Luisterruimte Audiogek

Started by audio_stabilo, January 8, 2016, 10:27:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Sailor Jan

Quote from: RA SUBS on January 19, 2017, 16:58:16
Een subwoofer toevoegen ? 8)

Quote from: audiogek on January 19, 2017, 18:58:09
Daar stop ik mee ;)

2 subwoofers toevoegen 8), dus een stereo paartje!

Mooie overzichtelijke set in ieder geval!

Suggesties: audio optimalisatie van pc waar muziek wordt afgespeeld(Roon); DAC verbeteren of akoestiek?

Wees lief voor jezelf

audio_stabilo

Quote from: Sailor Jan on January 19, 2017, 19:21:31
2 subwoofers toevoegen 8), dus een stereo paartje!

Mooie overzichtelijke set in ieder geval!

Suggesties: audio optimalisatie van pc waar muziek wordt afgespeeld(Roon); DAC verbeteren of akoestiek?

Verschil in dac merkbaar?

Zit soms te denken om basetraps te plaatsen langs de wand

Siddartha

Quote from: audiogek on January 19, 2017, 10:58:59
Iemand nog tips? Altijd leuk! :)

Zeker: lekker genieten van je set en nog beter, van de muziek!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sopper

Quote from: audiogek on January 19, 2017, 16:23:47
verder nog verbeter punten?

Ben je niet tevreden dan?

Tafel weg, groot kleed op de grond.. er vanuit gaande dat kamer akoestiek de grootste impact heeft.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

audio_stabilo

Quote from: Sopper on January 19, 2017, 21:30:19
Ben je niet tevreden dan?

Tafel weg, groot kleed op de grond.. er vanuit gaande dat kamer akoestiek de grootste impact heeft.

Zeker wel. Maar altijd leuk om verbeterpunten te horen. Er ligt trouwens een vloerkleed

Sailor Jan

Quote from: audiogek on January 19, 2017, 20:49:07
Verschil in dac merkbaar?

Zit soms te denken om basetraps te plaatsen langs de wand

Ik vermoed dat er winst te behalen valt maar het is de vraag hoe noodzakelijk dat is als het al lekker klinkt! Ik zou niet zo snel upgraden.

Maar simpele en goedkope dingen kunnen altijd. Roon uittesten kost niks en bijv. Jriver ook niet. Dus dat zijn makkelijke zaken om te zien of er winst valt te behalen.

Maar waarom upgraden als het al naar je smaak is...
Wees lief voor jezelf

audio_stabilo

Quote from: Sailor Jan on January 19, 2017, 23:33:20
Ik vermoed dat er winst te behalen valt maar het is de vraag hoe noodzakelijk dat is als het al lekker klinkt! Ik zou niet zo snel upgraden.

Maar simpele en goedkope dingen kunnen altijd. Roon uittesten kost niks en bijv. Jriver ook niet. Dus dat zijn makkelijke zaken om te zien of er winst valt te behalen.

Maar waarom upgraden als het al naar je smaak is...

Dat is ook zo.
Maar ik draai nu via minimserver en foorbar. Dit met de lumix app op de iPad.

Wat zou een ander programma voor geluidsverschil maken ?

audio_stabilo

Voor wat ik nu zie.... programma geïnstalleerd op pc en op iPad is dat ik moet betalen voor Roon

Sirius666

#158
Quote from: audiogek on January 19, 2017, 23:41:32
Dat is ook zo.
Maar ik draai nu via minimserver en foorbar. Dit met de lumix app op de iPad.

Wat zou een ander programma voor geluidsverschil maken ?

Naar het laatste moet je niet kijken (als er al verschillen zijn...). Alles draait m.i. om snelheid/gebruikersgemak.

Xander32

#159
Minimserver is gratis, niet enkel voor een bepaalde tijd, is stabiel en doodeenvoudig in het gebruik; deze gewoon aanhouden  :thumbs-up:.

Ik herken de drang naar beter, maar je hebt er een prachtige set staan i.c.m. een mooi vrije opstelling van de speakers, welke je waarschijnlijk met de nodige zorg hebt uitgevoerd (?). Beter gaat het dan niet worden.

Wil je echt 'anders', dan hebben andere ls en/of akoestiek aanpassingen het meeste effect.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Quote from: audiogek on January 19, 2017, 23:41:32
Dat is ook zo.
Maar ik draai nu via minimserver en foorbar. Dit met de lumix app op de iPad.

Wat zou een ander programma voor geluidsverschil maken ?

Geluid zal minimaal zijn, maar kan net de final touch zijn(ondanks lossless toch klinken programma's wat anders). Maar gebruikservaring verschilt per software en kan daarom ook een upgrade/downgrade worden.

Ik heb momenteel een Sonos in gebruik terwijl de HTPC beter klinkt, maar Sonos is gebruiksvriendelijker(ik gebruik ook geen Roon omdat ik nog met Spotify werk).
Wees lief voor jezelf

audio_stabilo

Quote from: Xander32 on January 20, 2017, 07:13:57
Minimserver is gratis, niet enkel voor een bepaalde tijd, is stabiel en doodeenvoudig in het gebruik; deze gewoon aanhouden  :thumbs-up:.

Ik herken de drang naar beter, maar je hebt er een prachtige set staan i.c.m. een mooi vrije opstelling van de speakers, welke je waarschijnlijk met de nodige zorg hebt uitgevoerd (?). Beter gaat het dan niet worden.

Wil je echt 'anders', dan hebben andere ls en/of akoestiek aanpassingen het meeste effect.

Dankje voor het compliment. Maar dan praat je over basetraps en absorptie ?

Sirius666

Is je kamer redelijk gedempt? Als je op meerdere plekken in de kamer in je handen klapt dan hoor je vanzelf waar je meer echo hoort.

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on January 20, 2017, 09:55:03
Is je kamer redelijk gedempt? Als je op meerdere plekken in de kamer in je handen klapt dan hoor je vanzelf waar je meer echo hoort.

Ik heb wel een paar echo punten. Zit te denken om zelf panelen te maken met rockwoll. Of is dat niks?

Xander32

Dan kan je m.i. maar op 1 manier goed doen/maar op 1 manier bepalen;
op basis van metingen door iemand met verstand van zaken, die de metingen ook kan vertalen naar adequate oplossingen daar waar nodig.

Quote from: audiogek on January 20, 2017, 09:14:33
Dankje voor het compliment. Maar dan praat je over basetraps en absorptie ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audio_stabilo

Quote from: Xander32 on January 20, 2017, 12:39:27
Dan kan je m.i. maar op 1 manier goed doen/maar op 1 manier bepalen;
op basis van metingen door iemand met verstand van zaken, die de metingen ook kan vertalen naar adequate oplossingen daar waar nodig.

Precies! maar ja waar vind ik die :P

Is het trouwens logisch dat als ik tussen mijn speakers meer bass hoor. Meer punch dan op de luisterplek? Als ik bijvoorbeeld bij de versterker zit hoor ik meer punch. Of is dat gewoon omdat ik er dichtbij zit dan

Staaled

#166
Akoestiek en dus niet verwonderlijk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Wellicht de ls op de luisterplek zetten en de bank op die van de ls  ;D

Quote from: audiogek on January 20, 2017, 13:04:14
Precies! maar ja waar vind ik die :P

Is het trouwens logisch dat als ik tussen mijn speakers meer bass hoor. Meer punch dan op de luisterplek? Als ik bijvoorbeeld bij de versterker zit hoor ik meer punch. Of is dat gewoon omdat ik er dichtbij zit dan
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Audiogek....Mogelijk vergeet je snel dingen. Maar in de afgelopen maanden heb je volgens mij verschillende topics geopend met vragen over oa de laagweergave. Volgens mij staan daar de antwoorden op de vragen die je nu mogelijk allemaal opnieuw gaat stellen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on January 20, 2017, 17:05:08
Audiogek....Mogelijk vergeet je snel dingen. Maar in de afgelopen maanden heb je volgens mij verschillende topics geopend met vragen over oa de laagweergave. Volgens mij staan daar de antwoorden op de vragen die je nu mogelijk allemaal opnieuw gaat stellen.

Gr. Hans

Het doel van dit topic was het set :) Vergeet niet snel dingen hoor verder ;)
Ik ga alleen in op de tip die gegeven werd.

patsijb

zo dat is tenminste een ouderwets dikke versterker haha

MAW

Quote from: Xander32 on January 20, 2017, 12:39:27
Dan kan je m.i. maar op 1 manier goed doen/maar op 1 manier bepalen;
op basis van metingen door iemand met verstand van zaken, die de metingen ook kan vertalen naar adequate oplossingen daar waar nodig.

Ik ben met je eens dat je alleen door te meten kunt bepalen wat er precies aan de hand is. Aan de andere kant zijn spelen veel problemen in iedere ruimte, doordat alle ruimtes grote overeenkomsten hebben en geluid zich altijd hetzelfde gedraagt. Reflectie heb je overal en demping zal mi in vrijwel alle ruimtes tot verbetering leiden, als er verder nog niets gedaan is.
Gr. Martijn

audio_stabilo

Gister de Audioquest Red River interlinkkabel gekocht. Ben benieuwd of het wat doet. Volgens de verkoper moesten ze eerst ingespeeld worden..... snap dat niet helemaal bij een kabel

Bas Akkerman

#173
Quote from: Bas Akkerman on January 19, 2017, 08:36:54
Hoi Audiogek,  ik zie dat er al twee andere showcase topics van je lopen.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158995.msg2952683#msg2952683 en http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155674.msg2881341#msg2881341.
Is het niet handiger die samen te voegen met deze (kunnen wij voor je doen)? Dan blijft het wat overzichtelijker en hoef je niet steeds een nieuwe showcase te openen.
Jezelf quoten, altijd een beetje raar. Ik heb de betreffende topics met deze samengevoegd, dat maakt het wat overzichtelijker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sirius666

#174
Quote from: audiogek on January 22, 2017, 12:20:22
Gister de Audioquest Red River interlinkkabel gekocht. Ben benieuwd of het wat doet. Volgens de verkoper moesten ze eerst ingespeeld worden..... snap dat niet helemaal bij een kabel

Leugens, fabels.....welkom bij hifi!

Er is een groep mensen, echt waar, die heilig gelooft in dergelijke onzin. Maar het kan zijn dat er toevallig geen verschil hoorbaar is in jouw set. Dat is altijd het mooiste argument. Apparatuur die gevoelig is voor kabels.....dan gaat er m.i. iets niet goed.