Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vergeerr72

Ik weet nog niet of ik zwaar onder de indruk ben.  Maar zwaar is hij zeker.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vergeerr72

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 30, 2021, 18:30:08
:clapping: :headbanging:
Ah jij hebt er ook een. Mooie upgrade. Wat een verschil in dynamiek.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

bert50

Dat was mijn ervaring ook meer dynamiek.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Maximus_Aurelius

#555
Citaat van: vergeerr72 op maart 30, 2021, 19:28:40
Ah jij hebt er ook een. Mooie upgrade. Wat een verschil in dynamiek.

De Gigawatt hangt hier nog niet. Maar wel leuk te lezen dat bijna iedereen hetzelfde ervaart.

Misschien ga ik ook voor een Doepke  ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vergeerr72

Je kan je verheugen op een mooie verbetering. Hij overtreft mijn verwachtingen. Zat er binnen twee minuten in.  Maar was een kwestie van de bestaande ahp klankmodule vervangen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kerkhoffd

Mooie upgrade! Hier dezelfde ervaring.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

brt

Citaat van: vergeerr72 op maart 30, 2021, 20:00:03
Je kan je verheugen op een mooie verbetering. Hij overtreft mijn verwachtingen. Zat er binnen twee minuten in.  Maar was een kwestie van de bestaande ahp klankmodule vervangen.

Nice! Ik heb ook de AHP. Los van dynamiek, iets wat ik altijd zo lastig te duiden vind (ik weet wat het is hoor...), horen jullie nog meer verschillen?
En welke zekering heb je erin?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kerkhoffd

Er zit geen zekering in, want het is een automaat. Naast dynamiek ook meer raffinement.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

brt

Citaat van: Kerkhoffd op maart 30, 2021, 20:46:34
Er zit geen zekering in, want het is een automaat. Naast dynamiek ook meer raffinement.

Aha, dat was een slimme vraag dus  :angel:
Raffinement, als in details? Of minder harde klank?

Ik vind de AHP met een Mersens zekering al erg lekker klinken namelijk!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Dit is dus een tweak van de dedicated stroomgroep?

Wellicht dat ik zelf ook eens moet gaan denken aan dat laatste 🙄 Met alle vervuilers op het stroomnet is dat wellicht zinvol. Alhoewel bij ons de grootste vervuilers een eigen stroomgroep hebben (alle keukenapparatuur en de vriezer en koelkast in de bijkeuken).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 31, 2021, 06:36:29
Dit is dus een tweak van de dedicated stroomgroep?

Wellicht dat ik zelf ook eens moet gaan denken aan dat laatste 🙄 Met alle vervuilers op het stroomnet is dat wellicht zinvol. Alhoewel bij ons de grootste vervuilers een eigen stroomgroep hebben (alle keukenapparatuur en de vriezer en koelkast in de bijkeuken).

Misschien is een netfilter ook wel wat dan, of heb je die al?
(Bij Ali in de aanbieding, 90 euro)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op maart 31, 2021, 07:09:48
Misschien is een netfilter ook wel wat dan, of heb je die al?
(Bij Ali in de aanbieding, 90 euro)
Je Gigawatt is geen netfilter. Het idee erachter is dat deze zekeringsautomaat minder weerstand/meer contact oppervlak heeft als een normale of glaszekering. Deze nieuwsbrief van peacock audio bevat meer informatie en een dwarsdoorsnede van een gigawatt: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.peacockaudio.nl/nieuwsbrief/Peacock%2520Audio%2520-%2520Nieuwsbrief%2520mei%25202020.pdf&ved=2ahUKEwjxmb2K79nvAhUZhv0HHZIuAYEQFjAAegQIBxAC&usg=AOvVaw0bD_dLu_8fYEcas-IFbbs8
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Citaat van: vergeerr72 op maart 30, 2021, 19:28:40
Wat een verschil in dynamiek.
Hier ook gelijke ervaring. Ik heb alleen de 20A versie, de 16A kwam later pas uit. Moet die toch eens vervangen...

Ralf67

Zit hier nu nog gewoon een aardlekschakelaar voor ?

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op maart 31, 2021, 08:11:27
Je Gigawatt is geen netfilter. Het idee erachter is dat deze zekeringsautomaat minder weerstand/meer contact oppervlak heeft als een normale of glaszekering. Deze nieuwsbrief van peacock audio bevat meer informatie en een dwarsdoorsnede van een gigawatt: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.peacockaudio.nl/nieuwsbrief/Peacock%2520Audio%2520-%2520Nieuwsbrief%2520mei%25202020.pdf&ved=2ahUKEwjxmb2K79nvAhUZhv0HHZIuAYEQFjAAegQIBxAC&usg=AOvVaw0bD_dLu_8fYEcas-IFbbs8

I know.... was vraag aan Sander....
de filters zijn erg betaalbaar nu
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Ralf67 op maart 31, 2021, 08:44:48
Zit hier nu nog gewoon een aardlekschakelaar voor ?
In mijn geval niet.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Citaat van: vergeerr72 op maart 31, 2021, 08:56:10
In mijn geval niet.
Is dat niet verplicht dan ?
Of heb je nog een hele oude situatie ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Hannibal_

Citaat van: Kingpin op maart 31, 2021, 09:01:58
Is dat niet verplicht dan ?
Of heb je nog een hele oude situatie ?

volgens mij alleen verplicht voor "natte" groepen....

Al zou ik niet weten hoe je bij Ronald dat onderscheid moet maken  :unsure:  ;D ;D ;D ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kingpin

#570
Citaat van: Hannibal_ op maart 31, 2021, 09:04:04
volgens mij alleen verplicht voor "natte" groepen....

Al zou ik niet weten hoe je bij Ronald dat onderscheid moet maken  :unsure:  ;D ;D ;D ;)

De norm stelt in artikel 411.3.3 dat in AC-stelsels aanvullende bescherming tot stand moet worden gebracht door een toestel voor aardlekbeveiliging.
Dat geldt voor contactdozen met een toegekende stroom van ten hoogste 20A voor algemeen gebruik door leken, of voor verplaatsbaar materieel met een toegekende stroom van ten hoogste 32A voor gebruik buiten en voor aansluitpunten voor verlichting in ruimten met een woonfunctie, een celfunctie, een logiesfunctie en in woonschepen.
De laatste eis geldt dan weer niet voor aansluitpunten voor verlichting in wat men noemt "gemeenschappelijke verkeersruimten".
Met algemeen gebruik wordt bedoeld dat de contactdozen vrij gebruikt kunnen worden voor algemene en wisselende toepassingen en dus niet zijn bestemd voor een specifiek opgesteld apparaat.
Voor een contactdoos, herkenbaar bestemd, voor specifiek gebruik zou dus een uitzondering mogen worden gemaakt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Hannibal_

denk dat ik in de war was met geaarde stopcontacten.... excuus :blink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Citaat van: vergeerr72 op maart 31, 2021, 08:11:27
deze zekeringsautomaat minder weerstand/meer contact oppervlak heeft als een normale of glaszekering.

En daarom een verandering in geluid geeft ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Dat is de theorie. In de praktijk is er een duidelijke verbetering in de dynamiek waarneembaar.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

De praktijk geloof ik zo langzamerhand wel. Daar valt niet aan te tornen, in ieder geval niet middels een forum en door uitwisselen van berichten.

De theorie is wat dat betreft makkelijker. In een ander draadje ging het over snelheid, lengte, verandering. Koen heeft een rekensom laten zien.

Maar goed dit gaat dus meer over weerstand (over een hele, hele, hele kleine lengte) en dat verandert dan ook iets aan de snelheid ? Want wat zou de weerstand anders moeten veranderen aan stroom welke er doorheen gaat ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.