Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AudioEnZo

Citaat van: vergeerr72 op april 15, 2020, 19:01:02
Ik ga het morgen ervaren.
Dat was dus gisteren :D
Heb je al wat kunnen luisteren?

Peerless Monster

Citaat van: AudioEnZo op april 17, 2020, 09:39:54
Dat was dus gisteren :D
Heb je al wat kunnen luisteren?

De dac is nieuw toch?
Dat klinkt nergens naar, daar kan je gif op innemen.
Eerst een breakin periode.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AudioEnZo

Geen idee, ik heb hier in eerste instantie het demo model van Magna in huis gehad. Die had al een paar draaiuren achter de rug.

De nagelnieuwe die ik dinsdag heb ontvangen had idd een paar dagen nodig, gisteren klonk ie al een pak beter dan dan dinsdag.

vergeerr72

Het is net Corona, hopelijk stopt straks de lockdown en houdt het geluid geen afstand meer [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo


vergeerr72

#133
Tot afgelopen maandag een Sonnet Morpheus dac in huis gehad, was door livefidelty voor review ter beschikking gesteld. Ook een M-way 3dw gold netsnoer erbij gekregen. Ik heb deze zeven dagen mogen houden. Donderdag  kwam er bezoek van een Holo Audio May dac bij, maar die is er nog even langer.

Ik heb de Sonnet aangesloten met mijn eigen Virtual Dynamics Master netsnoer en mijzelf even de tijd gegeven om eraan te wennen. De eerste indruk was dat de klankkleur van de Sonnet dichtbij de AMR ligt. Warm midden, volle gedetailleerde bekkens. Maar wel beter gecontroleerd laag en daar was het om te doen. Bij beter beluistering, lees meer volume, begon mij de dynamiek op te vallen: bassen grommen, gitaren schreeuwen. Wat een beest. Bij een goede opname is dat echt een ervaring. De drumstel in take five van Dave Brubeck leek wel van een flatgebouw naar beneden gegooid!!!. Maar als een nummer voller is, ging het toch echt gierend uit de bocht. Daarnaast vond ik het geluidsbeeld wel smal en miste ik wat detaillering, zeker ten opzichte van de Holo die er ondertussen ook was.

De M-way netsnoer maar aangesloten. Veel breder beeld, toename detaillering maar weg dynamiek, saai. Geen  verbetering maar het geeft wel aan dat deze dac erg gevoelig is voor netsnoeren en met de grote verschillen erg goed te finetunen (lees temmen) kan zijn.

Terug naar mijn AMR dac maar dan aangesloten met de M-way netsnoer. Dit klonk erg goed, de klankleur waarvoor ik voor de AMR gevallen was, iets gedetailleerder dan de Sonnet en wel gecontroleerd laag wat ik voorheen miste. Laag mag nog wel iets meer punch hebben maar de AMR is zo slecht niet.

De Holo is er ook nog, duidelijk gevalletje vers uit de doos. Nog geen goede beoordeling van te maken,  maar ik hoorde gelijk bergen aan detail.

De Sonnet is een mooie dac, vol geluid en kan erg dynamisch zijn.  Erg gevoelig voor netsnoeren maar daardoor erg tunebaar. Zeker een dac om op je shortlist te zetten.


De Sonnet en AMR zijn uiteindelijk te gelijkwaardig om een overstap te maken.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Mooi verslag 👍🏻 Je bent lekker aan het hobbyen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 22, 2020, 06:31:02
Mooi verslag [emoji1303] Je bent lekker aan het hobbyen.
Bedankt volgende week de Holo.

Als je uit het corona en hifivirus kan kiezen, dan toch maar de laatste.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Helder omschreven! Benieuwd naar je eindoordeel van de Holo  ;D

vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op april 22, 2020, 19:21:16
Helder omschreven! Benieuwd naar je eindoordeel van de Holo  ;D
Dat is vooralsnog niet helder [emoji3061]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Citaat van: AudioEnZo op april 22, 2020, 19:21:16
Helder omschreven! Benieuwd naar je eindoordeel van de Holo  ;D

Ik ook! Hij is echt supervet om te zien.
Ronald vertelde al over de verfijnde afwerking.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

#139
Citaat van: Peerless Monster op april 22, 2020, 19:40:08
Ik ook! Hij is echt supervet om te zien.
Ronald vertelde al over de verfijnde afwerking.
Dat kan ik al onthullen het is inderdaad qua afwerking een mooi apparaat om te zien.  Dit niveau heb ik nog nooit gezien., misschien chord.

Als je dan toch kritisch mag zijn.  Het logo had wel mooier gekund, gegraveerd ofzo.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Ze hebben ook een lief klein voorversterkertje, de Azure :)

vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op april 22, 2020, 19:52:15
Ze hebben ook een lief klein voorversterkertje, de Azure :)
Is die net op bezoek?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Yep, sinds gisteren, gewoon leuk om eens te proberen/testen.
Volgens Jos komt er mettertijd ook een voorversterker in de lijn van de MAY uit, zou erg mooi zijn.

vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op april 22, 2020, 20:38:17
Yep, sinds gisteren, gewoon leuk om eens te proberen/testen.
Volgens Jos komt er mettertijd ook een voorversterker in de lijn van de MAY uit, zou erg mooi zijn.
Je zou deze is bovenop mijn voorversterker moeten zetten [emoji3]

Maar de May is stabiel qua breakin?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

De MAY speelt hier nu een week, ik verwacht geen schokkende veranderingen meer eigenlijk.
Er is iets met de MAY wat me pakt, wellicht het brandschone geluid door de zeer lage jitter- en ruiswaardes.

Jack_D

#145
Los van hoe goed de Holo Audio May nu wel of niet is, je wordt toch bijna spontaan verlieft als je de totale aandacht voor detail ziet. Grote nadeel, de prijs, wellicht ist ie zijn geld dubbel en dwars waard, maar mijn beurs en de WAF gaan dit niet goedkeuren :D


(foto's even geleend van internet)

Peerless Monster

Citaat van: AudioEnZo op april 22, 2020, 21:56:28
De MAY speelt hier nu een week, ik verwacht geen schokkende veranderingen meer eigenlijk.
Er is iets met de MAY wat me pakt, wellicht het brandschone geluid door de zeer lage jitter- en ruiswaardes.

Hopelijk de muziek! 😊😉
Ik verwacht van de Holo!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AudioEnZo

Citaat van: Jack_D op april 23, 2020, 00:06:09
Los van hoe goed de Holo Audio May nu wel of niet is, je wordt toch bijna spontaan verlieft als je de totale aandacht voor detail ziet. Grote nadeel, de prijs, wellicht ist ie zijn geld dubbel en dwars waard, maar mijn beurs en de WAF gaan dit niet goedkeuren :D
Heb geen last van een WAF, mijn meisje bemoeit (nagenoeg) zich niet met mijn hobby ;)

Citaat van: Jack_D op april 23, 2020, 00:06:09
(foto's even geleend van internet)
Die foto's kwamen me al zo bekend voor :D

Citaat van: Peerless Monster op april 23, 2020, 00:37:32
Hopelijk de muziek! 😊😉
Ik verwacht van de Holo!
Music first, look second :D

Maximus_Aurelius

Citaat van: AudioEnZo op april 23, 2020, 07:18:08
Heb geen last van een WAF, mijn meisje bemoeit (nagenoeg) zich niet met mijn hobby ;)
Die foto's kwamen me al zo bekend voor :D
Music first, look second :D

Bij mij is het: Music and look first  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

AudioEnZo

Zou een ideale wereld zijn [emoji16]