Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

#650
Heel flink floyd vind ik ruk, maar goed je luistert ernaar omdat alle audiofielen het leuk vinden 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Citaat van: Peerless Monster op april  1, 2021, 21:33:54
Heel flink floyd vind ik ruk, maar goed je luistert ernaar omdat alle audiofielen het leuk vinden [emoji1787]
Tussen de geluiden door zit juist geweldige muziek. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

He, eindelijk een medestander die de gekunstelde, synthetische muziek van PF ook bagger vindt 👊🏻

Citaat van: Peerless Monster op april  1, 2021, 21:33:54
Heel flink floyd vind ik ruk, maar goed je luistert ernaar omdat alle audiofielen het leuk vinden 🤣
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

katwax

Citaat van: chansig op april  1, 2021, 19:23:28
De GigaWatt schakelaar klinkt zeker niet warm en rond maar na een hele lange inspeeltijd (ze worden al grotendeels ingespeeld geleverd) ontvouwt zicht een fenomenaal open en transparant
geluidsbeeld. Maar wie een rond, gemoedelijk en warmklankkarakter zoekt komt met een GigaWatt
schakelaar niet gedraaid, want de GigaWatt schakelaar is strikt neutraal met een neiging naar
een ietwat fris karakter.


Sjemig wat een chocola: niet warm, maar strikt neutraal maar toch ietwat fris.

En grotendeels ingespeeld is in mijn beleving dus zeker meer dan de helft...maar dus schijnbaar niet want je moet nog 600 tot 900 uur wachten totdat bovenstaande chocola zich aan je openbaart.

PM...heb je het over Roger Waters als het gaat om de slee ?

Gr. Hans
Dus als je alles opteld doet het niets met het geluid toch. warm + fris = niks en neutraal ook niks, maar misschien was er nog geen 900 uur ingespeel  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

In het kader van 'Horen en gaat het je na een tijdje niet storen': de IFiUsb iPurifier3.

Geïnstalleerd op de ingang van de dac. Eerste indruk weer schoner, meer details. Niet meteen een afvaller en ruim een week in de set gehad.

Na een weekje gaat mij dan opvallen: ik laat de muziek stil vallen, stop niet even met werken om te luisteren. Geen blijvertje. Onlangs ook eens Grimm TPR XLR-kabel op bezoek gehad zelfde fenomeen, ook exit.

Wat doet de iFi goed. Meer details, ruimte, verder van de speaker. Slecht: iel, klinisch. Zonder is weer thuiskomen: meer live, rauwer. Voller midden, ietsje minder ruimte, dichter op de speaker.

Weer een ervaring rijker en wat verzendkosten armer.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Citaat van: vergeerr72 op april 20, 2021, 20:32:10
In het kader van 'Horen en gaat het je na een tijdje niet storen': de IFiUsb iPurifier3.

Geïnstalleerd op de ingang van de dac. Eerste indruk weer schoner, meer details. Niet meteen een afvaller en ruim een week in de set gehad.

Na een weekje gaat mij dan opvallen: ik laat de muziek stil vallen, stop niet even met werken om te luisteren. Geen blijvertje. Onlangs ook eens Grimm TPR XLR-kabel op bezoek gehad zelfde fenomeen, ook exit.

Wat doet de iFi goed. Meer details, ruimte, verder van de speaker. Slecht: iel, klinisch. Zonder is weer thuiskomen: meer live, rauwer. Voller midden, ietsje minder ruimte, dichter op de speaker.

Weer een ervaring rijker en wat verzendkosten armer.

Mooie afweging weer!
Wat voor de ene wel werkt, werkt voor de andere niet en vice versa.
Mooi man weer een ervaring rijker
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AudioEnZo

Citaat van: vergeerr72 op april 20, 2021, 20:32:10
In het kader van 'Horen en gaat het je na een tijdje niet storen': de IFiUsb iPurifier3.

Geïnstalleerd op de ingang van de dac. Eerste indruk weer schoner, meer details. Niet meteen een afvaller en ruim een week in de set gehad.

Na een weekje gaat mij dan opvallen: ik laat de muziek stil vallen, stop niet even met werken om te luisteren. Geen blijvertje. Onlangs ook eens Grimm TPR XLR-kabel op bezoek gehad zelfde fenomeen, ook exit.

Wat doet de iFi goed. Meer details, ruimte, verder van de speaker. Slecht: iel, klinisch. Zonder is weer thuiskomen: meer live, rauwer. Voller midden, ietsje minder ruimte, dichter op de speaker.

Weer een ervaring rijker en wat verzendkosten armer.
Van uitproberen wordt je wijzer, niet alles is een verbetering, dat is duidelijk!

brt

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat je het al optimaal hebt met aan aantal van die galvanische scheiders? Het kan ook té veel van het goede worden, waarmee het dan idd klinisch wordt..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Dat kan zeker.  Ik sluit  ook niet uit dat in andere set de ipurifier3 en mooie toevoeging kan zijn. 

Er wordt wel iets actief gefilterd, wat het natuurlijk wel wat spannender maakt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Citaat van: vergeerr72 op april 22, 2021, 15:55:23
Dat kan zeker.  Ik sluit  ook niet uit dat in andere set de ipurifier3 en mooie toevoeging kan zijn. 

Er wordt wel iets actief gefilterd, wat het natuurlijk wel wat spannender maakt.

Ik heb hier de iMicro USB en een Gemini USB double head van Ifi die de boel ook filtert en regeneeert en daar heb ik wel baat bij, stroom voor de usb en het data signaal worden op deze manier gescheiden. Het netwerk heb ik gescheiden middels fiber ontkoppeling, werkt ook prima!
Heb ook wel iets als een PF Isolator er tussen gehad maar met de fiber ontkoppeling had dit geen toegevoegde waarde meer.

Het blijft toch een kwestie van balanceren, maar daar ben jij uitstekend mee bezig lees ik.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Citaat van: brt op april 22, 2021, 16:02:36
Ik heb hier de iMicro USB en een Gemini USB double head van Ifi die de boel ook filtert en regeneeert en daar heb ik wel baat bij, stroom voor de usb en het data signaal worden op deze manier gescheiden. Het netwerk heb ik gescheiden middels fiber ontkoppeling, werkt ook prima!
Heb ook wel iets als een PF Isolator er tussen gehad maar met de fiber ontkoppeling had dit geen toegevoegde waarde meer.

Het blijft toch een kwestie van balanceren, maar daar ben jij uitstekend mee bezig lees ik.
Ik wil ook wel eens met fiber gaan experimenteren. Welke convertor en sfp modules gebruik jij?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

#661
Poe hee, dat weet ik echt niet meer. Ben ook totaal niet thuis in die wereld dus toen ik het vorig jaar eenmaal had besteld en aangesloten heb ik er nooit meer naar omgekeken.
Ik heb wat van die types van Alpha Audio site geplukt, daar ging het erover.
Maar ze doen allemaal hetzelfde volgens mij, maar er is ook flink wat keuze begreep ik.
Het ligt hier ook allemaal nogal verstopt (weggewerkt) dus kan ook niet zo ff kijken helaas.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Markvandiepen

#662
Citaat van: Xander32 op april  2, 2021, 02:29:37
He, eindelijk een medestander die de gekunstelde, synthetische muziek van PF ook bagger vindt 👊🏻

Die bagger, zoals jij dat noemt, is wel gemaakt door een vd beste gitaristen ter wereld (David Gilmour)
Beetje respect svp... miz heb je zelf nog nooit een instrument bespeeld om te weten hoe moeilijk dit is vooral om hier een virtuoos in te zijn,

Luister eens naar Comfortably numb, shine on you crazy diamond, wish you were here etc, ipv naar Amsued to death

Markvandiepen

Citaat van: Peerless Monster op april  1, 2021, 21:33:54
Heel flink floyd vind ik ruk, maar goed je luistert ernaar omdat alle audiofielen het leuk vinden 🤣

Amused to death is een solo project van Roger Waters geweest, dus niet van Pink Floyd

CZ79

Dat iemand een geweldige gitarist is wil niet zeggen dat je de muziek mooi vindt, kwestie van smaak en heeft niets te maken met de kunde van de artiest
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... wat Cz79 al aangeeft, dhr Waters is wellicht een (technisch) goede gitarist, maar zijn muziek vind ik bagger. Evenals de muziek van PF. Virtuoze muzikanten, maar zaaddodende muziek.

Citaat van: Markvandiepen op april 23, 2021, 21:32:51
Die bagger, zoals jij dat noemt, is wel gemaakt door een vd beste gitaristen ter wereld (David Gilmour)
Beetje respect svp... miz heb je zelf nog nooit een instrument bespeeld om te weten hoe moeilijk dit is vooral om hier een virtuoos in te zijn,

Luister eens naar Comfortably numb, shine on you crazy diamond, wish you were here etc, ipv naar Amsued to death
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Markvandiepen

Citaat van: Xander32 op april 23, 2021, 22:14:41
... wat Cz79 al aangeeft, dhr Waters is wellicht een (technisch) goede gitarist, maar zijn muziek vind ik bagger. Evenals de muziek van PF. Virtuoze muzikanten, maar zaaddodende muziek.

Ben benieuwd van welke bagger jij houdt... laat me raden: van die nerveuze jazz herrie, of van die tering herrie van die stamp techno shit

Xander32

Een compliment voor jouw mensenkennis 👌🏻

Citaat van: Markvandiepen op april 23, 2021, 22:16:31
Ben benieuwd van welke bagger jij houdt... laat me raden: van die nerveuze jazz herrie, of van die tering herrie van die stamp techno shit
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Markvandiepen

Citaat van: Xander32 op april 23, 2021, 22:19:01
Een compliment voor jouw mensenkennis 👌🏻

Nou vertel, nu ben ik benieuwd.

chansig

Joris euhhh Mark is van de smaakpolitie. Als je het goed doet krijg je een sticker, komt ie persoonlijk op je speakers plakken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#670
Waar bestaat jouw set up dan uit ?

Commentaar leveren is lekker makkelijk, maar waar draai jezelf mee en waarom ?

(Welkom terug Joris)


Xander32

Nou, je slaat de plank finaal mis. Ik ben meer van de volksmuziek, Willie Batenburg is mijn grote held 🎶

Citaat van: Markvandiepen op april 23, 2021, 22:19:47
Nou vertel, nu ben ik benieuwd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Markvandiepen

Citaat van: chansig op april 23, 2021, 22:21:48
Joris euhhh Mark is van de smaakpolitie. Als je het goed doet krijg je een sticker, komt ie persoonlijk op je speakers plakken.

Gr. Hans

Jij bent blijkbaar van de betweter politie

Markvandiepen

Citaat van: Xander32 op april 23, 2021, 22:23:08
Nou, je slaat de plank finaal mis. Ik ben meer van de volksmuziek, Willie Batenburg is mijn grote held 🎶

Ik meende het serieus omdat je PF zo als bagger benoemde

CZ79

Mark (of Joris),

Duidelijk heb je bijzonder weinig toe te voegen, misschien wel een reden dat niet iedereen je hier heeft gemist. Lekker wegblijven zou ik zeggen  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika