Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

Vorige topic - Volgende topic

Meeuwtje

Ik ben ook overgestapt van smb op een w10 pc naar NFS.
Helaas stotterde sommige blurays via smb, terwijl ik toch ca 20-21 Mbs via m'n gb verbinding trek.
Bij de oudere Dune's had ik 9-10 MBs wat voldoende is voor een bluray.
Dus toen maar overgestapt naar Hanewin NFS.
Nu nergens geen problemen meer mee.
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

EricR

Wanneer er 20-21 Mbps behaald wordt zal het niet van toepassing zijn maar mocht dit nog lager liggen (bij een Solo Lite) dan is het aan te raden om te checken of de speler wel Gb verbinding maakt. Wanneer dit niet het geval is kan je het best contact opnemen met de support van Dune. Er kunnen namelijk in enkele gevallen compatibiliteitsissues optreden met sommige netwerkapparatuur (switches, routers, enz.).
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

blue-eyes

Als je waarden boven de 12 Mb haalt heb je per definitie een gigabit verbinding ;)

En de 12 Mb is in de praktijk niet haalbaar voor een 100 Mbit verbinding, 100% benutting van het gebruikte protocol haal je niet.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

EricR

Helemaal waar, vandaar "Wanneer er 20-21 Mbps behaald wordt zal het niet van toepassing zijn" ;D. Maar in het geval van bijvoorbeeld thanksalot is dit wel de moeite waard om te checken.
                       --> Mordaunt Short MS504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Ik heb alleen stotteringen cq buffer underuns bij 4K bestanden waar de bitrate denk ik te hoog was. Full BR ISO's, 3D etc spelen gewoon goed af.

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op juli 28, 2017, 08:51:14
Als je waarden boven de 12 Mb haalt heb je per definitie een gigabit verbinding ;)

En de 12 Mb is in de praktijk niet haalbaar voor een 100 Mbit verbinding, 100% benutting van het gebruikte protocol haal je niet.
Spelfauten allemaal  ;D 12 Mb is 12 megabit dus prima haalbaar over 100 Mbit/sec netwerk.
Als je over Bytes praat moet je afkorten met de hoofdleter B. Dus 12MB/sec is ongeveer de max die haalbaar is over 100Mbit netwerk.
Ik ben een netwerk Nerd (hoofdletter N ;) ) Als een 100Mbit link UP komt gaat er per definitie 100Mbit overheen :) Dat zijn puur de ethernet frames dan. Daar gaat de overhead af van ethernet zelf en de laag  IP en TCP erboven, om maar niet te spreken van de NFS of SMB overhead. In de praktijk kan je prima 11.5MB/sec over 100Mbit halen. Of 115MB/sec over Gbit netwerk. Als beide zijden maar voldoende verwerkingskracht hebben.

riwi

Citaat van: thanksalot op juli 27, 2017, 14:13:05
HDMI 1.4 doet volgens mij ook geen 4k@24Hz met BT2020 en/of alle kleurdieptes (YUV4:4:4) die benodigd zijn voor een optimale HDR weergave.
BT2020 maakt niet uit voor de HDMI verbinding volgens mij. Die kijkt alleen naar resolutie en bitdiepte.
Het zijn de apparaten aan weerszijden die moeten onderhandelen of Rec2020 gehaald wordt en of YUV 4:4:4 ondersteund wordt.
YUV 4:4:4 is nergens voor nodig. Al ons materiaal is 4:2:0 en conversie naar 4:4:4 (chroma upsampling) is alleen interessant als je er veel CPU power in steekt om dat goed te doen (zoals bv Madvr dat kan doen). 4:4:4 zorgt wel voor een verdubbeling van de datarate op de HDMI kabel vergeleken met 4:2:0 dus als er HDMI problemen zijn moet je die als eerste omlaag schroeven naar 4:2:2 of gewoon 4:2:0.

Citaat van: thanksalot op juli 27, 2017, 14:13:05
Even iets heel anders. De maximale bitrate die ik haal op de dune is 8-9 MB/s. Dat is in 9 van de 10 gevallen meer dan voldoende maar niet voor 4k, 10bit spul (toppen van >100mbit). Nu heb ik hier al eens over gepost en gezocht op internet en ik denk dat het aan de SMB verbinding ligt. Nu wil ik dus een NFS-share opzetten op een windows 7 server, nu zijn er wel handleidingen te vinden maar aangezien er hier mensen met ervaring zijn icm een dune vroeg ik me af of iemand het zelf werkend heeft gekregen en daar een beschrijving van heeft.
Ik heb eens een howto gemaakt hier in een oude Dune thread voor Hanewin op windows.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95581.msg1594594#msg1594594

blue-eyes

Citaat van: riwi op juli 28, 2017, 16:31:51
Spelfauten allemaal  ;D 12 Mb is 12 megabit dus prima haalbaar over 100 Mbit/sec netwerk.
Als je over Bytes praat moet je afkorten met de hoofdleter B. Dus 12MB/sec is ongeveer de max die haalbaar is over 100Mbit netwerk.
Ik ben een netwerk Nerd (hoofdletter N ;) ) Als een 100Mbit link UP komt gaat er per definitie 100Mbit overheen :) Dat zijn puur de ethernet frames dan. Daar gaat de overhead af van ethernet zelf en de laag  IP en TCP erboven, om maar niet te spreken van de NFS of SMB overhead. In de praktijk kan je prima 11.5MB/sec over 100Mbit halen. Of 115MB/sec over Gbit netwerk. Als beide zijden maar voldoende verwerkingskracht hebben.

Klopt. Ik bedoelde het ook zo ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

RonG

Heb toch ook maar een lite besteld,leuke aanbieding bij wifimedia.

skunk

vandaag bij ibood is de lite 99 euro voor de liefhebber
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

frankp

Citaat van: skunk op augustus 24, 2017, 06:19:06
vandaag bij ibood is de lite 99 euro voor de liefhebber

Inclusief een levenslange licentie op de BD Menu-ondersteuning en MyCollection Jukebox (normaal ieder €20 per jaar).

RonG

Citaat van: frankp op augustus 24, 2017, 13:28:34
Inclusief een levenslange licentie op de BD Menu-ondersteuning en MyCollection Jukebox (normaal ieder €20 per jaar).

Dat is bij iedere lite nu incl via de laatste update :).

Had ik nog ff gewacht had ik 39 Euro kunnen besparen :turn:. Had ik het volle pond betaald had ik hem retour gestuurd gezien ik nog binnen de 2 weken zit.

Marco66

Leuke speler voor het geld denk, jammer dat er geen functie op zit om subtitles on the fly te downloaden.

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

frankp

Citaat van: RonG op augustus 24, 2017, 13:36:21
Dat is bij iedere lite nu incl via de laatste update :).

Schijnt maar een tijdelijk iets te zijn, daarna weer betalen. Bij deze aanbieding dus blijkbaar altijd gratis.

Citaat van: Marco66 op augustus 24, 2017, 14:29:15
Leuke speler voor het geld denk, jammer dat er geen functie op zit om subtitles on the fly te downloaden.
Marco

Er is een Plex plugin zodat je je Plex-database kan gebruiken en Plex kan zelf ondertitels zoeken en downloaden.

RonG

Citaat van: frankp op augustus 24, 2017, 14:30:39
Schijnt maar een tijdelijk iets te zijn, daarna weer betalen. Bij deze aanbieding dus blijkbaar altijd gratis.

Waar heb je dit gelezen dan?

frankp

RonG

Ok,

Weet alleen niet hoe ik deze zin moet lezen van die Dune expert,

Dit betreft een tijdelijke oplossing totdat alle units die in deze of vergelijkbare aanbiedingen verkocht zijn succesvol zijn geregistreerd.

Misschien dat EricR hier iets kan over kan zeggen?

RonG

Nagevraagd bij Wifimedia, ook daar incl. levenslange licentie :)

frankp

:thumbs-up:

Heb 'm ook besteld. Benieuwd of het een significante verbetering is tov de Dune Smart die ik ooit heb gehad.

stootvoeg

Help.......

Ik kan (niet meer) geen 4K (3840x2160) films meer afspelen op mijn Dune..... Heb alle video output formaten geprobeerd, óók auto. En ook op 4k 2160p 23.976 waar ik de andere in t verleden heb afgespeeld. Wat moet ik doen om weer beeld te krijgen? Krijg nu een zwart scherm, zegt iets van restart op de Dune zelf, maar géén beeld. Weer terug naar setup.....
Weet ieg niet de bitdiepte vd films.. Haal ze allemaal van Place2Home.

Welke instellingen moet ik gebruiken..........

Via verbinding pc naar Dune wél beeld op pc vd films......... Over wifi dus......

EricR

@stootvoeg:
Als je alleen het Dune logo in beeld krijgt na het opstarten en vervolgens niets kan je het volgende doen;
Wacht even om er zeker van te zijn dat hij volledig is opgestart, houdt vervolgens de REC knop ingedrukt en druk op 1.
Als het beeld niet na een aantal seconden weer verschijnt kan je het proberen REC ingedrukt te houden en op 2 te drukken.
Of hetzelfde met 3, 4 of 5.

@RonG:
Wat betreft de licenses; dit zal ik even navragen.

@Marco66:
Er wordt momenteel geloof ik wel al gewerkt aan een subtitle scraper, de kans is dus groot dat deze in komende FW updates toegevoegd wordt.

--> Mordaunt Short MS504

stootvoeg

@EriccR
Watt doe ik hier precies mee??

Zou iemand voor me kunnen kijken of ze deze 4k film wél via hun Dune kunen afspelen aub??

Wel ff binnenhalen via Torrrent.......... Dit is de torrent van Alien Covenant die ik heb toegevoegd..........
Wel Ff .torrent vd extensie .jpg maken......

Weet ik gelijk of t misschien aan de film ligt.......

Aub?? Groetjes Marco

Raymen

sinds wanneer is een 1080p film 4k

of je hebt het verkeerd gestuurt
en volgens mij is alien covenant nog niet in 4k geupload
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

stootvoeg

EricR

Ik geloof dat ik je probleem niet helemaal begrijp. Krijg je nou helemaal geen beeld? Of speelt alleen die film niet af? Wat gebeurt er precies?
                       --> Mordaunt Short MS504