Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

jeroen_v

Citaat van: riwi op november 26, 2019, 20:51:38
Hoi Teejoo,

Met HDR auto geeft ie HDR door naar de weergever. Dat is dus wat je wil in Frame Adaptive mode met de JVC N serie projectoren.
Je kan de Oppo ook zelf de mapping laten doen (niet dynamisch), door HDR op Off te zetten en de mapping naar een gewenste Lumen waarde te doen (200 of 300). En dan nog de mode kiezen. Ik heb 3 of 4 meestal gekozen toen ik dat gebruikte.

Bedankt voor deze info!
Op welke stand zou ik dan mijn projector (JVC x5500) het best kunnen zetten?

vik

#1376
Output resolution: source direct
Custom resolution 4k auto
Color space> 4:2:2

Afhankelijk of je naar UHD kijkt of SDR (blu ray) -switchen met de resolution button remote (links onder).

Dus bij SDR zet je hem op customer resolution en bij UHD source direct.




Citaat van: Teejoo op november 26, 2019, 18:03:11
Hoe hebben jullie de onderstaande settings staan? Let wel, ik gebruik een projector die zelf tonemapping doet. Ik wil de Oppo wel laten upscalen naar 4K
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#1377
Citaat van: vik op november 28, 2019, 07:40:02
Output resolution: source direct
Custom resolution 4k auto
Color space> 4:2:2

Afhankelijk of je naar UHD kijkt of SDR (blu ray) -switchen met de resolution button remote (links onder).

Dus bij SDR zet je hem op customer resolution en bij UHD source direct.


Hoi Vik, 2 vragen:
- met output resolution op auto stuurt hij SDR ook altijd als 4K uit volgens mij.
- waarom zou je handmatig moeten switchen bij een uhd disc als je de instelling volgens jouw advies kiest?

vik

Omdat je met source direct geen beeld bewerking hebt (vandaar de naam "Source Direct" ) wat juist een mooie feature is van deze Oppo. Panasonic heeft deze feature bijvoorbeeld niet.

Met blu ray (SDR) is de custom 4K preset het advies omdat de upscaling van de Oppo zelf beter is als de upscaling van de JVC. JVC gebruikt 2 interne conversies naar 4K. Sony doet upscalen van SDR beter.

Het is natuurlijk een advies en niets moet.  ;)

Citaat van: Teejoo op november 28, 2019, 11:14:30
Hoi Vik, 2 vragen:
- met output resolution op auto stuurt hij SDR ook altijd als 4K uit volgens mij.
- waarom zou je handmatig moeten switchen bij een uhd disc als je de instelling volgens jouw advies kiest?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Ik heb mijn pronto geprogrammeerd middels de discrete codes, alleen reageert de Oppo niet. Moet ik nog iets aan de timing of zo veranderen?

Ik had nog een oude file van Riwi, en dat zijn dezelfde codes. Was wel van de BD 83.

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op november 28, 2019, 13:10:21
Ik heb mijn pronto geprogrammeerd middels de discrete codes, alleen reageert de Oppo niet. Moet ik nog iets aan de timing of zo veranderen?

Ik had nog een oude file van Riwi, en dat zijn dezelfde codes. Was wel van de BD 83.

Je kan in de Oppo ook instellen of de IR van de achterkant, dan wel vanuit de voorkant moet worden gebruikt? Ik heb een oogje op de achterkant aangesloten en moest deze instelling toen gebruiken.

Ik krijg de Oppo nu niet aan, maar eenmaal aan werkt het.... Er is ook nog een instelling hoe de IR werkt met sleepmode, ip oid.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op november 28, 2019, 14:20:52
Je kan in de Oppo ook instellen of de IR van de achterkant, dan wel vanuit de voorkant moet worden gebruikt? Ik heb een oogje op de achterkant aangesloten en moest deze instelling toen gebruiken.

Ik krijg de Oppo nu niet aan, maar eenmaal aan werkt het.... Er is ook nog een instelling hoe de IR werkt met sleepmode, ip oid.
De eigen remote werkt wel. Maar ik zal nog eens testen. Ben me nu aan het afvragen of hij op een andere remote code staat. Ik heb nu gewoon 1 gebruikt.

Teejoo

Opgelost. Ik had het component vervangen door de Oppo, maar blijkbaar had hij dat toch niet goed gedaan waardoor de Denon IR code nog in het project stond. Dan reageert de Oppo natuurlijk niet ;-)

riwi

#1383
Citaat van: Teejoo op november 28, 2019, 16:02:09
Opgelost. Ik had het component vervangen door de Oppo, maar blijkbaar had hij dat toch niet goed gedaan waardoor de Denon IR code nog in het project stond. Dan reageert de Oppo natuurlijk niet ;-)

Ah ik wilde net zeggen. Mijn pronto gedeelte voor de Oppo is sinds de bdp-83 niet meer aangepast en werkt(e) prima met zowel de 95 als de 203.

Citaat van: vik op november 28, 2019, 11:47:40
Omdat je met source direct geen beeld bewerking hebt (vandaar de naam "Source Direct" ) wat juist een mooie feature is van deze Oppo. Panasonic heeft deze feature bijvoorbeeld niet.
Ik gebruik source direct niet zo. Ik laat de Oppo altijd scalen naar 2160p. Ook met 2160p/HDR content kan je dan nog HDR mappen en evt sharpening toepassen. Als ik MADVR vergelijk met de Oppo dan is MadVR scherper (waarschijnlijk door de NGU sharp scaling algoritmes). Als ik in de Oppo de sharpening ietsje omhoog zet is het meer vergelijkbaar met de PC.

Als je de JVC in FA mode gebruikt zou je inderdaad daarvoor source direct kunnen gebruiken bij UHD HDR materiaal. Maar dan gaat de projector weer HDMI resyncen en dat vind ik vervelend. Dus ik kijk kwa resolutie liever in 1 mode.

Citaat van: jeroen_v op november 27, 2019, 23:36:21
Bedankt voor deze info!
Op welke stand zou ik dan mijn projector (JVC x5500) het best kunnen zetten?
Mijn X5000 (die ook geen adaptive mapping had) gebruikte ik met de Oppo in HDR stand Off (BT.2020) en dan mapping mode 3 of 4 met de Nits setting al naar gelang smaak, maar 200 of 250 keek wel lekker. Je hebt dan wel clipping in heldere delen, maar met mode 3 en 4 leg je de nadruk op schaduw detail en minder op heldere gedeeltes in het beeld.
De Projector heeft dan een calibratie stand nodig voor SDR/Rec2020. Deze zit er standaard niet op helaas (tenminste niet op de X5000 of N5). Deze kan je met de JVC autocal wel maken als je de autocal software op een PC hebt, de JVC aan het netwerk en beschikt over een compatible sensor zoals een Spyder4.
Als je geen SDR2020 stand in de projector hebt kan je misschien beter in de Oppo Off(Rec709) kiezen en dan in de projector de normale stand die je voor bluray gebruikt kiezen. Je hebt dan van de UHD HDR schijf nog alleen de hogere resolutie, maar niet meer de dynamische range en het verbrede kleurenbereik als toegevoegde waarde.

jeroen_v

Citaat van: riwi op november 28, 2019, 16:41:56

Mijn X5000 (die ook geen adaptive mapping had) gebruikte ik met de Oppo in HDR stand Off (BT.2020) en dan mapping mode 3 of 4 met de Nits setting al naar gelang smaak, maar 200 of 250 keek wel lekker. Je hebt dan wel clipping in heldere delen, maar met mode 3 en 4 leg je de nadruk op schaduw detail en minder op heldere gedeeltes in het beeld.
De Projector heeft dan een calibratie stand nodig voor SDR/Rec2020. Deze zit er standaard niet op helaas (tenminste niet op de X5000 of N5). Deze kan je met de JVC autocal wel maken als je de autocal software op een PC hebt, de JVC aan het netwerk en beschikt over een compatible sensor zoals een Spyder4.
Als je geen SDR2020 stand in de projector hebt kan je misschien beter in de Oppo Off(Rec709) kiezen en dan in de projector de normale stand die je voor bluray gebruikt kiezen. Je hebt dan van de UHD HDR schijf nog alleen de hogere resolutie, maar niet meer de dynamische range en het verbrede kleurenbereik als toegevoegde waarde.

Ow wow! Bedankt voor deze info! Dit ga ik zeker proberen. Thanks!

Teejoo

Citaat van: vik op november 28, 2019, 11:47:40
Omdat je met source direct geen beeld bewerking hebt (vandaar de naam "Source Direct" ) wat juist een mooie feature is van deze Oppo. Panasonic heeft deze feature bijvoorbeeld niet.

Met blu ray (SDR) is de custom 4K preset het advies omdat de upscaling van de Oppo zelf beter is als de upscaling van de JVC. JVC gebruikt 2 interne conversies naar 4K. Sony doet upscalen van SDR beter.

Maar wat doet Auto dan? Die doet sowieso 1080p upscalen naar 4K. Maar wat doet hij met UHD?

riwi

Citaat van: Teejoo op november 28, 2019, 23:44:25
Maar wat doet Auto dan? Die doet sowieso 1080p upscalen naar 4K. Maar wat doet hij met UHD?

Auto in het resolutie vakje betekent dat de beide apparaten na de handshake de hoogst mogelijk resolutie en refresh rate kiezen.

Teejoo

Citaat van: riwi op november 29, 2019, 16:24:10
Auto in het resolutie vakje betekent dat de beide apparaten na de handshake de hoogst mogelijk resolutie en refresh rate kiezen.
Dat lijkt me dan toch prima?

Wat me wel niet lukt is de helderheid van de ondertiteling aanpassen. Ik zie het wel in het menu, maar het is niet toegankelijk.

Straks eens de gebruiksaanwijzing doornemen.

Teejoo

Vanavond eigenlijk tot een opmerkelijke conclusie gekomen. De Oppo vind ik voor schijven toch minder dan de Panasonic.. Bij het upscalen van blu-rays doet de Pana dat beter en met minder ruis. In de source direct stand zag het er bij de Oppo beter uit vergeleken met scalen naar 4K, terwijl dat naast subtitle shift de reden was om hem te kopen. Mijn Denon had dat niet en de JVC kan wel een goede upscaler gebruiken.

Het is natuurlijk pixelpeeping waar je het over hebt, en voor de meeste mensen ligt de kracht v.d. Oppo uiteraard in de netwerkplay mogelijkheden, maar dat gebruik ik niet.

Ik ga hem dus weer verkopen.

N1v3K

Echt?  :omg:

Ik heb er toevallig vandaag 1 overgenomen van een forumgenoot  ;D

Teejoo

Citaat van: N1v3K op november 30, 2019, 00:36:58
Echt?  :omg:

Ik heb er toevallig vandaag 1 overgenomen van een forumgenoot  ;D
Haha, ik wilde hem al als 1e aan jou aanbieden. Neemt niet weg dat je een mooie speler hebt gekocht!

raindog

#1391
Goed om te weten, zit zelf ook nog te twijfelen welke speler te nemen en ook voor mij is upscaling van BD naar een JVC N7 belangrijk. Neigde al naar de pana en dit is een mooie bevestiging  ;D

Voor het totaalpakket met streamingopties is de Oppo nog steeds koning denk ik.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Teejoo

#1392
Citaat van: raindog op november 30, 2019, 11:35:34
Voor het totaalpakket met streamingopties is de Oppo nog steeds koning denk ik.
Dat is ook zo. En het is ook echt niet slecht hoor! (Zou ook vreemd zijn voor een referentieapparaat). Maar naast elkaar spelend was de Panasonic net wat rustiger en scherper.

Maar je mist idd het streamen, want daar is de Panasonic niet geweldig in geloof ik. En dat is voor de meeste mensen inmiddels de hoofdreden om de Oppo te kopen heb ik het idee.

Jack_D

Je had ook kunnen overwegen de Oppo te voorzien van een goede lineaire voeding en misschien wat nauwkeurigere klokken er in. Dan komt de "streaming koning" net ff wat beter uit de verf.

Citaat van: Teejoo op november 30, 2019, 11:46:32
Dat is ook zo. En het is ook echt niet slecht hoor! Maar naast elkaar spelend was de Panasonic net wat rustiger en scherper.

Maar je mist idd het streamen, want daar is de Panasonic niet geweldig in geloof ik. En dat is voor de meeste mensen inmiddels de hoofdreden om de Oppo te kopen heb ik het idee.

buckler

Citaat van: Teejoo op november 30, 2019, 00:14:29
Vanavond eigenlijk tot een opmerkelijke conclusie gekomen. De Oppo vind ik voor schijven toch minder dan de Panasonic.. Bij het upscalen van blu-rays doet de Pana dat beter en met minder ruis. In de source direct stand zag het er bij de Oppo beter uit vergeleken met scalen naar 4K, terwijl dat naast subtitle shift de reden was om hem te kopen. Mijn Denon had dat niet en de JVC kan wel een goede upscaler gebruiken.

Het is natuurlijk pixelpeeping waar je het over hebt, en voor de meeste mensen ligt de kracht v.d. Oppo uiteraard in de netwerkplay mogelijkheden, maar dat gebruik ik niet.

Ik ga hem dus weer verkopen.

Ik denk dat je hem 'waarschijnlijk' iets te snel wegdoet want ik weet precies waar jij op doelt met ruis en het minder scherp zijn in het beeld... dat is een bugje in de Oppo.
Ik heb dat ook vaak als ik van resolutie wisselt of soms zelfs van film wisselt met dezelfde resolutie, zowel op schijf als via externe harde schijf (.mkv)
Ik heb voor dit euvel zelfs toen ik hem nog maar net had een nieuw exemplaar onder garantie voor gehad maar de nieuwe doet hetzelfde en mij pa heeft er ook een en die doet het ook, en wat doet hij dan zou je zeggen?
Nou exact wat jij nu beschrijft Theo.
Ik los het op deze manier op: Zodra ik zie ,en dat zie ik in 1 seconde al, dat de film wat minder scherp of wat ruis achtig is dan check ik in het menu van mijn projector op hoeveel frames hij speelt en elke keer als ik het euvel op merk zie ik dat de projector (of bij mijn pa zijn oled scherm) op 24 hz/fps draait ipv 23,976 hz wat de daadwerkelijke film is en moet zijn.
Dan druk ik een keer ,of twee, op de resolution knop links onder op de afstandsbediening van de Oppo, bijvoorbeeld van source direct naar 24 hz en door naar auto (en even wachten tot de hdmi synct en beeld geeft) en weer terug naar de stand die jij wilt of nodig heb voor die bepaalde situatie en dan geeft mijn projector wel 23,976 aan ipv 24.00 hz.
Met het resultaat dat het beeld wel kraak helder en super scherp is...
Ik heb dit trucje eens gelezen op het AVSforum en het werkte gelijk dus er zijn er heel wat meer die dit hebben.
Het probleem zal wel aan de gebruikte set en hdmi's en handshakes te maken hebben waar de Oppo af en toe mee in de war raakt.
Maargoed het werkt en is dus zo opgelost, verder vind ik het een fenomenale speler... ook zeker als netwerk a mediaspeler in 1.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

holco

Hier via source direct, en dus alles overlatend aan de LG C9 65inch een top beeld (En geluid) uit de Oppo 203, heb ook een Panasonic (nogwat) 700 en zie totaal geen verschil, de Oppo is duidelijk wel handiger qua bediening.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Marco66

Heb ook de pana 424, kwa beeld en prijs onverslaanbaar vind ik.
Kwa mediaspeler moet je hem niet aanschaffen id, hoewel hij wel veel afspeelt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

Citaat van: buckler op november 30, 2019, 13:13:32
Ik denk dat je hem 'waarschijnlijk' iets te snel wegdoet want ik weet precies waar jij op doelt met ruis en het minder scherp zijn in het beeld... dat is een bugje in de Oppo.
Ik heb dat ook vaak als ik van resolutie wisselt of soms zelfs van film wisselt met dezelfde resolutie, zowel op schijf als via externe harde schijf (.mkv)
Ik heb voor dit euvel zelfs toen ik hem nog maar net had een nieuw exemplaar onder garantie voor gehad maar de nieuwe doet hetzelfde en mij pa heeft er ook een en die doet het ook, en wat doet hij dan zou je zeggen?
Nou exact wat jij nu beschrijft Theo.
Ik los het op deze manier op: Zodra ik zie ,en dat zie ik in 1 seconde al, dat de film wat minder scherp of wat ruis achtig is dan check ik in het menu van mijn projector op hoeveel frames hij speelt en elke keer als ik het euvel op merk zie ik dat de projector (of bij mijn pa zijn oled scherm) op 24 hz/fps draait ipv 23,976 hz wat de daadwerkelijke film is en moet zijn.
Dan druk ik een keer ,of twee, op de resolution knop links onder op de afstandsbediening van de Oppo, bijvoorbeeld van source direct naar 24 hz en door naar auto (en even wachten tot de hdmi synct en beeld geeft) en weer terug naar de stand die jij wilt of nodig heb voor die bepaalde situatie en dan geeft mijn projector wel 23,976 aan ipv 24.00 hz.
Met het resultaat dat het beeld wel kraak helder en super scherp is...
Ik heb dit trucje eens gelezen op het AVSforum en het werkte gelijk dus er zijn er heel wat meer die dit hebben.
Het probleem zal wel aan de gebruikte set en hdmi's en handshakes te maken hebben waar de Oppo af en toe mee in de war raakt.
Maargoed het werkt en is dus zo opgelost, verder vind ik het een fenomenale speler... ook zeker als netwerk a mediaspeler in 1.
Zo zag het er idd uit. Maar zelfs in direct mode waren er nog verschillen. Maar goed, hij staat alweer in de doos.

Ik vond de bediening idd wel beter dan de Panasonic.

papaleo

Citaat van: buckler op november 30, 2019, 13:13:32
Ik denk dat je hem 'waarschijnlijk' iets te snel wegdoet want ik weet precies waar jij op doelt met ruis en het minder scherp zijn in het beeld... dat is een bugje in de Oppo.
Ik heb dat ook vaak als ik van resolutie wisselt of soms zelfs van film wisselt met dezelfde resolutie, zowel op schijf als via externe harde schijf (.mkv)
Ik heb voor dit euvel zelfs toen ik hem nog maar net had een nieuw exemplaar onder garantie voor gehad maar de nieuwe doet hetzelfde en mij pa heeft er ook een en die doet het ook, en wat doet hij dan zou je zeggen?
Nou exact wat jij nu beschrijft Theo.
Ik los het op deze manier op: Zodra ik zie ,en dat zie ik in 1 seconde al, dat de film wat minder scherp of wat ruis achtig is dan check ik in het menu van mijn projector op hoeveel frames hij speelt en elke keer als ik het euvel op merk zie ik dat de projector (of bij mijn pa zijn oled scherm) op 24 hz/fps draait ipv 23,976 hz wat de daadwerkelijke film is en moet zijn.
Dan druk ik een keer ,of twee, op de resolution knop links onder op de afstandsbediening van de Oppo, bijvoorbeeld van source direct naar 24 hz en door naar auto (en even wachten tot de hdmi synct en beeld geeft) en weer terug naar de stand die jij wilt of nodig heb voor die bepaalde situatie en dan geeft mijn projector wel 23,976 aan ipv 24.00 hz.
Met het resultaat dat het beeld wel kraak helder en super scherp is...
Ik heb dit trucje eens gelezen op het AVSforum en het werkte gelijk dus er zijn er heel wat meer die dit hebben.
Het probleem zal wel aan de gebruikte set en hdmi's en handshakes te maken hebben waar de Oppo af en toe mee in de war raakt.
Maargoed het werkt en is dus zo opgelost, verder vind ik het een fenomenale speler... ook zeker als netwerk a mediaspeler in 1.
^^
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

N1v3K

Ah thx. Goed om in het achterhoofd te houden.