :)

VrGr,

Bart J.

Erik

#20
Ik las iets over deze optie:
Start->Control Panel->Intenet Options->Programs

Onder XP zit die, kijk eens of die onder w98 ook zit.


ps 17 heet wel beta maar wat mij betreft is hij zo stabiel als de pest, maar goed ik geloof dat de final met een maand uitkomt, dus je kan idd nog even wachten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Shorty

#21
CitaatStart->Control Panel->Intenet Options->Programs
Hot damn... YES!  O0

Bedankt, Erik!

VrGr,

Bart J.

Erik

Graag gedaan, blij dat het werkt.
Nog 3499 leden te gaan ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

B.J.

Citaat van: Erik op april 16, 2004, 17:08:42
Graag gedaan, blij dat het werkt.
Nog 3499 leden te gaan ;D

LOL  ;D

Firefox (en ook mozilla) Roeleert!

Redyak

#24
Misschien ook leuk om te proberen www.mozeskriebel.nl. Deze kan ook hotmail binnenhalen net zoals OE.

Het gaat om het mail programma FOXMAIL
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)