Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

vergeerr72

#850
Citaat van: chansig op juni  6, 2021, 10:20:25
Ik zou Vergeerr aanraden het eea zoveel mogelijk blind te testen. Gezien de korte blinde ervaring bij het vergelijk bij mij thuis had ik dat eerlijk gezegd ook wel een beetje verwacht dat hij deze wijze van vergelijken wat meer zou omarmen. Maar het lijkt erop dat het geen indruk heeft gemaakt. :D

Gr. Hans
Ondanks dat ik in bij jou en Holco geen verschillen heb gehoord, neem ik deze nog steeds waar in mijn, peerless en een set van een vriend. Ook xander32 neemt verschillen waar.

Ik durf een blindtest in  mijn eigen set wel aan. Sterker nog er is geblindtest.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#851
Citaat van: Ralf67 op juni  6, 2021, 10:02:20
Ik denk dat je wel in maximaal haalbare kwaliteit ingeleverd hebt door de converter.

Is toch weer een extra schakel in de keten.
De glasvezel adapter aan de streamerkant is nu het zwakste punt, voorheen was dit het gehele netwerk. Maar die adapters zijn er in verschillende prijsklassen en wellicht is daar ook nog kwaliteit verschil in. Wel een experiment waard.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Ik raad aan eens te kijken  naar de ondergrond  waar de apparatuur  op staat. Beukenhout  4 cm dik geeft een helderder geluid dan teakhout.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tabcam

Citaat van: chansig op juni  6, 2021, 10:20:25
Ik zou Vergeerr aanraden het eea zoveel mogelijk blind te testen. Gezien de korte blinde ervaring bij het vergelijk bij mij thuis had ik dat eerlijk gezegd ook wel een beetje verwacht dat hij deze wijze van vergelijken wat meer zou omarmen. Maar het lijkt erop dat het geen indruk heeft gemaakt. :D

Gr. Hans
In een andere luisterruimte blind testen, nog 10x zo lastig. Tevens kan je lang niet alles zo gemakkelijk blind testen. Moet iemand anders het verwisselen en er binnen 7 sec weer muziek kunnen klinken. Misschien te doen met alleen de PF Isolator maar niet met switches, voedingen, stekkerblokken, netfilters etc.

Wat mij voor een gebruiker dan beter lijkt, is om langdurig te luisteren en dan te wisselen. Mis je het onderdeel of niet is dan vaak wel te bepalen. Niet geheel wetenschappelijk verantwoordt maar biedt wel een redelijke manier om te vergelijken..
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

#854
Dat zijn letterlijk en figuurlijk positieve geluiden  :)
Maar ik hou het voorlopig bij de huidige set-up.

Sinds een maandje kijk ik af en toe op een Streaming Audio draadje op FB. Daar draven er m.i. een heel aantal flink door, die gaan helemaal los op het netwerk met ik weet niet hoeveel verschillende kastjes, kabels, adapters en anderszins. En alles dient voorts heel specifiek van een x merk en in een x uitvoering te zijn.
Prima dat deze (veelal gepensioneerde) mannen zo gepassioneerd met het netwerk bezig zijn, maar daar haak ik af. Bij hen staat schijnbaar het streaming voorop in de hobby, bij mij het audio deel (lees: genieten van muziek).

In de toekomst wil ik nog wel een keer van de nas af, met direct een server+opslag achter de renderer (Melco en consorten) of een renderer met ingebouwde hdd/ssd. Dan ben je direct van heel veel netwerkgedoe af.

Citaat van: vergeerr72 op juni  6, 2021, 09:18:10
Die nog aanwezige scherpte komt meer uit de rest van de set. Maar ik kan de stap naar glasvezel aanraden.

Momenteel ligt de ethernetkabel er nog naast en kan ik snel een 1 op 1 vergelijk maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zo vlieg ik het ook steevast aan.

Citaat van: TabCam op juni  6, 2021, 12:40:35
In een andere luisterruimte blind testen, nog 10x zo lastig. Tevens kan je lang niet alles zo gemakkelijk blind testen. Moet iemand anders het verwisselen en er binnen 7 sec weer muziek kunnen klinken. Misschien te doen met alleen de PF Isolator maar niet met switches, voedingen, stekkerblokken, netfilters etc.

Wat mij voor een gebruiker dan beter lijkt, is om langdurig te luisteren en dan te wisselen. Mis je het onderdeel of niet is dan vaak wel te bepalen. Niet geheel wetenschappelijk verantwoordt maar biedt wel een redelijke manier om te vergelijken..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: vergeerr72 op juni  6, 2021, 11:27:59
Ondanks dat ik in bij jou en Holco geen verschillen heb gehoord, neem ik deze nog steeds waar in mijn, peerless en een set van een vriend. Ook xander32 neemt verschillen waar.

Ik durf een blindtest in  mijn eigen set wel aan. Sterker nog er is geblindtest.

Lijkt wel of je een gedeelte van je bezoekje hebt verwijderd van je harde schijf.  :D

Ziende hoorde je wel verschil, blind niet meer.

Dat je ze nu nog steeds ervaart is alleen maar prettig en fijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op juni  6, 2021, 19:58:05
Lijkt wel of je een gedeelte van je bezoekje hebt verwijderd van je harde schijf.  :D

Ziende hoorde je wel verschil, blind niet meer.

Dat je ze nu nog steeds ervaart is alleen maar prettig en fijn.

Gr. Hans
Volgens mij heb jij iets van je harde schijf verwijderd.  Ik heb x-tal posts al verklaard dat ik de verschillen te klein vond om te benoemen.  Wel dat bij deze nogmaals  verduidelijken. In jouw set meende ik zeer kleine verschillen waar te nemen. De blindtest gaf hierbij ook geen duidelijke uitkomst.

Ik mijn set hoor ik wel verschillen ook blind. Zijn compleet andere sets.

Mijn kennis over IT is wel redelijk uitgebreid. Daarop durf ik wel de aanname te maken dat lekstromen hier een rol in spelen. Dat bewijst de ervaringen met glasvezel. Dat een lan-isolator hetzelfde effect heeft echter ook. Echter de  toename aan scherpte kan ik niet verklaren. Deze is echter ook door Xander32 waargenomen zonder dat wij hier contact over gehad hebben of dit eerder in post was genoemd.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Citaat van: vergeerr72 op juni  8, 2021, 18:33:50
Volgens mij heb jij iets van je harde schijf verwijderd.  Ik heb x-tal posts al verklaard dat ik de verschillen te klein vond om te benoemen.  Wel dat bij deze nogmaals  verduidelijken. In jouw set meende ik zeer kleine verschillen waar te nemen. De blindtest gaf hierbij ook geen duidelijke uitkomst.

Ik mijn set hoor ik wel verschillen ook blind. Zijn compleet andere sets.

Mijn kennis over IT is wel redelijk uitgebreid. Daarop durf ik wel de aanname te maken dat lekstromen hier een rol in spelen. Dat bewijst de ervaringen met glasvezel. Dat een lan-isolator hetzelfde effect heeft echter ook. Echter de  toename aan scherpte kan ik niet verklaren. Deze is echter ook door Xander32 waargenomen zonder dat wij hier contact over gehad hebben of dit eerder in post was genoemd.

Ik trek je kennis niet in twijfel. Kijk wel uit.

Je hoorde verschillen toen het niet blind (jij wisselde) was en je kon ze duiden. Groot of klein maakt niet uit, je hoorde ze.

Toen ik ging wisselen hoorde je ze ook alleen klopte je waarneming niet met wat ik gewisseld had.

Zeker...het was een zeeeeer beperkte test.

En nu maar hopen dat onze harde schijven met elkaar overeenkomen. En anders pech. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

#859
Citaat van: chansig op juni  8, 2021, 19:16:17
Ik trek je kennis niet in twijfel. Kijk wel uit.

Je hoorde verschillen toen het niet blind (jij wisselde) was en je kon ze duiden. Groot of klein maakt niet uit, je hoorde ze.

Toen ik ging wisselen hoorde je ze ook alleen klopte je waarneming niet met wat ik gewisseld had.

Zeker...het was een zeeeeer beperkte test.

En nu maar hopen dat onze harde schijven met elkaar overeenkomen. En anders pech. :D

Gr. Hans
We hebben hetzelfde bestandje nu gevonden.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Deze staan toch maar weer geboekt voor ons zaaltje.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Heerlijk! Ik moet toegeven ik moest eerst zowel de band als het zaaltje opzoeken  ;D  De band intussen op YouTube even gehoord, dat is best lekker. Is het zaaltje ook leuk?

Sowieso goed, dat er wat gebeurd. Nederland gaat de komende tijd wel wat achter lopen op dat gebied. Ik vond de uitspraak van Marillion rondom het Marillion weekend wel erg treffend. Het weekends wordt normaal gesproken op zo'n 5 of 6 plekken of zo georganiseerd, inclusief die in Nederland. Voor volgend jaar gaan ze overal door behalve in Nederland. Het beleid van de Nederlandse overheid met betrekking tot de corona maatregelen wordt als zo grillig en onbetrouwbaar gezien dat voor dit soort grote evenementen het risico simpelweg te groot is.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

#863
September 2022 duurt nog wel even.  Maar de bands staan te popelen om te beginnen.  Ik ben een van de sponsoren, RAJ.

Het is een leuk zaaltje, maximaal 150 man.  Converseren zijn op zondagmiddag,. We gaan rond met hapjes,  erg gemoedelijke sfeer. Zeker eens langskomen en zijn mij dan even in, leuk om je te ontmoeten.

Als er met name bekend zijn zal ik het posten.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Kleine zaaltjes zijn altijd het leukst. Heb Fish ook nog eens mee gemaakt bij een optreden in een kerk in Zeist. Was onvergetelijk!

Moet nu eerst maar eens zien hoe welkom ik ga zijn bij concerten
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

#865
Na een vakantie moet je toch altijd maar weer concluderen dat de muziek nergens beter klinkt dan thuis.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Fijn is dat he, welcome back ✋🏼
En nog steeds aan het glas?

Citaat van: vergeerr72 op juni 20, 2021, 16:40:38
Na een vakantie moet je toch altijd maar weer concluderen dat de muziek nergens beter klinkt thuis.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Ja, moet hem nog netjes wegwerken. Maar erg tevreden over: dat scherpe is er weer af en het klinkt erg ruimtelijk, los van de speaker.

Ik heb daarnaast de lineaire voeding van de Silent angel switch nu op de streamer. Daar zit de mogelijkheid op om een tweede apparaat aan te sluiten, wil ik de glasvezel adapter nog op aansluiten, maar verwacht daar verder niet veel winst van.

Binnenkort maar de silent angel switch, audioquest ethernet labels en één PF lan-isolator op MP plaatsen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Hoe minder overgangen, hoe beter is het vaak.

Citaat van: vergeerr72 op juni 20, 2021, 16:59:57
...
Binnenkort maar de silent angel switch, audioquest ethernet labels en één PF lan-isolator op MP plaatsen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op juni 20, 2021, 17:11:56
Hoe minder overgangen, hoe beter is het vaak.
Er liep maar een kabel van de streamer naar het internet modem. Dat zijn er nu drie, de glasvezel is er tussengezet. De glasvezel schermt wel de rest van het netwerk af waardoor ik dat geen isolatoren meer nodig heb. Het stukje van de glasvezel naar de streamer is nog wel een audioquest vo
Innsmon en er zit nog een PF lan-isolator op.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

JGvH

Citaat van: frank2 op juni  6, 2021, 12:25:55
Ik raad aan eens te kijken  naar de ondergrond  waar de apparatuur  op staat. Beukenhout  4 cm dik geeft een helderder geluid dan teakhout.




Dit meen je toch niet serieus he? ;D

B-art

#871
Maakt toch wel ietsje uit hoor, ik heb mijn versterker op een creaktiv 'Absorberplatte Sound Control' staan. Zorgt voor een stabiele ondergrond, geen resonanties.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Peerless Monster

Citaat van: JGvH op juni 20, 2021, 17:30:16



Dit meen je toch niet serieus he? ;D

Houtsoorten heb ik nooit getest. Maar als je een CA-plate pakt is het eerste wat opvalt meer ruimte en detaillering. Heel grappig. Je moet een apparaat eens ook op glas of beton/steen zetten.
Wellicht zal je horen dat dit echt slecht klinkt in vergelijking met hout. Maar dit is geen gegeven, zoals Frank dat aankaart. Het is meer proberen en wat werkt in jouw set. Iedere upgrade, aankoop etc zal je zelf moeten testen. Het is niet zo dat het per definitie zo is. Maar vaak zie je wel iets generieks terugkomen in je sound...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

#873
Ik heb wel al mijn apparatuur van de vloer staan. Achter de set ligt een plank (mdf) met de snoeren erop. En iets met lood.....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Ralf67

Wat voor lood ?

Blaast om de woonark stabiel te laten liggen ?

Heb je er een plaatje van ?