Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

Vorige topic - Volgende topic

Harry HT

Hi Eric,
Citaat van: EricR op juli  6, 2016, 14:42:56
Scraper software ziet er goed uit! :bigsmile:
https://www.youtube.com/watch?v=oeCembNgbzQ

Eerste versie wordt nu getest, hoop dat hij snel te downloaden is.
:inlove:

Heb je nog nieuws over de scraper?

En over de Android applicatie?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Raymen

Okee,

Ik zal eens proberen om de dune rechtstreek in mijn  lg te steken, dus zonder tussenkomst van de denon reciever.

Alvast bedankt voor je moeite eric
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

EricR

Graag gedaan!

Van de scraper functie verwacht ik zeer binnenkort een beta (ik denk deze week nog) en dit wordt een kandidaat voor release. Wanneer alles goed gaat hoop ik dat hij eind volgende week te downloaden is.
De ontwikkeling van Android ligt volledig bij Sigma, daar krijg ik helaas ook weinig van te horen. Zal er eens naar informeren.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Robbo

Net zoals bij de Base3.0 en 3D is er in het audio menu de mogelijkheid om 5.1 of 7.1 bij PCM decode over HDMI te selecteren. 

Standard werkt dit niet (geeft max. 2 kanalen out), maar na het uitvoeren van het dune_service_multichannel_decode.dsf bestand werken 5.1 en 7.1 PCM decode van bijv. DTS-HD wel.

Kunnen we ook zo'n correctie voor de Solo4K verwachten?

RonG

Citaat van: EricR op augustus  3, 2016, 17:48:14
Voor zover ik weet lag de focus de laatste weken vooral op de TrueHD/Atmos issues,

Dat mag ik hopen 8)

EricR

@Robbo:
Deze optie heb ik zelf niet getest maar zover ik weet heeft de Solo niet de mogelijkheid om audio formaten naar multikanaals PCM te coderen. Dit is een beperking van de Sigma chip in verband met licenties. Hier verwacht ik dus ook geen .DSF file voor.

Eindelijk een update mbt Android: https://www.kickstarter.com/projects/1561203377/popcorn-hour-a-500-pro-a-jukebox-for-music-and-mov/posts/1645501
Hier gaat het weliswaar over de Popcorn Hour A-500 PRO maar het betreft dezelfde ontwikkeling voor dezelfde chipset.
                       --> Mordaunt Short MS504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Robbo

Ik draai al 3 jaar met een VW1000, maar afgezien van snelle test met een chinese android 4K speler, heb ik nooit echt met 4K materiaal gedraaid.

Nu met de Solo4K ziet dat er zeer prima uit.  Echter ik zie kleurshifting (chromatic abberation) bij snelle scenes.   Momenteel enkel nog maar enkele afleveringen van Outlander 4k getest.  Op een PC monitor kan ik het niet zien, al is dat geen 4K display, maar dit is wel iets wat ik nader ga onderzoeken.  Is iemand dit nog meer opgevallen?
Ik zal later eens met een PC gaan testen als bron. 

EricR

Het is mij hier nog niet opgevallen, heb best wat 4K materiaal getest. Ik ben benieuwd naar de resultaten. Als het aan de Solo ligt zal ik proberen het probleem te dupliceren en zal ik het aan Dune doorgeven.
                       --> Mordaunt Short MS504

Raymen

Wanneer verwacht je de nieuwe firmware eric

Jij dacht ergens deze week toch
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

EricR

Klopt, ik zou eigenlijk vrijdag de laatste testversie ontvangen maar dat is niet gelukt. Neem aan dat die vandaag komt, wanneer deze goed is wordt hij gepubliceerd.
                       --> Mordaunt Short MS504

Raymen

We wachten geduldug af ✊✊✊✊

riwi

Citaat van: Robbo op augustus  6, 2016, 09:48:06
Nu met de Solo4K ziet dat er zeer prima uit.  Echter ik zie kleurshifting (chromatic abberation) bij snelle scenes.   Momenteel enkel nog maar enkele afleveringen van Outlander 4k getest.  Op een PC monitor kan ik het niet zien, al is dat geen 4K display, maar dit is wel iets wat ik nader ga onderzoeken.  Is iemand dit nog meer opgevallen?
Ik heb een stuk of 8 afleveringen van Outlander S2 in 2160p gekeken op de e-shift JVC X5000. Mij is niets raars opgevallen. Dit waren versies van 14-18GB per aflevering. Ik vond sommige scene's (zoals in de franse hof tuin) zelfs extreem mooi en heb het beeld even stil gezet om van dichtbij te kijken :).
Heb je een voorbeeld van een scene dan wil ik die nog wel eens nader bekijken.

riwi

Citaat van: EricR op augustus  5, 2016, 09:27:42
@Robbo:
Deze optie heb ik zelf niet getest maar zover ik weet heeft de Solo niet de mogelijkheid om audio formaten naar multikanaals PCM te coderen. Dit is een beperking van de Sigma chip in verband met licenties. Hier verwacht ik dus ook geen .DSF file voor.

Op zich is dat vreemd. Om DTS-HD en TrueHD te decoderen zal je eerst naar PCM formaat moeten. Dit is toch al noodzakelijk om een stereo output te creeren. Dus licentiematig zou dit geen probleem mogen zijn. Dus decoderen + downmix naar stereo kan de dune wel, maar decoderen zonder downmix kan/mag niet. Volgens mij is PCM niet een gelicenseerde codec zoals DTS, Dolby of mp3 en mag iedereen gratis PCM gebruiken.

<edit>
Wat ik me wel kan voorstellen is dat er beperkingen zijn gesteld aan de decodering van DTS/Dolby codecs en dat deze alleen als stereo mogen worden geoutput. Dus een beperking van Dolby / DTS is het dan en niet zo zeer voor PCM.

EricR

Mijn bron gaf inderdaad aan dat dit deel was van de DTS/Dolby license.
                       --> Mordaunt Short MS504

riwi

Ik zie in je sig de popcorn vten nog staan. Gebruik je deze ook? naast de Dune?
Ik heb zelf ook zo'n vten (in de kast staan) maar gebruik hem dus niet meer sinds de Solo4k er is.

EricR

Thuis heb ik de Solo helaas (nog) niet, ik werk bij een distributeur die beide merken distribueert. Vandaar al het testen met de Solo.
                       --> Mordaunt Short MS504

BeeBeeEight

In de specs staat dat Bluray menu's ondersteund worden, is dat inderdaad zo? En zowel vanuit ISO's als BDM folders?

Is het als gebruiker van een Prime 3, interessant om te upgraden? Ik speel geen 3D of 4K (nog niet) maar als deze Solo een wat beter beeld en/of geluid heeft, vind ik het al de moeite waard.

RonG

Citaat van: BeeBeeEight op augustus  8, 2016, 14:50:04
In de specs staat dat Bluray menu's ondersteund worden, is dat inderdaad zo? En zowel vanuit ISO's als BDM folders?

Yep, werkt.

Citaat van: BeeBeeEight op augustus  8, 2016, 14:50:04
Is het als gebruiker van een Prime 3, interessant om te upgraden? Ik speel geen 3D of 4K (nog niet) maar als deze Solo een wat beter beeld en/of geluid heeft, vind ik het al de moeite waard.

Ik ken de Prime 3 niet maar ik vind de solo een mooier plaatje dan bv de Mede8er 800XD neerzetten. Heb zelf ook geen 4K weergever.

riwi

Ja hij doet bluray BDMV folders en iso's met volledig menu.
Hij is ook wat sneller dan een prime3.0 kwa opstarten en browsen door je media verzameling. Dankzij de VXP scaler chip ook duidelijk verbetering in het beeld. Maar daarbij moet gezegd worden dat in de VXP nog wat bugs zitten waardoor het niet altijd bruikbaar is.
Ik gebruik op mijn slaapkamer nog een base3.0. Op een gewone TV doet die het ook nog prima.

Als je geen HDMI audio gebruikt moet je via een ielig verloop kabeltje via spdif je geluid aansluiten met de nieuwe Dune want een toslink of digi coax zit er niet op.

3D speel ik ook niet. De Dune kan maximaal 4k tot 30fps aan. Dat is wel het meeste materiaal wat daar aan voldoet. HDR kan hij ook niet.

BeeBeeEight

En het geluid, is daar nog iets in verbeterd? Misschien door wat betere/nieuwere componenten/voeding etc?
Ik speel inderdaad af via HDMI.

EricR

De Solo ondersteund meer audioformaten dan de Prime (bv. DSD en Dolby Atmos/TrueHD). Ik vergeet er vast nog een paar.

Buiten de audio/video kwaliteit zijn er nog een hoop andere dingen toegevoegd/verbeterd zoals een Gigabit LAN poort, dual band Wi-Fi en een Z-Wave controller.
Binnenkort bevat de Solo4k ook een Movie Collection scraper en een Android dual boot functie.
                       --> Mordaunt Short MS504

riwi

DSD zou kunnen dat dat nieuw is voor de Solo.
Maar Atmos tracks kon ik met de base3D ook al prima spelen (zonder Atmos decoder dus gewoon trueHD).

Audiofiel gezien heb ik weinig verschil gemerkt tussen de prime3.0, base3.0, base3D en de Solo4k nu.

Flac (stereo) speel ik niet met de Dune. Die klinken via de Oppo speler veel beter.

EricR

Wanneer je gebruik maakt van de analoge uitgang neem ik aan? Of zit er ook verschil tussen de audiokwaliteit van de spelers wanneer je een externe DAC gebruikt?
                       --> Mordaunt Short MS504

BeeBeeEight

Citaat van: EricR op augustus  8, 2016, 15:13:34
De Solo ondersteund meer audioformaten dan de Prime (bv. DSD en Dolby Atmos/TrueHD). Ik vergeet er vast nog een paar.

Buiten de audio/video kwaliteit zijn er nog een hoop andere dingen toegevoegd/verbeterd zoals een Gigabit LAN poort, dual band Wi-Fi en een Z-Wave controller.
Binnenkort bevat de Solo4k ook een Movie Collection scraper en een Android dual boot functie.
TrueHD doet de prime ook. Wifi vind ik niet zo spannend, ik sluit hem toch bedraad aan. Een beetje meer netwerksnelheid kan wel interessant zijn, maar is voor het afspelen van blurays niet nodig, misschien wel voor 4K? Scraper kan interessant zijn, maar hoeft van mij ook niet perse.. de dual boot functie, zou je er dan bijv. Kodi op kunnen zetten? En zo kunnen kiezen tussen Kodi of Dune?

riwi

Citaat van: EricR op augustus  8, 2016, 15:22:34
Wanneer je gebruik maakt van de analoge uitgang neem ik aan? Of zit er ook verschil tussen de audiokwaliteit van de spelers wanneer je een externe DAC gebruikt?

Via spdif/HDMI is er ook verschil tussen de Dune en de Oppo, maar dat is minder groot. Het grootste verschil is wel als ik de balanced XLR uitgang van de BDP95 gebruik en aansluit op de mooie XLR stereo ingang van mijn Classe SSP800 pre amp. En dat vergelijk met HDMI via de Dune.