Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

#1150
Review op HIFI.NL, UDP-203 met de VanityHD-upgrade

L I N K J E
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Malignant

Loop nog steeds tegen wat "kleine" problemen aan met DSF / DDF files.

1. Is gapless playback hiervan eigenlijk wel mogelijk ?
2. Als ik deze via het netwerk benader, dan heb ik haperingen als ik via SMB af speel. Maar via NFS gaat het wel goed vanaf de NAS. Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen ? FW Issue ?
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

N1v3K

NFS is sowieso een stabielere verbinding dan SMB, zeker met grote bestanden.

Malignant

Dat weet ik, maar het vreemde is dat ik alleen bij dff/dsf files via smb issues hebt.

Zelfs een UHD rip met atmos geluid van ~80gb veroorzaakt geen haperingen via smb. Terwijl dat volgens mij toch nog meer data per seconde is over het netwerk.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

TopGun2010

Mijn 203 komt morgen binnen :-) volgmodus!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

reza

Had jij nou je panasonic verkocht voor deze Oppo?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

TopGun2010

Zeker! Ik vind de Oppo mooier en heeft een betere mediaspelerfunctie
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

TopGun2010

203 binnen, direct een vraag aan de experts hier! Ik krijg alleen hdmi audio uit hdmi audio poort, ik wil ook audio uit de video hdmi poort, hoe moet ik dat instellen? Dus zowel audio op tv als op hdmi audio output. Of is dit een beperking van de Oppo?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

home@the movies

Citaat van: TopGun2010 op februari 23, 2018, 17:17:54
203 binnen, direct een vraag aan de experts hier! Ik krijg alleen hdmi audio uit hdmi audio poort, ik wil ook audio uit de video hdmi poort, hoe moet ik dat instellen? Dus zowel audio op tv als op hdmi audio output. Of is dit een beperking van de Oppo?

Helemaal geen beperking, beide HDMI uitgangen kunnen audio uitgeven.

home@the movies

Vandaag trouwens aan de slag gegaan met de nieuwe Beta firmware die de verschillende HDR conversies als optie heeft. Ik moet zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast ben over de werking van deze functie, met de Sony VW760 op een 2m80 breed scherm kom ik met 400 Nits en de optie 2 HDR/SDR BT2020 op een bijzonder fraai plaatje uit.

Ik ga een paar filmpjes afwisselend kijken met deze functie aan en dan even "gewoon" HDR rechtstreeks, zoals ik het nu zie ben ik geneigd om toch voor de conversie te kiezen.
Daarnet even een test gedaan met 2 projectoren op hetzelfde scherm, eentje met de Blu ray van Fury road en op de andere de UHD HDR versie maar met de Oppo functie op 400 Nits en stand 2. Het is echt wel een bijzonder mooi resultaat, zonder enige twijfel gaat de laatste met de punten lopen.

activ

Heeft iemand een idee of je de player ook zo ver kan krijgen dat hij 3d blu-rays de extra frames er uit kiepert zodat het te kijken is op een 2d tv?
Nu de fabrikanten besloten hebben dat we geen 3d meer willen kan ik een deel van mijn films niet meer kijken.

buckler

Citaat van: home@the movies op februari 23, 2018, 18:19:44
Vandaag trouwens aan de slag gegaan met de nieuwe Beta firmware die de verschillende HDR conversies als optie heeft. Ik moet zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast ben over de werking van deze functie, met de Sony VW760 op een 2m80 breed scherm kom ik met 400 Nits en de optie 2 HDR/SDR BT2020 op een bijzonder fraai plaatje uit.

Ik ga een paar filmpjes afwisselend kijken met deze functie aan en dan even "gewoon" HDR rechtstreeks, zoals ik het nu zie ben ik geneigd om toch voor de conversie te kiezen.
Daarnet even een test gedaan met 2 projectoren op hetzelfde scherm, eentje met de Blu ray van Fury road en op de andere de UHD HDR versie maar met de Oppo functie op 400 Nits en stand 2. Het is echt wel een bijzonder mooi resultaat, zonder enige twijfel gaat de laatste met de punten lopen.

Ik ben hier enorm benieuwd naar Werner want ik ben bang dat het bij mij met de nieuwe software minder gaat worden omdat het fenomenaal is zoals het nu is met uhd.
Het enige verschil is toch dat nu met de metadata de ls10000 de kleurendriehoek op zich neemt en met de nieuwe oppo software doet de oppo dan dit?
Klopt bv mijn 'uhd calibratie' in mijn projector dan nog of moet het dan opnieuw etc etc?


By the way deze iphone 5 'pauze' foto doet de echte beeldkwaliteit geen eer aan hoor
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Citaat van: activ op februari 24, 2018, 07:20:53
Heeft iemand een idee of je de player ook zo ver kan krijgen dat hij 3d blu-rays de extra frames er uit kiepert zodat het te kijken is op een 2d tv?
Nu de fabrikanten besloten hebben dat we geen 3d meer willen kan ik een deel van mijn films niet meer kijken.

Euh, ja door gewoon de 3D optie op uit te zetten in de speler  ;)

CitaatOff – Always output 2D video format, even when 3D video exists on the disc. This guarantees the video quality if your TV is not 3D compatible, or if some necessary components (such as the 3D glasses) are missing.

activ

Okay, had dus duidelijk eerst zelf moeten kijken en niet gelijk vragen nadat mijn vrouw zei dat het niet werkte.  Sorry


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

TopGun2010

Ik hou hetzelfde probleem, ik krijg alleen maar hdmi audio uit 1 poort tegelijk. De video output zit op mijn tv en de audio hdmi op mijn sony mdr hw 700ds hdmi hoofdtelefoon. Zelfs als de mdr hw op standby staat krijg ik geen audio op de tv. Alleen als ik de hdmi audio los trek of het stroom van de Sony haal krijg ik audio op mijn tv. Alles instellingen inmiddels geprobeerd. Ik had dit probleem nooit met de Panasonic ub900. Voor de rest trouwens een topapparaat de 203! Wie kan mij helpen?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

beetle99

Iemand deze Oppo al vergeleken met de Cambridge Audio cxuhd?

TopGun2010

Heb hem eindelijk aan de praat met dual hdmi audio, moest in het menu van de Sony de control for hdmi aanzetten. Nu Planet Earth uhd
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Teejoo

Citaat van: activ op februari 24, 2018, 10:52:32
Okay, had dus duidelijk eerst zelf moeten kijken en niet gelijk vragen nadat mijn vrouw zei dat het niet werkte.  Sorry


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja ja, geef je vrouw maar de schuld  :D :D

activ

Citaat van: Teejoo op februari 24, 2018, 17:45:54
Ja ja, geef je vrouw maar de schuld  :D :D
Je hebt me door. Misschien is het jouw schuld :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

raindog

Citaat van: beetle99 op februari 24, 2018, 12:12:12
Iemand deze Oppo al vergeleken met de Cambridge Audio cxuhd?

Twijfel zelf nog tussen deze twee. Volgens mij zijn ze allebei redelijk identiek, alleen de dacs/analoge uitgangen ontbreken op de Cambridge. Omdat ik geen analoge uitgangen nodig heb neig ik naar de Cambridge maar het prijsvoordeel (€50,-) is eigenlijk maar klein.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

beetle99

Citaat van: raindog op februari 24, 2018, 21:18:54
Twijfel zelf nog tussen deze twee. Volgens mij zijn ze allebei redelijk identiek, alleen de dacs/analoge uitgangen ontbreken op de Cambridge. Omdat ik geen analoge uitgangen nodig heb neig ik naar de Cambridge maar het prijsvoordeel (€50,-) is eigenlijk maar klein.

Precies mijn gedachte.

vik

De Cambridge heeft een betere voeding en bereikt een wat beter resultaat. Ook vanwege het weg laten van het analoge board. Of je dit gaat merken hangt af van de rest van de keten. Het is in principe een Oppo.

De software support bij Oppo is beter geregeld. Voor ons was dit een reden om af te stappen van deze Cambridge als basis voor een modificatie.


Citaat van: beetle99 op februari 24, 2018, 12:12:12
Iemand deze Oppo al vergeleken met de Cambridge Audio cxuhd?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Ik zou vanwege de firmware support ook zeker voor de Oppo kiezen ipv de Cambridge.
Tenzij je gewoon de Oppo firmware in de Cambridge kan laden, maar dat zal wel niet.

TopGun2010

Mediaspeler van de Oppo is ook beter
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...