Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

Vorige topic - Volgende topic

vergeerr72

In ben nog niet klaar.  Ik zoek nog een Audioquest Hurricane High Current voor op de netfilter daar zit nu nog een Tornado op en er zijn nog 3 zekeringen in backorder voor de voorversterker.

Ik heb al geëxperimenteerd met een Hurricane op de netfilter ipv de streamer. Dit gaf meer punch echter op streamer geeft het veel meer detail en is alles meer vloeiend. De zekeringen geven iets meer body en verbeteren timbre. Ook is de plaatsing verbeterd en geluidsbeeld weer verbreed. Zo zijn bij het laatste nummer van Amused to Death de gesprekken door de muziek heen beter te volgen, je hebt echt het idee dat er een andere speaker doorheen speelt.

Na deze upgraden wil ik even niets doen, alhoewel.....

Ik heb de dac van Rob Dingen eens kunnen vergeleken met de Amare, dat was een gigantisch verschil in zijn set. Zit ook wel in de synergie met de andere componenten want hier komt hij beter uit de verf. Enige wat mij tegenhoud is dat het een dac/voorversterker is.  En eventuele verkoopbaarheid hoewel je waarschijnlijk geen betere meer gaat vinden.

Ik merk dat de streamer of combinatie met dac erg gevoelig is voor invloeden van buiten. De netsnoer en zekering hadden het meeste invloed op de streamer naast de waargenomen invloed van de netwerkkabel wat nu glasvezel is en de ingezette lan-isolatoren. Mijn meeste winst recentelijk heb ik op deze componenten behaald, dit waarschijnlijk omdat de basis van luidsprekers,  versterkers en akoustiek en stroomvoorziening niet de bottleneck zijn. Hier zou ik toch nog wel eens willen kijken wat er  betere streamer zou kunnen brengen.

Opmerking: Dit is GEEN startpunt voor non-believers om mij een placebocomplex aan te praten.

Een andere punt zouden componentvoetjes of een rack kunnen zijn maar daar heb ik niet zoveel mee.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Wat jij schrijft over stemmen die goed verstaanbaar blijven, ik heb dit nu ook verbetert dmv de AQ earth interlinks.  Heb jij daar al mee geëxperimenteerd? Ik heb, had al goede interlinks  maar deze AQ zijn toch nog beter. Maw is daar nog bij jou winst te behalen?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Xander32

Een duidelijk pad welke je aan het bewandelen bent 👍🏻

Dat van de streamer-dac gevoeligheid voor aanpassingen zie ik ook terug in ervaringen van anderen die de zekering hebben gewisseld in hun streamer. Maandag ga ik bij Bert50 weer op de koffie, die een recente positieve ervaring heeft met een andere zekering in zijn Auralic streamer en zo juist las ik ook hier op het forum een positieve ervaring aangaande een Marantz NA11 streamer.

Zelf kan ik me er niet toe zetten om aan de slag te gaan met zekeringen en kabels/netsnoeren zoals jij. Die behoefte is er nu ook niet, alhoewel ik nog een andere usb kabel ga uitproberen tussen streamer en dac. En daarnaast is het een ratjetoe aan verschillende merken kabels in mijn set; ik ben er van overtuigd dat eenzelfde merk/serie kabels synergie zal brengen, echter klinkt het nu ook heerlijk, beter dan ooit. Om dan alles om te turnen naar hoogwaardig materiaal van één en hetzelfde merk, gaat weer een forse investering vragen. Dat heb ik er nu niet voor over.

Desondanks blijf ik jouw topic, jouw ervaringen met plezier volgen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: frank2 op februari 19, 2022, 10:26:09
Wat jij schrijft over stemmen die goed verstaanbaar blijven, ik heb dit nu ook verbetert dmv de AQ earth interlinks.  Heb jij daar al mee geëxperimenteerd? Ik heb, had al goede interlinks  maar deze AQ zijn toch nog beter. Maw is daar nog bij jou winst te behalen?
Ik heb dezelfde AQ Earth XLR interlinks thuis gehad. Ten opzichte van de XLO Limited XLR vond ik de XLO beter. De Earth was wat gepronoceerder maar ik miste kleine details waardoor het totaalbeeld/ruimte voor mij niet meer klopte. Het werden losse geluiden waar de XLO juist ook nog de verhoudingen en ruimtelijke details wist te behouden.  Meer een buizengeluid als het ware.

De SEEC asc-2 interlink doet dit juist wel erg goed en bracht ten opzichte van de XLO juist meer details en opvallende controle in het laag. Ook minder laag waardoor ik geen DSP meer toepas. Deze heb ik van Metheny gekocht, die deze interlink lang gebruikt heeft, hij woont dicht in de buurt dus via een M&G heb ik deze kunnen proberen. Daarna heb ik er nog twee bij de maker kunnen kopen die ze persoonlijk kwam afleveren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op februari 19, 2022, 10:33:54
Een duidelijk pad welke je aan het bewandelen bent [emoji1303]

Dat van de streamer-dac gevoeligheid voor aanpassingen zie ik ook terug in ervaringen van anderen die de zekering hebben gewisseld in hun streamer. Maandag ga ik bij Bert50 weer op de koffie, die een recente positieve ervaring heeft met een andere zekering in zijn Auralic streamer en zo juist las ik ook hier op het forum een positieve ervaring aangaande een Marantz NA11 streamer.

Zelf kan ik me er niet toe zetten om aan de slag te gaan met zekeringen en kabels/netsnoeren zoals jij. Die behoefte is er nu ook niet, alhoewel ik nog een andere usb kabel ga uitproberen tussen streamer en dac. En daarnaast is het een ratjetoe aan verschillende merken kabels in mijn set; ik ben er van overtuigd dat eenzelfde merk/serie kabels synergie zal brengen, echter klinkt het nu ook heerlijk, beter dan ooit. Om dan alles om te turnen naar hoogwaardig materiaal van één en hetzelfde merk, gaat weer een forse investering vragen. Dat heb ik er nu niet voor over.

Desondanks blijf ik jouw topic, jouw ervaringen met plezier volgen.
De basis zijn mijn componenten en sommige heb ik al lang Caldera's 16 jaar, plinius sa-103 9 jaar. Ook de XLO bekabeling heb ik lang gehad.

Ik zoek het echt in het fine-tunen. Let bij componenten wel op de verkoopbaarheid en een scherpe inkoopprijs zo blijft het betaalbaar. Daarom koop ik ook geen Purple zekeringen maar de Oranges die nu worden gedumpt. Bij de introductie van de Orange heb ik zo de Blue zekeringen gekocht tegen gereduceerde prijzen die ik nu nog tegen een relatieve goede prijs kan verkopen.

vergeerr72

Gisteren net op tijd de schutting ontmanteld. Vandaag maar een meer solide constructie verzinnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

vergeerr72

Het duurde even maar de laatste drie binnen. Mooi op tijd de oude zijn net verkocht.

Peerless Monster

Citaat van: vergeerr72 op maart  3, 2022, 15:37:15
Het duurde even maar de laatste drie binnen. Mooi op tijd de oude zijn net verkocht.

Aha de voortrap!
Hopelijk is in het ingespeeld voor as maandag Ronald!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op maart  3, 2022, 17:00:05
Aha de voortrap!
Hopelijk is in het ingespeeld voor as maandag Ronald!
HIJ heeft er al rijkelijk ingespeeld Rens.......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72

Citaat van: scrutinizer op maart  3, 2022, 17:04:12
HIJ heeft er al rijkelijk ingespeeld Rens.......
[emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op maart  3, 2022, 15:37:15

Profi schroevendraaier, Ronald
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op maart  5, 2022, 07:15:30
Profi schroevendraaier, Ronald
Handig ding,  bij de foto van de eindversterker zie je alle bitjes die erbij horen.

vergeerr72

Sh#t, eentje gemist.

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op maart 25, 2022, 10:10:52
Sh#t, eentje gemist.

Kennelijk niet meer?
Heb je er niet nog over?
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect

vergeerr72

De variatie in die dingen is nog al groot.  Maar al een tweedehandsje gevonden.

Hannibal_

wat is het eigenlijk, niet je DAC toch?

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op maart 25, 2022, 13:12:00
wat is het eigenlijk, niet je DAC toch?
In de netfilter waar vier andere apparaten aanhangen: voorversterker, phonoversterker, dac, streamer

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op maart 25, 2022, 20:07:56
In de netfilter waar vier andere apparaten aanhangen: voorversterker, phonoversterker, dac, streamer

Aha... de behuizing kwam me al niet bekend voor

vergeerr72

Gelukkig nu echt 100% Orange powered.

Hannibal_

vergeerr72

Een Rode Audioquest Hurricane High Current had ik nog niet, opgelost!

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op april 13, 2022, 17:45:43

Ik vermoed dat je nog wel meer niet hebt....  ;)

Maar...

Gefeliciteerd!

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op april 13, 2022, 17:49:11
Ik vermoed dat je nog wel meer niet hebt....  ;)

Maar...

Gefeliciteerd!
Voornamelijk geld heb ik niet, is altijd zo weg

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op april 13, 2022, 17:50:39
Voornamelijk geld heb ik niet, is altijd zo weg

Herkenbaar!  ;D

brt

Citaat van: vergeerr72 op april 13, 2022, 17:45:43

Nice, is dat een opvolger of voorloper? Of gewoon een variant?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest