Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

Vorige topic - Volgende topic

RonG

Bij mij liepen ze ook goed, alleen die met die audio, deze gaf audio drops, beeld liep goed door
Die van 400 idd niet te doen :).

Dus het lijkt dan toch iets met die rips zelf te zijn, denk dat ik ze verwijder, ze nemen wel heel veel ruimte in op de NAS in.
Wachten op de Oppo en dan 4K br's aanschaffen ;D

BeeBeeEight

Bij mij starten ze niet eens op :o
Maar... kan het zijn dat ze alleen afspelen als je ook daadwerkelijk een 4K display hebt? Ik heb een 'ouderwets' HD display, en de Solo's output staat op 1080P50...

skunk

zojuist de lite besteld bij wifimedia  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

blue-eyes

Op black friday was de reguliere versie 279,- euro.... :)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

BeeBeeEight

Citaat van: BeeBeeEight op november 24, 2016, 17:07:50
Bij mij starten ze niet eens op :o
Maar... kan het zijn dat ze alleen afspelen als je ook daadwerkelijk een 4K display hebt? Ik heb een 'ouderwets' HD display, en de Solo's output staat op 1080P50...
Iemand?

Rens

Na eerst een zappiti 4k geprobeerd te hebben toch maar weer een Dune (Black Friday aanbieding) besteld.

De zappiti 4k is toch niet echt mijn ding, speelt niet alle menu's af en ben niet zo van het Android based. Ook problemen met afspelen van 4k via een extern aangesloten HDD terwijl dit wel werkt op mijn Samsung 4k speler.

Dinsdag komt hij binnen, ben benieuwd!

Akosoft

Het kan komen doordat je de Dune op 1080p50 hebt staan. Zet eens op auto, wellicht lost dit het probleem op aangezien je 4k gewoon kunt afspelen op een hdtv.. :)

Citaat van: BeeBeeEight op november 26, 2016, 15:27:54
Iemand?

master30

Ik heb ook alles op auto edid staan, volgens mij ben ik nog niets tegen gekomen dat de Dune niet wilde afspelen.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

BeeBeeEight

Nou ze spelen bij de anderen dus wel af maar niet bij mij, ook niet met alles op auto.
Ik zal ze nog eens downloaden, misschien ging er daar iets mis.

thanksalot

Zo ben ook eindelijk aan de Solo 4k na jaren gebruik van diverse andere dune's met grote tevredenheid. Had eerst een lite besteld maar die is retour omdat ik geen zin heb in abonnementen voor ISO's  ;D

Gisteren een beetje aan het stoeien geweest met diverse jellyfish filmpjes maar wat ik ook instelde ik kwam niet boven de 69Mbit. Bij de readtest hetzelfde resultaat met ongeveer 8,9MB/s gemiddeld. Ik stream vanaf een laptop via een gigabit netwerk waarop ik normaal de maximale snelheid bereik dus denk dat het aan het netwerkprotocol ligt (SMB) maar toch vind ik het vreemd. SMB moet toch makkelijk meer dan 70mbit aankunnen?

Daarnaast hoopte ik dat jullie me wellicht konden helpen aan de optimale instellingen voor het beeld. Ik weet gewoon simpelweg niet wat al die instellingen betekenen en heb alles maar op edid staan en de VXR op enabled, maar dus geen idee of er nog betere prestaties haalbaar zijn?

Dune is aangesloten via HDMI op een Marantz7010 die het uitstuurt naar een Sony 4k televisie. De televisie staat goed ingesteld maar weet niet of ik nog iets op de Marantz moet instellen? Daarnaast laat ik het geluid door de Marantz decoderen, neem aan dat die dat beter kan dan de dune?

Hoop dat ik wat wijzer word van jullie advies.

Edit: Zodra ik een ISO opstart vraagt hij om een region en kan ik kiezen uit 3 kleuren. Wat ik ook doe ik krijg geen beeld, wat doe ik fout? Betreffende ISO werkte prima op de Dune HD Smart D1. Lite kan ik hem overigens wel afspelen maar dat is niet waarvoor ik de 4k gekocht heb.

riwi

Een BD iso die om een regio vraagt heb ik nog niet gehad.

Er was vroeger een patch die je kon laden om de regio te kunnen selecteren in de Dune. De meeste bd iso film hebben geen regio meer.
Die patch kan ik vast nog wel vinden ergens, maar ik heb geen idee of dat nog nodig is op de Solo 4k. Dat weet EricR misschien wel ?

8.9MB/sec klinkt als een 100Mbit limiet. Dus ergens iets dat niet op gigabit draait.

Geluid decoderen via de Marantz. Ik heb hoger in deze thread al mijn settings opgeschreven met wat commentaar.

Ik denk dat auto resolutie voor jou het beste is. Dan speelt de Dune de file in native resolutie af en doet je Marantz evt wel upscalen naar 4k (als je dat instelt in de Marantz).

@EricR ik merk dat als je in de recent files kijkt en een entry delete dat deze niet verdwijnt. De dune gaat terug naar het menu en in de recent lijst staat de film gewoon nog. Is niet zo erg, maar goed. 't is een bugje.

thanksalot

Citaat van: riwi op november 29, 2016, 21:51:06
Een BD iso die om een regio vraagt heb ik nog niet gehad.

Er was vroeger een patch die je kon laden om de regio te kunnen selecteren in de Dune. De meeste bd iso film hebben geen regio meer.
Die patch kan ik vast nog wel vinden ergens, maar ik heb geen idee of dat nog nodig is op de Solo 4k. Dat weet EricR misschien wel ?

8.9MB/sec klinkt als een 100Mbit limiet. Dus ergens iets dat niet op gigabit draait.

Geluid decoderen via de Marantz. Ik heb hoger in deze thread al mijn settings opgeschreven met wat commentaar.

Ik denk dat auto resolutie voor jou het beste is. Dan speelt de Dune de file in native resolutie af en doet je Marantz evt wel upscalen naar 4k (als je dat instelt in de Marantz).

@EricR ik merk dat als je in de recent files kijkt en een entry delete dat deze niet verdwijnt. De dune gaat terug naar het menu en in de recent lijst staat de film gewoon nog. Is niet zo erg, maar goed. 't is een bugje.

Bedankt voor je antwoorden. Wel vreemd dat er om een regio gevraagd wordt bij een BD, niet eerder meegemaakt. Betreft een Atmos Demo BD, dus die gebruik ik wel vaker om te controleren of alles goed werkt. Later deze week zal ik wat andere BD ISO's testen en laat wel weten of het gelukt is.

Wat het netwerk betreft, alles is in prinicipe gigabit, alles is aangesloten met goede kwaliteit CAT6 kabels en downloaden op een server die is aangesloten op dezelfde switch gaat met 300Mbit. Gisteren de Lite voor de 4k vervangen en daarbij was de maximale bitrate 140mbit, dus wellicht lag het aan de instellingen van de Lite? Moet hier nog verder naar kijken, daarnaast moet ik een nieuwe server installeren met snellere schijven.

Wat is jullie ervaring met laten upscalen naar 4k door een Marantz of andere versterker? Is native niet gewoon beter?

En nog bedankt voor de instellingen die je gepost heb op page6 (was ff zoeken). Mis alleen de instellingen voor VXR, wat kan je hier het beste voor gebruiken?

master30

Bij mij komt dan in het begin de melding onderin change region. Met de gekleurde buttons kan je de regio dan selecteren.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

thanksalot

Citaat van: master30 op november 30, 2016, 10:17:38
Bij mij komt dan in het begin de melding onderin change region. Met de gekleurde buttons kan je de regio dan selecteren.

Ja dat scherm krijg ik dus ook maar welke ik ook selecteer het beeld blijft zwart tot ik op stop druk. En hoe weet ik welke kleur ik zou moeten kiezen?

RonG

Citaat van: master30 op november 30, 2016, 10:17:38

Bij mij ook, is al sinds het begin. Had begrepen dat dit ergens uit te zetten was maar heb nog niet gevonden waar.

Citaat van: riwi op november 29, 2016, 21:51:06

Vemoed ook de 100Mbit limiet

Auto (EDID) is idd prima. Het is dat omdat wat ik begreep het menu van de dune 60Hz is mijn tw9300 een irritant geluid maakt vanwege de e-shift.
Heb het nu ingesteld op 4K 2160p 23,976Hz, vooralsnog werkt dit voor mij.

RonG

Citaat van: thanksalot op november 30, 2016, 10:29:01
Ja dat scherm krijg ik dus ook maar welke ik ook selecteer het beeld blijft zwart tot ik op stop druk. En hoe weet ik welke kleur ik zou moeten kiezen?

Je hoeft niets te kiezen, gaat vanzelf na een paar seconden weg.

Akosoft

Citaat van: thanksalot op november 30, 2016, 10:06:32

En nog bedankt voor de instellingen die je gepost heb op page6 (was ff zoeken). Mis alleen de instellingen voor VXR, wat kan je hier het beste voor gebruiken?

Ik neem aan dat je VXP bedoelt. Ik heb deze aan, met Adaptive contrast uit. Dit moet je bij de settings van vxp aanpassen. Zo flikkert het beeld niet en ziet het er (voor mijn gevoel) net ff wat lekkerder uit. :)

master30

Volgens mij
Riod  regio a, groen b etc. Staat er bij.
Na het zwarte beeld start ie dan niet verder op? Kan soms wel even duren.

Graag hoor ik waar ik hem op all regions kan zrtten. Scheelt weer een handeling.

riwi

Ik vergat even dat ik vrijwel alle BD's remux en dus niet die regio popup heb.
Ik heb de VXP settings ook wat aanpast om de flikkering weg te krijgen.

Kwa waar je de scaling doet, dat is een kwestie van gemak en testen.
Native fullhd materiaal op je 4K tv wil je niet (een klein venster in het midden) dus je zal toch ergens moeten scalen.

Auto EDID is voor kleurdiepte op HDMI etc. Die zet ik ook wel op 8 bit soms.
Auto Resolutie is voor de resolutie zelf, dus native door naar het display, of met een vaste resolutie. Zet ik vaak op 1080p tenzij ik 4k material speel. Maar dat is omdat mijn versterker geen 4k passthrough kan doen.
Auto framerate moet je altijd zetten om evt schokken te vermijden bij 24p materiaal op 60p display.

Grindtegel

Ik heb sinds vandaag ook een tune solo 4k om eens te kijken hoeveel beter die is  dan mijn eeuwenoude tune base 3.0. Nou zit ik alleen met het volgende: mijn Meridian g68/hd612 combo gaf bij dus/dd etc altijd de mode "cinema" en die komt nu niet meer in beeld en ik kan deze ook niet handmatig kiezen, wel de andere standen zoals PLII, music, etc.. Volgens mij staan alle instellingen op de Solo precies hetzelfde als de base 3.0 maar toch krijg ik de cinema stand niet voor elkaar. Wat doe ik fout? Iemand een idee?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen

Citaat van: Grindtegel op november 30, 2016, 20:05:13
Ik heb sinds vandaag ook een tune solo 4k om eens te kijken hoeveel beter die is  dan mijn eeuwenoude tune base 3.0. Nou zit ik alleen met het volgende: mijn Meridian g68/hd612 combo gaf bij dus/dd etc altijd de mode "cinema" en die komt nu niet meer in beeld en ik kan deze ook niet handmatig kiezen, wel de andere standen zoals PLII, music, etc.. Volgens mij staan alle instellingen op de Solo precies hetzelfde als de base 3.0 maar toch krijg ik de cinema stand niet voor elkaar. Wat doe ik fout? Iemand een idee?

Zoals ik het nu zie krijgt de HD621 dan waarschijnlijk een stereo signaal binnen.

maximus79

Citaat van: Grindtegel op november 30, 2016, 20:05:13
Bitstream gekozen bij geluid opties?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

bmateijsen

Citaat van: maximus79 op november 30, 2016, 20:24:22
Bitstream gekozen bij geluid opties?

Kan niet bij Meridian, moet PCM zijn ;)

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Grindtegel

Citaat van: bmateijsen op november 30, 2016, 20:18:47
Zoals ik het nu zie krijgt de HD621 dan waarschijnlijk een stereo signaal binnen.

Ja idd, maar het vreemde is dat ik de instellingen wel goed heb staan en de nieuwe Dune zit op dezelfde hdmi poort als de oude dus dat zou het ook niet kunnen zijn. Als ik de base 3.0 namelijk weer aansluit staat het namelijk wel weer goed. HDMI kabel ligt het lig niet aan, heb er twee geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon