Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vergeerr72

#1175
Citaat van: mmuetst op juli  6, 2022, 21:33:08
Veel plezier met je "nieuwe" aanwinst. Inspelen kan alleen met continu Rammstein te spelen en dat een hele week lang  ;)
Binnenkort vakantie dat gaat wel goedkomen. Ik weet alleen niet wat het met de kat doet.

Daarna moet je maar eens langskomen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mmuetst

Citaat van: vergeerr72 op juli  6, 2022, 21:36:48
Binnenkort vakantie dat gaat wel goedkomen. Ik weet alleen niet wat het met de kat doet.

Daarna moet je maar eens langskomen.
Leuk! PS Slayer mag ook hoor  ;D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Maximus_Aurelius

Citaat van: mmuetst op juli  6, 2022, 21:44:52
Leuk! PS Slayer mag ook hoor  ;D

Children of Bodom of Cradle of Filth is ook een optie  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

chansig

Citaat van: vergeerr72 op juli  6, 2022, 21:13:00
Na wat gedoe met de vorige (zo goed als nieuw) Plinius Koru heb ik een volledig nieuwe!

Dit is nieuw terrein voor mij, moet ik dat nu inspelen?

Niets moet, alles mag.

Maar een mooi apparaat.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Citaat van: chansig op juli  7, 2022, 12:02:02
Niets moet, alles mag.

Maar een mooi apparaat.

Gr. Hans

Vind hem alleen zo prachtig passen tussen al dat andere Plinius apparatuur...
Oh wacht. Dat past prachtig 😍
Ben zeer benieuwd Vergeer. Binnenkort maar weer eens avondje plannen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

#1180
Voor de liefhebber een foto van de Plinius stack.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Pjotr27

Nog geen Plinius CD speler? ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

vergeerr72

#1182
Ik sta open voor een Plinius Tiki of Toko. Maar ja net die Audiomat gekocht. Misschien overbouwen in een Plinius kast.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Als je toch zekeringen moet omruilen de hele kast maar eens open halen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#1185
Zowel de plinius koru als de audiomat klonken beiden dof en plat met de interlinks doe ik had liggen: SEEC Asc-2 en een Life Performance Blue Lagoon.

Tijd dus om wat kabels aan te slepen. De volgende zijn deze week voorbij gekomen:
- Tellurium Q Black Diamond
- Zelfbouw op basis van een Monitor PC OfC Silver kabel
- Hepta Interlink
- Furutech Evolution 2

De Tellurium was ook totale mismatch op zowel de Phono als dac ook de Amare.

De Furutech doet het heel erg goed op de dac. Ze goed heb ik mijn digitaal gedeelte nog nooit horen klinken, stemmen zijn zo natuurlijk.  Veel punch in het laag maar gecontroleerd. Holografische afbeelding. Alleen het hoog blijft naar mijn gevoel nog iets achter. Maar dat kan ook de opname zijn,  de set is steeds minder vergevingsgezind geworden.   

Op de phono was de furutech ronduit saai. Op de phono zit nu de zelfbouw, deze klinkt het beste maar dat moet nog beter kunnen, daarnaast is de phono nog aan het inspelen.

Toch de Amare dac weer aansloten,  deze klinkt het beste met de SEEC. Het blijft toch bijzonder.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Citaat van: vergeerr72 op juli 13, 2022, 21:57:17
Het blijft toch bijzonder.

Mwah....bijzonder was geweest als je na deze vergelijkingen tot de conclusie was gekomen: Het maakt allemaal niet uit.

Je voldoet in ieder geval aan mijn verwachtingen. :D

Maar fijn dat het weer gelukt is.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op juli 14, 2022, 07:56:38
Mwah....bijzonder was geweest als je na deze vergelijkingen tot de conclusie was gekomen: Het maakt allemaal niet uit.

Je voldoet in ieder geval aan mijn verwachtingen. :D

Maar fijn dat het weer gelukt is.

Gr. Hans
Het is nog niet helemaal gelukt, voor de phono moet er nog een betere komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Voorlopig even een tubulus argentus v2 xlr op de phono versterker.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Ik ben wel benieuwd hoe je tot de keuze van een kabel komt, heb je die elders gehoord, gezien, uitgeprobeerd in eigen set, er over gelezen, anders namelijk ... ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Mooi die Tubulus, heb hier ook nog ergens een metertje liggen, zal die er weer eens tussen knopen (als ik weer luidsprekers heb)!

vergeerr72

#1191
Citaat van: Xander32 op juli 16, 2022, 09:05:25
Ik ben wel benieuwd hoe je tot de keuze van een kabel komt, heb je die elders gehoord, gezien, uitgeprobeerd in eigen set, er over gelezen, anders namelijk ... ?
Het liefst vragen of je hem eerst kan proberen,  is hij redelijk goedkoop en wederverkoopbaar kopen en proberen.

Elders gehoord geeft je een indicatie wat zou kunnen doen maar zeker geen garantie. Net als reviews een indicatie kunnen geven.

De match is toch bepalend.  De SEEC Interlink doet het uitstekend tussen voor- en eindversterker en Amare dac en voorversterker. Tussen dezelfde voorversterker en de Audiomat dac klinkt het absoluut niet. 

De Tellurium Q en SEEC zijn duurder dan de Furutech of Tubulus maar dat geeft ook geen indicatie of ze beter matchen. Ik merk wel dat de Furutech en Tubulus beter scoren op snelheid, ruimtelijkheid en plaatsing tov de zelfbouw en hepta kabel. De Tellurium Q was daar extreem goed in, echter qua frequentie response zat er een gat in het middengebied.

Ik ga gewoon lekker veel proberen en de beste mag blijven. Ik merk hierbij wel op dat mijn muzieksmaak hierbij leidend moet zijn, deze muziek moet goed klinken.  Zoveel mogelijk details en ruimte uit een audiofiele opname personen is geen garantie voor een lekker avondje muziek luisteren. Dit is wel een valkuil wat je op moet letten.   Twee jaar geleden had ik een Holo Audio May dac op bezoek,  deze kon met dat soort opnames erg goed klinken,  maar muziek van bands waar ik al jaren fan van ben klonken over het algemeen niet goed.  Kan ook de opname of de match met de rest van de set geweest zijn maar die mocht weer terug naar de winkel. Wel erg fijn dat ik die dac mocht proberen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1192
Citaat van: AudioEnZo op juli 16, 2022, 09:27:21
Mooi die Tubulus, heb hier ook nog ergens een metertje liggen, zal die er weer eens tussen knopen (als ik weer luidsprekers heb)!
Zit je nog steeds zonder? Ik ga binnenkort op vakantie: een setje Caldera 's lenen?[emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1193
Er zijn wel ideeën voor het formeren van een groepje om gezamenlijk interlinks aan te schaffen en onderling te rouleren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Leuk initiatief. Al lijkt het mij lastig om tot een keuze te komen van een kabel welke een ieder aanspreekt en waarmee een ieder uit de voeten kan. Je hebt zoveel verschillende soorten kabels, zoveel verschillende soorten verbindingen/ connectoren en zoveel verschillende persoonlijke voorkeuren.

Citaat van: vergeerr72 op juli 16, 2022, 10:01:58
Er zijn wel ideeën voor het formeren van een groepje om gezamenlijk interlinks aan te schaffen en onderling te rouleren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

#1195
Citaat van: Xander32 op juli 16, 2022, 11:54:37
Leuk initiatief. Al lijkt het mij lastig om tot een keuze te komen van een kabel welke een ieder aanspreekt en waarmee een ieder uit de voeten kan. Je hebt zoveel verschillende soorten kabels, zoveel verschillende soorten verbindingen/ connectoren en zoveel verschillende persoonlijke voorkeuren.
Het idee is om ook onderling uit te wisselen,  wil iemand hem hebben neemt hij die over, anders gaat hij weer in de verkoop.

Omdat het zo match gevoelig is zal de overlap in interesse voor dezelfde kabel wel meevallen. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kerkhoffd

Leuk idee. Denk dat er veel merken en soorten kabels in omloop zijn; alleen al binnen dit forum. Hoeft niet allemaal nieuw aangeschaft te worden om elkaar kennis te laten maken met verschillende kabels. Testen met een aantal forumgenoten en hun eigen kabels kan al tot verrassende resultaten leiden.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vergeerr72

#1197
Een Chord Signature Super Aray digitale Interlink voor op de dac gekocht.  Fijn ding.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1198
Met 3 centimeter langere buizen wat meer ademruimte voor de versterkers gecreëerd.


Voor

Na

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Omdat er geen grote wijzigingen in het vat zitten. Maar een foto van de phono-  eb eindversterker op extra voetjes om de airflow te bevorderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL