Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: Peerless Monster op april  1, 2021, 09:30:35
Vergeer was niet de enige.
Maar wat een bizarre situatie als je het zo omschrijft.
Maar ja dat was hoorbaar.

Wat ik gisteren hoorde met dsp aan was echt voor de eerste keer dat ik dsp echt goed zijn werk hoorde doen.
En ik heb ook jaren met dirac geëxperimenteerd en met peq (classe CP800), maar dit soort pieken wegpoetsen met een bassabsorber? Pfoe.
Zoals Koen het omschrijft. In eerste instantie klinkt het wat kalig, maar het midden is zoveel gedefinieerder geworden, doordat het laag enorm is strakgetrokken.
En ja fanatiek.

Maar goed de Gigawatt. Bij de eerste tonen van Wende Snijders met Voor Alles.

Voor Alles wat dan op zijn plek gaat vallen. Ik hoor vaak Dynamiek geroemd worden met zo'n Gigawatt, maar ik vind de texturen het meest opvallen. Na de eerste 20 seconden was ik al om. Wat een upgrade. Ik snap wel dat Vergeer zo verheugd was om het te delen. Ik sceptisch over dat stroomgebeuren en dan met name omdat er al een exactpower in Vergeer zijn set zit en ik weet wat de exactpower ook deed met diezelfde texturen toen ik hem mocht testen in mijn set.

Fuck.

Dit doet me weer nadenken over de stroomrommel die ik hier nog heb. 2 jaar geleden verhuisd en daar nog geen zin, geld en tijd gehad om daaraan te besteden.
In mijn vorige huis had ik een Siemens zekeringhouder van 100 euro en dat vond ik eigenlijk al te veel, maar dit effect had ik minder. Het was er ook wel, maar niet significant zoals bij Ronald.

Na wat luisteren naar andere nummers met de Gigawatt koud uit de doos, dit is de grap van het jaar.
Jammer dat we niet zo even blind kunnen luisteren, dus we moeten het doen met mijn audiogeheugen en notities.
Maar het paard dat rechts in de gang staat, nadat de arreslee van links naar rechts door het beeld heen sleede en de ferrari van rechts naar links ging door de kamer. En alles staat hoog. Net of de resolutie hoger is geworden 🤣. Chapeau Vergeer. Dat je dit uit deze set kan persen. Heerlijk dat tweaken.

Leuk verslag. Ik vraag me nu wel af of je vooral naar de benefits van de DSP hebt geluisterd, omdat je daar al gedefinieerder noemt en later - bij de Gigawatt - schrijf je meer textuur. Ik neem aan dat die Gigawatt er al die tijd al inzat? Of zie jij beide omschrijvingen als verschillende zaken?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

frank2

Vraag mij af of de gigawatt ingespeeld was of nieuw, vlgs peacock audio heeft de gigawatt veel speeluren nodig
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

vergeerr72

Citaat van: frank2 op april  1, 2021, 15:13:31
Vraag mij af of de gigawatt ingespeeld was of nieuw, vlgs peacock audio heeft de gigawatt veel speeluren nodig
Nieuw. Hij wordt nog beter?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Citaat van: vergeerr72 op april  1, 2021, 17:18:00
Nieuw. Hij wordt nog beter?

Vlgs peacock en snowmaster die m ook heeft heeft de gigawatt een lange inspeeltijd, dus hij wordt zeker anders. Reken op ongeveer 700 uur. Ik dacht dat peacock het over 1000 uur had.

Van de site peacock audio:

Voor wie nog een serieuze stap verder wil gaan qua kracht in midden en laag, meer dynamiek en ook een mooiere en verfijndere hoog doortekening kan niet om de GigaWatt meterkast schakelaar heen: dit is geen zekeringhouder (er zitten geen zekeringen in) maar het in een schakelaar met eenzelfde beveiligende werking als een zekeringhouder, eigenlijk is het en ultra High-End uitvoering van de 'moderne' zekering automaat die standaard in de meterkast
gemonteerd wordt. De enige beperking van de
GigaWatt schakelaar is dat deze klankmatig niet
bijgestuurd kan worden zoals een zekeringhouder
die met losse zekeringen werkt. De GigaWatt
schakelaar klinkt zeker niet warm en rond maar
na een hele lange inspeeltijd (ze worden al
grotendeels ingespeeld geleverd) ontvouwt zicht
een fenomenaal open en transparant
geluidsbeeld. Maar wie een rond, gemoedelijk en
warmklankkarakter zoekt komt met een GigaWatt
schakelaar niet gedraaid, want de GigaWatt
schakelaar is strikt neutraal met een neiging naar
een ietwat fris karakter.

De vorige Nieuwsbrief is de GigaWatt G-C16A Dual meterkast schakelaar geïntroduceerd de vraag naar deze schakelaar overtrof het aanbod en er ontstonden wachttijden omdat vanwege de Corona crisis de levering ook nog eens flink vertraagd. Maar ze zijn nu weer volop (al grotendeels ingespeeld) op voorraad.
De gebruikers reacties waren vrijwel unaniem: fors meer dynamiek en kracht in het geluidsbeeld, verfijning en precisie staan met de GigaWatt schakelaar of een niveau dat ongekend in vergelijking met de allerbeste zekeringhouders.
Het meest vervelende is wel dat deze schakelaar een enorm lange inspeeltijd vergt zo'n 600-900 uur, vandaar dat ik ze al grotendeels ingespeeld lever om de ergst 'pijn' na installeren te verzachten. Het installeren is een fluitje van een cent: de vier draden van de huidige zekeringhouder los maken en op dezelfde plek weer vastzetten in de GigaWatt schakelaar, een kind kan de was doen.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

bert50

Klopt duurt lang maar je wordt beloond.[emoji106][emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

vergeerr72

Citaat van: bert50 op april  1, 2021, 17:38:07
Klopt duurt lang maar je wordt beloond.[emoji106][emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het verschil en de beschreven eigenschappen zijn nu al evident. Kan niet wachten op nog meer van nog beter.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Wat had je erin zitten? Welke zekeringhouder en zekering?

vergeerr72

Citaat van: frank2 op april  1, 2021, 17:55:36
Wat had je erin zitten? Welke zekeringhouder en zekering?
AHP Klangmodule III met AHP cu zekering.

frank2

Citaat van: vergeerr72 op april  1, 2021, 17:59:44
AHP Klangmodule III met AHP cu zekering.

Die klinkt zeker stuk warmer

vergeerr72

Citaat van: frank2 op april  1, 2021, 18:09:14
Die klinkt zeker stuk warmer
Ik vind daar geen waarneembaar verschil in zitten.  Maar qua dynamiek, texturen en ruimtelijkheid aanzienlijk veel.

chansig

De GigaWatt schakelaar klinkt zeker niet warm en rond maar na een hele lange inspeeltijd (ze worden al grotendeels ingespeeld geleverd) ontvouwt zicht een fenomenaal open en transparant
geluidsbeeld. Maar wie een rond, gemoedelijk en warmklankkarakter zoekt komt met een GigaWatt
schakelaar niet gedraaid, want de GigaWatt schakelaar is strikt neutraal met een neiging naar

Sjemig wat een chocola: niet warm, maar strikt neutraal maar toch ietwat fris.

En grotendeels ingespeeld is in mijn beleving dus zeker meer dan de helft...maar dus schijnbaar niet want je moet nog 600 tot 900 uur wachten totdat bovenstaande chocola zich aan je openbaart.

PM...heb je het over Roger Waters als het gaat om de slee ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Mitch--

Citaat van: chansig op april  1, 2021, 19:23:28
De GigaWatt schakelaar klinkt zeker niet warm en rond maar na een hele lange inspeeltijd (ze worden al grotendeels ingespeeld geleverd) ontvouwt zicht een fenomenaal open en transparant
geluidsbeeld. Maar wie een rond, gemoedelijk en warmklankkarakter zoekt komt met een GigaWatt
schakelaar niet gedraaid, want de GigaWatt schakelaar is strikt neutraal met een neiging naar

En grotendeels ingespeeld is in mijn beleving dus zeker meer dan de helft...maar dus schijnbaar niet want je moet nog 600 tot 900 uur wachten totdat bovenstaande chocola zich aan je openbaart.

Gr. Hans

:D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

vergeerr72

Citaat van: chansig op april  1, 2021, 19:23:28

Gr. Hans
Yep. Roger Waters.

chansig

Oke...kan me nog herinneren dat ik bij PM was om een gemodificeerde Sonos op te komen halen en het blaffende k*t hondje bij hem rechts naast de speaker zat te blaffen, terwijl dat beest eigenlijk rechtsachter hoort te piepen. PM vond het toen niet zo belangrijk kan ik me herinneren.

Ik heb in ieder geval een beter geheugen dan Rutte... :D

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april  1, 2021, 20:16:04
Oke...kan me nog herinneren dat ik bij PM was om een gemodificeerde Sonos op te komen halen en het blaffende k*t hondje bij hem rechts naast de speaker zat te blaffen, terwijl dat beest eigenlijk rechtsachter hoort te piepen. PM vond het toen niet zo belangrijk kan ik me herinneren.

Ik heb in ieder geval een beter geheugen dan Rutte... :D

Gr. Hans
Die [emoji240] en dat [emoji237] heeft @Peerless Monster  nu wel slapeloze nachten van. [emoji28][emoji28]

Peerless Monster

🤣

Haha Hans, toen je bij mij was, speelde ik met die verouderde filters van electrostaten.
Arjen heeft ze toen rechtgetrokken daar waar de hondjes weer rechts naast me stonden. En nog steeds. 3 stuks. Zoveel detail 🤣
Ik heb ook een goed geheugen 🤣.
Jij had het binnen 10 seconden al gehoord en wilde weer naar huis aan 🤣

Mooie tijden. 😘
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

chansig

En toch kreeg ik het voor elkaar om een aantal nummers te bliven zitten. Maar om even flauw te doen...ik vergeet het niet omdat het (dat sukkelige hondje en de plek waar hij blaft) wat mij betreft iets zegt over de set en dus stiekum ook iets over de luisteraar. In dit specifieke geval klopte de weergave dus niet, maar ik kreeg niet het idee dat je je daar ook bewust van was. Of herinner ik me dat dan weer niet goed ?

Gr. Hans

Peerless Monster

Citaat van: chansig op april  1, 2021, 20:54:17

En toch kreeg ik het voor elkaar om een aantal nummers te bliven zitten. Maar om even flauw te doen...ik vergeet het niet omdat het (dat sukkelige hondje en de plek waar hij blaft) wat mij betreft iets zegt over de set en dus stiekum ook iets over de luisteraar. In dit specifieke geval klopte de weergave dus niet, maar ik kreeg niet het idee dat je je daar ook bewust van was. Of herinner ik me dat dan weer niet goed ?

Gr. Hans

Nope Hans dat herinner je je niet goed.
Als je mijn reviews terugleest afgelopen 2 decennia dan zal ongetwijfeld Waters meerdere keren voorbij komen en is het wel degelijk van belang waar die honden (let wel dit zijn er 3, maar alleen hele goeie sets laten dat horen) staan in de ruimte.

Ik heb bij een vriend ze ook links gehoord, maar dan met een matras links tegen zijn open haard. En ook bij de vader van Marc (Wicked Game), dus wat is waarheid 🤣.
Maar goed initieel hebben we Too much Rope geluisterd dus is de focus op het paard. 😅
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

vergeerr72

Citaat van: Peerless Monster op april  1, 2021, 21:02:40
Nope Hans dat herinner je je niet goed.
Als je mijn reviews terugleest afgelopen 2 decennia dan zal ongetwijfeld Waters meerdere keren voorbij komen en is het wel degelijk van belang waar die honden (let wel dit zijn er 3, maar alleen hele goeie sets laten dat horen) staan in de ruimte.

Ik heb bij een vriend ze ook links gehoord, maar dan met een matras links tegen zijn open haard. En ook bij de vader van Marc (Wicked Game), dus wat is waarheid [emoji1787].
Maar goed initieel hebben we Too much Rope geluisterd dus is de focus op het paard. [emoji28]
Maar begrijp ik dat er verwarring was of het over André van Duin ging door het paard in de gang?

chansig

Rechtsachter de luisteraar dat is de waarheid...staat voldoende over geschreven over op het net.

Maar goed....dan heb ik me dus een onjuiste herinnering aan die avond overgehouden. En was je je dus bewust van dat de weergave niet oke was. Ik snap Rutte nu ook beter... :D

Gr. Hans

Peerless Monster

Citaat van: vergeerr72 op april  1, 2021, 21:08:24
Maar begrijp ik dat er verwarring was of het over André van Duin ging door het paard in de gang?

🤣

Peerless Monster

Citaat van: chansig op april  1, 2021, 21:09:08
Rechtsachter de luisteraar dat is de waarheid...staat voldoende over geschreven over op het net.

Maar goed....dan heb ik me dus een onjuiste herinnering aan die avond overgehouden. En was je je dus bewust van dat de weergave niet oke was.

Gr. Hans

Dat was ik wel degelijk. 👌
Maar niet getreurd de honden staan nog steeds niet daar waar ze moeten zijn.
Maar die focus is wel een dingetje. Eigenlijk een soort van frustratie 🤣

chansig

Het zou mij mateloos irriteren. Dus mooi dat het voor jou nog maar een soort van frustratie is. :D

Gr. Hans

vergeerr72

Citaat van: chansig op april  1, 2021, 21:13:21
Het zou mij mateloos irriteren. Dus mooi dat het voor jou nog maar een soort van frustratie is. :D

Gr. Hans
Rustig maar. Het is amused to death not frustrated to death.

chansig

Ik vind het ook een rukplaat/muziek....maar dit album is wel helpend als het gaat om de juiste weergave etc. Soort van testplaat en die zijn sowieso mateloos irritant. :D

Gr. Hans