Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Opvallend dat juist die componenten er dankbaar op reageren, ook betreffende de netsnoeren.
Hier zijn het vooral de versterker en het cd-transport die het meest gevoelig zijn voor een netsnoer.

Zijn er nog meer tweaks of wijzigingen aanstaande?

Citaat van: vergeerr72 op mei 21, 2026, 17:06:59Netwerk componenten en dac. Ook qua netsnoeren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op mei 21, 2026, 17:19:48Opvallend dat juist die componenten er dankbaar op reageren, ook betreffende de netsnoeren.
Hier zijn het vooral de versterker en het cd-transport die het meest gevoelig zijn voor een netsnoer.

Zijn er nog meer tweaks of wijzigingen aanstaande?
Buiten de rest van de purple zekeringen vervangen door pink geen upgrades meer gepland.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

vergeerr72

Citaat van: vergeerr72 op mei 21, 2026, 12:47:46Na een dagje QSA Yellow ging het iele en het neigen naar het scherpe tegen staan. De SR Purple mag blijven. De QSA gaat weg.
En alweer verkocht. Aan degene waar ik de SR Pink van heb.

Toch niet, eerst de helft betalen... de rest komt later wel....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

dre73

De QSA Yellow vervangen voor de Purple....
Daar hoef je geen seconde over na te denken.... :wow:

Minder snel en minder clean,maar meer muziek! 8)
Meer laagdruk en een veel beter middengebied.
Tevens vind ik de Yellow net te dun klinken.

Ik ging van de originele zekering naar de Yellow en daarna naar de Purple.
Kom maar op met de Pink! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

L. Hoodman

Citaat van: dre73 op mei 23, 2026, 18:49:45De QSA Yellow vervangen voor de Purple....
Daar hoef je geen seconde over na te denken.... :wow:

Minder snel en minder clean,maar meer muziek! 8)
Meer laagdruk en een veel beter middengebied.
Tevens vind ik de Yellow net te dun klinken.

Ik ging van de originele zekering naar de Yellow en daarna naar de Purple.
Kom maar op met de Pink! :D
Sodeju Tover zekeringetjes dus, heb je er al eens een opengemaakt zo'n gekleurd ding?

Spijkie

Citaat van: L. Hoodman op mei 23, 2026, 18:57:55Sodeju Tover zekeringetjes dus, heb je er al eens een opengemaakt zo'n gekleurd ding?

Ze toveren idd een lach op je gezicht.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Xander32

Welkom 👋🏻
Van waar jouw vraag?

Citaat van: L. Hoodman op mei 23, 2026, 18:57:55Sodeju Tover zekeringetjes dus, heb je er al eens een opengemaakt zo'n gekleurd ding?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

L. Hoodman

Citaat van: Spijkie op mei 23, 2026, 19:15:32Ze toveren idd een lach op je gezicht.
Citaat van: Xander32 op mei 23, 2026, 19:21:49Welkom 👋🏻
Van waar jouw vraag?

omdat je dan kunt zien wat er eventueel bijzonder aan is. Dan zou ik die blikken klemmetjes waar ze tussen moeten ook maar gaan vervangen..

Xander32

Maar dan heb je jouw zojuist aangeschafte zekering opengemaakt en is die gelijk afgeschreven, daarmee lijkt het mij een ietwat stompzinnige handeling en dito aanbeveling.

Citaat van: L. Hoodman op mei 23, 2026, 20:14:16omdat je dan kunt zien wat er eventueel bijzonder aan is. Dan zou ik die blikken klemmetjes waar ze tussen moeten ook maar gaan vervangen..

vergeerr72

Waarom openmaken als je het verschil hoort? Why?

chansig

Wijs L.Hoodman simpelweg erop dat hij naar de inmiddels bekende weg vraagt.

Wijs hem erop dat er een speciaal plekje is op dit forum waarop hij zijn technische bedenkingen kwijt kan.

De showcasussen een plek zijn voor welke ervaring dan ook. En deze niet ter discussie gesteld dienen te worden. Omdat iedere discussie al gevoerd is en de conclusie is: iedere gek zijn gebrek.

Of.....

Vragen, aan hem, stellen zodat je discussie krijgt. Dat kan ook.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Xander32

Wat een wijze man 🤗

chansig

Thanks..tijd dat ik die kant ook eens laat zien.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

brt

Waar is de tegeltjesmaker als je hem nodig hebt?!

Citaat van: chansig op mei 24, 2026, 08:30:29Thanks..tijd dat ik die kant ook eens laat zien.

Gr. Hans
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Xander32

Eentje uit 't boekje 🤓

L. Hoodman

Citaat van: Xander32 op mei 23, 2026, 20:19:23Maar dan heb je jouw zojuist aangeschafte zekering opengemaakt en is die gelijk afgeschreven, daarmee lijkt het mij een ietwat stompzinnige handeling en dito aanbeveling.

het lijkt mij een stompzinnige handeling om zomaar een hoop geld uit te geven aan een beveiliging zekering en soms ook nog richting gevoelig  :laugh: je heb ze toch ook al voor 50 of zo, als er niets bijzonders te zien is kan het je aardig veel geld besparen uiteindelijk. En ik krijg geen antwoord over die brakke klemmetjes.

L. Hoodman

Citaat van: vergeerr72 op mei 23, 2026, 21:25:12Waarom openmaken als je het verschil hoort? Why?
heel knap als je dat hoort! Jij weet toch ook wat er buiten en binnen voor niets bijzondere kabel loopt? Er word maar weinig gewoon naar muziek geluisterd en alleen maar geluisterd of je verschil denkt te horen in wat dan ook.
Maar goed ik zie dat het er al vaker is over gehad. Veel plezier ermee..

vergeerr72

Citaat van: L. Hoodman op mei 24, 2026, 14:20:10heel knap als je dat hoort! Jij weet toch ook wat er buiten en binnen voor niets bijzondere kabel loopt? Er word maar weinig gewoon naar muziek geluisterd en alleen maar geluisterd of je verschil denkt te horen in wat dan ook.
Maar goed ik zie dat het er al vaker is over gehad. Veel plezier ermee..
Ik ben  ook blij dat ik het probeer en in dit geval ook hoor.  Je zou zo'n kans maar voorbij laten gaan. 

vergeerr72

Citaat van: L. Hoodman op mei 24, 2026, 14:13:55het lijkt mij een stompzinnige handeling om zomaar een hoop geld uit te geven aan een beveiliging zekering en soms ook nog richting gevoelig  :laugh: je heb ze toch ook al voor 50 of zo, als er niets bijzonders te zien is kan het je aardig veel geld besparen uiteindelijk. En ik krijg geen antwoord over die brakke klemmetjes.
Die brakke klemmetjes zijn wat minder makkelijk te vervangen dan een zekering.  Maar ten opzichte van het open maken van een goed klinkende zekering wel een minder raar voorstel. 

Ralf67

Citaat van: L. Hoodman op mei 24, 2026, 14:13:55het lijkt mij een stompzinnige handeling om zomaar een hoop geld uit te geven aan een beveiliging zekering en soms ook nog richting gevoelig  :laugh: je heb ze toch ook al voor 50 of zo, als er niets bijzonders te zien is kan het je aardig veel geld besparen uiteindelijk. En ik krijg geen antwoord over die brakke klemmetjes.

Wat heb je zelf dan voor set up staan ?

Of durf je deze niet te tonen ?

vergeerr72

Citaat van: Ralf67 op mei 24, 2026, 16:57:20Wat heb je zelf dan voor set up staan ?

Of durf je deze niet te tonen ?
Ik ben zelf met geïnteresseerd welke zekeringen L hoodman zelf geprobeerd heeft in zijn eigen set.

chansig

Ja, gaat dat het verschil maken ?

Maw je bent helemaal niet geïnteresseerd. Je wilt alleen kunnen zeggen dat wanneer hij zij ze niet geprobeerd heeft kunnen zeggen: dan kan je er niets over zeggen.

Als hij ze wel geprobeerd heeft...dan is het een ervaring die hij heeft.

Ja duh.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

vergeerr72

Citaat van: chansig op mei 24, 2026, 17:43:54Ja, gaat dat het verschil maken ?

Maw je bent helemaal niet geïnteresseerd. Je wilt alleen kunnen zeggen dat wanneer hij zij ze niet geprobeerd heeft kunnen zeggen: dan kan je er niets over zeggen.

Als hij ze wel geprobeerd heeft...dan is het een ervaring die hij heeft.

Ja duh.

Gr. Hans
Algshij hij zijn ervaringen deelt en ik al deze afwijkend dan kan ik dat waarderen. Als hij zelf geen ervaringen heeft , weet ik ook hoe ik hem moet inschatten. Meer niet, ik heb geen behoefte hem hier op het forum te veroordelen. Verwacht van mij dan ook geen uitspraken als stompzinnig, toverzekering etc...

chansig

Klopt. Zo post je niet.

Maar je nieuwsgierigheid is volgens mij ook niet oprecht.

Als hij ze niet beluisterd heeft dan weet je waar je zijn opmerkingen moet plaatsen.

Dus oordeel genoeg zonder ze uit te spreken. Dat dan weer wel. 

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

vergeerr72

Citaat van: chansig op mei 24, 2026, 17:55:23Klopt. Zo post je niet.

Maar je nieuwsgierigheid is volgens mij ook niet oprecht.

Als hij ze niet beluisterd heeft dan weet je waar je zijn opmerkingen moet plaatsen.

Dus oordeel genoeg zonder ze uit te spreken. Dat dan weer wel. 

Gr. Hans
Ik onderzoek het op deze wijze wel net als een zekering. Anders had ik de vraag ik net zo goed niet gesteld...