Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: Dynky op januari 28, 2017, 11:09:22
aangezien hun eerste reply blijkbaar spot on was...zou ik de vraag ff terug bij Oppo neerleggen  ;)

Precies, heel scherp van ze. En hopelijk dan ook verholpen in een een volgende firmware versie.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

pieper

heeft er iemand de oppositie ook al aan een JVC x5000 heeft aangesloten mij lukt het niet om dan beeld te krijgen op geen enkele resolutie. wel als ik hem aan de receiver hang (anthem mrx710) maar dan heb ik geen hdr. ik wil eigenlijk de oppositie rechtstreeks aan de beamer en de 2e HDMI aan de receiver voor geluid.

Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

papaleo

#877
Heb de jvc toevallig 2 HDMI intputs?
Bij mijn Sony VW500 is dit wel het geval,waarbij maar 1 ingang HDCP2.2 ondersteund.

Oeps ik lees nu oas dat het om 'beeld' gaat,ik dacht dat je er geen HDR uit kreeg...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

#878
Je bent toch zeker dat je op de Oppo de juiste hdmi uitgang gebruikt want de 2de hdmi geeft altijd enkel audio. Op de JVC zijn beide hdmi ingangen hdmi 2.0 met hdcp tenzij je in de JVC de 2de hdmi op mode b zet dan is deze input hdmi 1.4 voor oudere toestellen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

pieper

#879
nee ik heb de oppo correct aangesloten maar ik breng de oppo terug wat een slecht apparaat beeld is goed als je er beeld uit krijgt maar de handshare gaat 9 van de 10 keer mis met de receiver als ie al speelt reageert ie niet meer op de afstandsbediening bediening loopt elke 5 minuten vast   voor 849 euro verwacht ik toch iets meer  nu maar een echte fatsoenlijke speler kopen de samsung geprobeerd alles werkt perfect voor 350 euro

dankzij deze waardeloze speler ben ik mijn lol kwijt in mijn ht.

oja dit is de 2e all met dezelfde problemen
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

evilniek

Citaat van: pieper op januari 28, 2017, 17:12:25
heeft er iemand de oppositie ook al aan een JVC x5000 heeft aangesloten mij lukt het niet om dan beeld te krijgen op geen enkele resolutie. wel als ik hem aan de receiver hang (anthem mrx710) maar dan heb ik geen hdr. ik wil eigenlijk de oppositie rechtstreeks aan de beamer en de 2e HDMI aan de receiver voor geluid.

Citaat van: pieper op januari 28, 2017, 20:11:59
nee ik heb de oppo correct aangesloten maar ik breng de oppo terug wat een slecht apparaat beeld is goed als je er beeld uit krijgt maar de handshare gaat 9 van de 10 keer mis met de receiver als ie al speelt reageert ie niet meer op de afstandsbediening bediening loopt elke 5 minuten vast   voor 849 euro verwacht ik toch iets meer  nu maar een echte fatsoenlijke speler kopen de samsung geprobeerd alles werkt perfect voor 350 euro

dankzij deze waardeloze speler ben ik mijn lol kwijt in mijn ht.

oja dit is de 2e all met dezelfde problemen


Heb je al een FW-update uitgevoerd op de Oppo? Misschien ligt het wel aan de JVC, of de Anthem.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

pieper

#882
ja de laatste zit erop en ook de factory reset erna gedaan, iik heb ook een shield werkt perfect op beide en het vastlopen van blurays heeft weinig te maken met de jvc en de anthem.

@rayman tuurlijk als je 500 euro erbij doet wel, ik heb hem net een weekje dus kan gewoon terug en dan krijg ik mijn geld terug

ik had hem gekocht omdat iedereen er zo positief over was maar mooi beeld is leuk alleen bij het opstarten de speler eerst 10 keer aan uit zetten en tijdens de film elke paar minuten vast lopen als ie het doet reageert de roomde vaak niet meer tijdens het spelen dan gaat de lol er gauw af, de eerste oppo 203 starte niet eens op. de support van oppo reageert met factory reset dat hielp niet en nu geen antwoord meer. Doet me een beetje denken aan zappiti.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

master30

Citaat van: pieper op januari 28, 2017, 21:01:18
ja de laatste zit erop en ook de factory reset erna gedaan, iik heb ook een shield werkt perfect op beide en het vastlopen van blurays heeft weinig te maken met de jvc en de anthem.

@rayman tuurlijk als je 500 euro erbij doet wel, ik heb hem net een weekje dus kan gewoon terug en dan krijg ik mijn geld terug


@ Rayman dat zou ik doen, weg met die ouwe samsung en neem die waardeloze oppo over van die piepert hier  8)

Zonder gekheid, wel raar dat je ontevreden bent met de oppo, probeer is een andere hdmi kabel
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jurgman

#884
Citaat van: pieper op januari 28, 2017, 17:12:25
heeft er iemand de oppositie ook al aan een JVC x5000 heeft aangesloten mij lukt het niet om dan beeld te krijgen op geen enkele resolutie. wel als ik hem aan de receiver hang (anthem mrx710) maar dan heb ik geen hdr. ik wil eigenlijk de oppositie rechtstreeks aan de beamer en de 2e HDMI aan de receiver voor geluid.
100% HDMI kabel probleem. Hier ook een JVC X5000. Indien je de Oppo rechtstreeks aansluit op automatische stand verwacht hij een 12 bits 4K signaal door te kunnen zetten. Gooi er maar eens een fatsoenlijke Supra kabel achter.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

pieper

#885
ik heb de bij geleverde kabel geprobeerd en een audioquest forest van 2 meter maakt niets uit de nvidia shield doet wel 4k hdr naar de beamer over dezelfde kabels, maar ik las net op het  avsforum dat er veel meer mensen met dit probleem zijn.

hoe heb jij je oppo aangesloten via de anthem of direct?
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

jurgman

Citaat van: pieper op januari 28, 2017, 22:22:43
ik heb de bij geleverde kabel geprobeerd en een audioquest forest van 2 meter maakt niets uit de nvidia shield doet wel 4k hdr naar de beamer over dezelfde kabels, maar ik las net op het  avsforum dat er veel meer mensen met dit probleem zijn.

hoe heb jij je oppo aangesloten via de anthem of direct?
Via de MRX710 zou ik sowieso niet doen. Die snapt het signaal niet. Ik heb ook HDMI issues gehad. Ik had een goede HDMI kabel van RU Connected die high speed zou moeten zijn. Geen beeld. Toen ben ik gaan testen. De originele kabel vanuit de Oppo naar de JVC moet beeld geven. Dat is je startpunt. Als dat het geval is is er niets aan de hand met de Oppo en heb je HDMI issues.
Dan kan ik je alleen maar Supra kabel aanraden. Dat is de enige kabel die mij bekend is die 100% compatible is met de huidige standaarden (over lange lengtes).
Ik heb momenteel het beeld van de Oppo via 3 meter Supra aangesloten naar de JVC. De rest van de Beeldapparaten heb ik via de Anthem HDMI Out naar de Oppo HDMI IN.
De audio van de Oppo gaat via HDMI 2, met goedkopere HDMI kabel, naar de Anthem.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

DVDmartinDVD

Ook hier de OPPO aangesloten aan een JVC rs400.

Ben nog steeds niet optimaal tevreden over de OPPO. Na firmware update last van lip sync.
Opstarten gaat nu wel sneller, de JVC pakt het beeld nu sneller op waardoor je niet een halve minuut in het donker zit af te wachten of er iets gaat gebeuren.

HDMI 1 direct naar de JVC en HDMI 2 naar versterker..


Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

marplu

#888
Even terugkomend op mijn cd-afspeel-probleem. Ik had op aanraden de HDMI main rechtstreeks op de tv aangesloten en de HDMI audio only op de receiver. 1x speelde hij de cd goed af, zonder onderbrekingen. Maar nu is de ellende weer terug, en hoe. Soms 1 minuut geen geluid en dan wel weer heel even. Ook had ik iets vreemds met de Ultra HD disk van Deadpool. Die bleef ineens hangen na 44 min. Na 10 tallen seconde speelde hij verder vol storingblokken in beeld. Disk gestopt en nog enkele keren gebrobeerd. Bleef maar hangen op de zelfde plek. Een disk fout dacht ik. Maar na de HDMI split speelde hij wel gewoon goed af... vreemde is ook dat ie het geluid van de film wel goed afspeelt en van een cd niet. Ik heb mijn 'oude' Sony blu-ray speler weer even aangesloten en deze speelt cd's zonder problemen af. Ik begon bijna te geloven dat het aan mijn receiver lag.  Ik ben nu er behoorlijk klaar mee.

holco

Welke UHD Blu-ray's zijn aan te raden om te kopen?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Claudio

Meerdere, maar ik vond Pacific Rim, The Shallows en The legend of Tarzan echt verbluffend. Het is dan vooral HDR dat indruk maakt.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

ppeter

Citaat van: Claudio op januari 29, 2017, 23:59:32
Meerdere, maar ik vond Pacific Rim, The Shallows en The legend of Tarzan echt verbluffend. Het is dan vooral HDR dat indruk maakt.

The Legend of Tarzan was in 1080P en dts al echt verbluffend!
Ga deze zeker nog eens bekijken in UHD als ik binnenkort een UHD-player in huis heb.
Dan is het zeker genieten in 4K en ATMOS. 😎
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

holco

Thanks :)

Vooralsnog is The Revenant / kingsman en Live of Pi onderweg.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

marplu

Is er iemand met de Oppo die wel probleemloos cd's kan afspelen?

skoebiedoe

Zal het eens proberen ,keep you posted. ;)

Masterkale

Citaat van: marplu op januari 30, 2017, 22:07:08
Is er iemand met de Oppo die wel probleemloos cd's kan afspelen?

Ik speel alles probleemloos af op mijn oppo... zelfs iso :)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Maks

Iemand al de jailbreak van bluraysolutions getest....masterkale? ;)
gr
max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

home@the movies

Citaat van: Maks op januari 31, 2017, 20:51:24
Iemand al de jailbreak van bluraysolutions getest....masterkale? ;)
gr
max


even ter info ;-)

CitaatHet is niet toegestaan te discussieren over illegale zaken als "jailbreaks" "region removers" bds om te zetten naar mkv of iso's.
Gelieve jullie hier aan te houden, evt discussie hierover kan per pm maar niet hier in het topic.

Masterkale

Citaat van: Maks op januari 31, 2017, 20:51:24
Iemand al de jailbreak van bluraysolutions getest....masterkale? ;)
gr
max

Ja vragen over afspelen iso alleen via pm.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

riwi

Ik heb sinds gisteren ook de Oppo UDP-203 UHD speler thuis staan.
Ik heb nog wel problemen met de HDMI helaas. Ik heb er een Supra HDMI kabel van 12 meter (a 200 euro) bij gekocht. Maar als ik de Oppo op Auto resolutie zet dan komt er geen beeld op de JVC X5000. Pas als ik custom resolutie 2160p24 kies dan heb ik wel beeld. Daar wil ik nog een mail over sturen naar Grobi die deze kabel specifiek aan raden voor 2160p60. Ik kreeg hem wel op 2160p50 als ik 4:2:0 instelling en 8 bit kleurdiepte kies. Ik heb de kabel nog niet weg gewerkt, hij ligt nog semi opgerold door de kamer, misschien wordt het beter als de kabel mooi recht ligt.

Gisteravond een paar schijfjes geprobeerd (Sicario, Revenant, Magnificent seven, Underworld) en het ziet er mooi uit. Maar ik blijf wel knoeien met de settings op de JVC X5000.
Ik heb zowel de aanbevelingen van het AVS forum (profiel Rec2020 geladen, Gamma D, picture/dark/bright op 12,5,4 en contrast op 18) als de instellingen van Ekki uitgetest (Gamma D picture/dark/bright op 14,2,2 met contrast op +21 en brightness op +13)
Het beeld ziet er dan wel spectaculair uit, maar ik heb voortdurende het gevoel naar een soort kunstmatig iets te kijken. Dwz het ziet er niet natuurlijk uit. Als je overstapt op de HDR stripping mode dan is het beeld in vergelijk erg flets, maar wel meer correct. Met Ekki's contrast setting van +21 heb je duidelijk clipping in heldere gedeeltes. Ik zal vanavond met de Sony disc en het testbeelden menu eens kijken waar je het clipping punt het best kan leggen. Ik zag bij Revenant knal witte luchten waar als je het contrast terug schroeft je de lucht mooi lichtblauw ziet worden. Dan ben je dus te veel aan het clippen.

Verder leuk dat de speler zonder verdere instellingen mijn nfs, smb en dlna shares ziet en kan gebruiken.