Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

Vorige topic - Volgende topic

Moxxey

Oke',

Heb een beovision 11-46 van B&O.
Denk dat het gewoon een fout is in het apparaat.

Dank voor het controleren

john2910

Hier nu ook de nieuwe dune binnen.

Ten eerste zie ik ook ook wat verbetering in het beeld tegen over mijn oude dune basehd 3D.
Ook het menu etc is een stuk vlotter.

Alleen als je 3d films met het orginele menu afspeeld hapert het beeld,echter speel je gewoon bd lite af doet ie het prima(mischien dat ze dit verhelpen met een firrmware update).

De aftandbediening is nog steeds niet veel soeps,voelt goedkoop aan en wat klein.

En ik mis de optie om de helderheid en contrast etc bij deze dune in te stellen(of ik heb het nog niet gevonden).

Maar alleen al voor het beeld en het vlotte menu al is hij me de upgrade waard ;)

Moxxey

Denk dat ik het euvel gevonden heb.
Had deinterlacing op off staan.
Heb deinterlacing mode op vxp gezet en nu gaat het goed.
:worship:

RonG

Citaat van: Moxxey op juli  9, 2016, 19:42:44
Denk dat ik het euvel gevonden heb.

Top, gelukkig gevonden :)

Raymen

Okee mooi als het nu goed werkt
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

riwi

Citaat van: john2910 op juli  9, 2016, 15:33:50
En ik mis de optie om de helderheid en contrast etc bij deze dune in te stellen(of ik heb het nog niet gevonden).

Die optie hebben ze weg gehaald. Dat was niet nodig en maakte het beeld alleen slechter zei men. Ik heb het wel eens gebruikt bij erg 'fout' materiaal met verkeerde levels. Maar die optie hoef je dus niet te zoeken want die is foetsie. Ik mis het niet.

@Moxxey
Orbison en Adele spelen op 1080p60 hier. Eigenlijk 1080p59.94. Bij snelle pans/zwenkingen zie ik wel wat opbreking in het beeld, maar ik heb niet het gevoel dat het meer dan normaal is.
mediainfo rapporteert 1080p29.97 voor Orbison

edit : Ah goed dat je het gevonden hebt. Je kan in het info scherm VXP aan zetten en ook de deinterlacing mode inderdaad.

Moxxey

Hebben jullie die ook op aan?

Raymen

ik heb hem op bob staan
stond bij mijn prime 3.0 daar ook op, ik zie niet veel verschil moet ik zeggen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

riwi

Citaat van: Moxxey op juli  9, 2016, 20:17:25
Hebben jullie die ook op aan?

Ik begreep van EricR dat momenteel deze instelling telkens bij iedere bluray aan gezet moet worden. Dus hij onthoud het nog niet. Default staat het uit omdat er in de VXP nog wat bugjes zitten zoals de flikkering waar eerder over gesproken werd.

de-interlace is alleen nodig bij interlaced materiaal. 1080i spul dus of DVD's (480i / 576i). Met bob (knippen) gooi je de helft weg. Met weave plak je de beide interlaced fields aan elkaar waardoor je kammetjes ziet. De VXP doet het intelligenter.

Moxxey

Met de vorige spelers H1 & D1 zat dit er toch niet op.

Waarom nu wel?

riwi

Citaat van: Moxxey op juli 10, 2016, 12:19:47
Met de vorige spelers H1 & D1 zat dit er toch niet op.

Waarom nu wel?

In het verleden was er in de Dune ook de instelling voor deinterlacing methode, maar die is op een bepaald moment verwijderd om een of andere reden. Dus met de VXP weer terug gekomen. Voor motion based deinterlacing is veel reken kracht of dedicated hardware nodig, en die is er met de VXP wel.

Moxxey

Das duidelijk.
Ben benieuwd wat de volgende update brengt.
:thumbs-up:

riwi

Citaat van: Moxxey op juli  9, 2016, 19:42:44

Ik heb van het weekend wat ouder 1080i materiaal gekeken (een serie) en daar zag ik ook met de VXP mode deinterlacen nare dingen in pans en beweging. Dus ik vind de VXP deinterlacing voor 1080i ook niet geweldig.
Ik heb toen in de Dune de output op 1080i gezet en de projector (JVC X5000) de deinterlacing laten doen. Dat zag er een stuk beter uit. Dus misschien voor Moxxey ook een optie voor de concerten om tijdelijk de Dune output op 1080i60 te zetten en de TV/projector de deinterlacing te laten doen.

Je kan ook de output in de Dune op auto resolution zetten, dan zou hij kwa output dezelfde resolutie nemen als de file is. Maar in die stand krijg ik af en toe uit de Dune helemaal geen beeld (blijft zwart geen HDMI sync) en dan moet ik hem van de stroom af halen om er weer leven in te krijgen.

Maargoed ze zijn nog met de VXP bezig begrijp ik. Daar is nog ruimte voor verbetering.

Stef

Net meest recente firmware update geinstalleerd...nog steeds geen fix voor atmos hd audio drop outs...hmmmm...
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Raymen

heb jij een nieuwe dan ,of praat je over deze

Version "160607_0238_r11" (stable version)

mvrg,
raymen

Stef

Citaat van: Raymen op juli 31, 2016, 12:58:59
heb jij een nieuwe dan ,of praat je over deze

Version "160607_0238_r11" (stable version)

mvrg,
raymen

Hi Raymen,

Idd 0238 en de current beta geprobeerd (maar atmos audio drop outs zijn toch aln gekend issue sinds release...).

Grt,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

riwi

Volgens mij zijn er alleen dropouts met TrueHD (en Atmos) als je het info scherm oproept. Dus niet als je gewoon afspeelt en niet met menu'tjes speelt.
Tenminste met mijn non-atmos setup heb ik geen last van dropouts bij TrueHD tenzij ik het info scherm oproep.

Stef

Citaat van: riwi op augustus  2, 2016, 01:05:17
Volgens mij zijn er alleen dropouts met TrueHD (en Atmos) als je het info scherm oproept. Dus niet als je gewoon afspeelt en niet met menu'tjes speelt.
Tenminste met mijn non-atmos setup heb ik geen last van dropouts bij TrueHD tenzij ik het info scherm oproep.

Bedankt riwi...ga'k eens proberen (heb idd het info scherm opgeroepen tijdens mn test na het installeren van de firmware...)

RonG

Citaat van: riwi op augustus  2, 2016, 01:05:17

Nope, ook zonder info scherm, met info scherm wel erger.

Ik vind dat ze zich wel tijd laten m.b.t. een fix voor dit euvel. Films met True HD/Atmos kan ik al een tijdje niet meer kijken.

EricR

Dune is hier al een tijd druk mee bezig. Het is echter geen makkelijke fix doordat er hiervoor een compleet nieuwe "firmware" voor de audio DSP nodig is. Hierdoor moeten alle audiogerelateerde features opnieuw getest worden. De eerste alpha versies van deze fix heb ik al binnen gehad, hier leek het het TrueHD/Atmos probleem gefixt te zijn maar zijn er weer problemen ontstaan met andere audioformaten (vooral DTS HD). Hier worden momenteel oplossingen voor getest.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Citaat van: EricR op augustus  2, 2016, 10:14:39
Dune is hier al een tijd druk mee bezig. Het is echter geen makkelijke fix doordat er hiervoor een compleet nieuwe "firmware" voor de audio DSP nodig is. Hierdoor moeten alle audiogerelateerde features opnieuw getest worden. De eerste alpha versies van deze fix heb ik al binnen gehad, hier leek het het TrueHD/Atmos probleem gefixt te zijn maar zijn er weer problemen ontstaan met andere audioformaten (vooral DTS HD). Hier worden momenteel oplossingen voor getest.

Thanks voor de update :). Die audio problemen waren er in het begin trouwens niet, zijn met een latere firmware meegekomen.

Raymen

Dat weet ik niet wat je daar zegt
Zet de eerste firmware maar eens terug
Nu zit hij er wel in

RonG

Moxxey

@Eric

Is het VXP probleem bij de volgende Sw update ook opgelost?

EricR

Voor zover ik weet lag de focus de laatste weken vooral op de TrueHD/Atmos issues, het probleem is in ieder geval bekend bij Dune dus ze werken hier ongetwijfeld aan. De VXP bug is wel erg lastig te dupliceren en het lijkt erop dat het zich niet overal voordoet. Dit zou kunnen betekenen dat het om een compatibiliteitsissue gaat van 1 van de VXP algoritmes en die van bepaalde tv's/receivers. Dit zou het erg lastig maken om te fixen. Binnenkort komt er wel een nieuwe SDK van Sigma, het zou goed kunnen dat ze die afwachten voor het werken aan een fix.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005