Set van Walt

Gestart door Contour, oktober 24, 2015, 20:50:26

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Hele mooie set. Vind de "lifters" onder de kabels ook wel mooi zo transparant.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Church of Noise

Je kan normaliter wel inloggen op de nuc (via ssh) en de processortemperatuur uitlezen toch? Geeft je waarschijnlijk een duidelijker beeld om in te schatten als het binnen de grenzen van het aanvaardbare blijft. 
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

Contour

Ik ben echt een computer newbie, geen idee hoe dat werkt onder linux...

De kabel lifters zijn een produkt van Leobus van highend forum, de man achter de verwonder ringen.

Groetjes Walter

Church of Noise

Ik wil je gerust verder helpen, hier of via privĂ© bericht. 

Bottom line: vanop een ander systeem log je via je netwerk in op je nu.
Bvb : 
- Command prompt van windows starten
- Dan type je bvb [email protected] (dan is je user de root user, en je moet natuurlijk het juiste ip adres van je nuc kennen en daar invullen)
- Vervolgens gaat ie je het paswoord van de user vragen, dat zal je dus moeten kennen
- Eens dat gebeurd is, kan je dit volgen https://askubuntu.com/a/15833

Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

Kurt

Citaat van: Contour op september 21, 2025, 13:24:07ik moet alleen nog uitvinden of de passief gekoelde NUC zijn warmte wel voldoende kwijt kan, de CPU zit op 40-45% niet extreem, maar wel op de rand voor passieve koeling. Na 1.5 uur spelen is de bovenkant echt goed warm. Volgens de bouwer kan zo'n NUC flink op zijn donder krijgen, zolang het geluid niet gaat stotteren, gewoon doorspelen was het advies...  ;D
De temp van de kast is geen referentie. Indien een goede kast, gaat de kast de warmte van de CPU (en mogelijks nog andere componenten) afvoeren, wat maakt dat de kast eigenlijk fungeert als een grote "koelvin". Het feit dat die kast best wel warm wordt, is positief. Dit betekent dat de CPU warmte effectief wordt afgevoerd naar de kast, en je CPU koel blijft.

Als de CPU te warm wordt, gaat het OS hem laten "throttlen". Dit betekent dat de CPU kloksnelheid wordt verlaagd, teneinde de CPU temperatuur naar beneden te krijgen. Dit resulteert in een tragere verwerking, en kan leiden tot onderbrekingen.

Zoals hier reeds aangegeven, bestaan er commmando's om de CPU temp op te vragen. Dit is afhankelijk van welke Linux erop staat, en van de CPU architectuur. Maar dit geeft wel aan hoe warm die CPU nu net loopt.

Ralf67

Ralf67

Lekkere plek voor een schacht ?

Als we toch interieurs gaan beoordelen  :D

Contour

Je kan bij mij bij wijze van spreken met 6 man voor 1 speaker gaan staan, het beeld blijft gewoon intact, voordeel van dipool en Van der Heide modificaties. Geluid vult de complete ruimte, je ziet de speakers wel staan, maar die lijken niks van doen te hebben met het podium voor je. Dat is nou het voordeel van een echt high end systeem.  Maar helaas, voor 450 euro koop je niet eens 1 van mijn tweeters haha.

Ralf67

Totaal niet mijn kopje thee zullen we maar zeggen, net als LEGO.

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: Ralf67 op januari 14, 2026, 17:39:43Lekkere plek voor een schacht ?

Ik vind het mooi spul zo. Beter dan die andere zooi in een ander topic. Ze reageert net hier... die met dat hele rek vol

Ralf67

En nu jouw setje, of durf je niet met foto's te komen ?

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: Ralf67 op januari 14, 2026, 17:52:11En nu jouw setje, of durf je niet met foto's te komen ?

Ik hoef mij gelukkig niet te bewijzen naar jou. 

Ik geniet gewoon van muziek nu ipv constant te wisselen. Zou je ook eens moeten doen. Iets goeds kopen en genieten. Ipv alleen maar zooi

Nogmaals.. ik heb andere prioriteiten nu

En ik hou niet van inbrekers... dus ik hou het lekker privé

Contour

Zo, dat is ook weer duidelijk!

AudioGek 2025 🔊

Contour

Tsja, Ralf kickt express mijn topic omhoog puur om te zieken, ik snap je boze reactie.

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: Contour op januari 14, 2026, 18:08:46Tsja, Ralf kickt express mijn topic omhoog puur om te zieken, ik snap je boze reactie.

Ja precies. En andersom zit ie te janken
Mag ik hier wel mijn mening over hem geven? Ik vraag het maar even netjes

blue-eyes

Citaat van: Ralf67 op januari 14, 2026, 17:39:43Lekkere plek voor een schacht ?

Ha - mooi Rack, had 'm hier in het zwart!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Contour

Ha Audiogek, ik ga niemand hier toegang ontzeggen hoor, beetje raar altijd als je niet meer in een topic 'mag' posten...

Zymotic

Ralf, Contour en Audiogek. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om elkaar te negeren als er niet normaal gereageerd kan worden. Het verbaasd me in hoge mate dat volwassen mannen elkaar zo behandelen. Kappen hiermee anders moeten we helaas maatregelen nemen!

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: Contour op januari 14, 2026, 18:25:54Ha Audiogek, ik ga niemand hier toegang ontzeggen hoor, beetje raar altijd als je niet meer in een topic 'mag' posten...

EDIT:  ook dit laten we achterwege.  - Zymotic

MarKath

Het is maar goed dat dit jaar het vuurwerk verbod ingaat, dan zijn wij gelukkig ook van al die KORTE LONTJES af.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

Contour

Test opstelling met 2 x 18 inch RCF L18P300 aangesloten op een Thommessen 2.4 plate amp. Er komt verder geen kast omheen, dit is een variant op dipole/ripole ontwerp. Ik heb pas kort getest, en geloof het of niet, er komt diep laag uit dit ontwerp. De crossover staat op 50Hz met een 6dB bass boost op 20Hz.

Volgende stap is deze test opstelling wat fatsoeneren, dit is nu wel erg houtje touwtje.

toetertje

Zo monteer ik ze vaak, als ik ze moet verzenden.  8)

Contour

Haha, ja dit is echt het meest simpele ontwerp ooit, 8 stuks M8 X 110mm Fischer draadeind en wat M8 moeren en ringen bij de Bauhaus gescoord, dat was het.

Ik had echt geen flauw idee wat te verwachten, maar het volume op de Thomessen 2.4 staat half open harder hoeft de sub zeker niet, denk eerder wat zachter. Het kamertje is maar 12 vierkante meter, dat zal wel flink helpen.

Groetjes Walter

toetertje

Heb hetzelfde een keer gedaan met 2 setjes xls12 op een hypex psc2.400.
Maar, dat gaf voor mijn toepassing toen niet genoeg druk. En het spul ging aan de wandel.  ;D
Het klonk wel strak op laag volume.