Introductie miniDSP.nl

Gestart door minidsp.nl, augustus 1, 2016, 19:09:07

Vorige topic - Volgende topic

Shadowfox

Shadowfox

Citaat van: pameijer op november 20, 2024, 11:44:09Ik heb vandaag ook een MiniDSP 2x4 HD ontvangen via MP. Alleen geen couponcode. En de verkoper geeft aan dat hij die niet heeft; had het zelf ook via MP gekocht en nooit in gebruik genomen. Dood spoor dus voor mij voor nu.

Hoe kan ik alsnog aan de benodigde software komen?

je hebt pm

Christof_G

Je kan dit via de site kopen, kost 10 USD (een aantal jaar geleden toch).
HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

Tabcam

Citaat van: pameijer op november 20, 2024, 11:44:09Ik heb vandaag ook een MiniDSP 2x4 HD ontvangen via MP. Alleen geen couponcode. En de verkoper geeft aan dat hij die niet heeft; had het zelf ook via MP gekocht en nooit in gebruik genomen. Dood spoor dus voor mij voor nu.

Hoe kan ik alsnog aan de benodigde software komen?
Als het goed is heeft iemand het apparaat geregistreerd. Dat emailadres kan hem naar jouw account overschrijven. Ik zou contact opnemen met MiniDSP. Wie weet kunnen zij die persoon aanschrijven dan wel het apparaat overzetten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

morca

En anders ff iemand hier opzoeken, die het ff op een stickie zet en opstuurt.
Dan ben je er ook.

pameijer

Citaat van: morca op november 20, 2024, 18:05:46En anders ff iemand hier opzoeken, die het ff op een stickie zet en opstuurt.
Dan ben je er ook.
Er is al een forumlid dat mij hier flink bij geholpen heeft  :clapping:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Achiel

Bedacht me dat ik ook een minidsp nog heb liggen het betreft een DDRC-24.

Windows opgestart en software gedownload. Hij moet een firmware update krijgen naar v1.5 ofzoiets, echter krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijg telkens TUSBAUDIO_GetDfuStatus: Function  failed with error code 0xEE000003

Andere kabel al geprobeerd, geen resultaat.

Ben er al achter, het kastje identificeerd zich als een UMIK-2 meetmicrofoon, denk dat het paar jaar terug mis is gegaan met firmware flashen. Geen idee of ik de goeie er nog in ga kunnen forceren.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Henkjan_O

Citaat van: Achiel op september  3, 2025, 15:26:55Bedacht me dat ik ook een minidsp nog heb liggen het betreft een DDRC-24.

Windows opgestart en software gedownload. Hij moet een firmware update krijgen naar v1.5 ofzoiets, echter krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijg telkens TUSBAUDIO_GetDfuStatus: Function  failed with error code 0xEE000003

Andere kabel al geprobeerd, geen resultaat.

Ben er al achter, het kastje identificeerd zich als een UMIK-2 meetmicrofoon, denk dat het paar jaar terug mis is gegaan met firmware flashen. Geen idee of ik de goeie er nog in ga kunnen forceren.

maar je kan wel gewoon verbinding maken met de software? of istie helemaal bricked?   in dat laatste geval is t alleen de tech support van de fabriek die kan helpen
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Achiel

Hij is niet totaal bricked, hij identificeerd als een Umik microfoon. Ik moet er nog eens mee aan de slag, het meest irritante is dat ik een windows computer nodig heb om er mee te stoeien, als een linux adapt vind ik dat echt vreselijk. Ga denk ik proberen hem te flashen met de file van wat het moet zijn hernoemd naar de umik firmware om te proberen, kijken of hij dat pikt en anders misschien beste toch contact opnemen met support. Gewoon als minidsp flashen lukt niet.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Henkjan_O

erg vreemd.   ben benieuwd of t lukt.

ps: wel jammer dat ze niet Linux ondersteunen, dat zou verder best wel bij ze passen

Christof_G

HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

audiosurfer

Interessant ding! 3 HDMI-in is wel al gauw krap..
Arcam AVR850, Arcam PA720, Arcam P429, Panasonic 9004, Dune-4k, Apple-tv.
3x monitor audio cinergy 200, 2 cinergy sub 15, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch. 4 cinergy 100 sides en rears, 4 Monitor audio platinum in ceili g
Beeld: Sony xw5000, 135 inch ATscherm

Achiel

Tot nu toe niet aan de gang gekregen, eerdaags de leverancier eens contacteren wat de opties zijn.

AudioGek 2025 🔊

Ik heb nu de kef ls50 Black editie met kef stands. Deze staan om de cambridge audio cxa81 mk2. Binnenkort wil ik de meta kopen en een sub. Ook de cxn streamer. Echter wil ik high passen maar de cambridge heeft geen bass management.  Kan ik met een mini dsp werken als mijn versteker geen main in heeft? Kan het bijvoorbeeld ook tussen de streamer naar de aux van de cxa81?
Mijn tv sluit ik dan gewoon digitaal aan op de streamer. Maar kan dit hoe ik denk?

Streamer out ---> mini dsp in ---> mini dsp out ---> aux in cxa 81

Henkjan_O

zolang je de cxa81 maar op vast volume laat staan en de volumeregeling doet met de streamer of de minidsp