netsnoer

Gestart door snoef, januari 26, 2017, 18:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buell

Citaat van: chansig op februari  5, 2017, 10:58:33
Als je de kans hebt zeker gaan luisteren bij Prima Luna. Mooie set en speelt ook nog eens heel erg goed de muziek af. PL is daarnaast ook nog een aardige kerel...dus garantie voor een leuke middag/avond of wat dan ook.

Gr. Hans

Bedankt voor je compliment Hans  ::)
Na jouw bezoek is er een nieuw snoertje en stekkerblok gekomen, dusss het is weer wat mooier geworden,... :clapping:
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

snoef

Ik ben nog wat gaan experimenteren met knutsels. Het idee op diverse fora is dat massief draad zorgt voor rust maar ook iets minder levendig is en litze draad zorgt voor levendigheid. mijn experimenten bevestigen dit beeld. In beide gevallen heb ik nu het gevoel dat ik iets mis.  draad met vaste kern en daaromheen litze, bestaat zoiets?

erik s.

bv PS Audio bouwt de aders op uit litzes van diverse afmetingen en vormen, van dik tot dun en plat of rond.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

snoef

Citaat van: erik s. op maart 16, 2017, 07:45:27
bv PS Audio bouwt de aders op uit litzes van diverse afmetingen en vormen, van dik tot dun en plat of rond.
Die heb ik te leen van forumlid prima luna, maar ben niet geheel onder de indruk. Haalt veel dynamiek weg. Althans bij mijn installatie. geeft wel veel rust en plaatsing. Maar als ik de prijs vergelijk met een kabel van installatiedraad... Maar ik heb geen duizenden euro's kostende installatie waar die misschien beter past.


Spijkie

Ook mijn ervaring met Ps audio, heb toen Cardas geluisterd en was verkocht. Leuke zoektocht waarbij prijs niet altijd alles zegt.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

snoef

#130


ben onder de indruk van dit knutsel: getwist massief installatiedraad met aarde los omheen gedraaid. en met ferrietring (zwarte doosje). Verder simpele goedkope stekkers.
Zit aan de meridian 563 dac. echt flink hoorbaar afgetekender geluidsbeeld. Plaatsing, diepte e.d.

is dat omdat het getwist is of omdat het massief draad is?

i2Paq

Citaat van: snoef op maart 19, 2017, 17:13:48


ben onder de indruk van dit knutsel: getwist massief installatiedraad met aarde los omheen gedraaid. en met ferrietring (zwarte doosje). Verder simpele goedkope stekkers.
Zit aan de meridian 563 dac. echt flink hoorbaar afgetekender geluidsbeeld. Plaatsing, diepte e.d.

is dat omdat het getwist is of omdat het massief draad is?

Nee, omdat het is zoals het is: eerlijk, en waardoor je geen zware deken van de financiele oplichting inverstering over de weergave ligt.

Dat doet dat namelijk onbewust met wat je hoort.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Raphie

Citaat van: snoef op maart 19, 2017, 17:13:48


ben onder de indruk van dit knutsel: getwist massief installatiedraad met aarde los omheen gedraaid. en met ferrietring (zwarte doosje). Verder simpele goedkope stekkers.
Zit aan de meridian 563 dac. echt flink hoorbaar afgetekender geluidsbeeld. Plaatsing, diepte e.d.

is dat omdat het getwist is of omdat het massief draad is?
die "e.d." LOL  :clapping:
JBL PRX Power!

i2Paq

Citaat van: Raphie op maart 19, 2017, 18:34:16
die "e.d." LOL  :clapping:

Wat mensen al niet verzinnen om iets wat krom is recht te praten.

Ze missen van alles in hun set en dan komt er een kabeltje, hoe duurder hoe beter, die ineens meer stage, plaatsing, helderheid, detail e.d. (Fun intended) geeft.

Naast dat ik er hard om lach doet de verkoper dat helemaal  :laugh:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Raphie

#134
wat het bij snoef extra interessant maakt, is dat hij eerst uitvoerig bevestiging is gaan zoeken over de "audiofiele eigenschappen van stranded en solid" waarbij solid natuurlijk "massiever" klinkt en stranded "verfijnder"
Het moet niet gekker worden, eerst leggen ze elkaar de woorden in de mond en praten ze elkaar wat aan en dan horen ze het ook nog :D
JBL PRX Power!

Rusher

Citaat van: Raphie op maart 19, 2017, 20:43:17
Het moet niet gekker worden, eerst leggen ze elkaar de woorden in de mond en praten ze elkaar wat aan en dan horen ze het ook nog :D
Als dit gepaard is gegaan met een mooi rood glas wijn of stevig bruin biertje, dan heb je wel gelukkige mensen op het forum.

Raphie

Citaat van: Rusher op maart 19, 2017, 20:47:44
Als dit gepaard is gegaan met een mooi rood glas wijn of stevig bruin biertje, dan heb je wel gelukkige mensen op het forum.
Het is ook prima, ik gun iedereen zijn audio"geluk" de kater komt pas later :D
JBL PRX Power!

B-art

Is dat niet een beetje (brand)gevaarlijk zo, dat installatiedraad?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

snoef

Citaat van: B-art op maart 19, 2017, 21:18:57
Is dat niet een beetje (brand)gevaarlijk zo, dat installatiedraad?

schijnt niet temogen heb ik geleerd maar stroom gaat er helemaal af. ik zet alles uit door de stekker van het stekkerblok eruit te trekken.

i2Paq

#139
Citaat van: snoef op maart 19, 2017, 21:23:09
schijnt niet temogen heb ik geleerd maar stroom gaat er helemaal af. ik zet alles uit door de stekker van het stekkerblok eruit te trekken.

Dus je gaat hem zonder electrictiteit gebruiken?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Jumping Jack

Dat komt het zwart tussen de instrumenten ten goede.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

donron

Citaat van: i2Paq op maart 20, 2017, 08:49:59
Dus je gaar hem zonder electrictiteit gebruiken?

En een rust in het geluidsbeeld... :clapping:

Maikel_audionerd

Flauw (weer!)
Ik kan de foto helaas niet zien snoef
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

chansig

Citaat van: Raphie op maart 19, 2017, 20:43:17
wat het bij snoef extra interessant maakt, is dat hij eerst uitvoerig bevestiging is gaan zoeken over de "audiofiele eigenschappen van stranded en solid" waarbij solid natuurlijk "massiever" klinkt en stranded "verfijnder"
Het moet niet gekker worden, eerst leggen ze elkaar de woorden in de mond en praten ze elkaar wat aan en dan horen ze het ook nog :D

Zou dat voor het (geen) gebruik maken van een DSP ook gelden ? :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Jammer dat Raphie en i2Paq zoals vaker weer degenen die verschillen menen te horen tussen kabels belachelijk maken. 
Iedereen weet nu wel dat jullie daar een mening over hebben, nl dat die verschillen volgens jullie niet hoorbaar zijn maar houdt het er dan bij om dat te melden, met respect voor de poster, ipv de posts belachelijk te maken.
Dat maakt dit forum nl geen aangename plaats en zorgt ervoor dat mensen hun kabel-ideeën maar liever voor zich houden ipv er vrijelijk over te posten, hetgeen me wel de bedoeling lijkt van een forum.

Het ergens mee oneens zijn is geen vrijbrief iets te ridiculiseren, zouden de mods hier voor de zoveelste keer weer naar willen kijken?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

i2Paq

#145
Citaat van: Dura op maart 20, 2017, 16:22:18
Jammer dat Raphie en i2Paq zoals vaker weer degenen die verschillen menen te horen tussen kabels belachelijk maken. 
Iedereen weet nu wel dat jullie daar een mening over hebben, nl dat die verschillen volgens jullie niet hoorbaar zijn maar houdt het er dan bij om dat te melden, met respect voor de poster, ipv de posts belachelijk te maken.
Dat maakt dit forum nl geen aangename plaats en zorgt ervoor dat mensen hun kabel-ideeën maar liever voor zich houden ipv er vrijelijk over te posten, hetgeen me wel de bedoeling lijkt van een forum.

Het ergens mee oneens zijn is geen vrijbrief iets te ridiculiseren, zouden de mods hier voor de zoveelste keer weer naar willen kijken?

Dus iedereen die wel iets meent te horen mag dat altijd "verklaren" maar een ieder die zegt dat het volslagen kul is en geldklopperij moet "zijn bek houden"?

Jammer joh, maar elke keer als er weer een onzin reactie komt in dit topic van iemand die een gesloopte kabel met een stukje metaal als "Holy Grail" verklaard dan laat ik wederom mijn mening horen.

Er wordt nergens iets belachelijk gemaakt, er wordt alleen aangegeven dat de meeste zaken complete onzin zijn.

En dan komt er een natte wind die even roept dat de Mods maar moeten ingrijpen omdat meneer er niet van gediend is?

Wah!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

daffy

#146
Het lijkt me zo onderhand toch wel duidelijk dat je door je manier van reageren een hoop mensen het plezier ontneemt om  hun persoonlijke beleving nog langer met andere mensen te delen.

Keer op keer op keer dezelfde reactie tegen beter weten in, ontleen jij daar soms je plezier aan ?  :nopompom:

Ga wat leuks doen denk ik dan zonde van je tijd al die negatieve reacties.

daffy  ;)

Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Dura

Citaat van: i2Paq op maart 20, 2017, 16:25:29
Dus iedereen die wel iets meent te horen mag dat altijd "verklaren" maar een ieder die zegt dat het volslagen kul is en geldklopperij moet "zijn bek houden"?

Jammer joh, maar elke keer als er weer een onzin reactie komt in dit topic van iemand die een gesloopte kabel met een stukje metaal als "Holy Grail" verklaard dan laat ik wederom mijn mening horen.

Er wordt nergens iets belachelijk gemaakt, er wordt alleen aangegeven dat de meeste zaken complete onzin zijn.

En dan komt er een natte wind die even roept dat de Mods maar moeten ingrijpen omdat meneer er niet van gediend is?

Wah!

Je begrijpt echt het verschil niet tussen de man of de bal spelen, tussen het ergens mee oneens zijn en dat met respect voor de ander formuleren en iets belachelijk maken?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Contour

Beste i2paq, kun je a.u.b. normaal reageren, dit is echt niet leuk meer.

chansig

Ik denk dat I2paq de nuance in de post van Dura heeft gemist.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.