Panasonic DMP-UB900

Gestart door papaleo, april 30, 2016, 10:36:04

Vorige topic - Volgende topic

TopGun2010

Netflix loopt mooi op 4k met hdr en eindelijk ook weer dd+. Mooi!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Sonic Circle

Dawn of the planets of the apes, openingsscene beluisterd op zowel PS4 Pro en UB900 vanaf BD. Beiden op bitstream via hdmi naar de Yamaha RX-A1060.

Het verschil is niet eens subtiel. Schrik een beetje van hoe plat, hol en bijna digitaal/blikkerig het klinkt op ps4 tov de ruimtelijke, levendige en dynamische Panasonic weergave.

Geloof me vooral niet en test het ook zeker zelf eens.

Mediasluis

Citaat van: Fox op januari  8, 2017, 11:33:53
vraag..

Audio

Hoe kan de aangeboden bitstream gelezen vanaf een schijf en verwerkt door de receiver verschillen in geluidskwaliteit?

Beide spelers werken toch alleen als digitaal transport naar de receiver ...
Eé'n verschil zit hem bv. ook hierin.
Je kan in je receiver kiezen welke DACs je wilt gebruiken, die van je receiver of die van je speler.
Kies je die van je receiver, zal het misschien niet zoveel schelen, maar kies je voor de DACs van de speler dan hoor je zeer zeker verschil tussen de spelers.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Sonic Circle

Citaat van: TopGun2010 op januari  9, 2017, 21:19:53
Netflix loopt mooi op 4k met hdr en eindelijk ook weer dd+. Mooi!

Super!
Blacklist is een aanrader. Prachtig beeld. Heel filmisch en ook behoorlijk scherp.

home@the movies

CiteerDie wie een UB900 bezitten zitten denk ik wel eens te dubben/stoeien welke Chroma(subsampling) instelling je nu gaat/wil kiezen...4:2:0 , 4:2:2 of toch 4:4:4  :crazy:
Op de huidige/meeste software die voorhanden is zal je nog niet zo snel 4:4:4 tegenkomen.
Ik heb hier een interessant filmpje voor die wie het wel eens uitgelegd wil hebben,en het is ook nog eens laag drempelig...dus goed te volgen.

Is niet alleen belangrijk voor bezitters van de 900 hoor, dit geld voor iedere weergever eigenlijk ;-)
In principe ga je alleen maar meer data over de kabel sturen die niet nodig is, Chroma upsampeling moet weer opnieuw gebeuren in de weergever dus i ben altijd fan om indien mogelijk het native signaal te houden tot op het einde tenzij je 100% zeker weet dat de weergever bvb slechter zou zijn in zijn videobewerking dan de bron. Met stalen naar 4K bvb kan dat wel heel erg verschillen.
Probleem is bvb wel de netflix app die geen inderdaad geen HDR gaat weergeven als je de setting niet op 4:4:4 60 hebt staan, bij de Epson TW9300 zou dat wel eens een probleem kunnen leveren omdat deze niet de volle bandbreedte ondersteund. Om eerlijk tz zijn heb ik het nog niet getest, enkel 4K gekeken op 4:2:2.
Morgen eens even proberen maar ik vrees dat diet niet gaat lukken zonder een HD Fury bvb.

TopGun2010

Citaat van: Sonic Circle op januari  9, 2017, 23:37:55
Super!
Blacklist is een aanrader. Prachtig beeld. Heel filmisch en ook behoorlijk scherp.

Dank voor tip, gaat op de shortlist!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

pvd_66

Wel geen UB900 maar een UB700 en ben er best tevreden over  ;D
Ik vind de Netflix app een stuk beter als die op mn Sony tv ...
Zowel qua beeld als geluid.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

TopGun2010

Das ook een prima speler!

TopGun2010

Heb af en toe een knipperend zwart beeld, lijkt wel of hij de juiste audio uitgang zoekt. Ik heb vast ergens een instelling niet goed staan, iemand?

papaleo

Citaat van: TopGun2010 op januari 17, 2017, 22:50:55
Heb af en toe een knipperend zwart beeld, lijkt wel of hij de juiste audio uitgang zoekt. Ik heb vast ergens een instelling niet goed staan, iemand?

Je zegt "ik heb af en toe een knipperend zwart beeld",dan lijkt het mij meer op een video 'handshake' probleem....en niet iets van een audio probleem.
Heb je de video instelling uitgang toevallig op 4k@50/60p 4:4:4 staan?
Probeer de subsampling eens een tandje lager in te stellen op bv (4:2:0) ,en test het dan nog eens.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

Dank voor tip, lees dat meer mensen hier last van hebben, kan aan de kabel liggen. Ik ga de bijgeleverde kabel eens proberen.

Mediasluis

Ik merk zelf wel ook dat wanneer deze UB900 even geen contact met je display heeft, hij erg snel in zijn slaapmodus gaat.
Als hij met meerdere apparatuur dus een handshake moet maken, ligt deze speler al in bed.
Best irritant.
Ik druk dan wat vaker op de OK knop of afwisselend op de play en pauze knop om hem wakker te houden zeg maar.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

TopGun2010

Originele kabel zit er nu op. Als ik hem op 4.4.2 zet gaat hij automatisch weer naar 4.4.4

papaleo

Citaat van: TopGun2010 op januari 18, 2017, 18:59:54
Originele kabel zit er nu op. Als ik hem op 4.4.2 zet gaat hij automatisch weer naar 4.4.4

Is het nu opgelost met die andere kabel dan?
Je hoeft de de uitvoer 4:4:4 niet autom. te laten kiezen,je moet niet 'JA' kiezen,maar de speler naar een andere/lagere waarde laten gaan en deze wel bevestigen met JA.
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

Tot nu gaat het goed maar het was ook niet de hele tijd, ik laat het weten.

TopGun2010

Helaas weer een seconde zwart gehad. Volgens Panasonic moet ik dan de automatische 24p selectie op uit zetten. Gedaan en gaat goed. Is dit nadelig? Bij Netflix zie ik geen verschil.

Edit, met 4.4.2 heb ik geen hdr meer

TopGun2010

Als ik de automatische 24p uit heb staan zijn er geen problemen. Heb het doorgegeven aan Panasonic, deze hebben het weer naar het firmware team gezet. Als ik diverse forums lees ben ik niet de enige met dit probleem. Het is trouwens al een tijd geleden dat ze een update hebben gegeven van de firmware.

Edit, er is vandaag een nieuwe firmware!

TopGun2010

Nu met btw aktie een koopje bij de Mediamarkt!

Edit, valt helaas tegen, de btw is er al af bij genoemde prijs. Niet goedkoper dan andere aanbieders op Tweakers pricewatch.

sleeg023

Hallo,

Kan de  UB900  MKV bestanden afspelen met profile 5.0, 5.1, 6.0, en 6.1?

papaleo

Citaat van: sleeg023 op januari 27, 2017, 09:57:28
Hallo,

Kan de  UB900  MKV bestanden afspelen met profile 5.0, 5.1, 6.0, en 6.1?

Was het maar zo'n feest...,nee!

Mediasluis

Citaat van: TopGun2010 op januari 26, 2017, 08:29:51
Nu met btw aktie een koopje bij de Mediamarkt!

Edit, valt helaas tegen, de btw is er al af bij genoemde prijs. Niet goedkoper dan andere aanbieders op Tweakers pricewatch.
Altokd het zelfde geintje.
Prijzen gaan eerst terug naar advies verkoop en dan pas de korting.
Tevens doen zetten ze het meest interessante spul op een verdieping die niet onder die BTW aktie valt.
Bah

ppeter

Is de UB700 een waardige speler tov de UB900?
Ik bedoel hiermee vooral de beeld/geluidskwaliteit.
De analoge aansluitingen heb ik niet nodig, en zijn de vergulde HDMI connectors een echte meerwaarde? De ene review zegt dat er een verschil is, en de andere dan weer niet?

Is er een sponsor die deze toestellen aan een goede prijs kan aanbieden, en/of ben eventueel bereid een used UB900 over te nemen.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

mikeske

Ben ik ook benieuwd naar
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

prokimen

Beste Forumleden,

Ik heb een issue met de Panasonic UB900 en het automatisch opschalen.
Er wordt op het HT forum door meerdere leden geadviseerd de Eshift van de JVC X5000 uit te zetten bij FULL HD Films.

Nu is het probleem dat de UB900 de full HD films automatisch opschaalt naar 4K.
Waardoor de Eshift in de JVC X5000 grijs blijft, en dus niet te schakelen is.

Is het mogelijk de opschaling in de Panasonic uit te schakelen, zonder de automatische optie te wijzigen, want bij 4K films
moet hij uiteraard 4k blijven weergeven?

JVC X5000, Panasonic UB900

Mediasluis

Als je de Panasonic het 1080P materiaal laat upscalen, dan zou ik de JVC DLA-X5000 met zijn eShift wel gewoon op 4K laten staan, want dan ziet dat er weer wel beter uit.
Het gaat erom, dat als je deze projector 1080P aanbiedt, hij dit upscalen zelf niet goed genoeg.
De Panasonic doet dit upscalen wel zeer netjes en dan accepteert de JVC dit heel mooi.
De nieuwere modellen van JVC, DLA-X5500 en DLA-X7500 kunnen dit upscalen nu trouwens wel heel mooi.