ITC Home Theater, de eerste in Nederland die ook HDR calibraties kan uitvoeren.

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 7, 2015, 18:55:33

Vorige topic - Volgende topic

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Zymotic

MechanicalAnimal

J.A.F._Doorhof

Wel erg dom om je eigen IP te gebruiken larsonator dus bij deze een ban for Life.

Ik ben geen haatdragend persoon, sterker je kan redelijk ver gaan. Het gaat alleen om de manier waarop. Je hoort me Bv niets zeggen over Donald die een normale discussie voert (hoewel vaak wel erg gericht op dingen die buiten het normale HT vallen ;)) maar de toon is over het algemeen positief.

Iedereen mag alles vragen. Maar azijnpissers en sfeer bedervers gaan er tegenwoordig radicaal af.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

J.A.F._Doorhof

@donald
Het is nogal een zooitje met de huidige lineups.
We moeten daar zelf ook maar eens voor gaan zitten. De standaarden zelf zijn wel duidelijk (maar soms complex) maar elk toestel doet maar een beetje wat nu mogelijk is.

Bij bepaalde toestellen zullen we met standaard 4k triplets (of HD) gaan werken omdat de interne verwerking ze omzet. Bij andere zullen we met ingebouwde patronen kunnen werken. Probleem is dat Bv projectoren de 1300nits amper tot nooit zullen halen. en lcd panelen nu ook op verschillende factoren beperkt worden maar allemaal anders.

Kleurspace is helemaal een bende.
Met andere woorden spannende tijden en veel te leren.
Maar we gaan er met frisse moed tegen aan.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

xiz

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 12, 2015, 10:38:35
[...]
Kleurspace is helemaal een bende.
Met andere woorden spannende tijden en veel te leren.
Maar we gaan er met frisse moed tegen aan.
Dus op kosten van de eerste afnemer ga je 't uitvogelen?

MechanicalAnimal

Citaat van: xiz op oktober 12, 2015, 11:34:57
Dus op kosten van de eerste afnemer ga je 't uitvogelen?

Date Registered:    January 9, 2010, 15:32:30

eerste reactie sinds 2010? Ben jij een reservekloon ofzo?  :D

xiz

MechanicalAnimal

J.A.F._Doorhof

Ik garandeer altijd goed werk maak je geen zorgen.
Een moet de eerste zijn maar meestal zijn we dat zelf dus maak je geen zorgen.
We kunnen hier aan iets meer displays komen dan de gemiddelde particulier.
Custom installer

P.Mutsaers2

Ik ben ook fatsoenlijk geweest, ik zeg alleen iets wat je niet wilt horen. Maar dat is nu afgelopen. Je kan geen hdr kalibreren klaar, blijkbaar heb je inderdaad geen verstand van zaken. Je lult er de hele tijd omheen en geeft geen antwoorden. Je bent een smerige leugenaar. Kan je zeggen wat je wilt, maar je lult uit je nek en zegt wat te kunnen wat je niet kan. Wil je dat ik het bewijs voor je post? Dan sta je namelijk helemaal voor lul. Ik wil best iemand van spectracal laten bevestigen wat ik zeg. Zal erachteraan gaan. Zwetserd dat je bent, mij een een kwaad daglicht stellen terwijl je zelf bullshit verkoopt. Mooi verpakt, dat moet ik je nageven. Maar je lult uit je nek, zoals zo vaak. Hypocriete vent die je bent, ook hier kan ik genoeg voorbeelden uit het forum trekken. Je kan dit wel weer wissen en me weer de toegang ontzeggen, maar dat laat alleen maar zien dat je met je bek vol tanden zit. Fijne middag

MechanicalAnimal

J.A.F._Doorhof

Zullen we maar laten staan zodat mensen snappen waarom we bans uitdelen.....
Hoop dat het je oplucht kerel.
Custom installer

MechanicalAnimal

J.A.F._Doorhof

Ach na jaren dit soort dingen naar mijn hoofd gekregen te hebben in mail, telefoon etc. van mensen die hun zin niet krijgen laat ik het maar langs me afvallen.
Custom installer

qwerg

Doe maar net alsof het niet aan jezelf ligt. Het is inderdaad makkelijker om dat soort figuren te bannen zodat je in alle rust je onzin kan blijven verkondigen.

MechanicalAnimal

Citaat van: qwerg op oktober 12, 2015, 14:49:09
Doe maar net alsof het niet aan jezelf ligt. Het is inderdaad makkelijker om dat soort figuren te bannen zodat je in alle rust je onzin kan blijven verkondigen.

Date Registered:    Today at 14:47:03

:popcorn:

RonG

Zonde dat dit allemaal zo moet op die manier, lijken wel stalker praktijken. :( :(

Kjelt

Citaat van: P.Mutsaers2 op oktober 12, 2015, 12:31:55
Ik ben ook fatsoenlijk geweest, ik zeg alleen iets wat je niet wilt horen Maar dat is nu afgelopen.............Fijne middag
Dit zegt wel veel over jou als persoon, hier de boel lopen verzieken en zo schelden.
En dan nog iemand anders identiteit ook nog proberen te pikken om deze zwart te maken.
Ik denk niet dat dit nou je eigen business of naam ten goede komt zo meneer van Sp......ck  :dry: .
Fijne middag.

J.A.F._Doorhof

Ach ja.
Eerst klanten van mij mailen dat ik de tours niet kan doen en dat hij ze overneemt.
Dan het vreemd vinden dat hij een ban krijgt en een zielig verhaal ophangen.
En dan zo terug komen.

Jammer.
Volgende reactie zullen we naam volledig openbaar maken.
Moet nu toch wel een keer ophouden. Ben het zat altijd maar "aardig" te blijven.
Custom installer

Dday

Krijg hier meer het idee dat wat Frank ook schrijft er gezocht wordt naar iets waar men over kan vallen. Beetje kleuterschool gedrag. Heb de diverse reacties gelezen en begrijp de bans wel. Er is niks mis mee om een mede forum gebruiker of iemand van het Team te confronteren met een post die ze doen, maar let dan wel op hoe je dit doet. Sommige vinden het leuk om gelijk persoonlijk te worden. Te veel Haantjes op het forum wellicht :D

Zymotic

Zal het ook niet een heel klein beetje aan jezelf liggen? Volgens mij legt Frank prima uit waar nog de beperkingen liggen. Het zou je sieren om ook ons naar je eigen beperkingen te kijken.

Hanky Panky

Citaat van: Zymotic op oktober 12, 2015, 16:04:11
Het zou je sieren om ook ons naar je eigen beperkingen te kijken.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Als zulke aandacht-behoeftigen dat zouden kunnen dan had je dat soort reacties niet hier  ;)

Frank heeft al meerdere schermen bij mij gekalibreerd tot grote tevredenheid en komt serieus en professioneel over. Als ik een HDR scherm koop dan boek ik wel weer een date  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

donaldk

"Als je trouwens een beetje je producten kent (zoals je aangeeft) dan weet je dat bv de nieuwe Sony VW520 al een "soort" van HDR gaat ondersteunen, dus op dat moment kunnen we al gaan testen. De VW520 zal als het goed is ook materiaal kunnen "omzetten" naar HDR. natuurlijk nog lang niet het volledig potentieel van HDR maar het maakt de investering die we doen wel direct noodzakelijk aangezien we de VW520 ook goed gekalibreerd aan de klanten willen gaan afleveren met de "HDR" ook "correct" ingesteld".

Frank, dit is geen auto expansion, dat heeft AVForum namelijk al uitgeprobeerd op IFA;-). Er zit wel in dat je het toestel kunt instellen op HDR (ik neem aan EOTF ST.2084), net zoals bij de professionele Sony monitoren. Dit voor bronnen die geen HDR signalling via de ST.2086 metadata , overgegdragen volgens CEA 865.3 update voor CEA 865.F, doen, zoals Sony's eigen 4K player. Via HD-SDI heb je zowieso geen signalling dus in de Trimasters heb je dat zowieso nodig. Nou zitten in dat soort monitoren altijd al keuzemenu's met kleurruimte, gamma, enzovoorts.

Met projectoren kom je op een een heel klein schermpje wil je hoge nits waarden halen, 1300 is dan erg hoog, 13K lumens is immers 10 m2. Nou is er een verschil in perceptie voor groot scherm en voor gebrek aan omgevingslicht. Zoals gezegd volgens diverse berichten richt Dolby Cinema zich op 106 nits en DCi 2.0 gaat uit van 100 nits.

J.A.F._Doorhof

Oh dat is jammer want zo komt het wel over namelijk. (auto expansion).
Soms krijg je de kriebels van omschrijvingen. Anyway we gaan hem sowieso goed aan de tand voelen.

Voor lightoutput heb je gelijk maar er zal ook winst op een groot scherm zijn natuurlijk in vergelijk met niet HDR alleen inderdaad lang niet de 1000 (dit word volgens mij de standaard voor de eerste spelers dacht ik) je mag blij zijn als een gemiddelde projector zometeen op een groot scherm de 300-400 haalt. Aan de andere kant dat was daarvoor dan mischien maar 200-300. Oid. Pin me niet vast aan de getallen ik roep ze als voorbeelden.

Hoe groter het scherm hoe minder helder het piekwit.
Custom installer