Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 27, 2021, 15:32:53
Ga je blind testen ?

Gr. Hans
I tast sowieso in het duister.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Dat sowieso, doen we allemaal. Maar hoe ga je het vergelijken ? Gewoon wetend wat er gewsseld is of zoals wij dat vorige week deden ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 27, 2021, 16:48:16
Dat sowieso, doen we allemaal. Maar hoe ga je het vergelijken ? Gewoon wetend wat er gewsseld is of zoals wij dat vorige week deden ?

Gr. Hans
Waarschijnlijk wel blind. Dat valt wel af te schermen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Leuk..veel plezier.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 27, 2021, 16:58:02
Leuk..veel plezier.

Gr. Hans
Die nieuwe speakers van jou zijn een stuk spannender.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

 :D

Dat denk je. Uiteindelijk is het gewoon heel veel geld uitgegeven aan iets wat niet nodig is.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

#706
Dat mag je straks wel op terugkomen hoor. De plaatsing is top bij jou maar op het vlak van dynamiek en textuur kan er nog wel verbetering komen. Anders ben je goedkoop af.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Hoe bedoel je qua dynamiek en textuur?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Aluminium, textiel en hout voelt een stuk fijner dan plastic en plastic  ;)

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 27, 2021, 17:16:29
Hoe bedoel je qua dynamiek en textuur?

Gr. Hans
Met textuur bedoel ik wat jij met doorleefd aanduidt. En ook wat Koen K zegt [emoji848]

Dynamiek, meer slam, groter contrast tussen hard en zacht.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Kleine speakers dus kleine dynamiek.  :D

Qua textuur zou kunnen. Je went zo snel aan een iets andere weergave. Hoorde dat zaterdag al met de speakers van Koen. Zit veel meer rust in de weergave. Maar dat mag ook wel gezien het prijsverschil.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Door de buffer van je streamer gaat blind testen met dit soort apparaten perfect  ;)

Citaat van: vergeerr72 op april 27, 2021, 16:54:35
Waarschijnlijk wel blind. Dat valt wel af te schermen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vergeerr72

Je moet er maar tegen aanlopen: AQ Diamond USB. Stapje omhoog in vergelijking met de Coffee.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Heb jij wel eens tellurium usb kabels met audioquest vergeleken.?
Krijg ze binnenkort op proef
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Hopelijk heb je jou door de impact niet bezeerd 😏

Sorry voor dit flauwe, enigszins autistische grapje.

Citaat van: vergeerr72 op april 30, 2021, 10:57:36
Je moet er maar tegen aanlopen: AQ Diamond USB. Stapje omhoog in vergelijking met de Coffee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: frank2 op april 30, 2021, 11:04:38
Heb jij wel eens tellurium usb kabels met audioquest vergeleken.?
Krijg ze binnenkort op proef

Frank, ben toch wel benieuwd wat nu eigenlijk de drijfveren zijn, om deze kabels te proberen, jij was nu toch al wreed content met je huidige setup.
Of is het gewoon nieuwsgierigheid en pak je alle gelegenheden aan als je andere kabels/componenten kan proberen.   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

J o e p

Citaat van: frank2 op april 30, 2021, 11:04:38
Heb jij wel eens tellurium usb kabels met audioquest vergeleken.?
Krijg ze binnenkort op proef

Heb een keer alle Audioquest kabels tegelijk in huis gehad. De Diamond USB springt wel boven de rest uit. Dat Tellurium ze ook had wist ik niet. En dat terwijl een uit het oog verloren vriend van mij importeur van dat spul is. Kijk dus met meer dan normale interesse naar jouw bevindingen uit.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 30, 2021, 11:43:47
Hopelijk heb je jou door de impact niet bezeerd [emoji57]

Sorry voor dit flauwe, enigszins autistische grapje.
Zo'n USB connector is best wel scherp, ben met de schrik vrijgekomen[emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

#718
Citaat van: VANZOMERENG op april 30, 2021, 11:53:54
Frank, ben toch wel benieuwd wat nu eigenlijk de drijfveren zijn, om deze kabels te proberen, jij was nu toch al wreed content met je huidige setup.
Of is het gewoon nieuwsgierigheid en pak je alle gelegenheden aan als je andere kabels/componenten kan proberen.

Ik heb tot nu toe enkele kabels van onder de 100 euro hier gehad, en steeds mankeerde daar wat aan, te donker of geen mooi hoog enz, heb nu een betere en dat hoor je is geleend en niet te koop. Dus nu maar eens de duurdere, nooit gehoord. En ja op mijn set hoor je de verschillen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralf67

Uit de test van Alpha-Audio

De Diamond is een prijzige kabel. Het moet wel passen in uw systeem. Deze kabel combineren met een usb-dac van 200 euro is natuurlijk vrij zinloos.

Rob_Dingen

Ik heb de Forest, Carbon, Coffee en Diamond in huis waarvan ik de Carbon en Diamond gehouden heb.
Ben nog niet overtuigd welke beter is de Carbon of de Diamond er valt van beide iets te zeggen.
Wel weet ik dat de Carbon het meeste waar voor je geld is.

Rob

vergeerr72

Citaat van: Ralf67 op april 30, 2021, 14:44:14
Uit de test van Alpha-Audio

De Diamond is een prijzige kabel. Het moet wel passen in uw systeem. Deze kabel combineren met een usb-dac van 200 euro is natuurlijk vrij zinloos.
Gelukkig heb ik een bijpassende dac.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Citaat van: Rob_Dingen op april 30, 2021, 14:48:35
Ik heb de Forest, Carbon, Coffee en Diamond in huis waarvan ik de Carbon en Diamond gehouden heb.
Ben nog niet overtuigd welke beter is de Carbon of de Diamond er valt van beide iets te zeggen.
Wel weet ik dat de Carbon het meeste waar voor je geld is.

Rob
De diamond is inderdaad aan de prijs. Ten opzichte van de Coffee vind ik het wel een gerechtvaardigd verschil. Hij klinkt opener met meer detail, laat de set erg goed uit de verf komen.   
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Pjotr27

Citaat van: Ralf67 op april 30, 2021, 14:44:14
Uit de test van Alpha-Audio

De Diamond is een prijzige kabel. Het moet wel passen in uw systeem. Deze kabel combineren met een usb-dac van 200 euro is natuurlijk vrij zinloos.

Oei, ik speel met een AQ Diamond en een goedkope usb-dac (Topping)... maar waarom dit zinloos is snap ik eigenlijk niet. Ik heb niet eens een andere USB kabel hier..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

vergeerr72

Citaat van: Pjotr27 op april 30, 2021, 17:28:22
Oei, ik speel met een AQ Diamond en een goedkope usb-dac (Topping)... maar waarom dit zinloos is snap ik eigenlijk niet. Ik heb niet eens een andere USB kabel hier..
Ik heb wel een goedkopere te koop voor je[emoji3]

Die klinkt natuurlijk wel wat minder natuurlijk van nature dan.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL